چگونه در سال ۲۰۱۹ وبلاگ موفقی راه اندازی کنیم؟

وبلاگ موفق

در این مقاله به شما نشان خواهیم داد چگونه می توانید یک وبلاگ موفق در سال ۲۰۱۹ ایجاد کنید. اگر به فکر ایجاد وبلاگ خودتان هستید یا اگر در حال حاضر وبلاگی دارید به خاطر داشته باشید که در سال جدید وبلاگ نویسی به سطح پیشرفته ای خواهد رسید. در این مقاله سعی می کنیم مواردی را با هم مرور کنیم که به هنگام راه اندازی وبلاگ باید به خاطر داشته باشید. وقتی می خواهید وبلاگی را راه اندازی کنید باید همه چیز را از قبل برنامه ریزی نمایید. اگر اینکار را نکنید نمی توانید به موفقیت برسید چون در حال حاضر وبلاگ نویسی به سطح پیشرفته ای رسیده و رقبای زیادی در این حوزه فعالیت می کنند.

قبل از اینکه بخواهید وبلاگی را راه اندازی کنید باید موارد متعددی را آماده نمایید تا بتوانید در زمان کوتاه به موفقیت برسید. اجازه دهید این موارد را با هم مرور کنیم. پس همچنان با آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو ارائه دهنده خدمات دیجیتال مارکتینگ و برندینگ ، طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی سایت ، بازاریابی شبکه های اجتماعی و محتوایی همراه باشید.

چگونگی راه اندازی یک وبلاگ موفق در سال ۲۰۱۹

ترند وبلاگ نویسی روز به روز در حال افزایش است و هر روز وبلاگ های زیادی ایجاد می شود اما همه وبلاگ ها نمی توانند در دنیای آنلاین به موفقیت برسند. بزرگ ترین دلیل برای این امر این است که آن ها از تاکتیک های موجود تبعیت نمی کنند و وبلاگ شان پشت وبلاگ رقبا پنهان می ماند.

 

برای آگاهی بیشتر در مورد دیگر خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو همین حالا با ما تماس بگیرید .

 

اگر به فکر ایجاد یک وبلاگ موفق هستید باید مراحلی که در ادامه بیان خواهیم کرد را دنبال کنید.

 پلتفرم وبلاگ نویسی:

همانطور که می دانید پلتفرم های پولی و رایگان زیادی برای ایجاد وبلاگ وجود دارد. در این میان وردپرس و Blogspot از محبوب ترین پلتفرم های موجود هستند. اگر از همان آغاز کار پلتفرم نامناسبی را انتخاب کنید بعدها تعویض آن کمی دشوار خواهد بود. به همین خاطر توصیه می کنیم با وردپرسی که خودتان هاستش را خریداری کرده اید کارتان را آغاز کنید. قالب های رایگان و پولی زیادی برای وردپرس در بازار وجود دارد و در این میان میلیون ها افزونه برای ایجاد قابلیت های دلخواه در وبلاگ ارائه می شود. علاوه بر این، اگر مشکلی با وردپرس داشتید می توانید از آموزش های متعددی که در اینترنت وجود دارد برای برطرف کردن آن استفاده کنید. WordPress.org پلتفرم وبلاگ نویسی با هاست جداگانه است. شما باید یک نام دامنه برای خودتان ثبت کنید و هاست بگیرید. اگر بودجه زیادی در اختیار ندارید می توانید از Blogspot که توسط گوگل فراهم شده است استفاده نمایید.

 خرید دامنه و انتخاب هاست مورد اعتماد:

اگر می خواهید وبلاگ نویسی را به شیوه حرفه ای دنبال کنید پس به نام دامنه و یک شرکت هاستینگ خوب نیاز دارید. نام دامنه، نام سایت شما بر روی اینترنت است. این در حالیست که  هاست فضای ذخیره سازی است که داده های وبلاگ در آن ذخیره می گردد.  اگر هاست قابل اعتمادی از شرکت مناسب نخرید، سرعت بارگذاری وبلاگ تان تحت تاثیر این موضوع قرار خواهد گرفت. سایت هایی که سرعت بارگذاری خوبی ندارند در موتورهای جستجو هم رتبه خوبی به دست نمی آورند. گوگل رسما اعلام کرده سایت هایی که سرعت بارگذاری بهتری دارند در موتورهای جستجو نیز عملکرد بهتری خواهند داشت. پس توصیه می کنیم هاست مناسبی انتخاب کنید.

 طراحی وبلاگ:

بعد از ایجاد وبلاگ، طراحی آن مهم ترین چیزی است که باید مدنظر داشته باشید. طراحی وبلاگ، شخصیت شما و وبلاگ تان را تعریف می کند و اولین تاثیر را بر روی بازدیدکننده می گذارد. پس بهترین کار این است که یک قالب پولی خریداری کنید و ظاهر حرفه ای برای وبلاگ تان ایجاد نمایید.  اگر نمی خواهید هزینه زیادی برای قالب خرج کنید، قالب های رایگان زیادی در اینترنت وجود دارد. فقط به خاطر داشته باشید که سایت شما باید واکنشگرا باشد در غیر اینصورت توسط گوگل جریمه می شود.

 سئو:

سئو به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوست. اگر می خواهید در نتایج جستجو رتبه بالایی داشته باشید  سئو از  مهم ترین جنبه های راه اندازی وبلاگ خواهد بود و تاکتیک های زیادی برای آن وجود دارد. اگر این تاکتیک ها را بر روی سایت تان اعمال کنید می توانید رتبه بندی و ترافیک سایت تان را بیشتر نمایید.

وبلاگ موفق

 انواع سئو:

 استراتژی های سئو به دو گروه طبقه بندی می شوند: سئوی داخلی و سئوی خارجی

 سئوی داخلی:

فاکتورهای متعددی همچون استفاده از کلمات کلیدی مرتبط، بهینه سازی عنوان پست، بهینه سازی هدر، نوشتن پست های با کیفیت و غیره وجود دارد. اینکار به بهبود رتبه شما در موتورهای جستجو کمک می کند. برای کسب رتبه برتر در موتورهای جستجو می توانید از این ترفندها استفاده کنید.

سئوی خارجی:

به عبارت ساده، سئوی خارجی به معنای تبلیغ و ترویج وبلاگ شماست. به کمک بهینه سازی خارجی درست می توانید رتبه وبلاگ و اتوریتی دامنه تان را بهبود ببخشید.

 سرعت بارگذاری:

سرعت بارگذاری سایت می تواند رتبه آن در موتورهای جستجو  و ترافیک سایت را تحت تاثیر خود قرار دهد چون گوگل به سایت هایی که سرعت بارگذاری بالاتری دارند اهمیت بیشتری می دهد و به کمک الگوریتم هایش این موضوع را شناسایی می کند.

اگر سرعت بارگذاری سایت شما خوب باشد کاربر دیگر مجبور نیست زمان زیادی را برای لود سایت منتظر بماند. اگر این سرعت خوب نباشد او سایت را ترک می کند و بونس ریت تان بالا می رود.

(HTTPS) گواهینامه SSL :

زمانی که گواهینامه SSL را بر روی سایت تان فعال می کنید سایت به شکل HTTPS باز می شود. این موضوع بدین معنی است که سایت با ایکون قفل سبز رنگ در مرورگر نشان داده می شود. نیازی به استفاده از گواهینامه SSL پولی برای امن تر کردن سایت وجود ندارد. شما می توانید از گواهینامه SSL رایگان هم استفاده کنید. شرکت های زیادی هستند که این گواهینامه را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهند. گوگل هم اعلام کرده است که HTTPS به عنوان فاکتور مهم رتبه بندی سئو در نظر گرفته می شود. استفاده از گواهینامه HTTPS به شما کمک می کند رتبه بیشتری در موتورهای جستجو به دست آورید.

پژوهش بر روی کلمات کلیدی:

قبل از اینکه بخواهید محتوایی برای وبلاگ تان بنویسید باید بر روی کلمات کلیدی پژوهشی انجام دهید چون اینکار اولین گام برای نوشتن محتوای سئو شده است. اما وبلاگ نویسان تازه کار بر روی کلمات کلیدی پژوهشی انجام نمی دهند. آن ها فقط شروع به نوشتن می کنند. هر وقت خواستید محتوای جدیدی برای وبلاگ تان بنویسید، در ابتدا بر روی کلمات کلیدی پژوهش و تحقیق کنید و سپس آن را تجزیه و تحلیل نمایید. ببینید چه ترافیکی برای این کلمات کلیدی وجود دارد و چه رقابتی بر روی آن ایجاد شده است. ابزارهای زیادی برای پژوهش بر روی کلمات کلیدی وجود دارد اما بهترین ابزار کیورد پلنر گوگل است. همیشه کلمه کلیدی با رقابت کم و جستجوی بالا را انتخاب کنید.

وبلاگ موفق

نوشتن محتوای با کیفیت:

مهارت های نوشتاری شما باید خیلی خوب باشد. تنها در این صورت است که بازدیدکننده از خواندن پست هایتان لذت می برد. اگر سئوی عالی داشته باشید اما نتوانید محتوای عالی بنویسید، این سئو بی ارزش خواهد بود و بازدیدکنندگان  سایت تان را ترک خواهند کرد. علاوه بر این، طول محتوا هم باید حداقل ۱۰۰۰ کلمه باشد چون گوگل  به پست های اطلاعاتی ارزش بیشتری می دهد. پست هایی که طولانی تر هستند رتبه بیشتری در موتورهای جستجو به دست می آورند. همیشه محتوای معنادار بنویسید و به کمک محتوا به بازدیدکننده کمک کنید.

استفاده از پلتفرم های اجتماعی:

 رسانه های اجتماعی در دنیای امروزی از اهمیت بسیار زیادی برخورداند. بعد از اینکه مقاله تان را منتشر کردید آن را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. این روزها همه از رسانه های اجتماعی همچون فیس بوک، توییتر، یوتیوب و غیره استفاده می کنند. هر روز میلیون ها نفر در این رسانه ها حضور فعالی دارند. به همین خاطر استفاده از این پلتفرم ها می تواند  ترافیک زیادی برایتان داشته باشد و شما را به سمت وبلگ موفقی سوق دهد.

وبلاگ موفق

جذب ترافیک از سمت فیس بوک بسیار اسان است. می توانید گروه یا صفحه خودتان را ایجاد کنید و به کمک آن وبلاگ تان را تبلیغ نمایید. علاوه بر این سایت های دیگری همچون توییتر، ردیت و Quora هم هست.

نوشتن عناوین جذاب:

وقتی بازدیدکننده برای اولین بار به سایت شما می آید اولین چیزی که چشمش به آن می خورد و می خواند عنوانی است که برای مقاله تان نوشته اید. اگر این عنوان جذاب نباشد بدون خواندن محتوا سایت را ترک می کند. پس باید عناوین جذابی با ۶۵ کلمه برای پست هایتان بنویسید. وقتی محتوای سئو دوستی می نویسدی باید عناوین خوبی برایش ایجاد کنید و از کلمات کلیدی به درستی در آن بهره ببرید

 ساختار پیوندهای یکتا:

پیوند یکتا همان URL ای است که به پست های وبلاگی تان می دهید. همیشه از آدرس های سئو دوست استفاده کنید. اگر قصد دارید پیوند یکتای سئو دوستی ایجاد کنید نکات زیر را مدنظر داشته باشید:

  • ادرس پست های وبلاگی تان را کوتاه  انتخاب کنید و خوانایی آن را آسان نمایید
  • کلمات کلیدی هدف را به آن اضافه کنید.
  • کلمات اضافی به ساختار پیوند یکتای تان اضافه نماید.

از به کار بردن آدرس های طولانی و آدرس های این چنینی خودداری کنید:

justbrightme.com/p?123=?

آدرس خوب:

justbrightme.com/create-new-blog /

وبلاگ موفق

استفاده کردن از تصاویر و فایل های ویدئویی:

در پست های وبلاگی تان از تصویر و فایل ویدئویی استفاده کنید. اینکار باعث می شود پست وبلاگی جذابی داشته باشید و خواننده از مطالعه محتوای تان خسته نشود. اگر می خواهید بازدیدکننده را برای مدت زمان بیشتری در سایت نگه دارید باید از تصاویر و فایل های ویدئویی جذاب در مقاله تان استفاده کنید.

 متا دیسکرپشن:

این گزینه فاکتور مهمی است. سعی کنید متا دیسکرپشن سفارشی به کمک ۱۶۵ کلمه و کلمات کلیدی بنویسید. اگر کلمات کلیدی را بیش از یکبار بنویسید سئوی کلاه سیاه در نظر گرفته می شود  و موتور جستجو آن را به عنوان اسپم شناسایی می کند.

بک لینک های با کیفیت:

بک لینک های با کیفیت  نقش بسیار مهمی در افزایش اتوریتی دامنه، رتبه خوب در گوگل و ترافیک سایت ایفا می کنند. هر چقدر وبلاگ شما بک لینک با کیفیت تری داشته باشد رتبه بیشتری هم در موتورهای جستجو کسب می کند. اگر بک لینک بدی برای سایت تان ایجاد کنید، به رتبه سایت تان اسیب خواهید زد. پس همیشه از بک لینک های با کیفیت برای سایت یا وبلاگ تان استفاده کنید.

 لینک های داخلی:

اگر در پست هایتان از لینک دهی داخلی استفاده کنید سئوی سایت بهبود می یابد و بازدیدکننده مدت زمان بیشتری را در سایت می ماند. همین امر باعث کاهش بونس ریت می شود. گوگل هم محتوای شما را به عنوان محتوای با کیفیت می شناسد.

ثبت سایت در موتورهای جستجو و دایرکتوری ها:

بعد از اینکه وبلاگ تان را راه اندازی کردید آن را در گوگل، بینگ و  سایر موتورهای جستجوی محبوب ثبت کنید. علاوه بر این، باید وبلاگ را در دایرکتوری های محبوب هم ثبت نمایید. اینکار دامین اتوریتی و اتوریتی صفحه را افزایش می دهد.  اگر DA و PA سایت تان بالا باشد عملکرد بهتری در موتورهای جستجو خواهد داشت.

در این مقاله سعی کردیم برخی از نکات مفید را برای راه اندازی یک وبلاگ موفق در سال ۲۰۱۹ معرفی کنیم. اگر سوالی داشتید در بخش کامنت ها با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهی شما به این صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9  +  1  =  

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان