۱۸ نکته برای بهبود بخشیدن بازاریابی رسانه های اجتماعی

بازاریابی رسانه های اجتماعی

یک استراتژی موفق بازاریابی رسانه های اجتماعی به معنای داشتن یک برنامه کامل است که بتواند هر چیزی را از جذب کاربر گرفته تا تعامل با طرفداران و فالورها را برای سازماندهی و پژوهش پوشش دهد و هدف نهایی آن تبدیل فالورها به مشتریان وفادار و پرداختی باشد. مهم تر از همه این است که وجود یک استراتژی خوب برای بازاریابی رسانه های اجتماعی برای ماندن در دنیای رقابتی امروز و دنیایی که به سرعت تغییر می کند بسیار ضروری است. شما باید خود را با این تغییرات همگام سازید و بتوانید بر اساس آن استراتژی مدنظر را انتخاب کنید. در این مقاله قصد داریم در مورد ۱۸ نکته موجود برای بهبود استراتژی های بازاریابی رسانه اجتماعی صحبت کنیم و به این طریق باعث بهبود کسب وکار شما شویم و به شما کمک کنیم به اهدافی که در سر دارید دست پیدا کنید. چه بخواهید برای اولین بار استراتژی رسانه های اجتماعی را سازماندهی کنید یا به دنبال روشی برای بهبود استراتژی فعلی خود باشید مقاله امروز به شما ایده هایی را نشان خواهد داد که به جلب توجه کاربر، تعامل با او، سازماندهی تلاش های رسانه اجتماعی و استفاده از مزایای ترندهای اخیر کمک می کند.

۱- از وبلاگ خود به نفع تلاش های بازاریابی تان استفاده کنید:

وبلاگ نویسی یک روش عالی برای بهینه سازی تلاش های رسانه اجتماعی است. اگر پست های خود را در به روزرسانی استاتوس هایتان به اشتراک بگذارید می توانید شانس بیشتری برای جذب کاربران به سمت سایت خود داشته باشید.

علاوه بر این می توانید دانش شرکت خود را در صنعتی که در آن فعالیت می کنید به رخ بکشید و برندخود را با اشتراک گذاری محتوای مرتبط به مخاطبان هدف بیشتر در معرض دید افراد قرار دهید. وبلاگ نویسی یک پلتفرم عالی برای منشن کردن سایر افراد، کسب وکارها و اپلیکیشن هاست و خوشبختانه می تواند آن ها را به اشتراک گذاری محتوایتان ترغیب کند. به خاطر داشته باشید که برای تشویق خوانندگان به اشتراک گذاری مطالب در رسانه های اجتماعی باید دکمه اشتراک در این رسانه ها را در سایت و وبلاگ خود قرار دهید.

۲- محتوای قدیمی خود را دوباره هدف قرار دهید:

دوباره هدف قرار دادن محتوای قدیمی نه تنها یک روش عالی برای صرفه جویی در زمان است بلکه می تواند برای توسعه دسترسی شما به مخاطبان نیز موثر باشد. البته این روش باید به شیوه درست انجام شود. ایجاد محتوای مستمر برای گروه خاصی از خوانندگان نمی تواند کمک قابل ملاحظه ای برای توسعه مخاطبان نماید. به همین خاطر باید محتوای ارزشمندی تولید کنید تا بتوانید افراد بیشتری را هدف قرار دهید. یکی از نکته های کلیدی برای بازاریابی رسانه های اجتماعی تمرکز بر روی محتوای با کیفیت، استفاده از فرمت های مختلف، توزیع گسترده آنلاین است. برخی از متخصصان توصیه می کنند ۲۰ درصد از زمان تان را بر روی ایجاد محتوا و ۸۰ درصد از زمان تان را برای توزیع آن اختصاص دهید. حتما از خودتان می پرسید چرا و چگونه؟ سعی کنید عناصر کلیدی را از محتوای قبلی تان استخراج کنید و آن را با لینک به  مقاله اصلی دوباره پست نمایید.

 

برای آگاهی بیشتر در مورد دیگر خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو همین حالا با ما تماس بگیرید .

 

علاوه بر این می توانید محتوای با کیفیت خود را دوبره در فیس بوک، توییتر و سایر رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. همچنین باید سعی کنید محتوای خود را به شیوه های مختلف با شرایط موجود هماهنگ و همگام سازید. به عنوان مثال سعی کنید تغییرات بصری در مقاله ایجاد کنید و آن مجددا بر روی پلتفرم هایی همچون اسلایدشیر به اشتراک بگذارید. اینفوگرافیک یا نقل قول بنویسید و آن را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید. یا حتی می توانید از محتوای قدیمی تان برای ایجاد گزارش های پی دی اف یا سری ایمیلی و خبرنامه استفاده کنید. می توانید ویدئوهای یوتیوبی را امتحان کنید و وبیناری را میزبانی نمایید. تا جایی که می توانید از پلتفرم های مختلف استفاده کنید تا بتوانید کاربران جدیدی را بیابید که فکر می کنند محتوایتان ارزش خواندن را دارد.

۳- به کمک ابزارهای ویرایش تصویر در زمان خود صرفه جویی کنید:

 تصاویر برای بازاریابی رسانه های اجتماعی بسیار مهم هستند. مقاله هایی که دارای تصویرند ۹۴ درصد بازدید کلی بیشتری دریافت می کنند. با اینحال ایجاد و ویرایش تصویر می تواند فرایند بسیار زمانبری باشد. در این شرایط می توانید به فکر استفاده از ابزارهای موجود باشید. سایت هایی همچون PicMonkey،BeFunky یا Timeline Slicer را بررسی کنید.

بازاریابی رسانه های اجتماعی

اگر دوست دارید تصاویری را به همراه نقل قول ایجاد کنید می توانید سری به سایت های ArtStudio، Usechisel یا Quotescover بزنید.

خدمات فنی بهبود و بهینه سازی انواع سایت با بهیدو

اگر عجله دارید و می خواهید هر چه سریع تر تصاویر خود را ایجاد کنید از اپلیکیشن هایی همچون  Pictapgo یا Over استفاده کنید.

بازاریابی رسانه های اجتماعی

۴- توجه کاربران خود را با اینفوگرافیک ها جلب کنید:

کاربران عاشق اینفوگرافیک هستند زیرا اطلاعات را به صورت واضح، دقیق و به سرعت توضیح می دهند. این منابع بسیار جذاب هستند و افراد در سایت هایی همچون اسلایدشیر و  Column Five به دنبال چنین تصاویری می گردند. مطمئن شوید که لوگوی خود را بر روی اینفوگرافیک قرار می دهید. در این صورت می توانید صاحب کارتان باشید و برند را در معرض دید افراد بگذارید. می توانید لینکی به سایت بدهید و ترافیک بیشتری از این طریق کسب کنید.

بازاریابی رسانه های اجتماعی

اگر متخصص حوزه طراحی نیستید یا زمان کافی برای تولید اینفوگرافیک را ندارید می توانید از راه حل های موجود همچون Easel.ly, Infogr.am, Visual.ly, Piktochart استفاده کنید.

 

۵- از صوت در محتوای خود استفاده کنید:

بازاریابی و برقراری ارتباط این روزها مبنای بصری پیدا کرده است. به همین خاطر قرار دادن صوت در استراتژی های بازاریابی می تواند روش عالی برای متمایز کردن برند و برقراری ارتباط با مخاطبان در سطح شخصی باشد. صوت بر روی بدن، افکار و فعالیت های ما اثر می گذارد و روش مختلفی در مقایسه با رسانه های دیگر برای رسیدن به افراد دارد.به کمک روش های زیر می توانید فایل های صوتی را در استراتژی بازاریابی خود بگنجانید:

اول از هر کاری، توییتر به شما اجازه می دهد فراتر از محدودیت ۱۴۰ کاراکتری، توییت های صوتی داشته باشید.

پس، از این مزیت به نفع خود استفاده کنید. می توانید نظرات مشتریان را ضبط کنید و از کاربران خود با پیام صوتی تشکر نمایید. می توانید پست های وبلاگی را به صورت پادکست ذخیره نمایید و آن را در اختیار کاربرانی قرار دهید که عاشق پادکست هستند. زمانی که نقل قولی را از یک نفر بیان می کنید صدای واقعی اش را هم ضبط کنید یا حتی موسیقی پس زمینه جذابی بر روی سایت داشته باشید تا بتوانید کاربران را مدت زمان بیشتری در سایت نگه دارید. مراقب باشید. صداها می توانند اثر منفی هم داشته باشند. پس مطمئن شوید گزینه غیر فعالسازی صدا در سایت را هم دارید.همه این ها ایده های عالی برای متمایز کردن شما و ایجاد یک حس شخصی سازی شده از برند است.

۶- از تقویم محتوایی برای رسانه های اجتماعی استفاده کنید:

آیا استراتژی بازاریابی در رسانه های اجتماعی را به طور موثر انجام می دهید؟ کار کردن با تقویم محتوایی برای رسانه های اجتماعی روش بسیار مفیدی خواهد بود. به خصوص زمانی که صحبت از سازماندهی محتوای زیاد به میان می اید. این موارد به شما کمک می کند  قبل از هر کاری، پست های خود را زمانبندی کنید و آن ها را در زمان مناسب به اشتراک بگذارید. مزیت دیگر سازماندهی محتوا به این شیوه این است که می توانید ارزیابی های خود از عملکرد پست های قبلی را در دست داشته باشیدو از آن برای برنامه ریزی کمپین های تبلیغاتی موثر استفاده کنید.

بازاریابی رسانه های اجتماعی

تقویم محتوایی و  صفحات گسترده  ابزارهای بنیادی و اصلی برای مدیران هستند. اگر شما هم می خواهید تاثیر تلاش های تبلیغاتی خود را در شبکه های اجتماعی بیشتر کنید می توانید از این قالب ها استفاده نمایید.

۷- همراه افراد نسل هزاره باشید. آن ها با بازاریابی رسانه های اجتماعی به دنیا آمده آند!

بازاریابان می توانند درس های زیادی از افراد نسل هزاره یاد بگیرند. علاوه بر این کسب وکارها نمی توانند چنین نسلی را نادیده بگیرند و آن ها را فراموش کنند. این افراد از زمانی که به دنیا آمده اند همراه فناوری بوده اند و همیشه به رسانه های اجتماعی دسترسی داشته اند. آن ها در چند وظیفه‌گی عالی هستند و مهم تر از همه ارزش های متفاوتی نسبت به نسل های قبلی دارند. برندها باید  این تفاوت ها را درک کنند تا بتوانند بر روی استراتژی های بازاریابی خود اثر بگذارند. به عنوان مثال افراد نسل هزاره دوست دارند برندها را بر اساس مواردی که بدان اهمیت می دهند انتخاب کنند. ان ها بدون فکر، جذب تبلیغاتی نمی شوند و دوست دارند وارد بحث گردند. آن ها به برندها می گویند چه چیزی می خواهند و انتظار چه پاسخی دارند. آن ها دنبال محصولات و خدمات موبایل دوست، از لحاظ بصری شفاف و درک آسان هستند. پس سعی کنید رفتارها و انتظارات این نسل را درک کنید و از آن ها در استراتژی های بازاریابی خود استفاده نمایید.

۸- با تصاویر خود کاربران را تحت تاثیر قرار دهید:

یک تصویر گویاتر از هزاران کلمه خواهد بود. با اینکه مقالات و لینک ها برای جذب ترافیک به سمت سایت بسیار ضروری و البته مهم هستند اما  اگر تصویری در آن ها به کار نرفته باشد نمی توانند تاثیرگذار باشند. تاثیری که محتوای بصری بر روی مخاطب دارد، باعث سوق دادن او به کلیک بر روی لینک می شود. سایت هایی همچون Tumblr, Exposure و اینستاگرام همگی مبتنی بر تصویر هستند. میکروبلاگینگ یک روش عالی برای اشتراک گذاری داستان  شماست.

بازاریابی رسانه های اجتماعی

۹- برای مشتریان خود ارزش افزوده ای فراهم کنید:

دوست دارید مخاطبان تان احساس وفاداری به شرکت داشته باشند و دوباره به سمت شما باز گردند؟ پس سعی کنید چیز بیشتری در اختیارشان بگذارید. ما در مورد ارزش افزوده صحبت می کنیم. ارزش افزوده چیزی است که شما در واقعیت به مشتریان خود می دهید و به آن ها کمک می کنید زندگی بهتری داشته باشند. این  ارزش می تواند یک پیشنهاد ساده همچون وبینار رایگان، توصیه در مورد نحوه استفاده از محصولات و خدمات، مشاوره رایگان، تخفیف برای مشتریان بازگشتی یا مشتریان ارجاعی باشد.

بازاریابی رسانه های اجتماعی

نباید اهمیت انجام پژوهش موثر در بازاریابی را برای یافتن نیاز مشتریان و چیزی که به دنبالش هستند فراموش کنید. ارزش افزوده به شما کمک می کند اعتماد مشتریان را جلب کنید و خود را از رقبا متمایز نمایید.

۱۰- در مکالمه های آنلاین شرکت کنید:

همانطور که می دانید برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه در دنیای رسانه های اجتماعی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. شما باید بدانید مشتریان بالقوه تان کجا هستند و شروع به خواندن، گوش دادن و برقراری ارتباط با آن ها در رسانه اجتماعی کنید. اینکار نه تنها آگاهی از برند را افزایش می دهد بلکه می تواند احساس شخصی سازی شده ای از برند را در اختیار مشتریان قرار دهد. بر روی توییتر شما می توانید به موضوعاتی فکر کنید که صحبت های زیادی در مورد آن ایجاد شده است. بخش ترندها را در توییتر بررسی کنید.

بازاریابی رسانه های اجتماعی

۱۱- تبلیغات اجتماعی پلتفرم های مختلف را بررسی کنید:

از آنجایی که دسترسی طبیعی به مخاطبان در حال کاهش است ، کسب وکارهای زیادی به سمت تبلیغات پولی بر روی رسانه های اجتماعی روی می آورند. تبلیغات در فیس بوک یکی از موارد اصلی برای رسیدن به مخاطبان است اما تنها گزینه موجود نیست. می توانید تبلیغات بر روی رسانه های دیگر همچون لینکدین، اینستاگرام و حتی توییتر و اسنپ چت را برای توسعه محصولات و خدمات خود مدنظر داشته باشید. نکته مهمی که باید برای استراتژی بازاریابی های خود مدنظر داشته باشید تجزیه و تحلیل پلتفرم های مختلف، مزایا و معایب، تفاوت قیمت ها، دسترسی احتمالی، فرمت ها و گزینه های تارگتینگ است.

ببینید تاکوبل چگونه از اسنپ چت به نفع خود استفاده کرده است:

۱۲- از جامعه موجود به نفع خودتان استفاده کنید:

اگر تیم بازاریابی بزرگی ندارید یا اینکه بازاریابی تنها وظیفه شماست، پاسخ دادن به همه سوالات مشتریان کمی زمانبر و خسته کننده خواهد بود. اگر برایتان مقدور بود می توانید گروه، انجمن یا جامعه آنلاینی ایجاد کنید و از مشتریان با تجربه بخواهید از محصولات تان حمایت کنند. این موضوع باعث جلب کاربران جدید می شود.

نگران نباشید می توانید جوامع حمایتی را خودتان هدایت کنید یا از متخصصان و افراد حرفه ای کمک بگیرید. جوامع آنلاین حس تعلق را در افراد ایجاد می کنند و می توانند فضایی برای تولید مکالمات ارزشمند باشند. از ماهیت همکاری در این جوامع استفاده کنید و اجازه دهید افراد پاسخ همدیگر را بدهند و به هم کمک کنند.

۱۳- به مشتریان دلیلی برای ارائه بازخورد(فیدبک) بدهید:

با اینکه پر کردن فرم نظرسنجی و ارائه نظرات توسط همه مشتریان یک موضوع جذاب است اما همیشه چنین اتفاقی روی نمی دهد. همانطور که می دانید گرفتن بازخورد مشتریان در مورد محصولات و خدمات از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. پس چرا به کاربران دلیلی برای انجام اینکار نمی دهید؟ می توانید به کاربرانی که بازخورد خود را بیان می کنند یک پاداش بدهید. فقط مطمئن شوید که این پاداش با مدل کسب وکارتان هماهنگ است و برای مشتریان جذابیت کافی دارد. بهتر است تخفیف، کوپن یا سایر موارد مرتبط را امتحان کنید. پیشنهادات مختلف را امتحان کنید و ببینید کدام یک بیشترین کارایی را دارد. حالا می توانید یک برنامه مناسب برای خود ایجاد کنید.

۱۴- به کمک اسلایدشیر به کاربران خود دسترسی پیدا کنید:

همانطور که قبلا نیز بیان کردیم، تبدیل محتوا به ارائه بر روی اسلایدشیر می تواند بهترین تصمیمی باشد که اتخاذ می کنید. اسلایدشیر جامعه ای بیش از ۶۰ میلیون نفر دارد  که می توانید به آن دسترسی پیدا کنید. این موضوع به شما اجازه می دهد جزییات دنبال کننده ها را تجزیه و تحلیل کنید.

بازاریابی رسانه های اجتماعی

این اسلایدها نشان می دهد تیم شما به سختی کار می کند پس نباید هیچ چیزی فراموش شود یا نادیده گرفته شود. اسلایدهایی که در اسلایدشیر به اشتراک گذاشته می شود را می توان به شیوه های خلاقانه به کار برد. این ها را می توان در ملاقات های مختلف نشان داد یا بر روی شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشت. همچنین می توانید از این اسلایدها بر روی وبلاگ و حتی در ایمیل های خود هم استفاده کنید.

۱۵- افزونه Postcron را نصب کنید:

اگر شما هم جزو کاربران کروم هستید، می توانید از افزونه Postcron به نفع خود استفاده کنید و پست های خود را به راحتی زمانبندی نمایید. این افزونه به شما اجازه می دهد از طریق مرورگر و بدون لاگین کردن پست هایتان را زمانبندی نمایید. به روزرسانی ها، تصاویر، ویدئوها، لینک به فیس بوک، گوگل پلاس و توییتر را از قبل به اشتراک بگذارید بدون اینکه مجبور شوید در هر سایت به طور جداگانه لاگین کنید.

digital marketing behido

۱۶- به نظرات آنلاین مشتریان دقت کنید:

چیزی که مشتریان در مورد شما و برندتان می گویند می تواند تاثیر زیادی بر روی کسب مشتریان جدید داشته باشد. مطمئن شوید بررسی ها و نظرات افراد در مورد برند را بر روی سایت هایی همچون TripAdvisor، Yelp و گوگل پلاس بررسی می کنید.

از چیزی نترسید و از مشتریان بخواهید نظراتشان را با شما در میان بگذارند. اما مطمئن شوید که به این نظرات پاسخ می دهید.پاسخ شما به مشتریان بالقوه  می گوید که  چه کسی هستید و چه کاری انجام می دهید.

۱۷- مسابقات و تبلیغ هایی سازماندهی کنید:

سازماندهی مسابقات بر روی فیس بوک یک روش عالی برای برقراری تعامل با کاربران و سرگرم کردن آن هاست. کاربران ساعت ها زمان خود را صرف بازی و تعامل با محتوای شما می کنند. مسابقات تصویری یا ویدئویی ایجاد کنید یا در طول روزهای مهم سال همچون روز مادر یا عید نوروز از مسابقات مختلف به همراه جوایز ارزنده استفاده کنید. اینکار به برند شما چهره انسانی می بخشد و به کاربران کمک می کند روزهای خوشی با شما داشته باشند.

۱۸- به یادگیری ادامه دهید:

نکته مهمی که باید در مورد رسانه های اجتماعی به خاطر داشته باشید این است که چنین رسانه هایی به طور مستمر در حال تغییر هستند. پس به عنوان یک بازاریاب نه تنها باید ترندهای جدید را بشناسید بلکه باید به طور مستمر در حال یادگیری باشید و مهارت های جدید کسب کنید. یک روش عالی برای انجام اینکار، دنبال کردن وبلاگ های تاثیرگذار در حوزه بازاریابی رسانه های اجتماعی است. این وبلاگ ها نه تنها آخرین ترندها را در اختیار شما قرار می دهند بلکه  اپلیکیشن ها و ابزارهای مفید را معرفی می کنند و آموزش ها، نکات ، رمز و رازهای بازاریابی و سایر موارد را هم بیان می کنند. وبلاگ هایی همچون وبلاگ سایت HubSpot، وبلاگ Postcron یا Kissmetrics را همیشه بررسی کنید.

 نتیجه گیری:

روش های بسیار زیادی وجود دارد که به کسب وکارها کمک می کند خود را در رسانه های اجتماعی متمایز سازند و بر روی فالورهایشان اثر بگذارند. خوشبختانه به کمک ایده های بیان شده در این مقاله می توانید تلاش های خود در رسانه های اجتماعی را بهبود ببخشید. شما چه فکری می کنید؟ از این نکات استفاده می کنید؟ چه چیزی امروز برایتان موثر خواهد بود؟ ایده دیگری دارید؟ حتما در بخش دیدگاه ها با ما در ارتباط باشید.

 

 

امتیاز دهی شما به این صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  −  5  =  2

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان