داستان دستیابی به شغل رویایی با کمک سایت شخصی

سایت شخصی

چگونه سایت شخصی به من کمک می کند شغل رویایی ام را پیدا کنم؟

شاید شنیده باشید که می گویند داشتن یک سایت شخصی برای رسیدن به شغل و به دست آوردن آن می تواند بسیار عالی باشد. اما آیا وجود یک سایت شخصی واقعا لازم است؟ زمانی که می خواهید شغلی به دست آورید علاوه بر همه بایدها ( پر کردن یک رزومه خوب، نوشتن کاور نامه عالی و غیره) ایجاد یک سایت شخصی هم می تواند شما را به آرزوهایتان برساند. واقعیت این است که داشتن سایت بیشتر از آنچه که فکر می کنید مهم است. این موضوع نه فقط برای رسیدن به شغل بلکه برای رسیدن به شغل رویایی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار خواهد بود. این را من نمی گویم. بلکه همه افرادی که روزی به دنبال شغل بودند می گویند. من با شش نفر از افرادی که از سایت شخصی کمک گرفته اند تا در موقعیت های بالای شغلی استخدام شوند صحبت کرده ام.

 من می توانستم مهارت هایم را نشان دهم:

با اینکه داشتن رزومه و کاور نامه عالی می تواند به مدیران استخدام کمک کند توانایی های شما را درک کنند اما واقعیت این است که همه چیز به همین جا ختم نمی شود.  وقتی می توانید توانایی هایتان را نشان دهید چرا سعی می کنید با حرف چیزی که ارائه می کنید را در اختیارشان بگذارید. به کمک یک سایت شخصی که پر از لینک ها، تصاویر و  نمونه کارهایتان است می توانید حس زنده تری از کارهایی که می کنید را در اختیار مدیران قرار دهید.

سایت شخصی

مارک اسکات که در حال حاضر مدیر ارشد یکی از شرکت های بزرگ است این موضوع را در شرایط خود مفید می داند. او معتقد است داشتن سایت شخصی کمکش کرده است به شغلی که همیشه رویایش را در سر داشت برسد. سایت او در برگیرنده مقالاتی درباره توانایی های شخصی اوست و نمونه هایی از کارهایش را نشان می دهد.  او در این باره می گوید: در طول مصاحبه تلفنی اول، می توانستم استخدام کننده را به سایت شخصی ام هدایت کنم تا تجربیات و نمونه هایی که داشتم را ببیند. اینکار باعث شد از سایر کاندیدهایی که سایتی نداشتند و باید فرصت های بیشتری برای به اشتراک گذاری توانایی هایشان می یافتند، متمایز شوم. Jillian Youngblood در حال حاضر مدیر جامعه ای در نودل است. او به کمک سایت خود توانسته است توانایی ها و مهارت هایی که داشته را نشان دهد. در این باره چنین می گوید: سایت از دو ابزاری استفاده می کند که من قبلا استفاده نمی کردم: فتوشاپ و افزونه هایی که افکت اسکرول کردن را ایجاد می کند. کارفرمایان برنامه نویسان وب را استخدام می کنند دوست دارند ببینند شما چه توانایی هایی دارید و از چه ابزارهایی می توانید استفاده کنید.  من کار با این ابزارها را به کمک سایت شخصی که داشتم و همیشه روی آن کار می کردم یاد  گرفتم.

 

برای آگاهی بیشتر در مورد دیگر خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو همین حالا با ما تماس بگیرید .

 

 من از سایر کاندیدها متمایز شدم:

همه ما خیلی خوب می دانیم که بازار امروزی پر از افراد متخصصی است که دنبال شغل می گردند. با اینکه شما یکی از آن ده ها یا حتی صدها رزومه هستید اما می توانید به کمک سایت شخصی خود، خودتان را از سایر افراد متمایز کنید و توانایی هایتان را نشان دهید.

مگ کوردزیلوک دریافت که ایجاد سایت شخصی و ارائه نمونه کارها در آن کمکش کرده است در میان سایر افراد متمایز شود و بتواند پیشنهادهایش را در اختیار افراد قرار دهد. او در این باره می گوید: می خواستم به یک موقعیت فنی که نیازمند نمونه کار در فرآیند استخدام نبود دست پیدا کنم اما با خودم فکر کردم به کمک نمونه کارهای اضافی که می توانم به کارفرمایان نشان دهم خودم را از دیگران متمایز خواهم کرد. بله درست فکر می کردم. استخدام کنندگان و افرادی که با من مصاحبه می کردند به سایتم سر می زدند و نمونه کارهایم را می دیدند. آن ها درباره پروژه هایی که داشتم سوال می کردند و همین امر باعث می شد فرصت بیشتری برای درخشش داشته باشم.

بنیامین فلیکس نیز تجربه مشابهی داشت. زمانی که می خواست برای یک شغل مالی مصاحبه کند از سایت شخصی اش استفاده کرد. او نیز در این باره می گوید: در طول مصاحبه، مدیر استخدام سایتم را باز کرد. من به او هیچ چیزی در این باره نگفته بودم و سایتم را هم در رزومه ام قرار نداده بودم اما  زمانی که نام مرا در گوگل جستجو کرده بود به سایتم رسیده بود. او به من گفت که عاشق راهی است که از آن برای اشتراک گذاری اطلاعاتم استفاده می کنم و توانایی من در حل مشکلات پیچیده را تایید کرد. بعد از آن یک مصاحبه دیگر هم داشتیم و استخدام شدم. سایت من یکی از فاکتورهای متمایزکننده اصلی بود.

می توانستم برندینگ خود را کنترل کنم:

همه افرادی که می خواهند در شغلشان به موفقیت هایی دست پیدا کنند خیلی خوب می دانند که رزومه یک روش عالی برای نشان دادن توانایی ها و مهارت هاست.

شما می توانید به کمک رزومه تجربیات گذشته تان را هم نشان دهید اما این موضوع همیشه برای نشان دادن آینده تان مفید نیست. با اینحال بر روی سایت شخصی می توانید برند خود را ایجاد کنید و کنترل نمایید. شما می توانید از سایت برای نشان دادن شخصیتی که دارید استفاده کنید. یانگ بلود دریافت که این موضوع زمانی که می خواست شغلش را تغییر دهد بسیار مفید بوده است. او در این باره چنین می گوید: من در دنیای برنامه نویسی و توسعه سایت تازه کار بودم و وقتی با افراد حرف می زدم همیشه می گفتم که توسعه دهنده سایت هستم اما شغل دیگری هم در دنیای سیاست داشتم. تصمیم گرفتم تمرکزم را تنها بر روی سایت شخصی ام بگذارم و شغلی که دوست دارم را به دست آورم. فهمیدم زمانی که فردی از سایت من بازدید می کند دوست دارد توسعه دهنده وب را ببیند نه فردی که فقط به این حوزه علاقه مند است.

سایت شخصی

علاوه بر این سایت شخصی می تواند برای نشان دادن شخصیت و کاری که دوست دارید انجام دهید هم مفید باشد. این یک روش عالی برای نشان دادن ویژگی های شماست. یانگ بلود در این باره می گوید: من با افرادی که استخدامم می کردند رابطه خوبی داشتم اما هنوز هم باید خودم را به باقی افرادی که در تیم بودند ثابت می کردم. سایت شخصی ام یک روش قدرتمند برای معرفی ام بود .  این سایت نشان می داد که چه پروژه هایی انجام داده ام و چه فردی هستم.

توانستم به کمک سایت شبکه شخصی ام را بسازم:

داشتن سایت شخصی به شما کمک می کند شبکه ای بسازید و از این شبکه برای برقراری ارتباط استفاده کنید. الیسون جونز یکی از ویراستاران Idealist سایت شخصی اش را بعد از اتمام دانشگاه راه اندازی کرد تا بتواند خودش را در اینترنت بشناساند. یکی از مهم ترین بخش های حرف او  اعتقادی است که به وبلاگ نویسی و انتشار منظم مطالب بر روی آن دارد. به نظر او سایت به جای اینکه فقط مکانی برای اشتراک گذاری پروژه ها و ایده ها باشد فرصتی برای شبکه سازی است. با استفاده از سایت می توان به سایر وبلاگ نویسان و رهبران وصل شد و جامعه اطراف را رشد داد. او در این باره می گوید: من به کمک سایتم فرصت های شغلی زیادی به دست آوردم. خیلی ها از من می خواستند کنفرانسی داشته باشم و این به خاطر شبکه ای بود که داشتم. زمانی که خواستم در شرکت Idealist استخدام شوم مطالبی که بر روی وبلاگم نوشته بودم بسیار مفید واقع شد. این شرکت حضور قوی در دنیا داشت و من در این باره در وبلاگم مطلب نوشته بودم. در نهایت توانستم ارتباط عالی با افرادی که در سازمان بودند برقرار کنم و خودم را به عنوان یک کاندید مناسب برای این فرصت شغلی معرفی نمایم.

 به راحتی افراد می توانستند مرا پیدا کنند:

یکی از مزایایی که داشتن سایت شخصی دارد این است که می توانید سایت خود را با کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاری تان پر کنید و به افراد اجازه دهید شما را در موتورهای جستجو بیابند.

 

اینکار به استخدام کنندگان اجازه می دهد دسترسی سریع تر و بهتری به شما از طریق موتورهای جستجو داشته باشند. یانگ بلود آخرین پروژه خود را در سایتش قرار داد. قبل از اینکه خودش بداند توانست ارتباطات جدید عالی بسازد. او در این باره می گوید: سرپرست تیم برنامه نویسی سایت مرا پیدا کرده بود و از من خواست در برنامه بعدی شان حضور داشته باشم. وقتی گفتم به دنبال یک شغل تمام وقت هستم از من برای مصاحبه دعوت کردند. جیمز بروچبانک یکی از مشاوران حوزه بازاریابی دیجیتال هم تجربه مشابهی داشته است. او سایت خود را طرحی کرده بود تا به ساخت برند شخصی اش کمک کند اما ۱۲ ماه بعد از آغاز سایت از طریق موتورهای جستجو به یکی از کارفرمایان رسیده بود که نیاز به مشاور بازاریابی دیجیتال داشت. اگرچه این موضوع همیشه رخ نمی دهد اما داشتن سایت شخصی قطعا یافته شدن تان را بهتر می کند و کمکتان می کند به شغلی که دوست دارید دست پیدا کنید. بله می دانم ایجاد سایت شخصی به اندازه نوشتن رزومه  راحت نیست. اینکار  به زمان، خلاقیت و کار مداوم نیاز دارد تا بتوانید سایتتان را همیشه تازه نگه دارید. اما همه این ها به روش های گوناگون به شما کمک می کند به شغل رویایی که همیشه در سر داشتید برسید. همیشه زمان هایی بوده که به ترافیک سایتم نگاه می کردم و به این فکر می کردم که وقتم را روی نوشتن و به روزرسانی محتوا به هدر داده ام اما این کار را ادامه دادم و حالا فعالیت هایم به ثمر نشسته است.

سایت شخصی

راهنمای مرحله به مرحله ایجاد سایت شخصی در یک هفته:

خوب حالا که درباره مزایای داشتن سایت شخصی اطلاعاتی به دست آوردید می توانید از همین امروز کارتان را شروع کنید. زیاد نگران نباشید. بهتان می گویم از کجا باید کار را شروع کنید. شما می توانید در عرض چند روز سایت شخصی تان را راه اندازی کنید اما برای چه کاری دنبال راه اندازی سایت هستید؟ می خواهید توانایی ها و مهارت هایتان را در زمینه خاصی نشان دهید؟  پس بهتر است زمان بیشتری بر روی سایت صرف کنید. برای اینکه کمکتان کنم از این مرحله جان سالم به درد ببرید یک برنامه هفت روزه برایتان ایجاد کرده ام که به کمک آن می توانید پایه های سایت شخصی تان را بنا کنید. از مرحله اول برنامه ریزی تا ایجاد و طراحی سایت، این مراحل کمکتان می کند تا فضای خودتان را در دنیای وب داشته باشید.

 روز اول:  پیام تان را تعیین کنید

روز اول مهم ترین روزتان خواهد بود. شما هنوز نام دامنه ندارید و باید بدانید پیام اصلی که سایت قرار است به مخاطب منتقل کند دقیقا چیست. شما چه کسی هستید؟ دوست دارید چه کسانی را به سمت خود جذب کنید؟ می خواهید به کمک سایتتان چه چیزی به دنیا بگویید؟

 

سوالات اساسی هم هست که به هنگام تعریف پیام هایتان باید از خودتان بپرسید:

  • در عرض ۳۰ ثانیه اولی که بازدیدکننده وارد سایت می شود دوست دارم چه تاثیری بر روی او بگذارم؟
  • سایتم چگونه می تواند مرا از سایر کارمندان متمایز کند؟
  • نقطه قوت من چیست؟ چه چیزی هست که مرا از دیگران متمایز می کند؟

شاید همه سایت ها به یک شیوه ایجاد نشوند اما نکته مهم برای ایجاد سایت این است که بدانید قرار است چه کاری انجام دهید. اینکار به شما کمک می کند اطلاعاتی که قرار است در سایتتان قرار دهید را شناسایی کنید. این موضوع بر روی جایگاه متن هایتان هم اثر می گذارد و حتی می تواند بر روی طرح هم اثرگذار باشد.  تفاوت زیادی هست بین سایت هایی که شلوغ و بی سر و ته هستند و سایت هایی که طراحی تمیز و متن های ترغیب کننده ای دارند. پس گام اول را محکم بردارید. به خاطر داشته باشید که طراحی برند شخصی یک فرآیند بزرگ محسوب می شود به خصوص اگر قبلا درباره اش فکر نکرده باشید. اگر در این مورد به مشکلی برخوردید چند روز بر روی آن فکر کنید.

سایت شخصی

 روز دوم: ساختار سایت را شناسایی کنید

اگر بخواهید خانه ای بسازید از همان روز اول چکش و میخ را بر نمی دارید تا کار را شروع کنید. حتما چند وقتی را روی طرح خانه و ساختاری که باید داشته باشد صرف می کنید.

در ابتدا باید یک برنامه کامل داشته باشید در غیر اینصورت نمی توانید به درستی حرکت کنید.  همین امر درباره سایت هم صادق است. پس همین امروز باید دست به کار شوید. راحت ترین روش برای رسیدن به چنین هدفی این است که بدانید چه ساختاری باید طراحی کنید. خودکار و کاغذ را بردارید و هر چیزی که می خواهید روی سایتتان بگنجانید را بنویسید. یک بیوگرافی کوتاه نیاز دارید یا یک بیوی بلند؟ می خواهید از یک تصویر استفاده کنید یا تصاویر زیادی داشته باشید؟ می خواهید به همه نمونه کارهایتان لینک بدهید؟ دوست دارید اطلاعات تماس و اکانت رسانه اجتماعی تان را در سایت بگنجانید؟ فرمول واحدی برای رسیدن به این جایگاه وجود ندارد. همه چیز به خود شما و پیامی که می خواهید بفرستید وابسته است.  بعد از اینکه همه تکه های این پازل را شناسایی کردید می توانید همه آن ها را کنار هم قرار دهید. نمونه صفحه  ای ایجاد کنید تا بتوانید اطلاعاتتان را در آن قرار دهید.  می خواهید تصاویر و نوشته هایتان را در صفحات جداگانه ای قرار دهید یا دوست دارید یک صفحه نمونه کار داشته باشید؟ دوست دارید بیوگرافی تان را در صفحه اصلی قرار دهید یا صفحه درباره ما؟ درباره این موضوع خوب فکر کنید و ساختارهای متفاوتی را امتحان کنید تا ببینید کدام یک احساس خوبی بهتان می دهد.

 روز سوم: متن هایتان را بنویسید

از تمرینی که روز قبل داشتید باید بدانید چه بلوک های متنی نیاز دارید. امروز، روز نوشتن شماست.

قانون کلی که در این زمینه وجود دارد این است که همه متن های روی سایت باید واضح باشد، درکش آسان باشد و شخصیت حرفه ای تان را کمی نشان دهد.  مواردی همچون هدرها، منوهای اصلی، توضیحات صفحه و سایر موارد این چنینی را فراموش نکنید. این جزییات کوچک  زمانی که در حال ایجاد سایت هستید می تواند نادیده گرفته شود اما باید بر روی آن کار کنید.

روز چهارم: اسکلت و بدنه سایت را بسازید

بعد از اینکه همه تکه ها را کنار هم قرار دادید باید دست به کار شوید و شروع به ساخت سایت اصلی تان نمایید. پلتفرم هایی همچون Squarespace به شما کمک می کنند کارتان را ساده تر شروع کنید. کافیست این گزینه را انتخاب کنید، در آن ثبت نام نمایید و شروع به ساخت سایت کنید. با اینکه شروع کار با قالب ها، فونت ها و طرح ها اغواکننده است اما امروز بهتر است اساس و پایه سایت خود را بنا کنید روز بعد  می توانید به دنبال ساخت ظاهر سایت باشید. در حال حاضر فقط به ایجاد بنای سایت فکر کنید. ساختاری که دو روز قبل طراحی کرده اید را ببینید و همه صفحاتی که مورد نیاز هست را ایجاد کنید. همه متن هایی که دیروز نوشته اید بردارید و در جایگاه مناسبش بگذارید. تصاویر و لینک هایی که نیاز دارید را انتخاب کنید. داشتن این موارد اصولی کار فردا را ساده تر می کند.

روز پنجم:  سایت را طراحی کنید.

حالا زمان آن فرا رسیده است که بخش سرگرم کننده کار را انجام دهیم. پایه و اساس سایت طراحی شده و حالا باید آن را با عناصر بصری طراحی کنید.

امروز می توانید همه قالب های متفاوتی که دوست داشتید را امتحان کنید، با رنگ ها کار کنید و از میان فونت هایی که برایتان مهم هستند یکی را انتخاب کنید. اگر نمی دانید چگونه ظاهر سایتتان را بسازید در اینترنت به دنبال موارد الهام بخش باشید. به سایت هایی که دوست دارید سر بزنید و ببینید چگونه می توانید از رنگ ها و فونت ها به شیوه متفاوتی استفاده کنید. به سایر سایت های شخصی هم نگاهی بیندازید تا ببینید چه نوع لوگوها و طرح هایی دارند.  برای اینکه سایتتان را از لحاظ بصری متمایز کنید باید لوگوی شخصی هم داشته باشید. اگر زیاد اهل طراحی نیستید می توانید از ابزارهای رایگانی که برای طراحی لوگو هست کمک بگیرید یا اینکه از یک فرد یا شرکت حرفه ای کمک بخواهید.

سایت شخصی

 روز ششم: از بیرون به کار نگاه کنید

توسعه دهندگان و برنامه نویسان هرگز سایت را بدون تست و بررسی راه اندازی نمی کنند. شما هم باید چنین رویکردی اتخاذ کنید. اگر سایت را بررسی نکنید متوجه اشتباهات آن نخواهید شد.پس از بیرون به سایت نگاه کنید. لینک سایتتان را به یک دوست یا همکار ارسال کنید و از او بخواهید بر روی مواردی که در سایت هست کلیک کند و بازخوردش را بیان نماید. اگر دوست داشتید می توانید در این حین چند سوال ازشان بپرسید:

  • چه تاثیری از سایت من گرفتید؟
  • همه مواردی که روی سایت هست تاثیری رویتان داشته است؟ ناوبری آسانی داشتید؟
  • سایت ظاهر حرفه ای و زیبایی دارد؟
  • چیزی هست که بخواهید عوض کنم؟

بعد از اینکه این ایمیل ها را ارسال کنید چند روز به آن ها فرصت دهید. شما بر روی سایتتان سخت کار کرده اید حالا باید یک قدم به عقب بردارید و دید واضحی نسبت به سایت خود به دست آورید

 روز هفتم:  موارد موجود را نهایی کنید

روز هفتم که به سر کار می روید، سایت را باز کنید و فرض کنید مخاطب هدفی هستید که سایت را بررسی می کنید( مدیر استخدام، مسئول سخنرانی یا مشارکت کننده).  با نگاه نقادانه تری به سایت نگاه کنید و از خودتان سوالاتی که دیروز از دوستانتان پرسیدید را بپرسید. پیام اصلی سایت که در مرحله اول ایجاد کردید را به یاد دارید؟ آن را دوباره بررسی کنید؟ سایتی که طراحی کرده اید پیام اصلی تان را نشان می دهد؟ با خودتان صادق باشید و بر روی همه چیز کار کنید. شما این شانس را دارید که قبل از آنلاین کردن سایت اشتباهات و مشکلات آن را برطرف کنید. همه چیز را یادداشت کنید و بازخورد دوستانتان را هم جمع آوری نمایید. حالا باید بر روی این بازخوردها کار کنید. در این شرایط می توانید طرح رنگ را عوض کنید و کلماتتان را بر اساس نیازهایی که دارید وفق دهید. اطمینان حاصل کنید که  همه چیز را دوست دارید. سایت شخصی متعلق به شماست و باید به آن افتخار کنید.

 

به خاطر داشته باشید که کارتان همین جا تمام نمی شود. باید مطمئن شوید که سایت را در رسانه های اجتماعی معرفی می کنید، درباره اش توییتی ارسال می کنید و  آن را با دیگران به اشتراک بگذارید. اطلاعات روی سایت را به روز نگه دارید.

نویسنده : Erin Greenawald

امتیاز دهی شما به این صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

74  +    =  82

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان