اثرات مثبت جستجوی معنایی بر سئو

جستجوی معنایی

تاثیر مثبت جستجوی معنایی بر سئو:

بیشتر کسب وکارها به خوبی می دانند که سئو بخش مهمی برای تلاش های آنلاین آن هاست حتی اگر درک درستی از کارکرد و نحوه تغییر آن نداشته باشند. سئو سال هاست که در میان افراد شناخته شده اما از اوایل سال ۲۰۰۰ غول موتورهای جستجو یعنی گوگل، گام هایی را برای استفاده بیشتر از سئو برای بهبود تجربه کاربردی برداشت نمود و تلاش کرد از فرمول های خاصی برای رتبه بندی صفحات سایت در موتورهای جستجو استفاده کند.

در این شرایط گوگل بر روی فراهم آوردن پاسخ های سریع به کوئری های جستجو شده آنلاین تمرکز کرد تا بتواند نتایج دقیقی را حتی برای کلماتی با املای اشتباه، عبارات ناقص و کلماتی با املای ضعیف فراهم آورد. به عنوان کاربر وب ممکن است تاثیر عمیق این موارد را بر روی سئو متوجه نشده باشید اما از دیدن چنین نتایجی در موتورهای جستجو قطعا خوشحال شده اید.

سئو در سال های گذشته بر روی چارچوب سفت و سختی از کلمات کلیدی استوار بود. در نتیجه، وبمسترها و سئوکاران، پژوهش بر روی کلمات کلیدی را انجام می دادند و در گوشه و کنار سایت خود از آن ها استفاده می کردند.به تعداد زیادی از نوشته های سئو شده استفاده می شد و کلمات کلیدی و عبارت ها در موقعیت های عجیب و غیر طبیعی مورد استفاده قرار می گرفت و همین امر باعث می شد خواندن محتوا دشوار باشد. برخی از اوقات، محتوا کاری با کلمات کلیدی نداشت.
در نتیجه سئوکاران تنها برای گوگل مطلب می نوشتند و اغلب کاربران از خواندن محتوای نامرتبط در نتایج جستجو خسته و ناامید بودند. در طول سال ها، این شرایط تغییر کرد.

برای آگاهی بیشتر در مورد دیگر خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو همین حالا با ما تماس بگیرید .

به روزرسانی الگوریتم های گوگل:

از سال ۲۰۰۲، گوگل شروع به اجرای اولین سری از به روزرسانی الگوریتم های خود کرد و تلاش نمود سایت ها را بر اساس این موارد مرتب و رتبه بندی نماید. در این شرایط وبمسترها دیگر نمی توانستند از مواردی همچون طعمه لینک و استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی بهره ببرند. در عوض آن ها مجبور بودند محتوای مفید و مرتبطی برای کاربران ایجاد کنند تا در صدر نتایج گوگل قرار گیرند.

تاکید بر روی محتوای کاربر پسند تا سال ۲۰۱۳ ادامه پیدا کرد و گوگل در همین زمان به روزرسانی الگوریتم مرغ مگس خوار خود را اجرا نمود. این الگوریتم نحوه تعبیر و تفسیر گوگل از کوئری های کاربران را تغییر داد. در این شرایط به جای استفاده از کلمات یکسان و عبارات، گوگل شروع به بررسی نیت افراد از جستجوی یک کوئری کرد. حالا دیگر انطباق دقیق کلمات و عبارات مهم نبود و گوگل سایت ها را به دنبال ایده یکسان با کوئری جستجو می خزید و بررسی می کرد. کلمات لازم نبود املای یکسان، ترتیب یکسان و ساختار یکسانی با کوئری داشته باشند.

این به روزرسانی نتیجه این درک بود که در دنیای پرسرعت امروزی که کاربران نمی توانند کلمات و عبارات طولانی را به دقت تایپ کنند، تاکید بر روی نتایج مرتبط و فوری است. یکی از اجزای بسیار بزرگ به روزرسانی الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل رنک برین نام داشت. رنک برین نوعی هوش مصنوعی است که به الگوریتم جستجوی گوگل اجازه می دهد درک و تفسیر بهتری از کوئری های پیچیده داشته باشد و نیت پشت جستجو را به درستی درک کند. نیت جستجو بنیان و اساس چیزی است که ما آن را جستجوی معنایی می نامیم.

صدا به متن:

تعدادی از فناوری های ابداع شده به این روند کمک کرد. یکی از مهم ترین این ابداعات ظهور گوشی های هوشمند و استفاده از قابلیت تبدیل صدا به متن بود. با تبدیل صدا به متن، کاربر می تواند کلمه کلیدی یا عبارتی را بگوید و پلتفرم موبایلی گوگل آن را به متن نوشته شده تبدیل کند. در نتیجه کاربران بیشتری به شیوه های پیچیده تر و حرفه ای تر در دنیای وب به جستجو می پردازند. در حقیقت، آن ها از کلمات و عباراتی استفاده می کنند که در گفتگوی روزمره استفاده می شود. صحبت کردن و نوشتن افراد با هم فرق دارد و گوگل این موضوع را به خوبی درک کرده است. به روزرسانی الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل تجربه کاربر را از فرایند مکانیکی سفت و سخت به یک فرایند معنایی تغییر داد.

 

 مزایای مثبت جستجوی معنایی بر روی نتایج جستجو:

خوب حالا سوال اینجاست که چنین شرایطی چه تاثیر مثبتی بر روی رتبه بندی و سئو دارد؟

 جستجوی ساده تر و راحت تر:

با وجود تمامی تغییراتی که در پس زمینه ایجاد شده است، کاربران وب به جستجوی سریع تر و ساده تر عادت کرده اند. در گذشته کاربران مجبور بودند انواع مختلفی از جستجوها را برای یافتن نتایج بهتر امتحان کنند. در همان زمان سئو کاران مجبور بودند عباراتی که مشتریان دقیقا مورد استفاده قرار می دهند را بیابند و محتوایی بنویسند که در برگیرنده این عبارات باشد. در این شرایط ارتباط بین نیت جستجوی کاربر و نتایج جستجو قطع می شد. جستجوی معنایی چنین شرایطی را با تمرکز کمتر بر روی کلمه یا عبارت خاص و تمرکز بیشتر بر روی نیت کاربر تغییر داد. سئوکاران نیز باید استراتژی های خود را برای استفاده از این نوع جستجو تغییر دهند.

 محتوای بهتر:

هدف از به روزرسانی هر الگوریتمی بهبود تجربه کاربران از جستجو در وب است. در به روزرسانی الگوریتم مرغ مگس خوار، نتایج جستجو مرتبط با نیت تایپ نشده کاربر  ارائه می شد. افراد حال می توانند کوئری های مدنظر خود را آنگونه که صحبت می کنند وارد نمایند. گوگل از هوش مصنوعی برای جستجوی سایت ها بر اساس این سینتکس جدید کوئری جستجو استفاده می کند. با تمرکز و تاکید کمتر بر روی کلمات کلیدی خاص و ساختار رسمی عبارات، محتوای موجود در سایت ها نیز باید با کیفیت تر باشند. استفاده  عجیب و غریب از کلمات کلیدی در متن دیگر برای گوگل و کاربران جذاب نخواهد بود. برای اینکه بتوان محتوای با کیفیت و ارزشمند تولید کرد، نویسندگان باید پژوهش کاملی بر روی موضوع داشته باشند و به شیوه ای بنویسند که برای کاربر خواندن آن اسان باشد و بتواند توجه او را به خود جلب کند.

نتایج با کیفیت:

به کمک جستجوی معنایی ، صفحات نتایج جستجو با محتوای با کیفیتی پر شده است که می تواند دقیقا به کوئری اصلی افراد پاسخ دهد. یکی از بخش هایی که برای  اینکار استفاده می شود پاسخ های غنی است . این پاسخ ها توسط گوگل جمع آوری می شوند و در صفحه نتایج جستجو به گونه ای نمایش داده می شوند که کاربر مجبور به کلیک بر روی آدرس نباشد.  در این شرایط اسنیپت کوتاه و مرتبطی از محتوا در اختیار کاربر قرار می گیرد. با اینکه اسنیپت ها رایج ترین شکل نمایش داده شده پاسخ های غنی هستند اما نمودارها، اسلایدرها، جداول، نقشه ها و فرم ها نیز می توانند اطلاعات مرتبط و مناسبی در اختیار افراد قرار دهند. زمانی که کاربر پاسخی که به دنبالش است را به سرعت دریافت می کند، تجربه بهتری از  جستجو خواهد داشت.

بهینه سازی بهتر ارزش کاربری:

در جستجوی معنایی ، هدف ایجاد با ارزشترین موارد برای کاربران و هدف قرار دادن نیازهای واقعی آن هاست. سئوکاران باید زمان بیشتری را برای بهینه سازی محتوای سایت سپری کنند زیرا برای افراد در جستجوی معنایی بسیار ارزشمند است. این همان چیزی است که افراد سال هاست در مورد آن صحبت می کنند اما در حال حاضر باید به این فکر کنید که کاربران چگونه سوالات خود را می پرسند و تنها به کلیدواژه ها بسنده نکنید. از آنجایی که دیگر تاکید زیادی بر روی کلیدواژه نمی شود کار سئوکاران برای تعیین نیت جستجوی افراد نیز دشوارتر خواهد بود. پیش بینی این مورد دشوار است و سئوکار باید بتواند محتوایی تولید کند که ارزشی به طیف وسیعی از مخاطبان بیفزاید.

جستجوی معنایی

تاکید کمتر بر روی کلیدواژه:

همانطور که می دانید جستجوی معنایی تاکید کمتری بر روی کلمات کلیدی دارد. پژوهش بر روی این کلمات هنوز هم برای تعیین محبوبیت کلیدواژه خاص ضروری است. با اینحال کلماتی که برای هدف قرار دادن انتخاب می کنید تنها گزینه برای استراتژی سئو نخواهد بود. آن روزها که سایت ها به کلمات کلیدی با انطباق دقیق نیاز داشتند و هر سایت باید نسبت خاصی ار کلمات کلیدی را می داشت، به پایان رسیده است. حالا این کلیدواژه ها به ما کمک می کنند بر روی موضوعات و بحث های خاص تمرکز کنیم و ببینیم چگونه می توانیم نیاز واقعی کاربر را برآورده سازیم.

 انعطاف پذیری بیشتر:

عبور از تمرکز بر روی کلمات کلیدی به سئوکاران انعطاف پذیری بیشتری در تولید محتوا داده است. با وجود مترادف های زیادی که در کلمات وجود دارد، محتوای سایت می تواند خلاقانه، منحصر به فرد، اصیل و مفید باشد. دیگر نویسندگان مجبور نیستند محتوای خود را در مورد یک کلیدواژه خاص بنویسند. رویکرد معنایی جدید برای کاربران و سئوکاران مفید بوده است و این افراد می توانند سایت خود را بر این اساس برای سئو بهینه سازی کنند. در این شرایط تجربه مرور در اینترنت نیز بهتر خواهد شد.

آیا سایت شما برای جستجوی معنایی بهینه سازی شده است؟ اگر چنین نیست ممکن است سایت شما دیر یا زود برای کلمات یا عبارات کلیدی هدف در صدر نتایج دیده نشود. با آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو ارائه دهنده خدمات طراحی سایت ، سئو و دیجیتال مارکتینگ با ارتباط سئو سایت و تولید محتوا آشنا می شویم.

گوگل این روزها تاکید زیادی بر روی تجربه کاربران وب دارد و اگر  هنوز روش های قدیمی سئو را انجام می دهید ممکن است سایت شما نتواند توجه گوگل یا کاربران وب را به خود جذب کند. بهینه سازی سایت و به روز بودن با الگوریتم های گوگل به زمان، صبر و تلاش نیاز دارد. همچنین به دانش عمیق سئو نیاز خواهد بود تا همه جوانب محتوا در کنار هم قرار گیرد و استراتژی بازاریابی منسجمی ایجاد شود.

امتیاز دهی شما به این صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

71  −    =  68

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان