دلایل بلاک شدن در اینستاگرام و رهایی از آن!

بلاک اینستاگرام

همانطور که می دانید در حال حاضر اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در سراسر جهان است و افراد زیادی در طول روز برای اهداف گوناگون نظیر آموزش، اوقات فراغت و یا بیزینس بیشتر وقت خود را در آن می گذرانند. اما برای استفاده صحیح از این شبکه اجتماعی قوانین و ضوابط مشخصی تعریف شده است که در صورت ملاحظه نکردن آنها ممکن است حساب کاربری شخص مسدود گردد.

به عبارت دیگر این پلتفرم دستورالعمل هایی را برای کاربران خود تنظیم کرده است و در صورتی که افراد تمایل دارند به یک عضو قابل اعتماد و دائمی آن تبدیل شوند باید تمامی قوانین و دستورالعمل های آن را رعایت نمایند. اما با وجود این رهنمودها، هنوز هم حساب کاربری تعداد زیادی از افراد در اینستاگرام هر روز مسدود می شود زیرا ممکن است به دلیل سهل انگاری و یا ندانستن برخی از قوانین آن دچار خطا شوند.

افرادی که با مسدود شدن حساب کاربری خود در اینستاگرام مواجه می شوند اغلب در جستجوی نکاتی درباره نحوه حذف بلاک اینستاگرام هستند. اما چگونه از بلاک اینستاگرام رها شویم؟مفهوم Action Block  چیست؟ دلایل بلاک شدن در اینستاگرام؟ نحوه خارج شدن از Action Block چگونه است؟ این ها همگی موضوعاتی هستند که در این مقاله می خواهیم به آنها بپردازیم. به این ترتیب اگر شما هم به دنبال راهی برای رها شدن از بلاک اینستاگرام هستید به شما توصیه می کنیم که این مطلب را از دست ندهید.

 

برای آگاهی بیشتر در مورد دیگر خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو همین حالا با ما تماس بگیرید .

 

مفهوم Action Block چیست؟

اصولاً از اکشن بلاک (Action Block) به منظور مجازات کاربران اینستاگرامی که دستورات این شبکه اجتماعی را نقض می کنند استفاده می شود. هنگامی که یک حساب کاربری مسدود می شود، نمی تواند کارهای معمول در اینستاگرام نظیر لایک کردن مطالب و یا کامنت گذاری و … را انجام دهد. برخی از دلایل بلاک شدن در اینستاگرام عبارتند از:

 

دلایل بلاک شدن در اینستاگرام

  • افرادی وجود دارند که با دنبال کردن افراد زیاد در اینستاگرام و یا اظهار نظر بیش از حد در مورد پست های مختلف در یک دوره کوتاه مدت، سعی می کنند دنبال کننده های خود را به سرعت افزایش دهند که این اقدامات از طرف سیستم اینستاگرام به عنوان سوءاستفاده از این شبکه اجتماعی تلقی می شود و به همین خاطر سیستم اینستاگرام حساب کاربری فرد خاطی را بلاک می کند تا وی را از این امکانات محروم سازد. به عبارت دیگر، برای محافظت از برنامه اینستاگرام و اعضای آن، اینستاگرام اکانت هایی را که در رفتار اسپم درگیر هستند پیدا کرده و مسدود می سازد.

 

بلاک اینستاگرام

هنگامی که اکانت شما از سوی سیستم مدیریت اینستاگرام بلاک می شود با پیغام روبه رو مواجه می گردید. بر این اساس اینستاگرام کاربران را برای مشارکت در فعالیت های اسپم برای مدت زمانی خاص مسدود می سازد و پیام خطایی “Action Blocked” را به آنها نشان می دهد. بنابراین اگر روی صفحه اینستاگرام خود چنین پیامی را مشاهده کرده اید، به این معنی است که سیستم آن را نقض کرده اید و از شما در انجام کارهای اصلی مانند پسندیدن و اظهار نظر کردن در مورد پست افراد جلوگیری شده است. شایان ذکر است نقض کنندگان به طور کاملا خودکار توسط سیستم اینستاگرام مشاهده و مسدود می شوند.

بلاک اینستاگرام

 

  • علاوه بر این ایجاد اکانت اینستاگرام از طریق ابزارهای غیر مجازی مانند ربات ها، اسکریپت ها و … توسط اینستاگرام بسیار ممنوع است. اگرچه، زمانی که یک حساب کاربری به روش صحیح ایجاد می شود ایمن است، اما اگر به صورت تهاجمی و فیک این کار صورت بگیرد، اینستاگرام به راحتی و به طور خودکار می تواند این اقدامات را تشخیص دهد، که نتیجه آن اکشن بلاک خواهد بود. البته برای فعالیت های انسانی معمولی و روزانه شما در این محیط خطری برای ممنوع و یا مسدود شدن وجود ندارد.

بلاک اینستاگرام

  • همچنین اگر از یک آدرس IP یا دستگاه دیگر وارد حساب اینستاگرام خود شوید و نتوانید هویت خود را از طریق پیام کوتاه و یا ایمیل تأیید نمایید. سیستم اینستاگرام فکر می کند که حساب شما توسط هکرها ربوده شده است. بنابراین واکنش به این امر اینگونه است که سیستم بلافاصله حساب شما را بلاک می کند تا از حریم شخصی و امنیت شما محافظت نماید.

بلاک اینستاگرام

  • اگر بسیاری از افراد حساب شما را به عنوان تهدید گزارش دهند، اینستاگرام می تواند حساب شما را مسدود کند. دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود افراد از شما شکایت کنند، از جمله آنها می توان به این موارد اشاره کرد: اسپم، ارسال مطالب نامناسب، توهین و موارد دیگر.

 

  • ارسال نظرات اسپم، پیام های مستقیم، لایک ها و سایر فعالیت های ناخواسته می تواند حساب شما مسدود کند.

 

  • ارسال عکس و فیلم با محتوای جنسی، خشونت و یا عکس های برهنه، منجر به مسدود شدن حساب کاربری خواهد شد. اینستاگرام به ارسال محتوای نامناسب اهمیت می دهد و برای اکانت مورد نظر بلاک و یا ممنوعیت ایجاد می کند.

 

  • نقض قوانین مربوط به حق چاپ در اینستاگرام بسیار مهم است. کلیه تصاویر یا فیلم های ارسال شده در حساب شما باید متعلق به خود شما باشد و یا استفاده از آن توسط مالک مجاز شده باشد. بنابراین اگر می خواهید محتوای یک کاربر خاص را به اشتراک بگذارید، در این صورت باید کاربر را برچسب گذاری کنید و در توضیحات به کاربر اعتبار دهید. اگر محتوای ویدئویی را با موسیقی که مجوز استفاده از آن را ندارید ارسال کنید، اینستاگرام چنین پستی را حذف خواهد کرد. در واقع مالک اثر در این شرایط می تواند اکانت شما را به دلیل استفاده از مطالب بدون مجوز دیگران به اینستاگرام گزارش دهد. در این صورت به دلیل نقض دستورالعمل های مربوط به حق چاپ و تکثیر، حساب شما مسدود خواهد شد.

بلاک اینستاگرام

  • برخی از کاربران گزارش داده اند که قرار دادن هشتگ در بخش نظرات، پس از حدود یک ساعت از ارسال آن، منجر به مسدود شدن حساب کاربری می شود. به همین دلیل توصیه می شود هشتگ را در زیرنویس های پست خود قرار دهید. با این حال، اگر هشتگ های بی شماری در عنوان پست خود قرار دهید، زیرنویس شما می تواند برای مخاطبان بزرگ و آزار دهنده شود. بنابراین برای زیبا و تمیز نگه داشتن عنوان پست خود می توانید از نقاط گلوله ای شکل و یا هر چیز مشابه دیگری برای جدا کردن هشتگ ها از زیرنویس ها استفاده کنید.

 

  • از آنجایی که الگوریتم هر پست تولید شده از یک حساب خاص توسط اینستاگرام کنترل می شود و سیستم های اینستاگرام ایمن ترین و دقیق ترین تعداد ارسال پست برای هر حساب را می دانند. بنابراین، قرار دادن پست های بیش از حد و مکرر نیز می تواند موجب مسدود شدن حساب کاربری شود. بهترین توصیه برای هر کاربر تعیین فواصل زمانی بین پست های آنهاست. وقتی این کار را انجام دهید، دیگر حساب شما مشکوک به انجام فعالیت های اسپم یا نقض هرگونه قوانین نخواهد بود. همچنین، برای سیستم اینستاگرام مهم است که به طور همزمان مطالب و زیرنویس های مشابه را در حساب های مختلف ارسال نکنید.

 

نحوه خارج شدن از Action Block

همانطور که گفته شد اینستاگرام می تواند به دلایل مختلفی حساب شما را مسدود کند. در ادامه به چند روش برای خارج شدن از Action Block  می پردازیم.

  • سیستم اینستاگرام امکان دارد آدرس و دستگاه IP شما را مسدود کند و نه حساب شما را، بنابراین اگر خطایی در عملکرد اکانت خود مشاهده کردید، ساده ترین روش این است که از طریق یک گوشی همراه و دستگاه دیگر به حساب خود وارد شوید. همچنین می توانید استفاده از WiFi را متوقف کرده و از اینترنت داده تلفن همراه خود استفاده کنید. به عبارت دیگر هر دستگاه مجهز به اینترنت دارای دو آدرس IP خصوصی و عمومی است. روتر خانه شما با استفاده از آدرس IP عمومی اختصاص یافته توسط ارائه دهنده خدمات اینترنت شما به اینترنت متصل می شود. دستگاه شما همچنین دارای یک آدرس IP عمومی است. بنابراین، جابجایی به یک دستگاه دیگر و یا استفاده از داده های شخصی تلفن همراه می تواند اکشن بلاک اینستاگرام را حذف کند زیرا شما خود را از آدرس IP مسدود شده جدا کرده اید.

 

  • حساب Facebook و Instagram خود را به هم متصل کنید. در واقع اتصال حساب اکانت اینستاگرام شما به یک حساب شبکه اجتماعی دیگر مانند فیس بوک به سیستم اینستاگرام ثابت می کند که شما یک ربات نیستید. این کار به ایجاد اعتماد بین شما و سیستم مدیریت اینستاگرام کمک می کند و به شما این امکان را می دهد که حساب کاربری خود را ظرف ۲۴ ساعت از بلاک خارج نمایید. برای پیوند دادن حساب کاربری اینستاگرام و فیس بوک کافی است وارد تنظیمات برنامه شوید و بر روی گزینه پیوند سایر حساب های رسانه های اجتماعی کلیک کنید.

بلاک اینستاگرام

  • در صورت مسدود شدن حساب شما در اینستاگرام ، زمان لازم برای خارج شدن از انسداد حداقل ۴۸ ساعت است. شما می توانید در این مدت، فعالیت های خود را در اینستاگرام متوقف کنید. توصیه می شود حداقل ۴۸ ساعت اینستاگرام را ترک کنید تا سیستم مجدداً تنظیم شود و به حالت اول باز گردد.

 

  • اگر احساس می کنید که هیچ خطایی در استفاده از اینستاگرام انجام نداده اید و به اشتباه حساب شما مسدود شده است، می توانید به سادگی یک گزارش صادقانه به پشتیبانی اینستاگرام ارسال کنید و همه جزئیات مربوط به اکشن بلاک خود را توضیح دهد. در این صورت توسط نماینده پشتیبانی این برنامه تحقیق انجام خواهد شد و اگر شما بی گناه شناخته شوید، بلافاصله حساب شما از حالت مسدود خارج می شود. البته مهم است که قبل از انجام این نوع اقدام، درباره دستورالعمل های اینستاگرام بخوانید و مطابق آن عمل کنید. برای این کار لازم است برنامه اینستاگرام را در دستگاه خود باز کنید. به نمایه خود بروید، روی تنظیمات در بالا سمت راست کلیک کنید، برای پشتیبانی به پایین بروید و روی گزارش یک مشکل کلیک کنید. سپس مشکل خود را در اینستاگرام توضیح دهید و دکمه ارسال را بزنید. پس از ارسال آن، برای دریافت پاسخ باید برای مدت زمانی منتظر بمانید.

 

  • برخی از هشتگ ها توسط اینستاگرام ممنوع یا مسدود شده اند. این هشتگ ها معمولاً با عکس های نامناسب اسپم شده اند که توسط اینستاگرام به طور دائم و یا موقت مسدود می شوند. بنابراین باید چنین هشتگ هایی را از پست های اخیر اینستاگرام خود حذف کنید. به گفته برخی از افرادی که حساب آنها مسدود شده است، این ترفند برای آنها کارآمد بوده و به نظر می رسد این روش یکی از سریع ترین اقدامات برای حذف اکشن بلاک اینستاگرام است.

 

  • آخرین راه حل برای رهایی از بلاک اینستاگرام پاک کردن این برنامه و نصب مجدد آن است. در این صورت شما باید برنامه اینستاگرام خود را به همراه تمام داده های قبلی آن حذف نمایید. اکنون می توانید برنامه را پس از مدتی دوباره نصب کنید و بررسی کنید که آیا از Action Block خارج شده است یا خیر.
امتیاز دهی شما به این صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  −  4  =  2

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان