چگونه سایتی در صفحه اول گوگل داشته باشیم؟

صفحه اول گوگل

طبق آمارها حدود ۹۰ درصد کاربران از مرورگر گوگل برای جستجو استفاده می‌کنند و دراین‌بین بیش از ۷۰ درصد فقط صفحه اول نتایج حاصله از جستجو را مشاهده و ۳۵ درصد بر روی اولین سایت و ۹.۵ درصد بر روی دومین سایت کلیک می‌کنند. از طرفی هر شخص یا شرکتی که در فضای مجازی دارای سایتی است مایل است تا کاربران بیشتر داشته باشد. این امر برای افرادی که دارای کسب‌وکارها و فروشگاه‌های اینترنتی از اهمیت بیشتری برخوردار هست زیرا هر چه تعداد کاربر بیشتر به همان اندازه میزان فروش بیشتری نیز خواهند داشت. اما این‌که چگونه می‌توان سایتی در صفحه اول گوگل داشت غیرممکن نیست اما نیاز به تخصص فراوان در زمینه سئو (بهینه‌سازی سایت برای موتور جستجو) و صبر زیاد دارد که در ادامه چکیده‌ای از قوانین آمده که در سئو سازی سایت نقش کلیدی ایفا می‌کنند.

 

بررسی و تحلیل سایت رقیب

در ابتدای کار باید با توجه به موضوع و محتوای سایت، کلمات کلیدی مناسب را پیدا کرد. برای این کار می‌توان از نرم‌افزارها و سایت‌هایی که کلمات کلیدی پیشنهاد می‌دهند استفاده کرد. سپس هر یک از این کلمات را در گوگل جستجو کنید تا به سایت‌های رتبه اول در هر کلمه دست پیدا کنید. حالا موارد زیر را در سایت‌‌های رقیب بررسی و مشخص کنید:

– اعتبار دامنه و صفحه لینک دهنده

– تعداد صفحات ایندکس شده

– نوع و کیفیت لینک دهی

–  تعیین سایت‌های لینک دهنده به سایت‌های رقیب

– یافتن کلمات کلیدی کار شده در سایت‌های رقبا با کمک نرم‌افزارهایی مانند Ahrefs

صفحه اول گوگل

سئو سازی داخلی

برای داشتن سایتی در صفحه اول گوگل ، باید تمامی عناصر و امکانات سایت از نقطه آغاز که با طراحی و انتخاب دامنه شروع می‌شود تا زمانی رسیدن به رتبه اول و حتی پس‌ازآن، بهینه شوند که در ادامه به تک‌تک آن‌ها پرداخته می‌شود:

 

انتخاب دامنه‌

هنگام انتخاب نام دامنه برای سایت، به کوتاه بودن آن توجه کنید ولی بیشتر تمرکز خود را بر روی انتخاب نامی مرتبط و هماهنگ با موضوع و محتوا سایت بگذارید. ازآنجایی‌که گوگل در ابتدا نام سایت‌ها را بررسی کرده تا اسپم‌ها را شناسایی کند، نوشتن معادل انگلیسی کلمات کلیدی در نام تأثیر خوبی در جستجوهای گوگل خواهد گذاشت.

 

متا تگ عنوان

متا تگ عنوان یا Tittle چنانچه با کلمه کلیدی همراه باشد در امتیازدهی و رتبه‌بندی گوگل نقش چشم‌گیری دارد. طبق استاندارد‌های نوین یک متاتگ عنوان شامل ۳۰ تا ۶۰ کاراکتر است تا بتواند در فضای ۵۱۲ پیکسلی که توسط گوگل برای آن در نظر گرفته، به‌طور کامل مشاهده شود. جهت کارایی بیشتر بهتر است بین کاراکترهای کلمات کلیدی از علامت – یا | استفاده کرد.

 

متاتگ توضیحات

این قسمت در صفحه سایت قابل‌مشاهده نیست و فقط در بین کدهای سورس برای موتور جستجوگر نوشته می‌شود تا بتواند در قالب یک متن کوتاه ۷۰ تا ۱۶۰ کاراکتری از محتوای درون صفحه آگاه شود. متاتگ در نتایج جستجو به نمایش درخواهد آمد پس لازم است اطلاعاتی جذاب و مفید در اختیار کاربران قرار داد تا به سمت شما جذب شوند.

 

تگ عنوان H1

توجه کنید که عنوان صفحه با متاتگ عنوان متفاوت است و درواقع نیازی به سئو سازی ندارد بلکه باید باب میل و سلیقه مخاطب باشد. البته به کار بردن کلمه کلیدی در عنوان به‌ویژه در ابتدای آن مهم است. اما فقط باید از یک تگ h1 استفاده کرد و در صورت نیاز به سراغ تگ‌های h2 تا h6 به ترتیب اهمیت رفت.

 

تعداد کلمات کلیدی در متن

یکی از مهم‌ترین فاکتورها که در رتبه‌بندی گوگل نقش دارد، تعداد، محل قرارگیری و به‌طورکلی نحوه استفاده از کلمات کلیدی در صفحه است. بدین منظور محتوا باید بالای ۵۰۰ کاراکتر باشد که توصیه شده بین ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ کاراکتری به همراه چگالی کلمات کلیدی ۱ تا ۳ درصد برای آن، بهترین محتوای جهت قرارگیری در صفحه‌ای سئو شده است.

صفحه اول گوگل

تگ Alt

این تگ درواقع توضیحات مربوط به عکس‌های سایت است که در سئو داخلی اهمیت فراوانی دارد. بر این اساس، عکس‌ها همگی باید دارای نامی متفاوت باشند. همچنین در تگ Alt بهتر است با حروف انگلیسی نامی حاوی کلمات کلیدی و مرتبط با محتوای سایت برای آن‌ها در نظر گرفت.

 

لینک دهی داخلی

پیوند زدن صفحات مختلف یک سایت را به یکدیگر لینک دهی داخلی می‌گویند که باعث راحتی و دسترسی آسان‌تر مخاطب به تمام سایت می‌شود همچنین هر چه مدت زمان حضور کاربران و میزان کلیک او در سایت بیشتر باشد، رتبه و امتیاز آن را برای گوگل بالاتر خواهد برد. اما نکته مهم این است که صفحات با کلمه کلیدی یکسان و موضوعات مربوط به هم باید به هم لینک داده شوند. در اصل انکر تکست لینک داخلی باید کلمه کلیدی موجود صفحه موردنظر باشد.

 

لینک دهی خارجی

با فعالیت در سایت‌های دیگر و شبکه‌های اجتماعی می‌توان با افزایش لینک دهی خارجی، امتیاز بیشتری کسب کرد. اما نکته بسیار مهم این است که این سایت‌ها باید دارای محتوای مشترکی باشند. چنانچه لینک دهی خارجی توسط سایت‌های صورت گیرد که به‌عنوان مرجع و منبع شناخته می‌شوند، تأثیر بسیار بیشتری خواهد داشت.

 

برای آگاهی بیشتر در مورد دیگر خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو همین حالا با ما تماس بگیرید .

 

نقشه و سرعت سایت

تهیه Sitemap خوانا، به‌روز و واضح از دیگر عوامل سئو داخلی است که در رتبه‌بندی نقش دارد. همچنین سرعت سایت را نباید فراموش کرد و تأخیر در بارگذاری صفحه علاوه بر تأثیر منفی در سئو، باعث از دست دادن مخاطبان زیادی خواهد شد.

 

تولید محتوای با کیفیت و اصیل

علاوه بر مطالب ارائه شده درباره سئو داخلی، تولید محتوا را نباید نادیده گرفت. درواقع هر سایت با محتوا درونش معنا پیدا می‌کند. بنابراین محتوا عامل اصلی و تعیین‌کننده‌ای در رسیدن به رتبه اول گوگل محسوب می‌شود. این محتوا می‌تواند شامل پادکست، صوت، متن، ویدئو، عکس یا انیمیشن باشد که رعایت استانداردهای لازم و سئوی سفید برای هر کدام در امتیازدهی گوگل بسیار مهم و تأثیرگذار است.

اما محتوای متنی را می‌توان شاه‌کلید قفل رتبه اول گوگل بودن، دانست.

صفحه اول گوگل

مشخصات محتوای متنی سئو شده

بر طبق قوانین سئو، محتوایی باکیفیت و معتبر است که با توجه به نکات زیر ترجمه، تألیف یا بازنویسی شود:

۱. اصیل و غیر کپی

۲. دارای توزیع همگن و مناسبی از کلمه کلیدی اصلی و کلمات کلیدی مرتبط

۳. طول و تعداد کلمات قابل‌توجه

۴. جذاب و خواندنی

۵. به‌دوراز هرگونه غلط املایی و نگارشی

۶. حاوی پیامی آموزشی

۷. استفاده از منابع معتبر خارجی یا داخلی

 

همان‌گونه که در ابتدا اشاره شد رسیدن به صفحه اول گوگل کاری تخصصی بوده که نیاز به دانش و اطلاعات در این زمینه است بخصوص در بحث سئو داخلی فقط یک سئو کار و تیم او می‌تواند استانداردهای لازم را پیاده‌سازی کند. در آخر باید گفت که تبلیغات و بازاریابی را نیز نباید فراموش کرد. هرچند در بهینه‌سازی سایت نقش مستقیمی ندارد اما افزایش ترافیک عامل مهمی در میزان اعتماد و رضایت کاربران از یک سایت به‌حساب آمده و در رتبه‌بندی گوگل بی‌تأثیر نخواهد بود.

 

چگونه رتبه یک کلیدواژه در گوگل را بررسی کنیم؟

می خواهید رتبه کلیدواژه هایتان را در گوگل بررسی کنید؟  این سوال یکی از پرتکرارترین سوالاتی است که در صنعت سئو پرسیده می شود. صاحبان خیلی از سایت ها دوست دارند رتبه کلیدواژه هایشان را در گوگل بررسی کنند.  در این مقاله سعی می کنیم ۵ مورد از بهترین ابزارهای چک کننده موقعیت کلیدواژه ها را با هم بررسی کنیم. این ابزارها به شما کمک می کنند رتبه بندی کلمات کلیدی در گوگل را بررسی کنید.

چرا باید رتبه کلمات کلیدی تان را در گوگل مورد بررسی قرار دهید؟

انتخاب کلمات کلیدی برای سئو بسیار مهم است. به همین خاطر باید سایت را بررسی کنید و ببینید برای چه کلمات کلیدی رتبه دارد.  اگر سایت تان بسیار قدیمی است و کلمات کلیدی که استفاده می کنید مرتبط نیستند و قدیمی شده اند بهتر است کمی در کارهایتان تجدید نظر کنید. به رفتار جستجوی خودتان خوب فکر کنید.  ممکن است شما برای پاسخ دادن به سوالات تان از زبان بسیار پیچیده استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که بیشتر کاربران از گزینه های مختلف یک کلمه کلیدی برای پاسخ دادن به یک سوال خاص بهره می برند. به همین خاطر است که کلیدواژه ها و عبارات آن با گذشت زمان تغییر می کند.  اگر سایت شما کلیدواژه های قدیمی دارد  بهترین کار این است که آن ها را به روز کنید. در غیر اینصورت رتبه بندی سایت تان ممکن است کاهش یابد و ترافیک تان کمتر شود.

علاوه بر این، برای بهبود سئوی سایت تان باید کلیدواژه ها را به درستی بر روی سایت مدیریت کنید. باید ببینید چه کلمات کلیدی برای سایت تان رتبه گرفته اند و می توانند کارکرد خوبی برایتان داشته باشند. در این شرایط احتمال کسب رتبه بهتر در گوگل و سایر موتورهای جستجو افزایش می یابد. برای اینکار به ابزاری نیاز دارید که بتوانید به کمک آن رتبه کلیدواژه تان را چک کنید.

 ۵ مورد از بهترین ابزارهای بررسی کننده رتبه کلیدواژه:

برای وبلاگ نویسان و صاحبان سایت ها مهم است که رتبه کلیدواژه شان را در موتورهای جستجویی همچون گوگل بررسی کنند. اما بیشتر وبلاگ نویسانی که از کلمات  کلیدی در محتوایشان بهره نمی برند اشتباه بزرگی را مرتکب می شوند. برای اینکه بتوانید بهترین کلمات کلیدی را برای سایت تان انتخاب کنید باید از ابزارهای تحقیق بر روی کلمات کلیدی همچون کیورد پلنر گوگل، SEMrush, Long Tail Pro,Keywordtool.io, Google AutoComplete Tool, Answer the Public استفاده کنید.

بعد از اینکه محتوای سئو دوستی به همراه کلمات کلیدی هدف نوشتید، باید رتبه آن را در موتورهای جستجو پیگیری کنید. در ادامه برخی از بهترین ابزارهای موجود برای اینکار را با هم بررسی می کنیم.

 کنسول جستجوی گوگل:

Google Search Console یا همان کنسول جستجوی گوگل یکی از بهترین ابزارهای توسعه یافته توسط گوگل است. این ابزار عملکرد سایت شما را در گوگل بررسی می کند. برای بررسی رتبه کلمات کلیدی تان در گوگل، وارد ابزار Google Search Console شوید  و بر روی Search Traffic >> Search Analytics کلیک کنید سپس جعبه Position را تیک بزنید. در این شرایط فهرستی از کلیدواژه ها را خواهید دید که سایت تان برای آن رتبه ای دارد.

صفحه اول گوگل

 ابزار SemRush:

سایت SEMrush یکی از بهترین ابزارهای آنالیزی برای کلمات کلیدی را در خود دارد. این سایت به شما کمک می کند افرادی که به دنبال سایت تان بوده اند را بیابید. کافیست آدرس سایت یا آدرس پست وبلاگی تان را تایپ کنید.

صفحه اول گوگل

اینکار کلمات کلیدی که محتوایتان رتبه دارد را نشان می دهد. SEMrush یکی از بهترین ابزارهای بررسی کننده رتبه سایت است .

SERPWatcher:

SERPWatcher هم یکی از بهترین ابزارهای پیگیری رتبه است که به شما کمک می کند موقعیت کلیدواژه تان را برای هر دامنه ای پیگیری کنید.  این ابزار توسط Mangools توسعه یافته است. شما می توانید بر اساس موقعیت جغرافیایی و دستگاه، رتبه کلیدواژه تان را بررسی کنید.

صفحه اول گوگل

برای پیگیری کلمات بیشتر باید هزینه پرداخت کنید.

 ابزار Ahref:

Ahref بهترین جایگزین برای ابزار SEMrush است.  این ابزار به شما اجازه می دهد سایت را به کمک قابلیت های متعددی همچون تجزیه و تحلیل رقبا، تحقیق کلمات کلیدی، تحقیق بک لینک ها، تحقیق محتوا و پیگیری رتبه، مانیتور کنید. این  ابزار هم مثل SEMrush عمل می کند. کافیست آدرس سایت یا پست وبلاگی تان را وارد کنید.  بعد از وارد کردن آدرس، سایت به طور خودکار رتبه کلیدواژه را بررسی می کند. علاوه بر این، می توانید رتبه را بر اساس کشور هم بررسی نمایید.

SEOCentro:

به کمک این ابزار می توانید رتبه کلیدواژه خاصی را در گوگل و بینگ بررسی کنید. اینکار جزییات دقیق تری برای جایگاه کلمه کلیدی در نتایج بینگ و گوگل ارائه می کند. شما می توانید بر اساس موقعیت مکانی خودتان، جایگاه کلیدواژه را هم بررسی نمایید.

SERPs Keyword Rank Checker یکی از ابزارهای رایگان برای بررسی رتبه کلیدواژه هایتان است.  این ابزار جایگاه کلیدواژه تان را در موتورهای جستجوی متعددی همچون گوگل یا یاهو را در بیش از ۱۰۰ کشور و زبان مختلف نشان می دهد.

علاوه بر این، به کمک ابزار SERPs Keyword Rank Checker می توانید CPC و حجم جستجو را برای هر کلمه یا عبارت کلیدی بیابید.

 

امتیاز دهی شما به این صفحه

2 Comments

  1. رضا گفت:

    مقاله فوق العاده کاربردی بود ممنون از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  −  3  =  6

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان