نحوه رفع (و اجتناب از) کاهش ترافیک سایت پس از طراحی مجدد

کاهش ترافیک سایت

مهم نیست که وبسایت شرکت شما برای چه کاری راه اندازی شده است. مهم این است که وبسایت شما در چه زمانی وبه چه شیوه ای راه اندازی شده است. این امکان  وجو دارد که هر سایت بتواند از طراحی مجدد بهره مند بشود. با توجه به اینکه سالانه تغییرات مهمی در الگوریتم ها ایجاد می شود و همین طور تغییراتی که در اینترنت مورد استفاده ی شما ایجاد شده است. این تقریبا غیر ممکن است، که یک وب سایت منسوخ شده بتواند نتایج به روز را به صورت آنلاین در اختیار کاربران قرار دهد. با آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو ارائه دهنده خدمات طراحی سایت و سئو همراه شوید تا درباره چالش های پس از طراحی مجدد وب سایت بیشتر بدانید.

اگر به تازگی سایت خود را طراحی مجدد کرده اید، به احتمال زیاد نتایج سایت شما از هر جهت ارتقا یافته است. و اینکه شما بسیار از این موضوع راضی هستید که نتایج مورد نظر خود را مشاهده می کنید و این نتایج شامل افزایش ترافیک، بهبود تبدیل و فروش است. هنگامی این تغییرات مثبت را مشاهده می کنید که طراحی مجدد را به شیوه ی درست انجام داده اید.

اما باید این مورد را هم در نظر داشته باشید که نتایج طراحی مجدد همیشه هم نتیجه مثبت ندارد. در حقیقت، بعضی از صاحبان سایت بعد از طراحی مجدد با این مشکل روبرو می شوند که در مدت چند روز یا حتی هفته ها ترافیک سایت خود را از دست داده یا با افت شدید آن مواجه شده اند.

اگر شما هم در حال حاضر با این مشکل مواجه شده اید باید بگوییم که این اشکال به سه دلیل برای وب سایت شما پیش آمده است، می تواند با مطالعه مطالب زیر آنها را رفع نمایید.

این شامل کسانی هم می شود که قصد دارند سایت خود را در آینده طراحی مجدد نمایند. همچنین ۵نکته ی دیگر که باعث کاهش ترافیک سایت شما پس از طراحی مجدد می شود هم در این مطالب گنجانده ایم.

 

برای آگاهی بیشتر در مورد دیگر خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو همین حالا با ما تماس بگیرید .

 

علت کاهش ترافیک سایت پس از طراحی مجدد

در ابتدا باید توجه داشته باشید که کاهش ترافیک سایت در چند روز اول بعد از طراحی مجدد یک مسئله کاملا طبیعی است. ممکن است این کاهش ترافیک در حدود ۱۰ در صد بوده و در فاصله زمانی کمتر از یک هفته اتفاق افتاده باشد. این ها همان طور که گفتیم طبیعی است.

گوگل نیاز به زمانی دارد تا با خزیدن، فهرست صفحات جدید خود را در قالب نسخه های جدید در اختیار کاربران قرار دهد.

ممکن است در طی چند روز ترافیک سایت شما به این دلیل به شدت کاهش پیدا کند. اگر این مشکل پس از چند روز برطرف نشد، باید بدانید که سایت شما با مشکلات دیگری روبرو شده که سه دلیل دارد و در ذیل آنها را بررسی می کنیم.

۱-تغییر مسیرها

یکی از مهم ترین مسائل در طراحی مجدد وب سایت انجام تغییر مسیرها به شیوه بسیار مناسب است. اشتباه انجام دادن این مرحله یکی از شایع ترین علل کاهش ترافیک سایت است.

شما باید URLهای خود را دقیقا (بازسازی صفحات قدیمی خود در نسخه ی جدید) به شیوه‌ی درست طراحی کنید، این در حالی است که تغییر مسیرها یک مورد کاملا ضروری در طراحی مجدد است.

تغییر مسیر ها باعث می شوند که موتور های جستجو، مرورگر ها بدانند که صفحات قدیمی در نسخه ی جدید در کجا قرار گرفته اند، بدون تغییر مسیر های صحیح آنها به سادگی فکر می کنند که آن صفحات برای همیشه از بین رفته است.

شما با طراحی مجدد ساختارURL های خود را تغییر می دهید و هر صفحه را به مکان جدیدی انتقال می دهید. زمانی که تغییر مسیر مناسب و صحیح را انجام ندهید همین باعث کاهش ترافیک در وب سایت شما خواهد شد.

ممکن است شما مطمئن نباشید که علت کاهش ترافیک این مسئله باشد. در این صورت می توانید به قسمت کنسول جستجوی گوگل بروید، سپس به قسمت خزیدن وارد شوید، و خطاهای Crawl و صفحه ی not Found را انتخاب کنید. در صورتی که صفحه ای بدون تغییر مسیر در سایت شما وجود داشته باشد برای شما نمایش داده می شود.

کاهش ترافیک سایت

برای حل مشکل و بازیابی ترافیک خود،برای هر کدام از صفحات خود باید هدایت۳۰۱ را اجرا کنید. سپس اگر مشکل برطرف شد، سطح ترافیک شما باید ظرف چند هفته آینده، به حالت عادی باز گردد.

۲-ساختارسایت

ساختار سایت شما نقش مهمی در چگونگی نمایش و درک سایت شما در گوگل دارد. بنابراین اگر در طراحی مجدد ترافیک سایت شما به نحو چشمگیری تغییر کرد. شما باید یک نقشه جدید(sitemap) برای سایت خود ایجادکنید.

نقشه سایت شما باید یک لیست کامل از تمامی صفحات مهم در سایت شما را ارائه بدهد. شما باید این نقشه را به کنسول جستجو ارسال کنید،تا بدین ترتیب سرعت روند بازآوری صفحات شما،وباز گردان سطوح ترافیک خود به شکل طبیعی را بدین نحو افزایش دهید.

علاوه برنقشه ی سایت شما باید پیوندهای داخلی خود را نیز بازبینی کنید.این پیوندها که در صفحات شما به صورت هدایت کننده،این پیوندها نقش مهمی در نحوه نمایش سایت شما در Googleدارد.

اگر بعضی یا همه ی این URLها قدیمی یا منسوخ شده باشند،اینها می توانند مسئله خزیدن را برای شما ایجاد کنند.

۳-کپی وب سایت

گاهی اوقات، طراحی مجدد وب سایت نیز شامل نسخه ی جدید است. باید در نسخه ی جدید کپی رایت از کلمات کلیدی و هدف اصلی وجود داشته باشد در غیر این صورت برای وب سایت شما مضر است.

اگر صفحات جدید شما شامل کلمات کلیدی که در نسخه قدیمی رتبه بندی شده اند نباشد. رتبه بندی جدید شما فاقد آن کلمات کلیدی است.

الگوریتم های گوگل به این صورت طراحی شده اند که برای ارائه ی اطلاعات مورد نظر به کاربران خود فقط اطلاعاتی را نمایش بدهند که طراحی مجدد شده باشند در غیر این صورت آن را به عنوان یک نتیجه نشان نمی دهد.

بهترین کار برای شما این است که از یک جستجو گر مناسب وبا تجربه استفاده کنید. که می تواند صفحات شما را برای کلمات کلیدی مورد نظر بهینه سازی کند. شما باید یک نسخه ی پشتیبان از سایت قدیمی خود را در جایی ذخیره کنید.تا در زمان نیاز این صفحات به سهولت در دسترس کاربران قرار گیرد.

چقدر زمان لازم است تا ترافیک به حد عادی برسد؟

اگر ترافیک شما به یکی از دلایل بالا کاهش پیدا کرده است،شما باید رفع آن مشکل را در اسرع وقت در اولویت کار خودتان قرار بدهید. البته نا گفته نماند که حتی با رفع مشکل هم ترافیک شما یک شبه باز نخواهد گشت. این امکان وجود دارد تا گوگل چند هفته وقت صرف کند تا با خزیدن صفحات خود را فهرست وشناسایی کند. پس شکیبا باشید زیرا این زمان را لازم دارد تا رتبه بندی در نتایج جستجو را دوباره شروع کند. این طبیعی است که در این فاصله ی زمانی  سطح ترافیک شما همچنان با کاهش مواجه باشد، به زبان ساده تر پایین تر از حد معمول باشد.

چگونه از کاهش ترافیک در طول طراحی مجدد جلوگیری کنیم؟

اگر هنوز وب سایت خود را طراحی نکرده اید، با اطلاعات فوق ممکن است شما به این فکر بیافتید که طراحی مجدد ارزشی ندارد. اما این مسئله وجود دارد که ممکن است سایت شما قدیمی و منسوخ شده باشد، یک طراحی مجدد می تواند، قطعا تاثیر مثبتی بر روند کار وب سایت شما داشته باشد. فقط باید مطمئن باشید که مراحل زیر را به صورت صحیح انجام بدهید.

۱-روند صحیح بخش جستجوگر ها

اطمینان حاصل کنید که تیم طراحی شما یک استراتژی صحیح برای ایجاد محتوا وجستجوگر ها را دنبال می کند. درست است که تیم طراحی شما دارای کارشناسان متخصص در زمینه طراحی وتوسعه می باشد. اما وجود یک کارشناس سئوی با تجربه به شما این اطمینان را می دهد که از موارد جدی که سبب کاهش ترافیک می شود جلوگیری کنید.

آنها می توانند تغییراتی را به شما توصیه کنند که پس از طراحی مجدد سایت، باعث افزایش سطح ترافیک شما بشود. این روند باعث رونق کسب وکار شما می شود.

۲-سایت فعلی خود را کاوش کنید ومعماری نسخه جدید را براساس آن برنامه ریزی کنید؟

قبل از هر تغییری شما باید،فهرستی ازهر صفحه که در حال حاضر در سایت شما وجود دارد را وارد کنید. این کار رامی توانید با نرم افزارهای آنلاینی که به صورت رایگان وجود دارد انجام بدهید،آنها به شما کمک می کنند، نتایج خود را دریک صفحه ی جدید دانلود کنید.

این به شما این اطمینان را می دهد که تمام اطلاعات ارزشمند ومفید شما که در نسخه ی قدیمی وجود داشته در نسخه ی جدید هم طراحی بشود. همچنین به شما این اجازه را می دهد تا در معماری سایت جدید از آن استفاده نمایید. در برخی موارد URL های شما می توانند باقی بمانند اما اگر این آدرس های فعلی به صورت صحیح نباشند (با پوشه های مربوطه وعناوین مناسب) طراحی جدید فرصتی مناسب برای حل این مسئله است.

۳- هدایت ۳۰۱ را تنظیم کنید

همان طور که در بالا ذکر شد عدم هدایت مناسب، شایع ترین علت کاهش ترافیک است. اگر URLهای شما تغییر کرده اند قبل از راه اندازی سایت جدید باید آنها را به شیوه مناسب تنظیم کنید. شما باید اطمینان حاصل کنید که این ساختارها هر کدام به صورت دائمی (هدایت ۳۰۱) راه اندازی شده اند. به این دلیل که خزنده ی موتور جستجو باید بداند که صفحه به صورت دائمی منتقل شده باشد.

اما استفاده از هدایت ۳۰۲ (غیر دائم) یک اشتباه رایج است که می تواند به رتبه بندی شما در طراحی جدید آسیب برساند.

۴-ایجاد یک نقشه ی جدید برای سایت

قبل از راه اندازی سایت باید یک نقشه ی جدید که شامل تمام صفحات مهم سایت تان است را ایجاد کنید. تنظیم نقشه بنابر یک قاعده کلی نباید بیش تر از ۱۰۰ صفحه باشد. اگر سایت شما بزرگ باشد.نقشه سایت شما باید یک مرور کلی از فهرست جامع باشد.

۵-اطمینان حاصل کنید که کد تجزیه وتحلیل شما در محل قرار داشته باشد

قبل از راه اندازی سایت جدید مطمئن باشید که کد تجزیه وتحلیل شما در سایت جدید موجود باشد. شاید به نظر بیایید که این یک نظارت معمولی است. اما مطمئن باشید که همین ممکن است باعث کاهش ترافیک شما باشد.

اطمینان حاصل کنید که کد در پاورقی یا هدر شما اجرا شده است. این امر شما را از استرس کاهش ترافیک نجات می دهد، و به شما اجازه می دهد که در هر مرحله رند کاهش و افزایش ترافیک خود را هم نظارت کنید.

آیا سایت شما پس از یک طراحی مجدد ترافیک خود را از دست داده است؟

کاهش ترافیک بعد از طراحی مجدد یک موضوع استرس زا اما متاسفانه رایج است. اگر شما در کسب وکارتان این موضوع را تجربه کرده باشید، و مشکل نتیجه یکی از مسائل بالا باشد یا مشکل دیگری داشته باشد. نظرات خود را با ما در میان بگذارید. در ادامه راهکارهایی را جهت افزایش سرعت سایت برای شما بیان می کنیم:

افزایش سرعت سایت

چگونه برای کسب بازدیدکننده بیشتر،سرعت سایت خود را افزایش دهیم؟

کسب ترافیک برای سایت موضوع عالی است اما اگر این ترافیک به مشتری تبدیل نشود بی فایده خواهد بود. سایتی که سرعت کندی دارد برای کاربران و سئو خوب نخواهد بود و رتبه اندکی در موتورهای جستجو کسب می کند، بازدید اندکی به دست می آورد و نرخ تبدیلش کمتر می شود.

متاسفانه بیشتر توسعه دهندگان سایت ها اهمیت دیده شدن سایت در موتورهای جستجو را درک نمی کنند. تحقیقات انجام شده توسط کیس متریک نشان می دهد ۴۰ درصد از کاربران در صورت وجود زمان بارگذاری بیش از ۲ ثانیه، سایت را ترک می کنند. کسب وکارهایی که کارهای خود را به صورت آنلاین انجام می دهند نمی توانند بدون کسب ترافیک تبدیل شونده دوام بیاورند. به همین خاطر افزایش سرعت بارگذاری سایت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

 ۱- کار خود را یک پلن مناسب هاست آغاز کنید:

تعداد قابل توجهی از کسب وکارها حضور خود در دنیای آنلاین را با هاست اشتراکی آغاز می کنند. همانطور که از نامش پیداست، هاست اشتراکی خدماتی است که سرور فیزیکی واحدی را در میان سایت های متعدد به اشتراک می گذارد. برای شرکت های تازه کار، هاست اشتراکی می تواند هزینه کمتری در پی داشته باشد و بتواند حضور افراد در دنیای آنلاین را نشان دهد. اما این نوع هاست برای سایت هایی که ترافیک بالایی دارند مناسب نخواهد بود.

اگر کسب وکار شما رشد بیشتری داشت، باید از خرید هاست اشتراکی خودداری کنید. این گزینه برای سایت هایی که مصرف و محتوای زیادی دارند توصیه نمی شود و نمی تواند نرخ تبدیل خوبی برایتان داشته باشد.

چگونه پلن هاست خود را بهبود ببخشیم؟

یکی از ساده ترین روش ها برای افزایش سرعت سایت استفاده از سرور اختصاصی است. این  پلن تنها یک سرور را در اختیار سایت شما قرار می دهد. سرور اختصاصی امن و قابل اعتمادتر از هاست اشتراکی است و آپتایم ۹۹.۴ درصد دارد و می توان از آن بک آپ گرفت.

 چرا باید از سرور اختصاصی استفاده کنیم؟

مزایای زیادی در استفاده از سرور اختصاصی وجود دارد. برخی از این مزایای عبارتند از :

  • امنیت بالای سرور
  • سرعت بالای سایت
  • این گزینه می تواند پهنای باند و فضای کافی در اختیار سایت قرار می دهد
  • می تواند سرور قابل اعتماد و امنی با آپتایم بالا فراهم کند.

۲- افزونه های غیر ضروری را پاک کنید:

برخی از طراحان سایت از افزونه های موجود برای اضافه کردن یک قابلیت استفاده می کنند. نگه داشتن افزونه های غیر ضروری به معنای کندتر کردن سایت است.  هر افزونه ای نیاز به منبعی برای اجرا شدن دارد و هر چقدر منابع موجود بیشتر باشد، سرعت بارگذاری سایت کندتر می شود. علاوه بر این، افزونه اضافی تنها بر روی سرعت سایت اثر نمی گذارد. انتخاب افزونه باید بر اساس نیازهای سایت باشد و بتواند مشکلی را حل کند. افزونه ها توسط توسعه دهندگان مختلفی نوشته شده اند و باید به هنگام نصبشان هوشیار باشید. عملکرد و قابلیت استفاده افزونه را مقایسه کنید و ببینید نصب آن چه مزایای دارد. اگر نصبش ارزشمند بود آن را نصب کنید و در غیر اینصورت آن را حذف نمایید.

۳- اسکریپت های خود را به روز نگه دارید:

به روز نگه داشتن اسکریپت ها می تواند سرعت سایت را بهبود ببخشد. به روز کردن این اسکریپت ها می تواند مشکلات موجود در کدنویسی را برطرف کند و باعث افزایش سرعت بارگذاری سایت شود.

۴- مراقب اندازه تصویری که به کار می برید باشید:

حتما شنیده اید که می گویند یک تصویر بهتر از هزار کلمه است. تصویر می تواند به طراحی شما جان ببخشد و  ظاهر آن را زیباتر سازد اما  تصاویر بزرگ به زمان بارگذاری بیشتری نیاز دارند. به همین خاطر باید اندازه تصاویر خود را کوچک تر انتخاب کنید.

این موضوع در مورد همه تصاویر همچون آیکون، تصاویر موجود در محتوا، لوگو یا گیف ها صادق است. تصاویر باید ظاهر خوبی داشته باشند اما اندازه آن ها را هم مدنظر قرار دهید.

 چگونه می توان فضایی که تصویر اشغال می کند را کمتر کرد؟

  • اضافه کردن محتوا با تصویر رویکرد مناسبی نیست. کامنت های تصویردار را حذف کنید
  • شدت رنگ را به کمترین مقدار کاهش دهید
  • استفاده از JPEG می تواند گزینه خوبی باشد
  • رزولوشون را تنظیم کنید
  • نواحی غیر ضروری تصویر را برش دهید

 ابزارهایی برای فشرده سازی تصویر:

شما می توانید از Smush که یک افزونه وردپرسی برای فشرده سازی خودکار تصویر بدون تاثیر بر روی کیفیت آن است استفاده کنید. اگر سایت غیر وردپرسی دارید از TinyPNG استفاده کنید.

 نتیجه گیری:

این ها تنها چند مورد از نکاتی بود که باید بر روی سایت خود اعمال کنید. تنها بر روی این روش ها تکیه نکنید و در مورد روش های افزایش سرعت سایت اطلاعات بیشتری به دست اورید. سایت را به روز نگه دارید، لینک ها و گرافیک های از دست رفته را بررسی کنید. زمان و تلاش خود را صرف یادگیری تکنیک هایی کنید که می تواند سرعت و رتبه شما را در موتورهای جستجو افزایش دهد. از سایت خود حتما بک آپ بگیرید.

 

امتیاز دهی شما به این صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  +  57  =  64

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان