چگونه طراحی وب می تواند بر روی رتبه بندی موتورهای جستجو اثر بگذارد؟

رتبه بندی موتورهای جستجو

طراحی سایت و رتبه بندی موتورهای جستجو

زمانی که می خواهیم سایت خود را بر روی موتورهای جستجویی همچون گوگل تبلیغ کنیم، ممکن است با مشکلات منحصر به فردی مواجه شویم. از سایت های بروشور مانند سه صفحه ای گرفته تا سایت های شرکتی که صفحات پویای متفاوتی دارند، هر سایتی باید طراحی منحصر به فرد و جذابی داشته باشد تا بتواند در کمپین بهینه سازی برای موتورهای جستجو به نتیجه خوبی دست پیدا کند. یکی از سوالات مهمی که در این زمینه به ذهن خطور می کند این است: طراحی چگونه می تواند بر روی رتبه بندی موتورهای جستجو اثر بگذارد؟ زمانی که می خواهید سایت جدیدی را به صورت آنلاین ایجاد کنید یا سایت فعلی تان را به روزرسانی نمایید از نکات زیر استفاده کنید تا موفقیت تان در موتورهای جستجو تضمین شود.

 اندازه سایت:

طول سایت شما می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی نمره تان در موتورهای جستجو داشته باشد. موتورهای جستجو عاشق محتوای منحصر به فرد هستند. پس زمانی که شما تنها چند صفحه دارید و رقبایتان از صفحات مختلف به همراه محتوای ارزشمند استفاده می کنند نمی توانید انتظار رتبه خوبی در موتورهای جستجو داشته باشید. در این شرایط کسب رتبه خوب در موتورهای جستجو بسیار دشوار خواهد بود.

رتبه بندی موتورهای جستجو

در برخی از موارد خاص، نشان دادن چندین صفحه متعدد از اطلاعات مرتبط با محصولات یا کسب وکارتان دشوار  خواهد بود. پس باید به فکر استفاده از دارایی های دیگری برای بازدیدکنندگان سایت خود باشید. اینکار به گسترش حوزه سایت اینترنتی تان کمک می کند و در عین حال باعث می شود بازدیدکننده مدت زمان بیشتر و طولانی تری بر روی سایت بماند. همین امر باعث افزایش درآمدتان می شود و جایگاه شما را در موتورهای جستجو بهبود می بخشد.

سایت های مبتنی بر گرافیک:

با اینکه سایت هایی که از لحاظ بصری زیباتر و جذاب تر هستند و می توانند برای افرادی که به دنبال محصولات شما می گردند بسیار سرگرم کننده باشند اما بهینه سازیشان کمی دشوار خواهد بود. از آنجایی که ربات های موتورهای جستجو نمی توانند متون داخل اسکرین شات ها و فایل های انیمیشنی را مورد بررسی قرار دهند باید کنارشان متنی را هم قرار دهید. اگر نکته اول را به خاطر داشته باشید حتما می دانید استفاده اندک از محتوای متنی هم تاثیر زیادی بر روی رتبه بندی سایت ندارد. اگر مجبور هستید برای بازدیدکنندگان تان محتوای فلش یا تصاویر سنگین فراهم کنید، به خاطر داشته باشید که سمت مبتنی بر HTML صفحات وب تان را هم در اختیار افراد قرار دهید.  این موضوع باعث می شود رتبه بندی در نتایج جستجو بهتر شود و  بازدیدکنندگانی که تازه وارد سایت می شوند انتخاب بهتری برای بررسی سایت تان در دنیای آنلاین داشته باشند.

نکته: از ماه جولای سال ۲۰۰۸ گوگل مجموعه قوانین خود برای کتابخانه قابل جستجوی SWF را تغییر داد. حالا کاربران می توانند محتوای فلش را ایندکس کنند.

صفحات وب پویا:

اگر بیشترین قسمت از سایت آنلاین شما توسط پایگاه داده بزرگی ایجاد می شود( مثلا سایت تامین کننده کتاب های الکترونیکی را در نظر بگیرید که محتوای آن هر دقیقه تغییر می کند)  ممکن است متوجه شوید که بخشی از صفحات سایت تان توسط موتورهای جستجوی مهمی همچون گوگل فهرست نمی گردد.  اگر URL این صفحات را مورد بررسی قرار دهید متوجه می شوید که این ها بسیار طولانی هستند و از کاراکترهای مختلفی همچون + ?%& تشکیل شده اند یا در آن ها از اعداد و حروف تصادفی زیادی استفاده شده است. از آنجایی که این صفحات به طور پویا و به کمک پایگاه داده های مدنظر تولید می شوند، موتورهای جستجو در حفظ و به روزرسانی شان با مشکل مواجه خواهند شد.

برای مبارزه با چنین مشکلی می توان نقشه مرتبطی از صفحات وب را در اختیار موتورهای جستجو قرار داد. اینکار به موتورهای جستجو کمک می کند محتوای موجود بر روی صفحات وبتان را شناسایی کنند. اگر نتایج موتورهای جستجو ببیند که داخل این صفحات پویا از سیستم لینکدهی داخلی خوبی استفاده شده می تواند آن ها را به شیوه بهتری ایندکس کند. اگر لینکدهی داخلی به درستی انجام شود می تواند در شناسایی چنین صفحاتی کمک بسیار خوبی به موتورهای جستجو کند. پس در مواردی که نمی توانید محتوای استاتیک زیادی بر روی سایت خود فراهم کنید مطمئن شوید که از کمپین لینک ها به درستی استفاده می نمایید.

 

برای آگاهی بیشتر در مورد دیگر خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو همین حالا با ما تماس بگیرید .

 

استفاده درست از HTML:

نرم افزارهای مختلفی برای طراحی صفحات وب  و طرح های ان وجود دارد. نرم افزارهای پردازشگر کلمات همچون ورد می توانند  فایل های HTML را ایجاد کنند. این فایل ها بدون مشکل و از طریق FTP قابل آپلود بر روی سایت است. با اینحال در بیشتر موارد، کدهایی که ربات های جستجو می بینند، بر روی خطوط اصلی و خطوط فونت ها و قالب بندی عملکرد است.

سایت هایی که به شیوه درست برنامه نویسی شده اند می توانند رتبه بیشتری در موتورهای جستجو به دست آورند. انتخاب بیشتر افراد برای طراحی صفحات وب برنامه هایی همچون ادوبی دریم ویور است. چنین نرم افزارهایی استفاده از CSS را اسان تر می سازد و می تواند قالب بندی متون در کدهای HTML را کاهش دهد. نوشتن کدهای HTML به صورت دستی برای طراحی سایت هم می تواند یک رویکرد جذاب برای برخی از افراد باشد. برخی از سایت هایی که از تعداد عجیبی از هایپرلینک ها استفاده می کنند، در محتوای متنی شان از عناصر ایتالیک استفاده می نمایند، به درستی از هدینگ ها و تگ Alt بهره نمی گیرند یا به درستی از تگ کامنت ها استفاده نمی کنند هم ممکن است رتبه اندکی در موتورهای جستجو کسب کنند.

انتخاب نام دامنه:

قانون طلایی برای بهبود هر نوع سایتی، نگه داشتن بازدیدکنندگان بر روی آن است. بازدیدکنندگان شما باید بتوانند سایت تان را به خوبی به خاطر بسپارند.

زمانی که می خواهید نامی برای سایت خود انتخاب کنید می توانید از نام شرکتی استفاده نمایید( زمانی که شرکت معتبری همچون کوکا کولا دارید) یا اینکه توصیف کوتاهی از محصولات تان را به کار ببرید. نام دامنه به بهبود فرآیند سئو کمک فراوانی می کند. اینجا دقیقا همان جایی است که می توان از کلمات کلیدی مهم در آن استفاده نمود. از به کار بردن نام دامنه طولانی که در برگیرنده واژه های مختلفی است خودداری کنید( به عنوان مثال : http://www.Wide variety-one-exceptional-rare-used-books-on-earth )

رتبه بندی موتورهای جستجو

هیچ کسی نمی تواند چنین دامنه طولانی را به خاطر بسپارد و  چاپ کردن آن بر روی کارت ویزیت و سایر عناصر تبلیغاتی هم دشوار خواهد بود. اگر به هر دلیلی می خواهید نام دامنه تان را تغییر دهید باید کاری کنید که رتبه فعلی تان دستخوش تغییر نشود. یک روش ساده برای دستیابی به چنین هدفی استفاده از ریدایرکت ۳۰۱ است که بیشتر موتورهای جستجو هم از آن پشتیبانی می کنند. اینکار به شما کمک می کند رتبه فعلی تان را حفظ کنید و در عین حال نام دامنه تان را تغییر دهید.  حالا بازدیدکنندگان شما به دامنه جدید انتقال پیدا می کنند.

استفاده از فریم ها:

از فریم ها استفاده نکنید. فریم ها جزو فاکتورهای مهم در دهه ۹۰ میلادی بودند و حالا دیگر توسط موتورهای جستجوی بزرگی همپون گوگل  و یاهو پشتیبانی نمی شوند.

موتورهای جستجویی همچون گوگل و یاهو با اینکه می توانند سایت شما را از طریق فریم ها ایندکس کنند اما علاقه ای به انجام اینکار ندارند.

هر چیزی که از طریق فریم حاصل شود به کمک استفاده درست از PHP includes یا CSS هم قابل دسترسی خواهد بود. برخی از مرورگرها هم نمی توانند به خوبی خودشان را با فریم ها منطبق سازند. به همین خاطر ممکن است برخی از بازدیدکنندگان اصلا نتوانند سایت شما را مورد بازدید قرار دهند. بوک مارک کردن صفحه داخل فریم هم بدون اسکریپت های طولانی بسیار دشوار خواهد بود.

 به روزرسانی اطلاعات:

شما نمی توانید برای جذب مخاطبان از محتوای قدیمی استفاده کنید. اگر اطلاعاتی که در اختیار کاربران قرار می دهید قدیمی و بی ارزش باشد قطعا بازدیدکننده و رتبه خود در موتورهای جستجو را از دست خواهید داد زیرا نتوانسته اید خود را با پیشرفت هایی که در حوزه کاریتان رخ داده منطبق کنید.

سایت هایی که به طور منظم محتوای مفید و ارزشمندی تولید می کنند و اطلاعات مفیدی در اختیار کاربرانشان قرار می دهند رتبه بهتری نسبت به سایت هایی که چنین رویکردی ندارند به دست می آورند. برخی از سایت ها هستند که هیچ تغییری در محتوایشان ایجاد نمی کنند. با اینکه سن یک صفحه اینترنتی به عنوان بخشی از قوانین موتورهای جستجو مورد استفاده قرار می گیرد اما شما باید از اخبار تازه هم بهره ببرید. سعی کنید بخشی از سایت آنلاین خود را به اطلاعات صنعت خود اختصاص دهید یا به طور مداوم وبلاگ تان را به روز نمایید.

رتبه بندی موتورهای جستجو

بیشتر مشکلاتی که در سایت ها رخ می دهد ممکن است به طراحانی نسبت داده شود که موتورهای جستجو و بازدیدکنندگان سایت را به هنگام طراحی سایت مدنظر قرار نمی دهند.

همانطور که می دانید الگوریتم های موتورهای جستجو به سرعت در حال تغییر و بهبود هستند تا بتوانند به سایت هایی که مشتری پسندند رتبه بیشتری اختصاص دهند. در این میان تولید محتوای ارزشمند و استفاده از لینک های داخلی مناسب کمک بسزایی به کسب رتبه های بالا خواهد کرد. اولین و مهم ترین نکته ای که باید به خاطر داشته باشید شناسایی بازار هدف و ایجاد سایتی است که بتواند نیازهای موجود را هدف قرار دهد. اگر سایت تان را به درستی طراحی کنید بازدیدکننده خوبی خواهید داشت و در نهایت می توانید جایگاه خوبی در موتورهای جستجو کسب کنید.

امتیاز دهی شما به این صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  +  7  =  12

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان