اطمینان حاصل کنید که کسب وکارتان در بحران اقتصادی سالم و سرزنده باقی می ماند

بازاریابی اینترنتی

اینترنت مارکتینگ ( بازاریابی اینترنتی)

در اقتصاد این روزها، دلار بسیار کمیاب است. تبلیغات دفترچه های تلفن ؛ نقاط رادیویی، بیلبوردها و سایر اشکال تبلیغاتی دیگر ارزان نیستند و حتی می توانند قیمت رو به رشدی را تجربه نمایند. در دنیایی که وضعیت اقتصادی  تعریف مشخصی ندارد، امضا کردن یک قرارداد برای کسب وکارها که آن ها را به مجبور به صرف صدها یا هزاران دلار برای تبلیغات می کند کمی دشوار است.

با وجود نتایج تضمین نشده و روشی که بتوان به طور موثر بازگشت سرمایه گذاری را تعیین کرد، بیشتر صاحبان کسب وکارها ترجیح می دهند به چنین قراردادهایی پایبند نباشند به خصوص که این قرار دادها معمولا در برگیرنده جریمه های شدید برای پایان زودرس هستند. اما سوال اینجاست که چه روش های جایگزینی برای این شرایط وجود دارد؟

این روزها ما در دنیای اینترنتی زندگی می کنیم. بیشتر افراد با اینترنت آشنا هستند و می دانند چگونه مسائل مورد نیازشان را از طریق موتورهای جستجویی همچون گوگل، یاهو و MSN به دست آورند.  به عنوان مشتری، همه ما با مفهوم تایپ کردن چند کلمه در نوار جستجو و کلیک بر روی دکمه نتایج برای بررسی گزینه های موجود اشنا هستیم. با اینحال به عنوان صاحبان کسب وکارها، فرآیند رسیدن به جایگاه های برتر در فهرست موتورهای جستجو کمی برایمان نا آشنا، ناملموس و اغلب تصادفی است.

علاوه بر این، زمانی که بازاریابان تلفنی و مشاوران با کسب وکار شما تماس می گیرند و بسته های متعدد اما سردرگم کننده ای را ارائه می دهند و وعده نتایج تضمین شده را برایتان دارند ممکن است همه چیز به این خوبی پیش نرود و شاهد نوسان در قیمت ها باشید. گاهی از اوقات خدماتی که قبلا وعده داده شده بود بعد از امضای قرارداد ناپدید می شود و چیزی که شما به دست می آورید خدمات بد و گاها سردرگم کننده است.

استفاده از اینترنت برای تبلیغ کسب وکار می تواند یک روش قابل قبول برای کاهش قیمت ها، تمرکز بر روی تلاش های بازاریابی و رسیدن به نتایج باورنکردنی باشد اما باز هم برای محافظت از کسب وکارتان چندین نکته کلیدی وجود دارد که باید رعایت شود. در ادامه سعی می کنیم چندین افسانه و فعالیت فریبنده که باید در مورد بازاریابی اینترنتی یا آنلاین کسب وکارتان بدان توجه داشته باشید را با هم مرور نماییم.

 

برای آگاهی بیشتر در مورد دیگر خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو همین حالا با ما تماس بگیرید .

 

تمرین فریبنده اول: جایگاه تضمین شده

هیچ جایگاه تضمین شده ای بر روی موتورهای جستجوی بزرگ همچون گوگل وجود ندارد. شاید قبلا با چندین کار ساده می توانستید به چنین جایگاهی دست پیدا کنید اما در حال حاضر اگر خوب به این ماجرا فکر کنید متوجه می شوید که واژه تضمین شده اصلا معنایی برای موتورهای جستجو ندارد. همیشه ممکن است فرد دیگری هزینه بیشتری پرداخت کند و جایگاه بالاتری در موقعیت های اسپانسری موتورهای جستجو به دست آورد.

در حوزه جستجوی طبیعی یا همان رتبه بندی طبیعی موتورهای جستجو هم  تنها یک موقعیت برتر وجود دارد. پس اگر فردی به شما گفت جایگاه سایت تان را در همان رتبه برتر تضمین می کند باید از او بپرسید چگونه چنین کاری را برایتان انجام می دهد در حالیکه افراد دیگری هم هستند که رسیدن به جایگاه های برتر را وعده می دهند.

بازاریابی اینترنتی

و اگر برای سایر کسب وکارهایی که در صنعت شما فعالیت دارند همین کارها را انجام دهند چطور؟ آیا به رقبایتان وعده جایگاه دوم را در موتورهای جستجو می دهند؟ من که شک دارم. چنین افرادی به همه کسب وکارها وعده جایگاه اول را می دهند. خیلی از فروشنده ها هستند که به مشتریان خود تصمین جایگاه اول موتورهای جستجو را می دهند. اصلا از خودتان پرسیده اید چگونه می توان به چنین جایگاهی دست پیدا کرد؟ آیا واقعا افراد می توانند وعده تضمین شده برای رسیدن به این جایگاه را بدهند؟ خوب پاسخ کوتاه و مختصر برای این سوال خیر است.

شرکت های بازاریابی یا افراد ممکن است خدمات جستجوی خاص خود را داشته باشند که جایگاه خوبی برای فهرست های مرتبط با خودشان ارائه می کنند اما شما باید خدمات آن ها را سبک و سنگین کنید و ببیند چند نفر هستند که از طریق کلمات کلیدی تان در موتورهای جستجو به کسب وکارتان دست پیدا می کنند. آیا پرداخت هزینه های بیان شده توسط این شرکت ها ارزشش را دارد؟ صرف نظر از روش هایی که افراد برای رسیدن به جایگاه های برتر موتورهای جستجو به کار می برند باید بدانید که هیچ روش تضمین شده ای برای دستیابی به جایگاه های خاص وجود ندارد. اگر کسی چنین ادعایی کرد درب خروجی را به او نشان دهید.

فعالیت فریبنده دوم: ما ارتباط تنگاتنگی با موتورهای جستجو داریم

وقتی این جمله را از فرد یا شرکتی که ارائه دهنده خدمات بازاریابی است می شنویم بسیار شگفت زده می شویم و با خودمان می گوییم این همان شرکتی است که سال ها به دنبالش می گشتم. بله این موضوع به نظر بسیار عالی می رسد اما باز هم باید هوشیار باشید. هیچ کس نمی تواند  ادعای همکاری تنگاتنگی با موتورهای جستجو داشته باشد.

بازاریابی اینترنتی

هر متخصص و ارائه دهنده خدمات بازاریابی اینترنتی تلاش می کند خود را با تغییرات اخیر همگام سازد اما اینکه بگوید به طور نزدیک  و تنگاتنگی با موتورهای جستجو همکاری دارد تنها یک فریب زیباست.  اگر این فرد یا شرکت  به شما وعده همکاری با موتورهای جستجویی همچون گوگل، یاهو و MSN را داد، بهتر است از چنین رابطه ای خارج شوید و به دنبال فرد صادق تری بگردید.

موتورهای جستجو همیشه تلاش می کنند الگوریتم هایشان را به روز کنند. این الگوریتم ها فرمول هایی هستند که برای رتبه بندی و سبک و سنگین کردن سایت های مختلف به کار می روند و اغلب جزو موارد پنهانی آن ها محسوب می شوند. کارکنان و اعضای موتورهای جستجو به هیچ وجه چنین اطلاعات مهمی را در اختیار همه افراد قرار نمی دهند. بله اگر شرکتی در حوزه موتورهای جستجو متخصص باشد می تواند با راهنمایی ها و عناصر به روز شده که به طور عمومی منتشر می شود خود را همگام سازند اما هیچ کس نمی تواند ادعای ارتباط تنگاتنگ با موتورهای جستجو را داشته باشد. اگر فردی چنین وعده ای به شما داد بدانید که صادق نیست و تنها وعده های پوچ و توخالی برای بهتر شدن کسب وکار خودش می دهد.

فعالیت فریبنده سوم: نرخ ثابتی برای ثبت واژه ها در موتورهای جستجو پیشنهاد می کنند

خوب این مورد هم یکی از کارهای فریبنده ای است که برخی از شرکت ها یا متخصصان بازاریابی اینترنتی انجام می دهند. بهتر است حواستان را خوب جمع کنید. فرض کنید ایمیلی با این شرح به دستتان می رسد: این یک درخواست است و صورتحساب نیست. اصلا مجبور نیستید این مبلغ را پرداخت کنید.

بازاریابی اینترنتی

حالا جایی از این قرارداد ( مثلا در نسخه چاپ شده آن) ممکن است عبارات دیگری به چشمتان بخورد. به این واژه ها خوب دقت کنید:  هزینه بیان شده را تا تاریخ فلان به حساب واریز کنید. این یک اسکم قانونی است. خوب حتما از خودتان می پرسید چگونه یک قرار داد می تواند هم اسکم باشد و هم قانونی؟ اینکار انقدرها هم که فکر می کنید سخت نیست. آن ها چیزی به شما داده اند که تبلیغش را کرده بودند.

حال برخی از کلمات کلیدی تان در برخی از موتورهای جستجو ثبت شده است ( به واژه ثبت شدن خوب دقت کنید). آن ها هم همین وعده را به شما داده بودند. پس کارشان قانونی است. با اینحال ثبت سایت در موتورهای جستجو بدون بهینه سازی و آماده سازی درست آن برای ثبت و بازاریابی در موتورهای جستجو، هیچ نتیجه مطلوبی برایتان نخواهد داشت. پس شما دانسته یا ندانسته برای چیزی هزینه پرداخت می کنید که هیچ ارزشی برایتان ندارد و در واقع اسکم است.

فعالیت فریبنده چهارم: استفاده از نام شرکت برای تعریف خودش

این هم یکی از مشکلاتی است که صاحبان سایت ها با آن دست و پنجه نرم می کنند. همانطور که می دانید نام شرکت منحصر به فرد و متعلق به خودش است. خوب به دست آوردن جایگاه و رتبه اول برای نام شرکت کار سخت و دشواری نخواهد بود.  وقتی یک نفر نام شرکت شما را جستجو می کند آن را در جایگاه های برتر به راحتی پیدا می کند. خوب این موضوع به نظر جالب می رسد اینطور نیست؟ بله بسیار جالب است اما نه برای شما. اجازه ندهید دیگران شما را با چنین وعده ای فریب دهند. برخی از شرکت ها و افراد متخصص هستند که وعده جایگاه اول را برای نام شرکت تان می دهند.

بازاریابی اینترنتی

رسیدن به چنین نتایجی اغلب به طور خودکار رخ می دهد و اصلا نیازی به انجام فعالیت های خاص نیست. علاوه بر این، فکر می کنید چند نفر در دنیا هستند که نام شرکت شما را جستجو می کنند؟ اگر شرکت مشهوری باشید شاید خیلی ها. اما برای کسب وکارهای تازه و نوپا چنین چیزی اصلا اهمیتی ندارد و به جستجوهای زیادی ختم نمی شود.  هدف اصلی بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی در آن دیده شدن شرکت برای محصولات، خدمات و تولیداتی است که ارائه می کند.  بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو( سئو) و بازاریابی موتورهای جستجو(SEM) همانند غرب وحشی است. فناورها سریع تر از آن چیزی که شما انتظارش را دارید رشد و توسعه پیدا می کنند و فرصت های زیادی برای فریب دادن افراد ساده هم در اختیار برخی از شیادان قرار می گیرد. بار نگهداری یکپارچگی در این سیستم ها عمدتا بر دوش خود موتورهای جستجو( گوگل، یاهو یا MSN) است. همین امر  دلیل به روزرسانی و اصلاح مستمر الگوریتم های این شرکت ها را نشان می دهد. در فیلم های وسترن، واژه پسر خوب  همخوانی خوبی با واژه سئوی کلاه سفید دارد. این در حالیست که پسر بدن برای تعریف و توصیف  سئو یا بازاریابی کلاه سیاه به کار می رود.  چنین تشبیهی بیش از حد دراماتیک به نظر می رسد اما واژه پسر خوب  به معنای بهترین فعالیت های موجود در هر صنعت و پایبند بودن به رویکردهای قانونی است. در مقابل، واژه پسر بد نشان دهنده فریب موتورهای جستجو و الگوریتم های آن است و نشان می دهد افراد در حال فریب دادن موتورهای جستجو هستند.

 

بی شک روزی کنترل های قانونی  برای پیشگیری از  سوء استفاده افراد از سئو و بازاریابی موتورهای جستجو  وجود خواهد داشت.  همه ما بی صبرانه منتظر چنین روزی هستیم چون به پاکسازی افراد فریب کار از صنایع منجر می شود. همانطور  که از شواهد فعلی پیداست، بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی در آن تنها چیزی است که در آن:

  • هیچ روش تضمین شده ای برای دریافت نتایج وجود ندارد
  • متخصصان سئو و بازاریابی موتورهای جستجو می توانند با سلب مسئولیت از خود هزینه هایشان را دریافت کنند.
  • بعد از اینکه چنین شرکت هایی مسئولیت را از دوش خودشان برداشتند و با فریب کاری هزینه  مشتریان را گرفتند هیچ نتیجه ای در اختیار آن ها قرار نخواهند داد.

 

البته باید به خاطر داشته باشید که در هر صنعتی شرکت های خوب و منصف هم پیدا می شود. در صنعت سئو و بازاریابی موتورهای جستجو هم شرکت های معتبر و مشهوری هستند که فعالیت های قانونی برای رسیدن به نتایج مدنظر مشتریان انجام می دهند اما تصویر کلی از فعالیت شرکت های سئو باعث می شود مشتریان بیش از پیش به آن ها شک کنند و به هنگام عقد قرارداد محتاط تر باشند. همین تعداد انگشت شمار شرکت های فریب کار ، شهرت و اعتبار شرکت های صادقی که در حوزه سئو و بازاریابی موتورهای جستجو به فعالیت می پردازند را زیر سوال می برند.

خوب حالا سوال اینجاست که چگونه می توان خود را از چنین شرایطی دور نگه داشت؟ از کجا می توان مطمئن شد در دام چنین فریب کارانی گیر نخواهیم افتاد؟  اولین و مهم ترین گامی که پیش رو دارید این است که به دنبال مراجع معتبر باشید. سپس این منابع و مراجع را مورد بررسی قرار دهید. در نهایت موقعیت را بررسی کنید و مطمئن شوید در دام افرادی که وعده های فریبنده  اما توخالی می دهند نمی افتید.

 

هر شرکتی که خدمات سئو و SEM را فراهم می کند باید بتواند منابع و مراجع تایید شده ای را در اختیارتان بگذارد.  علاوه بر این، باید مطمئن شوید که با مشتریان این شرکت مشورت می کنید. اینکار در چندین مورد به شما اطمینان می دهد. این موارد عبارتند از :

  • آیا کار با شرکت آسان است؟
  • مشتریان در مورد نتایج راضی و خوشحال هستند؟
  • ایا نتایج موجود ترافیکی برای سایت به همراه داشته است؟
  • ایا سایر مشتریان این شرکت را به شما پیشنهاد می کنند؟

بازاریابی اینترنتی

به خاطر داشته باشید که خدمات دریافتی شما بر اساس هزینه ای که پرداخت می کنید متفاوت خواهد بود. اگر تلاش های سئو و بازاریابی در موتورهای جستجو به درستی و بر اساس داده های موجود انجام شود نتایج بسیار مطلوبی در پی خواهد داشت. برای رسیدن به نتایج مثبت، روش های مختلفی وجود دارد و متخصصان ممکن است برای رسیدن به نتایج مدنظر مشتری از تکنیک ها و استراتژی های مختلفی استفاده کنند. این موضوع باعث می شود زمانی که شرکت ها به دنبال استخدام متخصص سئو و بازاریابی اینترنتی هستند با مشکل مواجه شوند. در  چنین شرایطی سناریوهای دیگری هم وجود دارد که باید مدنظر قرار گیرد.

اجازه دهید فرض کنیم شما یک سایت معمولی هفت یا هشت صفحه ای در بازار رقابتی دارید. می توانید با سه شرکت مختلف در مورد یک پروژه سئو مصاحبه کنید. در این شرایط به احتمال زیاد سه قیمت مختلف هم برای همان پروژه دریافت خواهید کرد. به عنوان مثال یکی از این شرکت ها با ۲۰۰ دلار سایت تان را بهینه سازی می کند.

این در حالیست که دو شرکت دیگر به ترتیب با ۱۲۰۰ و ۳۰۰۰ دلار بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو را می پذیرند. در چنین شرایطی اولین سوالی که به ذهن خطور می کند این است: آیا بهتر است روی شرکتی که پیشنهاد ۲۰۰ دلار را داده سرمایه گذاری کنیم؟ ایا ۳۰۰۰ دلار هزینه بالایی است؟ نه الزاما.  همه فروشندگان به چشمان شما نگاه می کنند، دست می دهند و می گویند سایت تان را برای کلیدواژه های مرتبط بهینه سازی می کنند. بخش سردرگم کننده ماجرا این است که شما نمی دانید کدام یک از این شرکت ها صادقانه رفتار می کنند. فردی که به شما می گوید با ۲۰۰ دلار می تواند سایت تان را بهینه سازی کند شاید تحقیقات اندکی بر روی چند کلمه کلیدی انجام دهد؛ سپس در هر صفحه از سایت از این کلیدواژه ها استفاده نماید و اطلاعات پایه را در عناوین صفحه تان بگنجاند.

آیا فکر می کنید چنین فردی می تواند ادعا کنید سایت تان را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کرده است؟ اگر دیدگاهتان این باشد که انجام یک فعالیت بهتر از انجام ندادن آن است بله. در چنین سناریویی سایت شما تا حدی بهینه سازی شده است. خوب حالا اجازه دهید فردی که با ۳۰۰۰ دلار سایت را بهینه سازی می کند مورد بررسی قرار دهیم. این فرد به احتمال زیاد کار بیشتری روی سایت تان انجام می دهد. او چندین ساعت از زمان خود را صرف پژوهش دقیق و جزئی بر روی کلمات کلیدی می نماید.

هر کدام از رقبای برترتان را مورد تجزیه و تحلیل دقیق قرار می دهد و کیفیت عبارات و کلمات کلیدی که مورد استفاده قرار داده اند می سنجد. سپس به کمک مجموعه خاصی از کلیدواژه ها هر کدام از صفحات سایت تان را بهینه سازی می کند تا بتواند به طور موثر از این کلیدواژه ها بهره مند شود.

در این میان ممکن است بافت متنی را در هر صفحه تغییر دهد، عبارات و کلمات کلیدی را به صورت استراتژیک تری در متن بگنجاند و شیوه های بهتری برای استفاده از این عبارات بیابد.  علاوه بر این تصاویر سایت هم باید برچسب مناسب داشته باشند و ویژگی های دیگر همچون فونت، لینک ها و توضیحات هم باید مدنظر قرار گیرد تا با ویژگی های هر صفحه همخوانی داشته باشد. در این مورد می توانید با اعتماد کامل بگویید که سایت تان بهینه سازی شده است.

فردی که برای بهینه سازی سایت ۱۲۰۰ دلار هزینه درخواست می کند شاید بین این دو نفر قرار داشته باشد. او پژوهش کمتری بر روی بازار و انتخاب کلمات کلیدی هر صفحه انجام می دهد اما هنوز هم سعی می کند تگ ALT تصاویر را به کار ببرد و تنظیمات مرتبط با محتوا را انجام دهد تا با خواسته های موتورهای جستجو همخوان باشد. در هر سه مورد، سایت شما بهینه سازی می شود. اما سطح کاری که انجام می گردد متفاوت خواهد بود.

این سه نمونه تفاوت کار سئویی که افراد انجام می دهند را به خوبی مشخص می کند. برای رسیدن به نتایج ارزشمند گاهی مجبور می شوید هزینه بیشتری صرف کنید. مثلا اگر برای بهینه سازی سایت در یک بازار رقابتی تنها ۵۰ دلار داشته باشید، صرف این هزینه نتیجه قابل توجهی عایدتان نمی کند. پس بهتر است یک قدم به عقب برگردید، پول را در جیبتان بگذارید و خودتان را یک شام خوشمزه مهمان کنید! گاهی از اوقات هم عکس این ماجرا اتفاق می افتد.

ممکن است بودجه زیادی در اختیار داشته باشید و این بودجه را ندانسته به هدر بدهد و باز هم بهبودی در سایت تان نبینید. به عنوان مثال اگر به صفحه اول نتایج موتورهای جستجو دست پیدا کنید  ممکن است بخواهید بودجه بازاریابی اینترنتی تان را بدون بررسی و تحقیق بیشتر کنید تا برای یک مجموعه خاص از کلمات کلیدی رتبه اول نتایج طبیعی را کسب کنید. در چنین شرایطی ممکن است با همان ۲۰۰ دلار هم بتوانید به جایگاه اول برسید و دیگر نیازی به صرف هزینه های بیشتر نباشد.

بین نواحی صرف هزینه های زیاد و صرف هزینه های بسیار کم ناحیه خاکستری وجود دارد که می تواند در بازه های زمانی مختلف، نتایج مختلفی برایتان ایجاد کند. بهینه سازی سایت بخشی از فعالیت های بازاریابی اینترنتی محسوب می شود. باید به طور مداوم مطمئن شوید سایت تان برای تبلیغ کردن آماده است و می تواند نتایج خوبی در فعالیت های بازاریابی اینترنتی ایجاد کند.

بخش دیگر معادله بازاریابی واقعی خودِ سایت است. بازاریابی سایت که شامل ثبت در موتورهای جستجو و سپس تبلیغ مداوم آن است  شبیه پخش پیام های تبلیغاتی در تلویزیون است. اگر برای یکبار تبلیغات خود را در تلویزیون پخش کنید ممکن است نتایج کوتاه مدتی از ان به دست آورید. در این شرایط هزینه ای که برای تبلیغات صرف می شود به هدر می رود زیرا افراد خیلی زود همه چیز را درباره شما فراموش خواهند کرد. همین امر درباره بازاریابی سایت هم صادق است. اگر تنها برای یک ماه سایت خود را بازاریابی کنید، ممکن است در بازه زمانی طولانی مدت هیچ نتیجه قابل توجهی به دست نیاورید. بازاریابی در موتورهای جستجو یک فرآیند دائمی و مستمر است. باید برای اینکار بودجه خاصی اختصاص دهید همانطور که برای تبلیغات دیگر بودجه صرف می کنید.

بازاریابی اینترنتی

خبر خوب این است که  تبلیغ مداوم و مستمر سایت هزینه کمتری نسبت به روش های سنتی تبلیغات دارد( البته باید به شیوه درست انجام شود). نتیجه نهایی بازاریابی اینترنتی موثر در موتورهای جستجو این است که می توانید خریداران تایید شده و متمرکزی برای محصولات و خدمات خود به دست آورید و  با بررسی و مرور کلمات کلیدی  که کارکرد خوبی داشته اند بازگشت سرمایه گذاری تان را بسنجید.

حالا می توانید مدت زمانی که بازدیدکننده روی سایت بوده را شناسایی کنید و ببینید او از چه صفحاتی بازدید کرده و چه چیزی را در سایت مشاهده نموده است.

خبر بدی هم برایتان داریم. پازل سئو و بازاریابی در موتورهای جستجو بخش های کوچک بسیار زیادی دارد و همین امر اجرای آن را برای صاحبان سایت هایی که از لحاظ فنی دانش زیادی ندارند دشوار می سازد. در نتیجه فرآیند اجرای اینکار کمی سردرگم کننده، نا امیدکننده و کمی گران خواهد بود. اینجاست که کسب اطلاعات و دانش مورد نیاز به صرفه جویی در هزینه ها و زمان افراد منجر می شود. چیزی که بیشتر افراد نمی دانند این است که کیفیت بهینه سازی سایت اغلب به طور مستقیم بر روی هزینه های بازاریابی اینترنتی اثر می گذارد. به عنوان مثال زمانی که گوگل سایت شما را ایندکس می کند، بر اساس محتوا و ساختار سایت، نمره کیفیتی به کلمات کلیدی تان می دهد.

اگر به کمک سرویس های پرداخت به ازای هر کلیک همچون گوگل ادوردز در کمپین بازاریابی شرکت کرده باشید نمره کیفیت بالاتری کسب می کنید و برای آن کلمه کلیدی هزینه کمتری به ازای هر کلیک پرداخت می نمایید. این موضوع بدین معنی است که شما نسبت به رقبایتان هزینه کمتری برای کلیدواژه ها می پردازید اما در اصل جایگاه بهتر و بالاتری در لینک های اسپانسری موتورهای جستجو به دست می آورید. در سناریوهای بالا، سرمایه گذاری ۲۰۰ دلاری ممکن است نمره کیفیتی که سرمایه گذاری ۳۰۰۰ دلاری ایجاد می کند به همراه نداشته باشد. با اینحال اگر بودجه زیادی در اختیار ندارید، می توانید برای هر کلمه کلیدی هزینه بیشتری در تبلیغات بپردازید و در عوض هزینه بهینه سازی سایت را کاهش دهید.

 

انجام فعالیت های سئو بسیار شبیه سیستم گرمایش منازل است. برای اینکه بتوانید خانه خودتان را با سیستم گرمایشی مجهز کنید می توانید هزینه بیشتری بر روی سیستم های گرمایش جدید سرمایه گذاری کنید و در طولانی مدت در هزینه هایتان صرفه جویی نمایید. یا اینکه می توانید پمپ های گرمایشی را با هزینه کمتری خریداری کنید و صورتحساب برق منزلتان را دو برابر نمایید. هر دوی این سیستم ها منزلتان را گرم می کنند اما نکته مهم انتخابی است که در طولانی مدت به نفعتان تمام می شود. فعالیت سئوی عمومی یا دقیق و جزئی هم همین گونه عمل می کند. قبل از هر چیزی باید ببینید چه زمانی می خواهید نتایج مدنظرتان را ببینید، چه مقدار بودجه ماهانه یا چند ماهه می توانید به صورت مستمر صرف کنید؟

نکته کلیدی که باید به خاطر داشته باشید این است که سایت تان باید در ابتدا و قبل از بازاریابی اینترنتی بهینه سازی شود. درجه و سطح این بهینه سازی به بودجه شما بستگی دارد. برخی از موتورهای جستجو و سرویس های مرتبط با آن وجود دارد که با چند دلار ناقابل می توانند سایت تان را بدون بهینه سازی در معرض دید مخاطبان قرار دهند اما چنین سرویس هایی تنها در داخل شبکه خودشان قابل اجرا هستند. اگر مشتری شما بخواهد به جای این خدمات از موتورهای جستجوی بزرگ استفاده کند قطعا نتایج تان را مشاهده نخواهد کرد. در این شرایط هزینه هایی که صرف خرید این خدمات کرده اید از بین می رود.

چه چیزی نباید بگویید:

زمانی که در مورد پروژه بهینه سازی یا بازاریابی سایت تان با مشاور صحبت می کنید از پرسیدن سوال هایی همچون بعد از استخدام شما چه جایگاهی در موتورهای جستجو به دست می آورم؟ خودداری کنید. این موضوع نشان می دهد شما هیچ اشنایی با مبحث موتورهای جستجو ندارید. اگر در حوزه موتورهای جستجو و نحوه کارکرد آن تازه کار هستید باز هم می توانید برای تایید صلاحیت فرد مدنظر سوالاتی از او بپرسید.

 چه سوالاتی می توان پرسید؟

بهتر است از متخصص و مشاور سئو یا بازاریابی موتورهای جستجو بپرسید هزینه انجام اینکار چقدر خواهد بود و چه چیزهایی را شامل می شود. از او بخواهید پیشنهادات خوب، خوب تر و بهترین را در اختیارتان بگذارد و سطوح مختلف بهینه سازی با این بودجه را مشخص نماید. در نهایت بر اساس بودجه ای که دارید می توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. در مورد تلاش های بازاریابی اینترنتی ، تعداد پست های وبلاگی، مقالات یا سایر مواردی که استفاده می شود، کلمات کلیدی که برای تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک مورد استفاده قرار می گیرد را سوال کنید.

استراتژی سئو و بازاریابی هر شرکت باید برای بازار خاصی بهینه سازی و سفارشی سازی شود و هر صنعت در بازار خودش به فعالیت بپردازد. به عنوان مثال شرکتی که در حوزه تعمیر سقف در سیاتل فعالیت می کند نیازهای متفاوتی از شرکتی که در بخش دیگری از جهان فعال است خواهد داشت. در هر دو مورد شرکت ها کارشان تعمیر سقف است اما اینکه چه بازاری را هدف قرار می دهند با هم متفاوت است. بازار هدف یک شرکت ممکن است محلی باشد اما بازار هدف شرکت دیگر ممکن است ملی باشد

اولویت بندی ها، انتخاب کلمات و فاکتورهای اقتصادی در هر بازار نقش تعیین کننده ای در انتخاب بهترین کلمات کلیدی خواهد داشت. اما در حوزه وسیع تر، رقابت در هر بازار به نواحی محلی محدود می شود. در این شرایط باید رویکرد بهتری برای هدف قرار دادن رقبا اتخاذ گردد تا نتایج بهتری در موتورهای جستجو به دست آید.  مثلا شرکت های مواد غذایی و شرکت های حوزه سلامت که می خواهند برای فروش محصولات ویتامینی به صورت ملی رقابت کنند باید استراتژی های متفاوتی برای رسیدن به نتایج دلخواه داشته باشند.

زمان، انرژی و هزینه ای که برای رسیدن به مخاطبان صرف می شود در هر حوزه متفاوت خواهد بود. پس اگر شرکت بازاریابی یک پکیج واحد برای همه نیازها ارائه می کند بهتر است در مورد کیفیت کارهایش خوب تحقیق کنید و ببینید بر اساس هزینه ای که پرداخت می کنید چه چیزی دریافت می نمایید. هزینه های خود را به صورت هوشمندانه خرج کنید. سوال بپرسید. منبع دریافت کنید. همه چیز را خوب بررسی کنید. متاسفانه در موتورهای جستجو ممکن است برای چیزی که پرداخت می کنید نتیجه دلخواهتان را به دست نیاورید.

تایید صلاحیت شرکت یا فرد سئوکار/ بازاریاب موتورهای جستجو:

بزرگ ترین چالشی که در این شرایط با آن مواجه خواهید شد تایید فرد یا شرکت فعال در حوزه بازاریابی اینترنتی است. شما باید فرد یا شرکتی را بیابید که در حوزه موتورهای جستجو توانمند است و می تواند فعالیت های قانونی را انجام دهد.

در  فرآیند مصاحبه،  اگر احساس کردید فروشنده به جای توجه کردن به نیازهای شما در حال فروش محصولات یا خدمات خودش است هوشیار شوید.

اگر فروشنده اصرار به بستن معامله در بازه زمانی کوتاه داشت یا اگر به طور مستقیم به سوالات شما پاسخ نداد بهتر است او را کنار بگذارید. گاهی از اوقات یک پاسخ مناسب به سوالات  وجود ندارد و ممکن است پاسخ سوال شما به موارد متعددی بستگی داشته باشد اما در این شرایط هم فرد باید دلیل منطقی برای حرف هایش داشته باشد. فردی که بهینه سازی سایت و بازاریابی در موتورهای جستجو را برایتان انجام می دهد باید بیشتر از اینکه به پول اهمیت می دهد به ارائه اطلاعات علاقه مند باشد.

 چه انتظاری باید از کارها داشته باشید؟

خوب همانطور که قبلا نیز بیان کردیم هیچ تضمینی برای رسیدن به جایگاه خاص در موتورهای جستجو وجود ندارد. بهترین کار این است که منابع شرکت های مختلف را بررسی کنید تا ببینید مشتریان این شرکت ها در گذشته چه چیزی به دست آورده اند. بررسی سوابق شرکت یا فرد بهترین نشانه برای درک اعتبار، شهرت و قابل اعتماد بودن آن هاست. چرا این موضوع اینقدر مهم است؟ چون شما باید به فرد یا شرکتی اعتماد کنید که به دنیای در حال تغییر سئو و موتورهای جستجو علاقه مند است و می تواند از عهده انجام کارها بر بیاید. خودتان را برای بررسی های دقیق آماده کنید تا هزینه هایی که در این شرایط صرف می کنید به هدر نرود. مطمئن شوید که این فرد یا شرکت از کسب وکار شما برای به دست آوردن تجربه استفاده نمی کند. با صحبت کردن با مشتریان قبلی می توانید ببینید جایگاهی که آن ها در موتورهای جستجو کسب کرده اند دائمی بوده یا موقت.  جایگاه های کوتاه مدت در موتورهای جستجو نتیجه خوبی برایتان نخواهد داشت و نشان دهنده استفاده از تکنیک های کلاه سیاه سئو است.

بازاریابی اینترنتی

اگر فردی از تکنیک های کلاه سفید استفاده کند نتایج بهتری خواهد داشت. نکته مهم دیگری که باید بدان توجه داشته باشید این است که پرداخت مشتری ها بر اساس شرایط شان متفاوت خواهد بود. هزینه ای که شما برای سئو و بازاریابی سایت تان پرداخت می کنید ممکن است بر اساس صنعت، بازار هدف و اهدافی که خودتان دارید متفاوت باشد.

همه چیز را مدنظر داشته باشید. زمانی که فرد یا شرکت مدنظر را یافتید و به او اعتماد کردید می توانید کار را شروع کنید. در این شرایط می توانید مطمئن شوید که این هزینه ها کمتر از هزینه تبلیغات سنتی است و نتیجه بهتری هم برایتان خواهد داشت. این موضوع به شما اجازه می دهد هزینه تبلیغات را کاهش دهید و در عین حال درآمد بیشتری داشته باشید. هر چقدر درآمد بیشتر باشد، جریان نقدینگی هم بیشتر می شود و بهتر می توان از تبلیغات استفاده نمود.

اگر بودجه تان اجازه می دهد حتی می توانید از اینترنت برای سنجش بازگشت سرمایه گذاری روش های تبلیغات سنتی هم استفاده کنید. به عنوان مثال با امن کردن دامنه های متعدد می توانید  تلاش های بازاریابی اینترنتی را با منابع مختلف همچون بیلبوردها، مجلات و سایر موارد هدف قرار دهید و ترافیکی که از هر کدام به دست می آورید بسنجید. روش های خلاقانه و مقرون به صرفه زیادی برای استفاده از موتورهای جستجو و اینترنت برای سنجش، مانیتور کردن، تطبیق و کنترل موفقیت های بازاریابی کسب وکارتان وجود دارد.

 

امتیاز دهی شما به این صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8  +  1  =  

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان