۱۰ نکته برای ایجاد لوگوی خوب و شگفت انگیز برای دندانپزشکی

لوگوی خوب

زمانی که در مورد شرکت محبوب خود فکر می کنید، چه چیزی به ذهنتان خطور می کند؟ قطعا محصولات آن شرکت اولین چیزی است که به ذهنتان می آید. این محصول ممکن است ماگ بزرگی از یک زنجیره غذایی بزرگ باشد یا کفشی که برای پیاده روی از آن استفاده می کنید. اما اینجا یک سوال جذاب به ذهن خطور می کند:

اگر لوگویی وجود نداشته باشد می توان محصولات برند محبوب را برای همیشه به خاطر سپرد و شناسایی کرد؟

به عنوان مثال شرکت نایک را در نظر بگیرید. لوگوی آن ها یک تصویر سیاه رنگ است. کفش آن ها معمولا با این لوگو تزیین می شود و برای متمایز کردن آن از کفش سایر برندها استفاده می گردد. اگر چنین لوگویی وجود نداشت آیا می توانستید به تنهایی شرکت نایک را از سایر شرکت ها متمایز کنید؟ قطعا خیر. هزاران و شاید میلیون ها لوگو در سرتاسر تاریخ وجود دارد که برای مقاصد بازاریابی به کار رفته اند.

بیشتر اوقات لوگو چیزی است که محصول یک شرکت را شناسایی می کند و نبود آن می تواند برای برخی از افراد سردرگم کننده باشد. اما در دنیایی که لوگو وجود دارد شما می توانید به سمت محصول یا خدماتی که می شناسید بروید و این موضوع به خاطر وجود یک لوگوی بسیار قدرتمند است. مثلا همه افراد لوگوی شرکت مک دونالد را می شناسند. در این شرایط از چنین عناصری برای شناخت برند محبوب خود استفاده می کنید و  ان را از سایر برندها و رقبای دیگر متمایز می سازید. به همین خاطر داشتن یک لوگوی عالی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. این لوگو به کاربر کمک می کند برند شما را تشخیص دهد و آن را از باقی رقبا تمییز دهد. حتی این لوگو را می توانید در سایت و اپلیکیشن کسب و کار خود نیز داشته باشید و آن ها را متناسب با رنگ و جلوه لوگوی برند خود طراحی کنید.

 

برای آگاهی بیشتر در مورد دیگر خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو همین حالا با ما تماس بگیرید .

 

اگر لوگویی برای برند خود ندارید یا اگر لوگو دارید اما قابلیت به خاطرسپاری ندارد، ممکن است افراد را از محصولات و خدمات خود دور کنید زیرا آن ها نمی توانند شما را شناسایی کند و جذب محصولات و خدماتتان شوند. یک لوگوی خوب ، لوگوی برجسته و به یادماندنی است. استفاده نادرست از خط ها و وکتورهای رنگ آمیزی شده بر روی کاغذ نمی تواند لوگوی خوبی برایتان ایجاد کند. لوگو شما را مطمئن می سازد که مشتریان می توانند محصولات و خدمات شما را از محصولات سایر رقبا تشخیص دهند. همین موضوع برای طراحی لوگوی پزشکی و دندانپزشکی نیز صدق می کند. کلینیک های دندانپزشکی نیز محصولات و خدماتی را ارائه می کنند. به همین خاطر در این مقاله قصد داریم در مورد اهمیت یک لوگوی خوب در این حوزه صحبت کنیم و ببینیم لوگوی خوب برای دندانپزشکی دقیقا چه لوگویی است. اما سوال اینجاست که چه چیزی باعث ایجاد یک لوگوی خوب ، شگفت انگیز و عالی می شود؟ در ادامه برخی از مشکلات موجود را با هم مرور خواهیم کرد.

لوگوی خوب

چگونه می توان یک لوگوی خوب ایجاد کرد؟

۱.سادگی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است:

اگر می خواهید لوگوی خوب و عالی ایجاد کنید باید اصولی که در ادامه بیان می کنیم را به ذهن بسپارید. به خاطر داشته باشید که بهترین لوگوها مواردی هستند که افراد می توانند آن را به خاطر بسپارند. اگر لوگوی شما زیاد پیچیده باشد آن ها نمی توانند آن را به خاطر داشته باشند. بهترین لوگو، لوگویی است که می تواند در ذهن بماند و یادآوری شود. برخی از لوگوهای معروف و محبوب که در این طبقه بندی قرار می گیرد شامل لوگوی شرکت نایک و مک دونالد است. همچنین لوگوی Digikala را در نظر بگیرید. شرکت دیجی کالا نام خود را با فونتی که قابل خواندن است نوشته و لوگوهایی که در برگیرنده نام شرکت هستند نیز می توانند توجه مخاطب را به خود جلب کنند. این لوگوها نه تنها قابلیت خواندن خوبی دارند بلکه می توان چشم را با آن منطبق کرد.

۲.رنگ های عالی برای لوگوی دندانپزشکی انتخاب کنید:

علاوه بر سادگی، فاکتور دیگری که باید به هنگام طراحی لوگو برای دندانپزشکی در خاطر داشته باشید، انتخاب رنگ های آن است. رنگ خوب و مناسب باید به اندازه کافی بولد باشد و بتواند در خاطر افراد باقی بماند. اما این بولد بودن نباید بیش از حد باشد و افراد را از لوگو دور نماید. حالا که در مورد تعداد رنگ هایی که باید استفاده کنید ایده خوبی دارید باید دقیق ترین آن را انتخاب کنید. از آن جایی که در حال تبلیغ خدمات دندانپزشکی هستید، آبی کم رنگ می تواند رنگ خوبی برایتان باشد. این رنگ تازگی، پاکیزگی و  حس و طعم خمیردندان را در ذهن بیننده ایجاد می کند. سایر رنگ های خوب برای لوگوی دندانپزشکی در برگیرنده قرمز، سبز و سایه های تیره تر از آبی است.

۳.برای ایجاد تعادل از رنگ های کنتراست نیز استفاده کنید:

این لوگوی شماست و در انتخاب رنگ های آن آزاد هستید. با این حال باید برخی از رنگ ها را بیشتر از سایر رنگ ها به کار ببرید. همانطور که بیان کردیم باید مطمئن شوید که رنگ ها زیاد بولد نیستند. موارد کم رنگ تر را با رنگ های تیره همراه کنید تا اثر متعادلی را ایجاد نمایید. همچنین سعی کنید تم رنگی واحدی را برای خود انتخاب کنید. بیش از سه رنگ انتخاب نکنید. حتی این سه رنگ نیز در برخی از موارد زیاد خواهد بود. تنها استثنایی که در این زمینه وجود دارد زمانی است که می خواهید برای هر حرف از لوگو رنگ متفاوتی ایجاد کنید. مثلا لوگوی گوگل یا ebay را در نظر بگیرید. فقط به خاطر داشته باشید که انجام اینکار آنقدرها که فکر می کنید ساده نیست و باید در این مسیر محتاط باشید.

۴.شکل مناسبی برای لوگوی خود انتخاب کنید:

خوب حالا که در مورد رنگ ها تصمیم گرفته اید می توانید در مورد شکل نیز تصمیم گیری کنید. در این بخش هم سادگی را رعایت کنید. از آنجایی که در حال طراحی لوگوی دندانپزشکی هستید، می توانید نام کلینیک را بنویسید. در مورد بزرگ کردن نام کلینیک واهمه نداشته باشید زیرا داشتن کلمات زیاد در لوگو می تواند همه چیز را خراب کند. اگر خواستید از این روش استفاده کنید مطمئن شوید که با سایر بخش های لوگو هماهنگی دارد.

۵.اهمیت فونت در لوگو را نادیده نگیرید:

سعی کنید فونت مناسبی برای لوگوی خود انتخای کنید. فونتی که بتواند حرفه ای بودن شما را منتقل کند و در عین حال خواندن آن راحت باشد. شما باید تجربه خوبی در اختیار بیماران خود قرار دهید. اگر نمی دانید از چه فونتی باید استفاده کنید می توانید از سایت های مختلفی که فونت های رایگان دارند استفاده کنید.

۶.از تصاویر به عنوان یک گزینه اختصاری برای خدمات دندانپزشکی استفاده کنید:

خوب حالا که مسیر خود را انتخاب کرده اید می توانید با انتخاب یک تصویر مناسب ، شکل لوگو را بهبود ببخشید. اگر تنها بخواهید از نام کلینیک استفاده کنید و آن را در بک گراند سفیدی جای دهید برای بیننده خسته کننده خواهید بود. سعی کنید موارد اختصاری رایج برای کلینیک های دندانپزشکی همچون دندان؛ خمیر دندان یا لبخند زیبا را در لوگوی خود بگنجانید. این آیکون ها به بیمار کمک می کند نوع خدماتی که ارائه می کنید را بدون بررسی آنلاین یا مراجعه به منابع دیگر شناسایی کند.

۷.به دنبال خوانایی بیشتر باشید:

نکته دیگری که باید به هنگام طراحی لوگو باید به خاطر داشته باشید خوانایی آن است. بخشی از این خوانایی به دنبال انتخاب یک فونت مناسب حاصل می شود فونت مناسب  باریک نیست و باید بتواند مقدار مناسبی از فضا را به خود اختصاص دهد. این فونت ممکن است از فونت هایی همچون serif تشکیل شده باشد  اما همیشه اینگونه نیست.

۸.مطمئن شوید لوگوی شما اندازه مناسبی دارد:

جنبه دیگری که به خوانایی کمک می کند اندازه مناسب خود لوگوست. برای اینکه اندازه لوگو را تست کنید از دوست یا اعضای خانواده خود بخواهید آن را بخواند. ایا آن ها قادر به خواندن لوگو هستند؟ چرا ؟ چرا نه؟ همچنین فرض کنید لوگوی شما بر روی تابلوی جلوی کلینیک یا بیلبورد خیابان قرار گرفته است. ایا این لوگو به اندازه کافی بزرگ است؟

۹.با اطلاعات زیاد خواننده را سردرگم نکنید:

در نهایت لوگوی قابل خواندن لوگویی است که چشم را اذیت نکند. این موضوع به سادگی لوگو هم مربوط می شود. اگر کل لوگو را بپوشانید نمی توانید توجه خواننده را به خود جلب نمایید. مطمئن شوید که از عناصر زیادی بر روی لوگو استفاده نمی کنید و بر روی نام کلینیک و یک آیکون تمرکز می نمایید. هر چیزی که بیشتر از این باشد باعث سردرگمی بیننده می شود.

۱۰.در مورد ایده های خود هم فکر کنید:

شما می توانید از ایده های خود نیز استفاده کنید. مثلا پیکانی که در نشان Bamilo وجود داشت را به خاطر بیاورید. استفاده از این پیکان یک روش خلاقانه است. شما می توانید لوگوهای خلاقانه زیادی را پیدا کنید. نمونه خوب دیگری که در این زمینه وجود دارد  پیکان زرد رنگ در لوگوی شرکت آمازون است که  از حرف A تا  حرف Z کشیده شده است. استفاده از چنین مواردی باعث می شود لوگوی شما از حالت خوب به حالت شگفت انگیز و عالی تبدیل شود.

اگر سعی دارید لوگوی ساده ای برای خدمات دندانپزشکی طراحی کنید بهتر است از چنین مواردی استفاده نکنید. کاری که در عوض می توانید انجام دهید اضافه کردن موارد ساده ای همچون آکولاد در ایکون خنده یا داشتن دندان های ریز به جای نقطه است. هر کاری که انجام می دهید  اگر بتواند لبخند طرف مقابل را تحریک کند می تواند برایتان کافی باشد

لوگوی خوب

ایجاد لوگوی دندانپزشکی یک تجربه جذاب:

خوب حالا که همه موارد را با هم مطالعه کردیم می توانید یک لوگوی خوب و عالی برای خدمات دندانپزشکی ایجاد کنید. فقط به خاطر داشته باشید که به دنبال خوانایی و سادگی باشید و کاربر را با اطلاعات زیاد بمباران نکنید. مطمئن شوید که کاربر چیزی که طراحی کرده اید را می فهمد. اگر همه موارد را رعایت کنید می توانید یک لوگوی عالی ایجاد کنید. حالا زمان خلاقیت شماست.

امتیاز دهی شما به این صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

34  −  25  =  

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان