طراحی سایت ریسپانسیو – طراحی سایت واکنش گرا

طراحی سایت ریسپانسیو

امرزوه با توجه به میزان افزایش گوشی های هوشمند و یا در حالت کلی تلفن های همراه، در مبحث طراحی سایت، طراحی سایت ریسپانسیو یکی از چالش بر انگیز ترین موضوعات است که باید برای داشتن یک سایت موفق حتما به آن پرداخته شود. استفاده از این دستگاه ها باعث می شود کاربر تجربه متفاوتی داشته باشد. بنابراین روند طراحی سایت دارای تغییراتی است. با استفاده از این نوع طراحی می توانید کاری کنید که کاربر از هر دستگاه مختلفی برای مشاهده وب سایت کرد، تجربه ای مشابه داشته باشد. بنابراین در این نوع طراحی شما خود را با کاربر هماهنگ می کنید. بنابراین اگر کاربر شما بخواهد از وسایل ارتباطی دستی مانند تلفن همراه، تبلت و … برای جستجو در اینترنت استفاده کند، با مشکلی مواجه نمی شود. به عنوان مثال، سرعت بارگذاری سایت در دو حالتی که کاربر از دسکتاپ و تلفن همراه استفاده می کند متفاوت است در حالی که با استفاده از طراحی ریسپانسیو این مسئله حل می شود.

منظور از طراحی سایت ریسپانسیو چیست؟

در اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی بود که تحول عظیمی در حوزه تکنولوژی رخ داد و برای اولین‌بار وب‌سایت‌های اینترنتی طراحی شدند و برای استفاده کاربران از طریق کامپیوتر به بازار عرضه شدند. البته این پایان کار نبود و سال‌ها بعد با روی کار آمدن تلفن‌های همراه و تبلت بستری فراهم شد تا کاربران بتوانند بدون استفاده از کامپیوتر و لپ‌تاپ به وب‌سایت‌های مختلف دسترسی داشته باشند. در این زمان بود که صنعت تکنولوژی با یک چالش بزرگ مواجه شد و آن هم عدم تناسب قاب و اندازه وب‌سایت‌ها با تلفن همراه و لپ‌تاپ بود. از ابتدای طراحی سایت تا آن لحظه تمامی وب‌سایت‌ها متناسب‌ با اندازه کامپیوترها و لپ‌تاپ‌ها ساخته شده بودند و اکنون امکان مشاهده آنها در تلفن همراه وجود نداشت.

البته این شرایط موقتی بود و با  روی کار آمدن قابلیت واکنش گرایی یا ریسپانسیو صاحبان وب‌سایت‌ها توانستند وب‌سایت خود را با دستگاه‌های گوناگون تطبیق دهند. به‌این‌ترتیب تمامی کاربران می‌توانستند با هر نوع دستگاهی وب‌سایت موردنظر خود را باز کنند و از آن استفاده کنند. امروزه بسیاری از افرادی که برای کسب‌و‌کار  خود به دنبال طراحی وب‌سایت هستند از طراحی سایت ریسپانسیو و طراحی سایت اختصاصی استفاده می‌کنند. بنابراین برای بهبود تجربه کاربری و پیشی‌گرفتن از رقبای خود همین حالا نسبت به طراحی سایت ریسپانسیو اقدام کنید.

طراحی سایت ریسپانسیو چگونه کار می کند؟

همان طور که گفته شد، طراحی سایت شما به گونه ای انجام می شود که با صفحه نمایش های مختلف سازگار باشد. به عبارتی سایز المان های مختلف صفحه سایت شما، متناسب با نمایشگر تغییر می کند. بنابراین به عنوان مثال اگر شما جدول سه ستونی در صفحه خود داشته باشید، نگران تنظیم پهنای هر کدام از ستون ها نیستید. پس در طراحی سایت ریسپانسیو ، طراحی سایت به صورت نسبی یا وابسته انجام می شود.

برای آگاهی بیشتر در مورد دیگر خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو همین حالا با ما تماس بگیرید .

اهمیت طراحی سایت ریسپانسیو

اکنون که می‌دانید ریسپانسیو بودن سایت یعنی چه وقت آن رسیده است که اهمیت طراحی ریسپانسیو را مورد بررسی قرار دهیم. اگر هزینه‌های طراحی وب‌سایت ریسپانسیو برای شما زیاد است و هنوز برای انجام آن دو دل هستید، بهتر است دلایل اهمیت طراحی ‌سایت ریسپانسیو را که در ادامه آمده است مطالعه کنید:

وب‌سایت شما را به شکل درست به‌تمامی کاربران نمایش می‌دهد

امروزه بسیاری از کاربران با استفاده از تلفن همراه یا تبلت شخصی خود از وب‌سایت‌ها بازدید می‌کنند. بنابراین لازم است که قاب و اندازه وب‌سایت شما با صفحه‌نمایش تمامی دستگاه‌ها نظیر لپ‌تاپ، کامپیوتر، تلفن همراه و تبلت هماهنگ باشد. با طراحی سایت ریسپانسیو می‌توانید وب‌سایت خود را بدون تغییر کیفیت و به‌درستی به تمام کاربران نشان دهید.

کاهش هزینه‌های طراحی قالب جداگانه

پیش از روی کار آمدن طراحی وب‌سایت ریسپانسیو مدیران وب‌سایت‌ها برای نمایش وب‌سایت خود به‌تمامی کاربران بدون تغییر کیفیت اقدام به طراحی قالب‌های جداگانه برای دستگاه‌های مختلف می‌کردند. در آن زمان وب‌سایت‌ها هزینه زیادی را صرف طراحی قالب‌های مختلف می‌کردند؛ اما همچنان نمایش وب‌سایت در برخی دستگاه‌ها به‌درستی انجام نمی‌شد. امروزه صاحبان وب‌سایت‌ها با استفاده از قابلیت واکنش گرایی یا ریسپانسیو می‌توانند در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنند و یک سایت ایدئال برای تمامی دستگاه‌ها داشته باشند.

میزان فروش محصولات و خدمات افزایش پیدا می‌کند

زمانی که وب‌سایت شما ریسپانسیو باشد کاربران به‌راحتی می‌توانند اطلاعات محصولات شما را ببینند و به‌راحتی روند ثبت سفارش خود را طی کنند؛ اما اگر وب‌سایت شما ریسپانسیو نباشد امکان بررسی اطلاعات محصول برای مشتریان وجود ندارد و احتمالاً سفارشی نیز ثبت نخواهد شد. اگر می‌خواهید فروش وب‌سایت خود را بهبود ببخشید و از سایر رقبای خود که طراحی سایت ریسپانسیو ندارند پیشی بگیرید همین حالا با کارشناسان ما در تیم بهیدو تماس حاصل کنید.

مزایای طراحی سایت ریسپانسیو

  • توصیه شده توسط گوگل : همان طور که می دانید، گوگل برای رتبه دهی به سایت شما، از خزنده های خود استفاده می کند تا بتواند محتوای سایت شما را ارزیابی کرده و جدید بودن آن را بررسی کند. زمانی که شما از طراحی ریسپانسیو استفاده می کنید، محتوای درون تلفن همراه و دسکتاپ دارای یک URL یا آدرس است. اما در صورتی که طراحی را برای تلفن همراه به صورت جداگانه انجام دهید، URL متفاوتی به سایت شما اختصاص داده می شود در حالی که محتوای هر دو یکی است. بنابراین گوگل مجبور می شود خزنده های خود را به دو URL مختلف ارسال کند، برای چک کردن محتوای یکسان! علاوه بر این زمانی که URL یکی باشد کاربر به راحتی می تواند اشتراک گذاری مطالب را انجام دهد.
  • تجربه کاربری بهتر : زمانی که طراحی سایت شما به این صورت انجام شود، نیاز نیست که فرد برای مشاهده عکس و متن سایت به عنوان مثال از زوم کردن استفاده کند. بنابراین طراحی سایت ریسپانسیو تجربه کاربری خوبی برای کاربرانتان ایجاد می کند. و همین موضوع باعث افزایش بازده سایت شما و افزایش فروشتان خواهد شد.
  • سازگاری با انواع دستگاه ها : با استفاده از طراحی سایت ریسپانسیو، دیگر نگران سازگاری با دستگاه های مختلف مانند تلفن همراه، تبلت و … نیستید. چرا که این نوع طراحی سازگار با همه انواع دستگاه هاست.
  • مقرون به صرفه : شاید طراحی این نوع سایت در ابتدا نیاز به زمان بیشتری داشته باشد ولی طول عمر بیشتری نسبت به یک سایت معمولی دارند. بنابراین در طول زمان برای شما بسیار مقرون به صرفه است چرا که نگهداری، پشتیبانی و به روز رسانی آن ها بسیار ساده است.
  • تولید محتوای یکتا : اگر شما نمی خواهید از طراحی سایت ریسپانسیو برای سایت خود استفاده کنید، باید برای نسخه تلفن همراه و دسکتاپ سایت خود محتوای جداگانه طراحی کنید و همان طور که می دانید تولید محتوا اصلا کار ساده ای نیست و موجب هزینه دو چندان برای شما خواهد شد.
  • نگهداری ساده : همان طور که گفته شد در این حالت پشتیبانی و به روز رسانی به سادگی انجام می شود و نیازی نیست شما برای نسخه های مختلف به روز رسانی های مختلفی انجام دهید. که همگی منجر به تلفت شدن هزینه مالی و زمانی شما می شود.
  • یکه تاز در عرصه رقابت : موضوع طراحی سایت ریسپانسیو هم چنان یکی از مباحث جدید است که خیلی از صاحبان سایت هم چنان به آن نپرداخته اند. بنابراین علاوه بر اینکه مخاطبان بیشتری پیدا خواهید کرد، گوگل نیز رفتار ویژه ای با وب سایت شما خواهد داشت و در نتیجه، اوضاع شما در میان رقبایتان بهتر خواهد بود.

موراد بیان شده، مزیت های کلی این نوع طراحی است و در حالت کلی برای همه انواع سایت ها مانند فروشگاهی و … قابل استفاده است. بنابراین با استفاده از طراحی سایت ریسپانسیو، مدیریت سایت شما راحت تر می گردد چرا که نگرانی در مورد سازگاری و تطبیق محتوای خود نخواهید داشت و این عملکرد بهینه ای که خواهید داشت که در همه زمینه ها مانند افزایش ترافیک سایت به نفع شما خواهد بود. در صورتی که می خواهید یک وب سایت زیبا با طراحی ریسپانسیو داشته باشید، می توانید از خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو ، ارائه دهنده خدمات طراحی سایت ، سئو و دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید.

تفاوت یک وبسایت واکنشگرا و وبسایت غیرواکنشگرا در چیست؟

همان‌طور که می‌دانید وب‌سایت‌هایی که در فضای وب وجود دارند به دودسته واکنش‌گرا (ریسپانسیو) و غیر واکنش‌گرا (غیر ریسپانسیو) تقسیم می‌شوند؛ اما چگونه می‌توان این دو وب‌سایت را از هم تشخیص داد. برای این کار تنها کافی است وب‌سایت موردنظر خود را در کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود باز کنید و به‌تدریج عرض مرورگر را کم کنید. درصورتی‌که وب‌سایت موردنظر شما ریسپانسیو باشد با کم‌کردن عرض مرورگر اندازه و چیدمان تغییر می‌کنند و هیچ اسکرول افقی اتفاق نمی‌افتد؛ اما در سایت‌های غیر واکنش‌گرا چنین اتفاقی نخواهد افتاد و شما باید برای دیدن قسمت‌های پنهان شده در سمت چپ و راست مرورگر اسکرول افقی انجام دهید.

تاثیر ریسپانسیو بودن سایت در سئو

همان‌طور که می‌دانید ارتقا رتبه و قرارگرفتن در رتبه‌های برتر گوگل یکی از مهم‌ترین اهداف وب‌سایت‌های مختلف است. اگر می‌خواهید رتبه شما در گوگل افزایش پیدا کند باید به فکر طراحی سایت ریسپانسیو باشید. در غیر این صورت مخاطبان جدیدی نخواهید داشت و به‌زودی از صفحه رقابت حذف خواهید شد. علاوه بر این ازآنجایی‌که اکثر کاربران با استفاده از تلفن همراه خود از وب‌سایت‌های مختلف دیدن می‌کنند امروزه  الگوریتم گوگل به‌گونه‌ای طراحی شده است که سایت‌های ریسپانسیو را در اولویت جست‌و‌جو گوگل دستگاه‌های تلفن همراه قرار می‌دهد؛ بنابراین اگر می‌خواهید در این رقابت بزرگ حرفی برای گفتن داشته باشید به دنبال طراحی سایت ریسپانسیو باشید.

سخن آخر

امروزه تعداد زیادی از مردم برای گرفتن تاکسی اینترنتی، خرید محصولات موردنیاز خود، دانلود فیلم و انجام کارهای بانکی از طریق تلفن همراه به اینترنت متصل می‌شوند؛ بنابراین اگر می‌خواهید تجربه کاربری خوبی را برای آنها رقم بزنید و آنها را به کاربران همیشگی سایت خود تبدیل کنید همین حالا با کارشناسان ما در تیم بهیدو تماس بگیرید و نمونه سایت ریسپانسیو که توسط کارشناسان ما طراحی شده‌اند را مشاهده کنید. ما در تیم بهیدو بهترین شزکت سئو در اصفهان به شما کمک می‌کنیم تا یک وب‌سایت کاربرپسند و ایدئال داشته باشید و سئو سایت خود را بهبود ببخشید.

۲.۲/۵ - (۴ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15  −    =  10

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان