۱۰ نکته جهت ایجاد عنوان های عالی برای وبلاگ

عنوان های عالی

شاید زمان زیادی را برای ایجاد محتوا و منتشر کردن آن بر روی وبلاگ سپری کرده باشید. واضح است که تولید محتوای عالی برای رشد کسب وکارتان واجب است اما افراد تا زمانی که عنوان محتوای شما را دوست نداشته باشند رغبتی برای مطالعه باقی قسمت های آن نخواهند داشت. عناوین وبلاگ ها اولین بخش از پست وبلاگی است که خواننده آن را می بیند و بخشی است که می تواند او را به کلیک بر روی مقاله و مطالعه باقی آن تشویق کند. افراد زمانی که بخواهند مطالب وبلاگی شما را به اشتراک بگذارند از این عناوین استفاده می کنند. این موضوع بدین معنی است که خواننده قبل از محتوای کامل مقاله عنوان آن را بررسی می کند و اگر عنوان را دوست داشت آن را می خواند و با مخاطبانش در رسانه اجتماعی به اشتراک می گذارد.

به عبارت دیگر موفقیت پست های شما به ایجاد  عناوین عالی بستگی دارد. برای اینکه بتوانید پست های جذابی بنویسید باید یک سری نکات را در نوشتن عناوین وبلاگی رعایت کنید. در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم.

۱-‎ فرمول های سرتیترنویسی محبوب را یاد بگیرید:

در طول سال ها وبلاگ نویسان و بازاریابان زیادی بر روی انواع مختلف سرتیتر تحقیق کرده اند و عملکرد هر کدام از این سرتیترها را سنجیده اند. این افراد ترندهای واضحی درباره اینکه مخاطب بر روی چه چیزی کلیک می کند به دست آورده اند.

 

برای آگاهی بیشتر در مورد دیگر خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو همین حالا با ما تماس بگیرید .

 

شما هم می توانید از این فرمول های سرتیترنویسی استفاده کنید و به نفع خود از آن ها بهره ببرید:

عنوان های عالی

فرمول نهایی سرتیترنویسی:

عدد+صفت+کلمه کلیدی+ توضیح+ وعده

چند نوع سرتیتر یا عنوان های عالی ای که می تواند کارکرد خوبی برایتان داشته باشد دربرگیرنده موارد زیر خواهد بود:
  • سرتیترهایی که در خود عدد دارند : هر سرتیتری که با عدد آغاز می شود می تواند عملکرد خوبی برایتان داشته باشد.
  • سرتیتر How to : این گزینه ساده اما بسیار جذاب است. اگر فردی بخواهد نحوه انجام کاری را بفهمد این سرتیتر او را جذب می کند و بهش  اجازه می دهد موضوع پست وبلاگی تان را متوجه شود.
  • مقایسه مشهور : این نوع سرتیترها از محبوبیت افراد یا یک سری موارد سرگرم کننده برای کلیک گرفتن از افراد استفاده می کند. بسته به موضوع یا فرد مشهوری که انتخاب می کنید می توانید عنصر سرگرمی را هم به وبلاگ تان بیفزایید.  درس هایی که از بیانسه یاد گرفتم
  • سرتیترهایی که نشان دهنده کمبود هستند : این نوع سرتیترها نشان می دهند که خواننده بعد از مطالعه پست وبلاگی چیزی دریافت می کند که افراد کمی به آن دسترسی دارند. سرتیترهایی که با راز و رمز یا نکات کمتر شناخته شده آغاز می شوند جزو این دسته از عناوین هستند.
  • سرتیترهایی که وعده های بزرگی می دهند : این سرتیترها خواننده را قانع می کنند که اگر بر روی مطلب کلیک کنند اطلاعات زیادی به دست خواهد آورد. این طبقه بندی دربرگیرنده سرتیترهایی است که با راهنمای نهایی یا چنین مواردی آغاز می شود.

سایت Buzzsumo تحقیق گسترده ای بر روی کلمات و عبارات انجام داده است که نشان می دهد چه چیزی بهترین عملکرد را در سرتیترها دارد. شما نمی توانید هر کلمه ای که دوست داشتید را در پست هایتان قرار دهید اما اگر بتوانید به طور موثر از کلمات بهره ببرید قادر خواهید بود عناوین بهتری داشته باشید.

عنوان های عالی

این فهرست یک فهرست آغازکننده خوب برای شماست اما اگر کمی تحقیق کنید قادر خواهید بود فرمول های بهتری برای این سرتیترها انتخاب کنید. زمانی را  برای این پژوهش انتخاب کنید و ببینید افراد بر روی چه چیزی کلیک می کنند.

۲- به عناوینی که خودتان دوست دارید هم توجه کنید:

شما هر روز در معرض عناوین مختلفی قرار می گیرید. این عناوین فقط در وبلاگ ها نمایش داده نمی شوند بلکه  در روزنامه ها و مجلات هم مورد استفاده قرار می گیرند. وقتی ویدئویی تماشا می کنید یا ایمیلی دریافت می کنید که عناوین خوبی دارد به آن توجه کنید. شما همیشه برای این عناوین پاسخ خوبی دارد حتی زمانی که آن را نادیده می گیرید و شروع به اسکرول می کنید. سعی کنید توجه ویژه ای به عناوینی که در زندگی با آن ها سرو کار دارید داشته باشید. ببینید چگونه به این عناوین پاسخ می دهید و این ها دربرگیرنده چه کلماتی هستند. این تفکر شما را به ایجاد سرتیترهای بهتر هدایت می کند. پس زمانی که وبلاگی را مرور می کنید، مجله محبوب تان را مطالعه می کنید یا حتی پستی را  در رسانه های اجتماعی بررسی می کنید شروع به تجزیه و تحلیل سرتیتر کنید. ببینید کدام یک از سرتیترها شما را به کلیک وا می دارد، کدام یک اذیتتان می کند و کدام یک هیچ حسی در شما ایجاد نمی کند. اگر برایتان ممکن بود یادداشتی از این موارد بردارید و بنویسید چه احساسی نسبت به آن ها داشتید. زمانی که اینکار می کنید بینش بهتری درباره اینکه چه سرتیتری برایتان مفید است به دست می آورید.

۳- نوشتن عناوین وبلاگی را تمرین کنید:

شما باید تمرین کنید. هرچقدر بیشتر تمرین کنید نوشتن عناوینی که جذاب هستند برایتان راحت تر می شود. پس زمانی را برای نوشتن پست های وبلاگی اختصاص دهید. نه تنها برای پست های وبلاگی بلکه برای هر چیزی که می نویسید عنوانی را در نظر بگیرید.

جاستین بلکمن خودش را برای نوشتن ۱۰ هزار سرتیتر در طول ۱۰۰ روز آماده کرد و به چالش کشید. بعد از اینکه ۱۰۰ روز تمام شد به این نتیجه رسید که تفاوت ملموسی در کیفیت سرتیترهایش و اینکه با چه سرعتی می تواند سرتیتر خوب تولید کند وجود دارد.

شما مجبور نیستید این سطح از تمرینات را انجام دهید. سعی کنید با گام های کوچک کارتان را آغاز کنید. هر  هفته ۳۰ دقیقه یا ۱۰ دقیقه ار روز را به نوشتن عنوان اختصاص دهید. ببینید چه نوع تمرینی می تواند در این زمینه کمکتان کند.

۴- از پژوهش بر روی کلمات کلیدی استفاده کنید:

اگر وبلاگ دارید  حتما در حال حاضر پژوهشی بر روی کلمات کلیدی که فکر می کنید مخاطبتان به دنبال آن است انجام داده اید. این کلمات می تواند به دردتان بخورد.  سعی کنید از این اطلاعات در عناوین وبلاگی تان استفاده کنید. شما باید از همان زبانی استفاده کنید که مشتریانتان استفاده می کنند. این هم برای سئوی پست های وبلاگی و هم برای افرادی که مقاله تان را می بینند خوب است و باعث ترغیب آنان به کلیک می شود. فقط به خاطر داشته باشید که به شیوه غیر طبیعی از کلمات کلیدی در پست هایتان استفاده نکنید.

عنوان های عالی

۵- برای هر پستی چندین عنوان مختلف بنویسید:

می فهمم. نوشتن مقاله کار ساده ای نیست. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر افراد بر روی مقاله تان کلیک نکنند همه زحماتتان به هدر می رود. پس باید بتوانید عنوان جذابی بنویسید و از قدرت آن استفاده کنید. برخی  از متخصصان توصیه می کنند زمان زیادی را بر روی نوشتن عناوین صرف کنید. اگر اینکار را بکنید قطعا نتایج ارزشمندی خواهید گرفت.

سعی کنید چندین عنوان برای هر پستی که می خواهید منتشر کنید بنویسید. اینکار علاوه بر اینکه یک تمرین محسوب می شود می تواند شما را به بهترین گزینه برساند. این سرتیترها را با دوستان یا همکارانتان به اشتراک بگذارید و بازخوردش را بگیرید. در این شرایط با یک تیر چند هدف را می زنید:

  • برای انتخاب بهترین عنوان برای هر پست زمان راحت تری خواهید داشت.
  • اطلاعات بیشتری درباره اینکه افراد چگونه به عناوین پاسخ خواهند داد به دست می آورید.

به عبارت دیگر در این شرایط مجموعه نمونه های خود را توسعه می دهید و افراد بیشتری هر عنوان را می خوانند و آن را سبک و سنگین می کنند.  شاید برخی از عناوین باشد که دیگران به آن خوب پاسخ داده اند اما خودتان دوستش ندارید. به کمک این روش می توانید قبل از انتشار اطلاعات ارزشمندی به دست آورید.

عنوان های عالی

۶- بیش از حد جذاب نباشید( وعده دروغین ندهید):

گاهی از اوقات استفاده نادرست از کلمات می تواند برای مخاطب ازاردهنده باشد. اگر عنوان جذابی بنویسید اما محتوایتان آن چیزی نباشد که در عنوان وعده داده اید حتما مخاطب را از دست خواهید داد. برای سایت هایی که مدل تجاری شان به گونه ای است که از تعداد کلیک ها درآمدزایی می کنند، این نوع عناوین برایشان بسیار ارزشمند است و ترجیح می دهند از آن استفاده کنند.

اما اگر کسب وکاری دارید که می خواهید به کمک آن افراد را به سمت خود جذب کنید و اعتمادشان را جذب کنید از این ایده وحشتناک استفاده نکنید. مطمئن شوید که عنوان شما با پستتان همخوانی دارد.  اگر محتوایتان جذاب نیست وعده الکی ندهید. اگر محتوایتان راهنمای کاملی برای یک موضوع خاص نیست از عناوین دهان پر کن مثل راهنمای نهایی، راهنمای کامل و غیره استفاده نکنید. اگر می خواهید سرتیترهای خوبی بنویسید باید ببینید در محتوایتان چه چیزی برای مخاطب آماده کرده اید. بعد از اینکه متوجه این موضوع شدید قادر خواهید بود سرتیترهای جذابی بنویسید.

۷- احساسات مخاطب را درگیر کنید:

محققان با بررسی رفتار کاربران درباره کلیک کردن یا نکردن بر رو پست های وبلاگی دریافته اند که این موضوع یک  تصمیم احساسی است. پست هایی که عناوین جذابی دارند و احساسات مخاطب را درگیر می کنند قدرتمندتر هستند و بیشتر باعث به اشتراک گذاری می شوند. سایت CoSchedule تعداد اشتراک های پست های مختلف را بر اساس بازاریابی احساسات سنجیده است. این سایت به این نتیجه رسیده که  عناوینی که بیشتر احساسی هستند بیشتر به اشتراک گذاشته می شوند.

عنوان های عالی

هر جا که برایتان ممکن بود احساسات کاربر را با مواردی همچون شگفت انگیز، منحصر به فرد و  غیره درگیر کنید. به این فکر کنید که کاربر زمانی که روی عنوان شما کلیک می کند چه احساسی خواهد داشت . در عنوان تان توضیح دهید که قرار است چه چیزی نصیبش شود.

۸- خاص باشید:

افراد دوست دارند بدانند بر روی چه چیزی کلیک می کنند. شاید دوست داشته باشید کمی مبهم حرف بزنید و افراد را بیشتر هیجان زده کنید اما بدون هیجان زده کردن هم می توانید مخاطب را به بررسی پست هایتان وادار کنید. عناوین خاص و منحصر به فرد به آن ها می گوید به چه سوالاتی پاسخ خواهید داد و چه اطلاعاتی در طول محتوا در اختیارشان خواهید گذاشت.

حالا خواننده متوجه می شود این همان اطلاعاتی است که به دنبالش بود یا باید به دنبال مطلب دیگری بگردد. داده های سایت هاب اسپات نیز از این موضوع پشتیبانی می کند.  هاب اسپات بعد از بررسی بیش از ۳ میلیون سرتیتر متوجه شد که عناوینی که اطلاعات بیشتری درباره فرمت و نوع محتوای ارائه شده می دادند ۳۸ درصد بهتر از سایر عناوین عمل می کردند.

۹- تست A/B را فراموش نکنید:

شما می توانید تحقیقات زیادی روی سرتیترهایتان انجام دهید تا بالاخره متوجه شوید چه نوع عناوینی برای مخاطب جذاب است. در نهایت باید از تست A/B استفاده کنید. با اینکه هر پست وبلاگی که منتشر می کنید اطلاعاتی درباره اینکه چه نوع سرتیتری برایتان مفید است ارائه می کند اما با مقایسه همه سرتیترها اطلاعات مفیدتری خواهید داشت. سعی کنید یک تست A/B راه اندازی کنید و ببینید چه اتفاقی می افتد.

عنوان های عالی

شما می توانید به کمک این روش بینش های زیادی به دست آورید و با گذشت زمان به یک ترند دست یابید. این ترندها می تواند راهگشای شما باشند و مسیر را برایتان روشن تر کنند. شاید مخاطب شما به پست هایی که کلمات منفی در آن است بهتر از عناوینی که کلمات مثبت دارد پاسخ می دهد. شاید هم دوست دارد نحوه انجام کارها را یاد بگیرد. هرچقدر داده های بیشتری جمع آوری کنید بیشتر درباره این کلیک ها و ماهیت آن خواهید فهمید و این موضوع کمکتان می کند در آینده بهتر تصمیم بگیرید.

۱۰- برای مخاطبان خود عنوان بنویسید:

لازم نیست همه افرادی که در اینترنت هستند عنوان وبلاگ شما را دوست داشته باشند. باید کاری کنید که این عناوین به مزاج مخاطب هدف خوش بیاید.  زمانی که می خواهید کار را آغاز کنید یک سری دانش عمومی درباره بهترین تمرینات به دردتان می خورد اما به محض اینکه کار را شروع کردید باید ببینید چه چیزی برای مخاطب هدف شما جذاب است و در عناوین تان بیشتر از آن استفاده کنید. شما برای اینکه باهوش دیده شوید یا تحسین دیگران را به دست آورید عنوان نمی نویسید. عناوین شما باید مخاطب هدف را درگیر کند و او را به مطالعه باقی مقاله ترغیب نماید. همیشه زمانی که می خواهید مطلب یا عنوانی بنویسید مخاطب را در نظر داشته باشید.

امتیاز دهی شما به این صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3  +  6  =  

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان