چگونه به کمک ایمیل سرد (ایمیل های معرفی) شغل رویایی مان را بیابیم؟

ایمیل سرد

زمانی که صحبت از یادگیری یک مهارت به میان می آید شما باید در مسیر درستی قرار گرفته باشید. شاید توسعه دهنده یا طراح وب هستید یا تلاش می کنید هر دوی این کارها را انجام دهید. برای رسیدن به جایی که در آن قرار دارید سخت کار می کنید و در حال حاضر مهارت های مورد نیاز برای ورود به شغل را یاد گرفته اید. با اینحال وقتی به دنبال شغل در دنیای فناوری می روید باز هم به دست آوردن شغل رویایی و جلب توجه شرکت مدنظر کمی برایتان دشوار می شود و نمی توانید در همان ملاقات اول بر روی کارفرمایتان تاثیر بگذارید. خوب حالا سوال اینجاست که اگر تنها گزینه موجود ارسال رزومه به صورت آنلاین باشد چگونه می توان شغل رویایی را به دست آورد و به عنوان بهترین فرد خود را نشان داد. شما باید در این زمینه بسیار فعال باشید.

در ابتدا چنین کاری ممکن است دشوار به نظر برسد اما نوشتن ایمیل سرد (ایمیل معرفی) به استراتژی های خاصی نیاز دارد و اگر به درستی استفاده شود می تواند به شما در رسیدن به شغل مدنظرتان کمک کند. همین قانون زمانی که می خواهید خدمات فریلنسری تان را به مشتری بالقوه نشان دهید هم صدق می کند. گاهی از اوقات نوشتن ایمیل های منحصر به فردی که شما را از دیگران متمایز می کند می تواند بسیار دشوار باشد.

 

برای آگاهی بیشتر در مورد دیگر خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو همین حالا با ما تماس بگیرید .

 

قبل از هر چیز ببینیم منظور از ایمیل سر چیست؟

ایمیل سرد یک ایمیل ناخواسته است که به شخصی ارسال می شود که نه او را می شناسید و نه انتظار ایمیل از جانب شما را داشته و دارد!
هدف از ایمیل سرد شروع گفتگو و ایجاد رابطه کاری با طرف مقابل است تا به معرفی خدمات یا محصولات خود به آن شخص بپردازید که در صورت تمایل فرد ارتباط کاری شما شکل می گیرد.

خیلی ها روزانه صدها ایمیل مختلف دریافت می کنند. برای اینکه بتوانید تاثیر بسیار عالی بر روی کارفرمایتان بگذارید زمان زیادی در اختیار ندارید. به همین خاطر اگر ایمیل سردی را بدون دقت و برنامه ریزی قبلی ارسال کنید، ممکن است نادیده گرفته شوید. در ادامه ۶ گام برای نوشتن ایمیل های سردی که شما را از دیگران متمایز می سازد را با هم مرور خواهیم کرد:

۶ گام برای نوشتن ایمیل های سردی که شما را از دیگران متمایز می سازد!

۱- بهترین فرد برای نوشتن ایمیل سرد برای او را، انتخاب کنید:

اولین اشتباهی که به هنگام ارسال رزومه برای شغل جدید مرتکب می شوید این است که مستقیما از صفحه مشاغل موجود در شرکت استفاده می کنید یا ایمیلی را به آدرس عمومی شان می فرستید. هدف شما ایجاد تاثیر اولیه عالی است. به همین خاطر قبل از هر کاری باید کمی تحقیق کنید. باید بدانید چه کسی درباره استخدام یک شغل خاص در آن شرکت تصمیم گیری می کند. می توانید حدس بزنید یا فردی را بیابید که با این شرکت آشنایی دارد. این فرد می تواند رییس بخش خاصی از شرکت، مدیر ارشد یا فردی باشد که مسیر شغلی اش با شما مشابه است. لینکداین بهترین مکان برای شروع چنین کاوشی است. با جستجوی افراد، نام شرکت یا سایر موارد می توانید اطلاعات تماسشان را هم بیابید. تصویر زیر اسکرین شاتی است که من در آن تحقیقی نسبت به ” CreativeLive ” داشته ام. از اینجا به بعد شما فهرست هدفمندی از افرادی را دارید که می توانید به آن ها دسترسی داشته باشید. اگر برایتان ممکن بود از پیام دادن در لینکداین خودداری کنید. بهترین کار این است که برایشان ایمیلی ارسال کنید.

Marketing-at-CreativeLive-Ryan-

واقعیت این است که بیشتر کارفرمایان آمریکایی به طور میانگین ۶.۳ ساعت از روزشان را بر روی بررسی ایمیل هایشان سپری می کنند.

بعد از اینکه هدف ایده آل تان را پیدا کردید در گوگل آن ها را جستجو کنید و ببینید وبلاگ شخصی، اکانت اجتماعی یا اطلاعات مرتبط دیگری که در نوشتن ایمیل سرد کمکتان کند به دست می آورید یا خیر. بر اساس تجربه ای که من داشتم خیلی از شرکت ها از سه فرمت ایمیلی زیر استفاده می کنند:

  • FirstName@company.com
  • Last@company.com
  • FirstInitialLastName@company.com

ساختارهای ایمیلی زیادی وجود دارد ما چیزی که باید به آن توجه کنید بررسی اعتبار ایمیل به کمک افزونه Rapportive کروم است. بعد از اینکه آن را نصب کردید می توانید اطلاعات فرد را ببینید. از این افزونه برای بررسی ایمیل های مختلف استفاده کنید و سپس با ایمیل معتبر تماس بگیرید.

ایمیل سرد

۲- برای نوشتن موضوع زمان کافی اختصاص بدهید:

Fast Company اخیرا مطالعه ای انجام داده که در آن ۱۰۰۰ ایمیل سرد ارسال شده است. در این ایمیل ها به مخاطب ظاهر ایمیل سرد آموزش داده می شد. در نتایج به دست آمده، این شرکت بیان کرد که نرخ باز شدن به خاطر ترکیبی از نام فرستنده و موضوع ایمیل بود. شما که کاری درباره نام فرستنده نمی توانید انجام دهید اما می توانید کنترل زیادی بر روی موضوع ایمیل داشته باشید.

یکی از بهترین ارتباطات تجاری من با ایمیل سردی که موضوع جذاب و سفارشی سازی شده ای داشت آغاز گردید. افراد دوست دارند ایمیل هایی را بخوانند که موضوعات جذابی دارند و باعث کنجکاوی شان می شود یا موضوعی را در اختیارشان می گذارد. وقتی فرد مشغله خاصی ندارد در ابتدا به موضوع ایمیل نگاه می کند که او را به سمت خود جذب می نماید. اما وقتی مشغله زیادی دارد ایمیل هایی را مطالعه می کند که برایش اطلاعات عملی و کاربردی فراهم کرده باشد. پس سعی کنید موضوع ایمیل هایتان کوتاه و خلاقانه باشد و به  مخاطب بگوید چرا باید آن را باز کند و محتوایش را بخواند.

۳- ارتباطی بیابید تا ایمیل تان را گرم تر کنید:

هرچقدر ارتباط بهتری با گیرنده پیام داشته باشید احتمال خوانده شدن ایمیل هایتان هم بالا خواهد بود. به دنبال ارتباطات دوطرفه، علایق مشترک، جوامع حرفه ای یا دستاوردهای قابل توجهی باشید که به شما فرصت می دهد خودتان را به فرد مدنظر نزدیک تر کنید. به عنوان مثال من در یکی از ایمیل هایم عشقی که نسبت به حیوانات دارم را بیان کرده ام. در تحقیقی که نسبت به آن فرد داشتم فهمیدم او نیز به حیوانات علاقه مند است و تصاویر سگ هایش را در توییتر و اینستاگرام به اشتراک می گذارد. من هم سگ ها را دوست داشتم و همین امر باعث شد یک مسیر طبیعی برای ارتباط با او بیابم. با کمی زمان، می توانید روش برقراری ارتباط با گیرنده پیام را درک کنید.

وقتی پیام شخصی تان را به ایمیل تبدیل کردید می توانید از قالب های موجود برای سازماندهی ایمیل هایتان استفاده کنید.

ایمیل سرد

۴- با ارائه آسانسوری کار را آغاز کنید:

هیچ کس دوست ندارد ایمیل طولانی را بخواند به خصوص اگر آن ایمیل از طرف فردی باشد که هیچ شناختی نسبت بهش ندارد. اگر گیرنده پیام تصمیم گرفته پیام شما را باز کند باید برایش ارزشی فراهم کنید. باید به او بگویید اگر پیام تان را باز کند و شما را برای چنین شغلی انتخاب نماید چه ارزش هایی دریافت خواهد کرد. در ابتدا بگویید چگونه این موقعیت را یافته اید و به آن ها نشان دهید چرا برای این موقعیت فرد عالی هستید. درباره طرز فکرشان خوب فکر کنید. وقتی ایمیل شما را می خوانند به چه چیزی فکر می کنند؟ چرا باید شما را انتخاب کنند؟ چه چیزی شما را از دیگران متمایز می سازد؟

۵- قدرت و توانایی های خود را نشان دهید:

از آنجایی که این موقعیت مربوط به دنیای فناوری است، فردی تلاش می کنیم با او ارتباط برقرار کنیم به احمال زیاد می داند ما چگونه می توانیم به حرکت سریع شرکتشان کمک کنیم. تا به حال چه تجربه های مشابهی داشته اید؟ چگونه در سایر شرکت ها فعالیت کرده اید؟ چه توانایی هایی دارید؟ این بخش بهترین فرصت برای ارسال نمونه کارهایتان است مطمئن شوید که نقاط قوت و نمونه کارها را برای موقعیت خاص ارسال می کنید و خودتان را به عنوان یک کاندید مناسب برای شغل مدنظر معرفی می نمایید.

اگر پروژه های اخیرتان ربطی به این موقعیت شغلی ندارد آن ها را برای کارفرما ارسال نکنید.

توصیه می کنم در ایمیل هایتان به بهترین کارها، سایت های نمونه یا پروژه های مشتریانی که در گذشته بر روی آن ها کار کرده اید لینک بدهید. جزییات کافی را در اختیارشان بگذارید تا دوست داشته باشند اطلاعات بیشتری درباره شما به دست آورند.

ایمیل سرد

۶- مسیر درستی را دنبال کنید:

گاهی از اوقات ممکن است زمان مناسب برای نوشتن ایمیل هایی که طراحی خوبی دارند و با تصمیم گیرندگان مناسبی ارتباط برقرار می کنند صرف کرده باشیم اما باز هم جوابی از طرف مقابل نشنویم. اینجا دقیق همان جایی است که  افراد کارشان را متوقف می کنند. آن ها با خودشان می گویند کارمان رد شده و دلیلی برای پیگیری وجود ندارد. اما موضوع به  همین سادگی ها هم نیست. بیشتر افرادی که در  فرآیند استخدام دخیل هستند بسیار پرمشغله اند و اولویت های دیگری هم دارند. اگر در عرض یک هفته پاسخی از آن ها دریافت نکردید، باید بدانید که ممکن است آن ها زمان کافی برای مطالعه اش نداشته اند. بعد از چند هفته، در همان ایمیل به او پیام بدهید و مودبانه درخواستتان را تکرار کنید. در این شرایط همیشه سعی کنید مفید باشید و از درخواست های آزاردهنده دوری کنید.

***

قالب ایمیل سرد برای اغاز کار:

سلام… (نام کوچک)،

چند وقت پیش اگهی تان برای موقعیت شغلی …….. را در سایت / لینک مربوطه دیدم و دوست داشتم تجربیاتی که در این زمینه دارم را با شما به اشتراک بگذارم. من در پروژه های مختلفی کار کرده ام و مهارت های زیادی در این زمینه دارم( به پروژه ها و مهارت هایتان اشاره کنید.) این لینک را بررسی کنید. ( می توانید در این لینک به کارهایی که قبلا انجام داده اید اشاره کنید). من با ابزارهای ……… هم کار کرده ام و تجربه زیادی در زبان های برنامه نویسی……..دارم.  دوست دارم با شرکت منحصر به فردی همچون شرکت شما همکاری کنم.

باتشکر

نام……

امتیاز دهی شما به این صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

80  −    =  79

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان