استانداردهای قابل قبول قبل از بازاریابی دیجیتال و سئو

استانداردهای قابل قبول

مواردی که سایت ها باید قبل از بازاریابی دیجیتال و سئو انجام دهند:

سایت شما دفتر مجازی شماست که بازدیدکنندگان می توانند از آن دیدن کنند. این سایت است که نشان می دهد شرکت شما در چه زمینه ای فعالیت دارد و برای چه چیزی از سایر رقبا متمایز شده است. دیگر آن روزها که طراحی سایت یک موضوع اختیاری بود یا اینکه می توانست یک فضای آنلاین معمولی باشد تمام شده است. اگر سایت شما یک مکان مهم برای نگهداری شهرت یا اعتبارتان باشد یا کانالی برای جذب آگاهی از برند و درآمدزایی، باید بتواند به اندازه یک فروشگاه فیزیکی برایتان مفید واقع گردد و به اندازه آن جدی گرفته شود. مهم تر از همه این است که سایت شما دفتر کار مجازی و فروشگاه تان است که بازدیدکنندگان می توانند از آن بازدید کنند.

این سایت است که نشان می دهد شرکت شما در چه زمینه ای فعالیت دارد و برای چه چیزی از سایر رقبا متمایز شده است. به همین خاطر است که سایت باید به اندازه کانال های دیگر مهم باشد و بتواند استانداردهای موجود را رعایت کند. خوب حالا سوال اینجاست که چگونه می توانید به استانداردهای قابل قبولی دست پیدا کنید. در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم.

برنامه ریزی برای سئو :

خیلی از شرکت ها هستند که در مراحل اولیه راه اندازی سایت هیچ اهمیتی به سئوی آن نمی دهند. باید بدانید که افراد کمی هستند که سئو را جزو برنامه های اولیه خود قرار می دهند. وایرفریم ها (ساختار اصلی برنامه ریزی شده سایت) تنها درباره ناوبری کاربر و نحوه ساختاردهی محتوای سایت نیست. وایرفریم باید به درستی بتواند شما را به رتبه ای که می خواهید در آینده به آن دست پیدا کنید برساند و به شما کمک کند مواردی که برای موتورهای جستجو و کاربران محبوب است را درک کنید و در سایت تان از آن استفاده نمایید.

 

برای آگاهی بیشتر در مورد دیگر خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو همین حالا با ما تماس بگیرید .

 

خیلی از کسب وکارها هستند که بعد از ساخت سایت و طراحی ان به سراغ متخصصان بازاریابی دیجیتال می روند. با این وجود توصیه های متخصصان می تواند خیلی از مشکلات ساختاری سایت و سایر موارد را از همان ابتدا حل کند. شما باید ساختار سایت را حول و حوش کلمات کلیدی تان پایه ریزی کنید و به دنبال کلیدواژه هایی باشید که حجم جستجوی خوبی دارند. از حدس زدن خودداری کنید.

اگر بتوانید از همان ابتدا با سئوی خوبی کار خودتان را آغاز کنید فورا قادر خواهید بود دیده شدنتان برای موتورهای جستجو را بهبود ببخشید و بنیان و اساس خوبی برای موفقیت های بعدی تان در حوزه سئو فراهم آورید. پژوهش بر روی کلمات کلیدی می تواند معماری داده ها، داده های متا، محتوای موجود بر روی سایت و سایر موارد را مشخص کند. پس مطمئن شوید که فرآیند سئو را به هنگام طراحی سایت فراموش نمی کنید.

استانداردهای قابل قبول

سنجش :

سرمایه گذاری بر روی سایت می تواند بسیار بزرگ باشد و بدون روشی که بتوان ساختار و محتوای موجود را قابل اعتماد طراحی کرد این سرمایه گذاری به هدر می رود.  انواع مختلفی از سرویس های سنجش و اندازه گیری برای تبلیغات، اپلیکیشن ها و سایت ها وجود دارد اما واقعیت این است که شما بیشترین از این می توانید از چنین سنجش هایی استفاده کنید. خیلی از ابزارها هم هستند که به صورت رایگان در اختیارتان قرار می گیرند.

از توسعه دهنده وب و تبلیغ کننده تان بخواهید اهداف تان را پیگیری کند، مخاطب تان را ایجاد نماید و اطلاعاتی درباره جایی که کاربران وارد سایت شده اند برایتان فراهم آورد. این اطلاعات می تواند تغییر مثبتی بدون حدس زدن برایتان ایجاد کند. ابزارهای برتری که از طرف گوگل توسعه یافته اند و می توانید از آن ها استفاده کنید عبارتند از:

به کمک این ابزارها می توانید اطلاعات موجود را جمع آوری و سازماندهی کنید و شروع به برنامه ریزی پیشرفته برای تسلط در دنیای تان نمایید.

 انتخاب هاست :

سرعت بارگذاری سایت شما به عنوان بخشی از بازاریابی موتورهای جستجو، فاکتور رتبه بندی بسیار مهمی است. سرعت بارگذاری سایت باید کمتر از ۲ ثانیه باشد. پس سعی کنید هاست خوبی را برای سایت تان انتخاب کنید. موارد دیگری هم هست که باید در این شرایط مدنظر داشته باشید. تبلیغات نیز تحت تاثیر سرعت  صفحه فرودی که ترافیک را به سمتش ارسال می کنید قرار می گیرد. هاست سریع و قابل اعتماد می تواند تجربه کاربری را بهبود ببخشد و کمپین های بازاریابی موفقی برایتان ایجاد کند. همه شرکت های هاستینگ با هم یکسان نیستند و شما باید بر اساس نیازهای سایت تان یکی را انتخاب کنید. قبل از هر کاری تحقیق کنید تا ببینید چه هاستی می تواند سطح نیازهایتان را برآورده کند. فروشگاه های اینترنتی ممکن است به هاست قوی تری نیاز داشته باشند. بودجه ای که دارید، نحوه بک آپ گیری از داده ها و سرعت را هم مدنظر قرار دهید. هیچ کس سایتی که به کندی بارگذاری می شود را دوست ندارد.

به طور کلی، هاستینگ سایت به صورت محلی یا کشوری می تواند عملکردتان را بهبود ببخشد. به دنبال هاست محلی و سریعی باشید.

ریدایرکت دامنه :

این موضوع برای افرادی مهم است که به دنبال تغییر برند یا تغییر دامنه خود هستند. در این شرایط دامنه قدیمی تغییر پیدا می کند یا ساختار ناوبری قدیمی حذف می شود. در چنین شرایطی آدرس ها باید جایگزین شوند. اما در برخی از شرایط کسب وکارهای جدید هم ممکن است با چنین مواردی روبرو شوند.

استانداردهای قابل قبول

دو موقعیت اصلی در این باره وجود دارد:

۱- آدرس های شما باید ریدایرکت شوند تا موتورهای جستجو بدانند باید در چه موقعیتی به دنبال صفحات بگردند و در چه موقعیتی صفحات قدیمی ناپدید می شوند.

به عنوان مثال آدرس :

  • exampledomain.com.au/pop-tarts/rasberry

به آدرس زیر تغییر می کند:

  • exampledomain.com.au/breakfast-foods/pop-tarts/rasberry

 

۲- آدرس سایت باید ریدایرکت شود تا اطمینان حاصل گردد مشتریانی که از لینک ها، دامنه ها یا آدرس های قدیمی استفاده می کنند به جای مفیدی هدایت می شوند.

به عنوان مثال آدرس زیر:

  • exampledomain.com.au/pop-tarts/rasberry

به این آدرس تغییر می کند:

  • newexampledomain.com.au/pop-tarts/rasberry

همچنین باید توجه داشته باشید که به هنگام ریدایرکت کردن باید نوع درستی از آن انتخاب شود. به عنوان مثال ریدایرکت ۳۰۲ نشان می دهد که تغییر موقتی است. این در حالیست که ریدایرکت ۳۰۱ نشان دهنده دائمی بودن تغییرات است. این موضوع هم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چون موتورهای جستجو به نوع ریدایرکت اهمیت زیادی می دهند. اگر صفحه ای دارید که قبلا رتبه خوبی داشته و برای مدت زمان طولانی از ریدایرکت موقت ۳۰۲ استفاده کنید، ترافیک آن را از دست خواهید داد. قبل از اینکه سایت جدید را راه اندازی کنید اطلاعات تان درباره ریدایرکت ها را بالا ببرید و ببینید به چه نوع ریدایرکتی نیاز دارید، چگونه باید آن را ریدیارکت کنید و کجا باید ریدایرکت نمایید.

 امنیت سایت :

این گزینه برای همه ما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. ما با سایت های زیادی مواجه شده ایم که مسائل امنیتی را برای سایت رعایت نکرده اند و کسب وکار خودشان و مشتریان را به خطر انداخته اند. امنیت برای گوگل هم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چون در حال حاضر سایت هایی که با HTTPS شروع می شوند رتبه بیشتری از HTTP به دست می آورند. گوگل دوست دارد بهترین نتیجه را برای کاربران خود فراهم کند و محیط امنی را برای گشت و گذارشان فراهم آورد. دلیل شما برای ایجاد امنیت هر چه که باشد باید مطمئن شوید که سایت تان به راحتی قابل هک شدن نیست و داده های مشتریان در معرض خطر قرار نمی گیرد.

استانداردهای قابل قبول

به همین خاطر باید مطمئن شوید که نرم افزارهای موجود در سایت به درستی به روز می شوند، پسوردها و سیاست های قوی درباره پسوردها وجود دارد، به صورت منظم از سایت بک آپ گرفته می شود یا داده های کاربران با SSL رمزگذاری می گردد تا از این داده ها به درستی محافظت شود. خوب تا به اینجای کار سعی کردیم موارد خوبی را برای آغاز کار ارائه کنیم. همه این کارها را قبل از اینکه بخواهید سایت تان را راه اندازی کنید انجام دهید و همه چیز را از قبل آماده سازید.

 

۵ مورد که باید به هنگام ایجاد سایت جدید یا طراحی مجدد مدنظر داشته باشید:

وقتی می خواهیم سایتی را راه اندازی کنیم تنها چیزی که به آن فکر می کنیم توسعه وبلاگ یا طراحی آن است. اما به خاطر داشته باشید که در این میان عناصری از سایت هم هستند که نادیده گرفته می شوند. کسب وکارهایی که این عناصر را نادیده می گیرند بعد از راه اندازی سایت شان با مشکلات متعددی روبرو می شوند. این موضوع بدین معنی است که برخی از فرصت ها از دست می رود. برای اینکه به شما کمک کنیم مرتکب این اشتباهات نشوید، ۵ مورد از مواردی که باید به هنگام ایجاد سایت جدید یا طراحی مجدد مدنظر داشته باشید را با هم مرور می کنیم.

۱- ناوبری کاربران :

این موضوع ممکن است ساده و واضح به نظر برسد اما خیلی از کسب وکارها هستند که چنین موضوع مهمی را نادیده می گیرند. چیزی که باعث افزایش درامد سایت شما می شود تجربه کاربران است.

مواردی همچون انتخاب نادرست قالب بدون در نظر گرفتن تجربه کاربری تا انتخاب ایتم های نادرست برای منو و استفاده از کلمات نامفهوم برای منو می تواند تجربه کاربری را نابود کند. در این میان مواردی همچون ارائه اطلاعات نادرست، طبقه بندی نادرست محصولات و خدمات، حذف صفحاتی که قبلا وجود داشته اند و در حال حاضر وجود ندارند، هم می تواند باعث از بین رفتن تجربه کاربری شود. پس مطمئن شوید که از همان مراحل اولیه راه اندازی سایت تجربه کاربری را مدنظر قرار می دهید.

۲- استفاده از call to action :

انسان ها از لحاظ روانشناسی موجودات جذابی هستند. شاید فکر کنید که فقط داشتن اطلاعات عالی که به سوالات احتمالی مخاطبان پاسخ می دهد می تواند برای جمع آوری اطلاعات تماس و شروع کسب وکار با آن ها کافی باشد اما همیشه اینگونه نیست. شاید به نظر عجیب برسد اما انتخاب رنگ ها، شکل های مناسب و استفاده از عبارت های ترغیب کننده می تواند در نرخ تبدیل سایت تفاوت زیادی ایجاد کند. مواردی که باید به خاطر داشته باشید عبارت است از :

صفحه تماس با ما چه در منوی اصلی باشد یا از طریق یک دکمه در اختیار کاربران قرار گیرد باید بالای خط تا باشد( بالای خط تا بخش قابل نمایش هر صفحه ای است که قبل از اسکرول کردن در اختیار کاربر قرار می گیرد).

این موضوع شما را مطمئن می سازد که صرف نظر از جایی که از آن بازدید می کنند می توانند به سرعت به اطلاعات تماس شما دست یابند و اطلاعاتی که می خواهند درباره شما به دست آورند را به راحتی بیابند.

زبان متنی که در صفحات سایت تان می نویسید باید کاربر را به تماس با شما ترغیب کند. با اینکه باید به اهداف اطلاعاتی هر صفحه از سایت تان خوب فکر کنید اما مطمئن شوید که هدف اصلی یعنی جمع آوری اطلاعات مخاطبان را فراموش نمی کنید. هدف اصلی ترغیب کاربران به خرید محصول، استفاده از یک سرویس، انجام یک کار بر روی سایت و سایر موارد است. هر وقت احساس کردید سایت تان می تواند کاربر را به کاری که می خواهد سوق دهد و او را آماده کسب وکار نماید، دکمه call to action را در آن قرار دهید.

هرگز قدرت یک دکمه خوب را برای ارائه موارد مهم نادیده نگیرید. یک دکمه خوب می تواند باعث متمایز شدن فعالیت های سایت شما شود. شما هم مثل سایر کسب وکارها می خواهید توجه افراد را به موارد خاص جلب کنید، آن ها را به سمت انجام یک فعالیت سوق دهید یا از آن ها بخواهید فرمی را پر کنند یا چیزی که دوست دارند را به اشتراک بگذارند. پنهان کردن عملکردهای مهم این چنینی در منوها یا ماژول هایی که یافتن شان تنها با اسکرول کردن به سمت پایین ممکن است فرصت های موجود برای تبدیل شدن بازدیدکننده به کاربر را نابود می کند. به مواردی که باید توجه بیشتری از طرف کاربران دریافت کنید خوب فکر کنید.

استانداردهای قابل قبول

۳- فرم ها :

فرم ها باید ساده و قابل درک باشند. این ها بخشی از سایت تان هستند که می توانند تاثیر زیادی بر روی تجربه کاربری داشته باشند. افراد از پر کردن  فرم هایی که به اطلاعات زیادی نیاز دارند متنفرند.

پس بهترین کار این است که نام، ایمیل، شماره تلفن شان را بگیرید. به اطلاعاتی که نیاز دارید خوب فکر کنید و برای دریافت موارد دیگر، بخشی را به عنوان ثبت دیدگاه اختصاص دهید. کاربران باید بتوانند به راحتی با شما ارتباط برقرار کنند. باید مطمئن شوید که فرم ها به جای اینکه سردرگم کننده باشند از باقی پس زمینه متمایز می گردند.

۴- لینک به تلفن :

مشتریان باید بتوانند به راحتی با شما تماس حاصل کنند. مطمئن شوید که همه شماره تلفن های موجود در سایت به صورت لینک در آمده است و آن ها می توانند با شما به راحتی تماس برقرار کنند. نیاز به کپی و پیست کردن شماره تلفن یا مجبور کردن کاربران به حفظ این شماره ها می تواند نرخ تبدیل را کاهش دهد. پس مطمئن شوید که کاربر را بابت این موضوع اذیت نمی کنید و زمان شان را به هدر نمی دهید. این لینک ها از طریق گوگل آنالیتیکس هم قابل پیگیری هستند و می توانند اطلاعات بیشتری درباره نرخ تبدیل برایتان ایجاد کنند.

۵- لینک های ایمیلی :

چیزی که بیشتر کسب وکارها هنوز هم انجام می دهند لینک های ایمیلی است که وقتی بر روی اطلاعات آن کلیک می شود لینک تلاش می کند اپلیکیشن یا تب جدیدی را برای مشتری باز کند. این فرآیند نا امیدکننده و خسته کننده ای برای کاربران است و می تواند آن ها را اذیت کند. اگر مجبور به استفاده از این لینک ها شدید می توانید از آن ها بهره ببرید اما در غیر اینصورت برای راحتی کاربران  و بهبود تجربه کاربری آن ها هر جا که ممکن بود از فرم ها استفاده کنید.

خوب همانطور که مشاهده کردید به هنگام طراحی سایت مواردی هست که باید مدنظر قرار گیرد. اگر فکر می کنید موضوع مهمی از قلم افتاده است در بخش کامنت ها با ما در میان بگذارید.

 

امتیاز دهی شما به این صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

48  −  44  =  

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان