با گسترش و رونق کسب‌وکارهای اینترنتی، تبلیغات نیز از روش‌های معمول به سمت اینترنتی پیش رفته است. تبلیغات اینترنتی به دلیل دامنه گسترده و نیز هزینه‌های پایین‌تر این روزها بیشتر موردتوجه صاحبان مشاغل گوناگون قرار گرفته و سعی می‌کنند با کمک انواع روش‌های آن با افزایش تعداد کاربران میزان درآمد خود را افزایش دهند. گوگل ادوردز یکی از روش‌های مهم و بسیار تأثیرگذار تبلیغات اینترنتی است که در ادامه بیشتر با آشنا خواهید شد.

 

گوگل ادوردز چیست؟

به طور ساده گوگل ادوردز Google AdWords یکی از پلتفرم‌های گوگل است که در آن امکان تبلیغات و بازاریابی محصولات و خدمات برای کاربران مهیا شده است.

شیوه کار گوگل ادوردز در این است که پس از ثبت‌نام در این سرویس آنلاین و پرداخت هزینه تبلیغات، در کنار نام سایت کلمه Ad که اختصار واژه Advertising (تبلیغات) است، قرار گرفته و سایت موردنظر در بالای نتایج جستجوی گوگل و به شکل ساده و متمایز از سایر سایت‌ها به نمایش گذاشته می‌شود. درواقع با استفاده از این قابلیت گوگل می‌توان سایت خود را در پیشنهاد‌های ابتدایی صفحه اول نتایج جستجو قرار داد

 

برای آگاهی بیشتر در مورد دیگر خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو همین حالا با ما تماس بگیرید .

 

ویژگی‌های مهم گوگل ادوردز

با توجه به این که گوگل به عنوان محبوب‌ترین و پرکاربردترین موتور جستجوگر در بین کاربران اینترنتی شناخته می‌شود، با کمک این روش تبلیغات اینترنتی می‌توان نرخ کلیک را بالا برد که همین امر سبب افزایش خرید و درنتیجه درآمد بیشتر خواهد شد. از این رو گوگل ادوردز کارآمدترین، مؤثرترین و اقتصادی‌ترین روش تبلیغات اینترنتی محسوب می‌گردد.

همچنین در گوگل ادوردز، امکان شناسایی مشتریان و کاربران هدف و تجزیه‌وتحلیل خواسته‌های آن‌ها وجود دارد که کمک می‌کند صاحبان مشاغل و کسب‌وکارها محصولاتی مطابق با نیاز مشتریان تولید و عرضه کنند.

از طرفی یکی از ویژگی‌های مهم و قابل توجه در این روش تبلیغات اینترنتی محاسبه نرخ هزینه تبلیغات بر اساس تعداد کلیک کاربران است. یعنی تا زمانی که مشتری به سایت وارد نشود، گوگل ادوردز هزینه‌ای تبلیغات در نظر نمی‌گیرد که همین سبب مقرون‌به‌صرفه بودن این شیوه و نیز وجه تمایز آن با شیوه‌های دیگر تبلیغات سنتی و آگهی‌های تلویزیونی است.

تبلیغات اینترنتی با گوگل ادوردز

نحوه کار با گوگل ادوردز

برای شروع کار با این سرویس تبلیغاتی آنلاین گوگل، باید ابتدا در آن ثبت‌نام کرده و اکانت ساخته شود. ساخت اکانت بسیار ساده و در عرض چند دقیقه انجام می‌گیرد. پس از آن موقعیت جغرافیای، ناحیه زمانی، میزان بودجه، نوع کمپین و مواردی از این دست انتخاب شود تا وارد مراحل راه‌اندازی کمپین شد.

 

انواع کمپین گوگل ادوردز

۱. شبکه جستجو

با راه‌اندازی کمپین شبکه جستجو (Search Network) می‌توان بر اساس کلید واژه‌های تعیین شده، تبلیغات را انجام داد. در اصل در این روش، تعدادی کلمه کلیدی که به سایت و محصول موردنظر مربوط بوده، مشخص می‌شود تا در هنگام جستجوی آن‌ها توسط کاربران گوگل، لینک سایت به نمایش درآید و بر آن کلیک کند. میزان موفقیت در این روش تبلیغاتی بسیار بالا گزارش شده است.

 

۲. شبکه نمایش

در کمپین شبکه نمایش (Display Network) کاربران تبلیغات خود را به شکل بنر آماده کرده تا در سایت‌های زیرمجموعه گوگل ادوردز که حدود ۹۰ درصد کاربران به آن‌ها دسترسی دارند، به نمایش گذاشته شوند.

 

مراحل تنظیم و راه‌اندازی کمپین تبلیغات اینترنتی در گوگل ادوردز

هر چند دو نوع کمپینی که در بالا اشاره شد، توسط گوگل ادوردز مدیریت می‌گردند، اما اصولاً بازاریابان اینترنتی نوع شبکه جستجو را به عنوان کمپین تبلیغاتی در نظر می‌گیرند. بنابراین جهت راه‌اندازی چنین تبلیغی در گوگل ادوردز باید مراحل زیر را پشت سر گذاشت.

۱. کمپین

۲. اد گروپ

۳. یافتن کلمات کلیدی(KeyWords)

۴. نوشتن متن تبلیغاتی(Ad Copy)

تبلیغات اینترنتی با گوگل ادوردز

به عبارتی دیگر می‌توان گفت هر اکانت می‌تواند دارای یک و یا تعدادی کمپین باشد که هر کمپین نیز یک یا چند گروه را در برمی‌گیرد که باید ساخته شوند. پس از آن باید کلید واژه‌هایی مربوطه انتخاب شوند. پیدا کردن کلمات کلیدی بسیار حائز اهمیت بوده و اصلی‌ترین بخش در تبلیغات گوگل ادوردز به شمار می‌آید. زیرا تنها در صورتی امکان نمایش سایت در نتایج جستجوی گوگل وجود دارد که در کمپین از کلمات کلیدی مرتبط و مورد استفاده کاربران گنجانده شده باشد.

سپس برای هر کلمه کلیدی لینکی جدا ساخته و متن تبلیغاتی جذاب، کوتاه، تأثیرگذار و دربردارنده نیاز کاربر باید نوشته شود. زیرا در گوگل ادوردز برای سایت‌های تبلیغاتی خود، ظاهری متفاوت که شامل دو عنوان، توضیحات کوتاه و آدرس url مقصد است، در نظر گرفته است. بنابراین نوشتن توضیحات نیز یک شرط لازم و اساسی در بهبود و افزایش میزان موفقیت این شیوه از تبلیغات اینترنتی به شمار می‌آید.

 

ترفند‌های طلایی برای یافتن کلمات کلیدی مناسب

کلید واژه‌ها (Keywords) از ارکان و عناصر اصلی کمپین‌های تبلیغاتی گوگل ادوردز هستند. برای پیدا کردن کلمات کلیدی ترفندها و تکنیک‌های زیادی وجود دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره شده است.

– کلماتی مرتبط و منطبق با صفحه فرود سایت

– نوشتن کلمات کلیدی با جزئیات کامل و دقیق

– جای کاربر قرار دادن خود و نوشتن کلمات کلیدی حاوی خواسته‌ها و نیازهای او

– محدود کردن دایره جستجوی گوگل با نوشتن کلمات کلیدی منفی

تبلیغات اینترنتی با گوگل ادوردز

آموزش کاربردی نوشتن توضیح متن تبلیغاتی در گول ادوردز

پس از کلمات کلیدی، نوشتن قسمت Adcopy نیاز به مهارت و دقت فراوانی دارد. این بخش شامل سه قسمت زیر است:

تیتر

در واقع عنوان اصلی متن بوده که در نتایج جستجو در بالای کادر و به رنگ آبی به نمایش درمی‌آید و اولین متنی است که پس از خواندن آن تصویری از سایت مقصد را در ذهن مخاطب منعکس می‌کند. تیتر علاوه بر جذابی و سادگی باید دربردارنده کلمه کلیدی بوده و نیز با احتساب فاصله‌ها حداکثر ۳۰ کاراکتر باشد.

 

آدرس url

این قسمت عنوان بعدی و دوم بخش Adcopy است که کاربر را به سوی سایت مقصد تشویق می‌کند. هرچند نیاز نیست که دقیقاً لینک سایت تبلیغاتی انتخاب شود اما حتماً باید با تبلیغ موردنظر در ارتباط باشد. همچنین می‌توان نام سایت را در این قسمت قرار داد.

 

توضیحات

در قسمت آخر باید در متنی حداکثر ۸۰ کاراکتری محصول و خدمت موردنظر را تبلیغ کرد. یک روش مؤثر در نوشتن این بخش، تمرکز بر روی سودآوری و کارآمدی کالای یا خدمت به جای خود آن است. همچنین در این بخش می‌توان اقدام به عمل (CTA)  و پیشنهاد فروش ویژه (USP) را نیز قرار داد.

 

تبلیغات موبایل

نکاتی برای پایین آوردن (CPC (cost per click با بهینه سازی ادوردز برای موبایل :

اگر هزینه زیادی برای تبلیغ کردن ندارید، تبلیغات موبایل به شما اجازه می دهد در تبلیغات خود صرفه جویی کنید. واقعیت این است که تبلیغات موبایل  ۷۵ درصد کمتر از تبلیغات دسکتاپی برای شما هزینه دارد. اما حتی با وجود این صرفه جویی باز هم ممکن است بخواهید تبلیغات ادوردزی خود را برای موبایل بهینه سازی کنید. در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم.

۱- ابتدا بر روی نرخ کلیک تمرکز کنید:

گوگل تبلیغاتی را دوست دارد که نرخ کلیک بالایی داشته باشد چون اینکار درآمد بیشتری برایشان به ارمغان می آورد. اگر تبلیغ شما نرخ کلیک بالایی ندارد باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. برای اینکه بتوانید هزینه های خود را پایین بیاورید باید به فکر بهبود نرخ کلیک باشید. روش های زیادی برای بهبود نرخ کلیک هست اما یکی از ساده ترین روش ها این است که افراد را تشویق کنید بر روی آگهی تان کلیک کنید و اطلاعات بیشتری به دست آورند.

۲- کنجکاوی را در افراد ایجاد کنید:

انسان ها ذاتا تشنه دانش هستند. زمانی که غارنشین بودند این علاقه به کسب دانش و اطلاعات آن ها را زنده نگه می داشت. اما امروزه، کسب وکار شماست که به کمک این روش زنده می ماند.

کنجکاوی یکی از مهم ترین و البته قدرتمندترین ابزارهایی است که در حوزه تبلیغات مورد استفاده قرار می گیرد و این موضوع در حوزه ادوردز هم دیده می شود. لازم نیست فضای زیادی داشته باشید تا افراد را به خرید محصول ترغیب کنید. حتی در تبلیغات کوتاه هم می توانید به این موضوع بپردازید.  فرض کنید محصولی را به فروش می رسانید که برای مشتری درآمدزاست. به جای اینکه بگویید می توانید در یک هفته ۲۳۱۹ دلار به دست آورید بگویید ۹۸ درصد از کارآفرینان  به خاطر این اشتباه شکست می خورند.

کاری کنید مشتری سوالی بپرسد که فقط شما پاسخش را می دانید.

۳- افزونه های تماس را به تبلیغ خود اضافه کنید:

بر اساس گفته های گوگل، افزونه های تماس نرخ کلیک را تا ۴ الی ۵ درصد افزایش می دهند.  وقتی فهرستی از تبلیغات با اطلاعات مشابه را بررسی می کنیم تبلیغاتی که افزونه تماس ندارند را رها می کنیم. به جای اینکه به سایت برویم و مدام جستجو کنیم می توانیم با یک دکمه با کسب وکار مربوطه تماس بگیریم. در چنین شرایطی موفقیت شما هم افزایش می یابد.

۴- واقع بین باشید:

این موضوع ممکن است برعکس ایجاد کنجکاوی باشد اما با هم و در کنار هم قرار می گیرند. زمانی که تبلیغی را ایجاد می کنید ممکن است  بخواهید فضای خود را با ایده های عمومی پر کنید.

اما به خاطر داشته باشید که  تبلیغ شما رابطه ای بین شما و مشتری است.دفعه بعد که خواستید تبلیغی ایجاد کنید اطلاعات اساسی درباره کسب وکارتان ارائه نکنید.

در عوض فرض کنید که جلوی مشتری واقعی ایستاده اید و جملاتی را بگویید که واقعا به دردش می خورد و دوست دارد. اگر این جملات به اندازه کافی قوی نباشد کنجکاوی اش را بر نمی انگیزاند و تماسی هم حاصل نمی شود.

۵- به موضوع چرخش تبلیغ هم توجه داشته باشید:

یکی از تنظیمات پیش فرضی که  در گوگل ادوردز وجود دارد چرخش محدود است. با اینکه این گزینه برای کسب وکارهایی که نمی خواهند تبلیغات خود را از نزدیک مدیریت کنند عالی است اما نتایج خوبی در پی ندارد.

تبلیغات موبایل

به طور پیش فرض گوگل به سرعت انواع مختلف تبلیغ شما را نشان می دهد حتی اگر برای ۱۰مشتری نشان داده شده باشد. در این میان، تاثیرگذاری تبلیغ به چند بازدید مختلف نیاز دارد. برای اینکه بتوانید به نتایج معناداری دست پیدا کنید باید تبلیغ خود را به صورت نامحدود بچرخانید و مواردی که موثر نیستند را به صورت دستی حذف کنید.

۶- سیستم عامل ها را تست کنید:

بله شما باید معیارهای مختلفی را مدنظر داشته باشید اما یکی از مواردی که در تبلیغات نادیده گرفته می شود سیستم عامل های موبایلی است. کاربران اندرویدی و ایفون می توانند اولویت های خرید مختلفی داشته باشند حتی اگر محصول شما هیچ ربطی به فناوری نداشته باشد.

به عنوان مثال،کاربران اندرویدی ممکن است چندین خودرو داشته باشند و در حوزه فناوری مشغول به کار باشند. این در حالیست که کاربران اپل بسیار مرفه هستند و حصیلات بالایی دارند.

 

هر دوی این کاربران باید مدنظر قرار گیرند اما نکته مهم این است که مطمئن شوید مخاطب مناسبی را هدف قرار می دهید. اگر مخاطب شما به تبلیغتان علاقه دارد CPC تان کاهش خواهد یافت.

۷- موقعیت را عوض کنید:

این گزینه ممکن است به درد کسب وکارهای محلی نخورد اما موقعیت تبلیغ، تاثیر بسیار زیادی بر روی هزینه هایتان دارد. اگر کسب وکار محلی شما در حال فروش محصولات اطلاعاتی است که می توان آن را به صورت آنلاین دانلود کرد، خبر خوبی برایتان داریم. کشورهایی که خارج از آمریکا هستند CPC شان  گاهی از اوقات ۹۵ درصد کمتر است. به خاطر داشته باشید که نواحی، شهرها و حتی کشورهای مختلف ممکن است هزینه های متفاوتی داشته باشند.

۸- کلمات کلیدی منفی را به تبلیغ خود اضافه کنید:

تاکتیک دیگری که توسط گوگل توصیه شده است استفاده از کلمات کلیدی منفی است. فرض کنید در حال فروش جواهرات هستید. نمی خواهید افراد بعد از جستجو کردن  جواهرات مقرون به صرفه بر روی تبلیغ تان کلیک کنند چون جواهرات شما بسیار گران قیمت است و به درد این افراد نمی خورد. در چنین شرایطی می توانید کلماتی مثل ارزان مقرون به صرفه و تخفیف را در فهرست کلمات کلیدی منفی قرار دهید. در چنین شرایطی افرادی که به دنبال این کلمات هستند تبلیغتان را نخواهند دید.

تبلیغات موبایل

۹- تبلیغات را با ساعت کاری خود منطبق کنید:

اگرچه این موضوع CPC شما را کاهش نمی دهد اما بهتر است زمانی که سر کار هستید تبلیغ را اجرا کنید. تبلیغاتی که نیمه شب اجرا می شوند هزینه های کمتری دارند اما ارزش زیادی برای کسب وکارتان نخواهند داشت. سعی کنید زمان نمایش تبلیغ را تنظیم کنید.

۱۰- با خودتان رقابت نکنید:

بیشتر تبلیغات به گونه ای ایجاد می شوند که با به اشتراک گذاری کلمات کلیدی به رقابت با خود می پردازند. اگر این تبلیغات به ارائه ها و پیشنهادهای مختلفی هدایت می شوند ممکن است نتوانید ترافیک یکسانی برای همه شان ایجاد کنید.  با استفاده از ابزار keyword diagnosis  گوگل می توانید مشکلات را بیابید و حذفشان کنید. اینکار نتیجه تبلیغ شما را بهبود می بخشد.

امتیاز دهی شما به این صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

65  −    =  62

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان