استراتژی (کمپین) تبلیغات در اینستاگرام

کمپین تبلیغاتی اینستاگرام


اینستاگرام تنها شبکه اجتماعی است که بعد از معرفی ، به سرعت رشد پیدا کرد و به همین دلیل به یکی از گزینه های مناسب در زمینه دیجیتال مارکتینگ برای بسیاری از کسب و کار ها تبدیل شد. کمپین تبلیغاتی اینستاگرام موثر در معرفی برند و تجارت شماست چرا که بر اساس آمار موجود در سال ۲۰۱۷ تعداد شرکت هایی که از کمپین تبلیغاتی اینستاگرام استفاده کرده اند از ۱۵میلیون به ۲۵ میلیون رسیده است. در این مقاله همراه آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو ارائه دهنده خدمات دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت و سئو باشید تا با این مفهوم و نکات مهم هنگام استفاده از آن آشنا شوید.

تبلیغات اینستاگرام چیست؟

با استفاده از اینستاگرام شما می توانید پرداختی را به این شبکه اجتماعی انجام دهید تا در ازای آن پست خود را در دسترس تعداد بیشتری از افراد قرار دهید. شرکت ها و یا افراد مختلفی جهت معرفی برند، افزایش ترافیک سایت، کسب مشتریان جدید، معرفی خدمات و … از این ویژگی اینستاگرام استفاده می کنند.

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی بصری است، به این معنا که شما برای تامین محتوای خود باید عکس و یا ویدئو به جای متن استفاده کنید. بر اساس آماری که خود اینستاگرام منتشر کرده است، ۶۰ درصد از افراد با محصولات جدید از طریق تبلیغات اینستاگرام آشنا شده اند و ۷۵ درصد از آن ها تحت تاثیر تبلیغ خرید انجام داده اند.

آیا تبلیغات اینستاگرام برای کسب و کار شما مناسب است؟

در ابتدای شروع کار اینستاگرام بسیاری از افراد تصور می کردند که تنها نوجوانان برای پست کردن عکس های سلفی خود از آن استفاده می کنند، اما گذر زمان ثابت کرد که این شبکه به راحتی می تواند برای همه افراد در همه سنین کاربری خاص خود را داشته باشد. ۵۵ درصد از کاربران اینستاگرام بین ۱۸ الی ۲۹ سال، ۲۸ درصد بین ۳۰ الی ۴۹ سال و ۱۱ درصد بین ۵۰ الی ۶۴ سال  و ۴ درصد بالای ۶۵ سال سن دارند. در حالت کلی بیشتر کاربران اینستاگرام زن هستند و تجربه نشان داده است که زنان خیلی زودتر تحت تاثیر تبلیغات قرار می گیرند.

 

برای آگاهی بیشتر در مورد دیگر خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو همین حالا با ما تماس بگیرید .

 

مشابه با سایر شبکه های اجتماعی اینستاگرام به شما این امکان را می دهد تا ویژگی های خاص را برای مخاطبان خود مانند سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی و … را تعیین کنید. به این ترتیب خیلی راحت تر می توانید با افراد مورد نظرتان ارتباط برقرار کنید تا هزینه ایی که برای کمپین تبلیغاتی اینستاگرام انجام داده اید هدر نرود. پس اگر شما در کسب و کاری فعالیت می کنید که قابلیت ارائه عکس از آن وجود دارد مانند رستوران، صنایع دستی و … می توانید خیلی راحت موجب رشد کسب و کار خود شوید.

 

هزینه تبلغیات در اینستاگرام چقدر است؟

هزینه و کمپین های اینستا چه قدر است؟

برای این سوال نمی توان پاسخ دقیق ارائه دارد چرا که اینستاگرام طرح های مختلفی را برای کمپین تبلیغاتی ارائه می دهد. به عنوان مثال تعداد مخطابان هدف، تعداد کلیک ها ، مدت زمان، بازدید، میزان رقابت و … . در حالت کلی هزینه تبلیغ در فیسبوک بالاتر است از هزینه تبلیغ در اینستاگرام اما بازده آن نیز بیشتر است! اما نگران هزینه ها نباشید. اینستاگرام در این زمینه بسیار انعطاف پذیر است. به عنوان مثال شما بودجه ای برای این کار در نظر می گیرد. اینستاگرام این فرصت را به شما می دهد تا طرح های مختلف را مانند روزانه، ساعتی، هفتگی و … را با هم ترکیب کنید تا از سرمایه گذاری خود بیشترین بازده را دریافت نمایید.

 

چرا استفاده از کمپین تبلیغاتی اینستاگرام اهمیت دارد؟

اساس کار شبکه اجتماعی اینستاگرام بر به اشتراک گذاشتن عکس های مختلف است. به پلت فرم رد حال حاضر به بسیاری از برند های مختلف کمک کرده است تا بتوانند در رابطه با خدمات و محصولات خود تبلیغ کرده و در نتیجه آگاهی افراد را نسبت به خود بالا برده و به محبوبیت و سود خود اضافه کنند.

کپمین تبلیغاتی اینستاگرام از سال ۲۰۱۵ شروع به فعالیت کرد و از آن زمان تا کنون بیلیون ها تبلیغ در آن انجام شده است. مهم ترین دلایلی که شما را قانع می کند تا از کمپین تبلیغاتی اینستاگرام برای تجارت خود استفاده کنید عبارت هستند از :

  • افزایش مخاطبان : بر اساس آماری که وجود دارد از سال ۲۰۱۵ تا سال ۲۰۱۶ میزان مخاطبان آن ۱۰۰ درصد افزایش یافته اند.
  • افزایش زمان مصرف : آمار نشان می دهند که هر فرد به طور متوسط ۱ ساعت از روز خود را برای چک کردن این شبکه اجتماعی صرف می کند. این مدت زمان به نسبت زیاد فرصت های زیادی برای خودنمایی در اختیار شرکت ها قرار می دهد.
  • محتوای بصری : باز هم مطالعات نشان می دهند که تمایل افراد به تماشای عکس و فیلم است تا مطالعه متن های کوتاه و بلند. پس از این فرصت استفاده کرد و با ارائه یک تصویر جذاب، توجه مخاطب را به خود جلب کنید.
  • تعیین مخاطب هدف : با استفاده از فیلترهایی که در اختیار شما قرار می گرد می توانید از سرمایه گذاری خود بیشترین بازده را بگیرید.

جالب است این را هم بدانید که ۶۰ درصد از افراد با محصولات جدید از طریق این پلت فرم آشنا می شوند و ۳۰ درصد از آن ها خرید انجام می دهند. آیا هنوز هم شک دارید که باید از کمپین تبلیغاتی اینستاگرام استفاده کنید یا نه!؟

کمپین تبلیغاتی اینستاگرام

فرمت های مختلف تبلیغات در اینستاگرام :

اینستاگرام برای نمایش تبلیغات شما ۶ روش را پیشنهاد می دهد. که ۲ مورد از آن بر اساس استوری هستند که در بالای صفحه خانه کاربر نشان داده می شوند. ما بقی در بین پست های خانه به اشتراک گذاشته می شوند که بیشتر مورد استفاده صاحبان کسب و کار قرار می گیرد.

  • عکس :

استفاده از این روش نشان داده است که بیشتر مورد توجه کاربران قرار می گیرد چرا که خیلی حس تبلیغ بودن را به آنها القا نمی کند. در مورد این شیوه تبلیغ باید به موراد زیر توجه کنید :

  • نوع فایل : jpg یا png
  • حداکثر اندازه فایل : ۳۰ مگابایت
  • حداقل عرض تصویر : ۶۰۰ پیکسل
  • نسبت تصویر : حداقل ۴: ۵، حداکثر ۱۶: ۹
  • طول متن : حداکثر ۲،۲۰۰ ( اگر چه Instagram که کمتر از ۹۰ را برای عملکرد بهینه توصیه می کند.)
  • تعداد هشتگ : حداکثر ۳۰

توجه داشته باشید که اطلاعات تماس و برقراری ارتبطات را در اختیار کاربر قرار دهید تا به راحتی با شما تماس بگیرد.

  • عکس استوری :

این عکس در بالای صفحه خانه قرار داده می شود و مدت نمایش آن ۲۴ ساعت است. نکات مهم در رابطه با این شیوه تبلیغ :

  • نسبت تصویر : ۹:۱۶ (توصیه می شود!)
  • حداقل عرض تصویر : ۶۰۰ پیکسل
  • داشتن گزینه های تماس با ما و اطلاعات بیشتر و …
  • ویدئو :

کمپین تبلیغاتی اینستاگرام

محتوای تبلیغاتی خود را از طریق فیلم در صفحه خانه کاربر به نمایش بگذارید. اینستاگرام از فرمت های مختلف ویدئو پشتیبانی می کند اما برای ارائه بهتر، به مهم ترین نکات توجه کنید :

  • وضوح تصویر : ۱۰۸۰ × ۱۰۸۰ پیکسل (حداقل)
  • حداکثر اندازه فایل : ۴ گیگابایت
  • نسبت تصویر : حداقل ۴: ۵، حداکثر ۱۶: ۹
  • مدت زمان ویدئو : حداکثر ۶۰ ثانیه
  • یادداشت های ویدئویی : اختیاری
  • نسبت تصویر : حداقل ۴: ۵، حداکثر ۱۶: ۹
  • طول متن : حداکثر ۱۲۵ (توسیه می شود!)
  • تعداد هشتگ : حداکثر ۳۰
  • داشتن گزینه های تماس با ما و اطلاعات بیشتر و …
  • ویدئو استوری :

آمار نشان داده اند که قرار دادن ویدئو در استوری بازده خوبی در فروش شرکت ها دارد. برخی نکات در این رابطه را به یاد داشته باشید:

  • وضوح تصویر : ۱۰۸۰ x 1920 پیکسل (حداقل)
  • حداکثر اندازه فایل : ۴ گیگابایت
  • نسبت تصویر : حداکثر ۹:۱۶
  • مدت زمان ویدئو : حداکثر ۱۵ ثانیه
  • یادداشت های ویدئویی : در دسترس نیست
  • داشتن گزینه های تماس با ما و اطلاعات بیشتر و …
  • نمایش عکس به شیوه چرخ و فلک :

کمپین تبلیغاتی اینستاگرام

به جای نمایش یک عکس می توانید از چند عکس به صورت پشت سر هم استفاده کنید. این شیوه تبلیغاتی برای کمپانی هایی که محصولات متنوعی تولید می کنند مانند مبلمان، رستوران، لباس، خودرو و … مناسب است. استفاده از ۱۰ تصویر حداکثر برای شما مجاز است. مهمترین نکات عبارتند از:

  • نوع فایل : jpg یا png
  • حداکثر اندازه فایل : ۳۰ مگابایت
  • حداقل عرض تصویر : ۶۰۰ پیکسل
  • نسبت تصویر : حداقل ۴: ۵، حداکثر ۱۶: ۹
  • طول متن : حداکثر ۲،۲۰۰ ( اگر چه Instagram که کمتر از ۹۰ را برای عملکرد بهینه توصیه می کند.)
  • تعداد هشتگ : حداکثر ۳۰
  • استفاده از گزینه های تماس با ما و …

در کمپین تبلیغاتی روی چه چیزی تمرکز کنیم؟

کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام به تولید محتوا برای کسب و کارها محدود نمی شود. البته این فعالیت اصلی یک کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام است. اما برای دستیابی به اهداف تجاری از طریق یک کمپین تبلیغاتی باید چندین مورد را در خود داشته باشد..

برای کمپین خود هدف تعیین کنید

همانطور که در پاسخ به نحوه عملکرد کمپین های تبلیغاتی اینستاگرام توضیح داده شد، کمپین های تبلیغاتی نوعی بازاریابی هستند. اما برای هر فروش، این باید یک هدف مشترک باشد. به طور کلی، بازاریابی می تواند اهداف مشترکی داشته باشد. اما اساساً باید روی یک هدف در بازاریابی خود تمرکز کنید.

مخاطبان کسب و کار خود را برای ایجاد کمپین های تبلیغاتی بشناسید!

همانطور که قبلا ذکر شد، کمپین های تبلیغاتی اینستاگرام بر تولید محتوا متمرکز هستند. اما این تولید محتوا برای چه کسی است؟ فرقی نمی‌کند که یک کسب‌وکار بزرگ دارید یا تازه شروع به کار کرده‌اید. در هر صورت، باید مخاطبی را در کمپین تبلیغاتی اینستاگرام خود مشخص کنید.
برای کمپین اینستاگرام، باید بدانید که برای چه کسی محتوا تولید می کنید.

هنگامی که مخاطبان کمپین تبلیغاتی خود را بشناسید، می توانید به راحتی و با هزینه کم محتوا تولید کنید.

به عنوان مثال، زمانی که در مورد مخاطبان کسب و کار خود اطلاعاتی کسب می کنید، می دانید که چه محتوایی بر اساس نیازهای مخاطبان شما بهترین عملکرد را دارد.
این نوع کمپین تبلیغاتی و کسب و کار شما نتایج بهتر و سریع تری خواهد گرفت. راه های مختلفی برای شناخت مخاطبان برندتان وجود دارد.

برای مثال، می‌توانید آمار پست‌ها را در صفحه خود مشاهده کنید و ببینید کدام پست‌ها بیشترین پشتیبانی را دارند. همچنین می توانید ببینید که مخاطبان شما کدام صفحات را بیشتر در کمپین تبلیغاتی اینستاگرام دنبال می کنند و عملکرد آن صفحه چگونه است.

با اینفلوئنسرها همکاری کنید

با رعایت چند اصل می توانید خودتان یک کمپین تبلیغاتی موفق ایجاد کنید. اما ممکن است کمی دشوار به نظر برسد. حتی روند به دست آوردن نتایج نیز در این روش دشوار است.

توصیه می کنیم در فعالیت های کمپین اینستاگرام خود با اینفلوئنسرها کار کنید. اینفلوئنسرها اینفلوئنسرهایی هستند که در اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی فعال هستند.
همکاری با اینفلوئنسرها موفقیت کمپین تبلیغاتی شما را سرعت می بخشد. علاوه بر این، نتایجی که از کمپین خود به دست می آورید قابل اعتمادتر هستند. امروزه اینفلوئنسرهای زیادی در زمینه های مختلف فعالیت می کنند. برای کمپین تبلیغاتی خود، توصیه می کنیم با اینفلوئنسرهایی که در برند شما کار می کنند، همکاری کنید. به یاد داشته باشید که اینفلوئنسرها برای کار با شما هزینه ای دریافت می کنند.

بازاریابی اینستاگرام چگونه می تواند به شما کمک کند؟

درک اینکه کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام چیست کار سختی نیست. اما اجرای آن کار هرکسی محسوب نمی شود. امروزه اینستاگرام به یک پلتفرم بازاریابی عالی تبدیل شده است. بازاریابی چه در دنیای واقعی و چه در اینستاگرام نیازمند اصول است. امروزه اینستاگرام ابزارهای بسیار خوبی را برای بازاریابان درون اپلیکیشن ایجاد کرده است.
تبلیغات در اینستاگرام روش های مختلفی دارد. یکی از راه های تبلیغات در اینستاگرام، ایجاد کمپین های تبلیغاتی است.

به طور کلی تبلیغات در اینستاگرام با اهداف مختلفی قابل انجام است. یکی از اهداف اصلی بازاریابی اینستاگرام افزایش فروش، افزایش آگاهی از برند و ایجاد ارتباط است. می توان گفت که تبلیغات اینستاگرام هر دو هدف را دنبال می کند.

بهیدو به عنوان مرکز تخصصی طراحی سایت در اصفهان در این مقاله سعی داشت نکات اولیه که در رابطه با کمپین تبلیغاتی اینستاگرام را نیاز است بدانید در اختیار شما قرار دهد. برای انتخاب یکی از روش ها شما باید نحوه تجارت خود نیز توجه داشته باشید. بنابراین استفاده از یک مشاوره دیجیتال مارکتینگ می تواند راهنمای شما باشد. در این صورت می توانید با ما در ارتباط باشید.

امتیاز دهی شما به این صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

28  −    =  21

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان