ویژگی های یک محتوای هوشمند

محتوای هوشمند

اگر بخواهیم محتوای هوشمند را تعریف کنیم باید بگوییم محتوای هوشمند خودش محتوا نیست بلکه روشی است که محتوا به کمک آن ساختارمند می شود و می توان آن را به صورت موثر و هوشمندانه مورد استفاده قرار داد.  شاید تا به حال با نمونه های زیادی از محتوای هوشمند روبرو شده باشید اما خواندن محتوای منتشر شده یک چیز است و تولید محتوای ارزشمند یک چیز دیگر. خوب حالا سوال اینجاست که برای تولید محتوای هوشمند چه باید بکنیم؟ برای اینکار نیاز به چه مواردی داریم؟

 محتوای هوشمند چیست؟

بازاریابان محتوایی تلاش می کنند محتوایی تولید کنند که هوشمند باشد. این محتوا محتوایی است که نه تنها هوشمند و مرتبط است بلکه قابل شناسایی و استفاده مجدد است و برای یک منظور خاص به کار نمی رود. داشتن چنین محتوایی می تواند شما را به کمپین های موفق بازاریابی هدایت کند چون توسط جوامع آنلاین به راحتی قابل شناسایی است و این پتانسیل را دارد که به طیف عظیمی از مخاطبان دست یابد. به عبارت ساده، این نوع محتوا محتوای برنده است که می تواند کلیک بسیار زیادی برایتان به ارمغان بیاورد. با ایجاد ابزارهای لازم برای توسعه محتوای غنی و قابل استفاده تیم ها می توانند خودشان را یک سر و گردن از رقبا بالاتر ببرند. به عنوان یک نویسنده شما هم قادر خواهید بود محتوایی تولید کنید که توسط مخاطبان زیادی استفاده می شود. این موضوع رویای همه بازاریابان محتوایی است. در این مقاله می خواهیم هر آنچه که برای بهبود محتوا و به دست آوردن موفقیت نیاز هست را با هم مرور کنیم.

 

برای آگاهی بیشتر در مورد دیگر خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو همین حالا با ما تماس بگیرید .

 

۱- استراتژی محتوا:

قبل از اینکه بخواهید کتابخانه ای از محتوای عالی، منحصربه فرد و ساختارمند را تولید کنید باید برنامه داشته باشید و بدانید مخاطبتان چه کسی است و  چگونه می توانید با آن ها تعامل داشته باشید. به عنوان یک مجموعه راهنما به سوالاتی که با چه کسی، چه چیزی، چه زمانی ، کجا و چگونه آغاز می شود خوب پاسخ دهید. شما می توانید محتوایی تولید کنید که به طور مستقل قابل استفاده است.

محتوای هوشمند

۲- کتابخانه محتوا:

همه ما عادت داریم محتوایی بخوانیم و بنویسیم که از یک جریان خاصی پیروی می کند همانند آنچه که در بروشورها ، وایت پیپرها و رمان ها می بینیم. با اینحال محتوای هوشمند باید به گونه ای نوشته شود که هر بخش و تکه اش را بتوان به صورت خودکار مورد استفاده قرار داد. محتوایی تولید کنید که بتواند در بازه زمانی خاصی دوام بیاورد. نوشتن محتوا درباره ترندهای اخیر ممکن است مخاطبان را همین امروز به تعامل وا دارد اما آن محتوای خاص در عرض چند ماه یا حتی چند هفته بعد کاربردی و مرتبط نخواهد بود.  محتوای همیشه سبز طول عمر طولانی تری دارد و به شما کمک می کند آن را دوباره مورد استفاده قرار دهید و مجددا پیکربندی نمایید. زمانی که می خواهید کتابخانه تان را ایجاد کنید ساختارهای زیر را به خاطر داشته باشید تا بتوانید بیشترین استفاده را از محتوا ببرید:

  • محتوایی که از لحاظ ساختاری غنی است:

با اینکه محتوا به طور کلی از شکل خاصی پیروی نمی کند محتوای مستقل ماژولار است و از ساختار قابل پیش بینی تبعیت می کند و به همین خاطر می توان هر بخش از آن را مجددا استفاده کرد و پیکربندی نمود. همین امر باعث می شود چنین محتوایی به طور خودکار در پلتفرم ها، کانال ها، دستگاه ها و بافت های متعددی به کار رود.

  •  از لحاظ معنایی هم غنی است:

هر ماژول با داده متا و کلمه کلیدی مرتبط با صنعت تگ می شود. این موضوع باعث می شود ساختار بر اساس محتوا معنا یابد. همین طور به بهبود  سیستم مدیریت محتوا به هنگام تولید محتوای جدید هم کمک می کند.

محتوای هوشمند

۳- فرآیندها:

اجرای محتوای هوشمند نیازمند فرآیندی است که بر اساس نیازهای شرکت منحصر به فرد طراحی می شود. از خودتان بپرسید چه نیازمندی هایی دارید، استراتژی ارتباطی تان چیست و چگونه می توانید این استراتژی را با تولید محتوا حمایت کنید. بر اساس تعریف ان راکلی از محتوای هوشمند، ویژگی های زیر کمکتان می کند فرآیند بهتری داشته باشید:

  •  قابل شناسایی بودن:

تگ کردن داده های متا و استفاده از کلمات کلیدی مرتبط به مستندسازی و استفاده راحت تر از سیستم مدیریت محتوا کمک می کند. داده متاهای غنی به بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو هم کمک می کند و باعث می شود محتوا به راحتی قابل شناسایی باشد.

  •  قابل انطباق بودن:

ما اغلب محتوا را برای مصارف و مخاطبان خاصی تولید می کنیم اما می توانیم از این نوع محتوا برای برطرف کردن متفاوت نیازهای جدید بهره ببریم.  به عنوان مثال فروشگاه الکترونیکی را فرض کنید که گجت های هوشمند به فروش می رساند. تصاویر و توضیح محصولات بر روی سایت مورد استفاده قرار می گیرد.  زمانی که روز پدر یا کریسمس فرا می رسد شما می توانید درباره بهترین هدیه هایی که می توانیم برای پدرانمان بخریم مطلب بنویسید یا ایمیلی به مشتریانتان بفرستید که حاوی ایده های عالی برای روز پدر است.

  • قابل استفاده مجدد:

به کمک محتوای همیشه سبز می توانید از محتوا در کل سال استفاده کنید. با استفاده مجدد از محتوا نیاز به تولید محتوای جدید کاهش می یابد و ثبات در محتواها بیشتر می شود. این موضوع برای متن های استاندارد همچون اطلاعات اساسی، برچسب هشدار و موارد این چنینی عالی است اما به این ها محدود نمی شود. شما می توانید به کمک این فرآیند کارتان را تسهیل کنید.

  •  قابلیت پیکربندی مجدد:

از آنجایی که چنین محتوایی ماژولار است  بخش های مختلف آن را می توان بر اساس نیازمندهای ارتباطی مختلف دوباره پیکربندی کرد. ساختار محتوا به گونه ای است که به آن اجازه می دهد به خوبی ترکیب و ست شود و محتوای جدیدی تولید کند.

 

۴- فناوری:

محتوای هوشمند شاید از لحاظ فنی کمی خسته کننده به نظر برسد اما به استفاده هوشمندانه از فناوری همچون هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی کمک می کند. اینکار  باعث می شود دخالت انسانی در هر جنبه ای از تولید محتوا کاهش یابد و کارها خودکار شود. ابزارهای موجود به شما کمک می کنند به طور موثرتری کتابخانه تان را برای بازیابی اطلاعات و استفاده مجدد از آن طبقه بندی کنید. سیستم مدیریت محتوای تسریع شده تولید انواع مختلفی از محتواهای مورد نیاز را راحت تر می کند. تولید و انتشار محتوا را می توان به کمک هوش مصنوعی و بر اساس نیازمندی ها خودکارسازی کرد.

استفاده از محتوای هوشمند باعث می شود از نیروهای انسانی ، فرایندها و فناوری ها به طور موثرتر استفاده شود. همین امر باعث ایجاد رویکرد استراتژیک برای ایجاد و مدیریت محتوایی می شود که جزو دارایی کسب وکارهاست و به تولیدکنندگان محتوا اجازه می دهد زمان بیشتری برای ابداع و نوآوری صرف کنند و همه زمانشان را صرف نوشتن و تولید محتوای مجدد  برای کانال های مختلف نکنند.

نکاتی برای تولید محتوای هوشمند

محتوای هوشمند

محتوای هوشمند باید قابل استفاده مجدد باشد:

محتوایی که قابلیت هدفگیری مجدد را دارد  به سرعت منتشر می شود و به دست مشتریان و مخاطبان زیادی می رسد. با تولید محتوای این چنینی می توان به تیم کمک کرد محتوایی برای استفاده مجدد داشته باشد و بتواند از آن در موقعیت های مختلف استفاده کند.

کمی به این موضوع فکر کنید. زمانی که اجزای محتوایی که قابل استفاده مجدد است را ایجاد می کنید می توانید آن را بارها و بارها در موقعیت های مرتبط مورد استفاده قرار دهید. بروشورهای بازاریابی، صفحه محصول و سایر محتواهای ساخت یافته  از ماژول های محتوایی بازیابی شده برای ایجاد چنین مجموعه هایی استفاده می کنند. مهم تر از همه این است که ذهن شما می تواند استراحت کند و مدام به ایجاد کارهای خلاقانه و تازه نیاز نداشته باشد. نویسنده هر کسب وکار پرمشغله ای خیلی خوب می داند که خلاق بودن زمانی که وقت تنگ است چقدر می تواند مهم و البته پردردسر باشد. استفاده از محتوای قابل استفاده مجدد به شما کمک می کند در زمانتان صرفه جویی کنید و انرژی تان را برای کارهای دیگر اختصاص دهید. استفاده از چنین محتوایی از هزینه های تولید محتوا هم می کاهد. این موضوع بدین خاطر است که زمان کمتری بر روی نویسندگی واقعی صرف می شود و هزینه های تولید محتوا به طور کلی کاهش می یابد.  اگر پروژه تان اجازه داد از این اجزای ارزشمند دوباره استفاده کنید. تیم شما برای سایر کارهایش زمان بیشتری خواهد داشت و شما هم می توانید بهتر کار کنید.

محتوای هوشمند

تفکر منطقی ضروری است:

محتوا علاوه بر اینکه باید قابل استفاده مجدد باشد باید ساختار منطقی داشته باشد تا بتواند از متادیتاها استفاده کند. متادیتا یا داده های متا اطلاعاتی است که برای ماشین ها هم قابل خواندن است و به رایانه می گوید چگونه محتوا را درک کند و آن را از سایر محتواهای موجود متمایز سازد.

تمرینات سئو داده های متا را بهینه می کند تا آن را به جایگاه های برتر موتورهای جستجو برساند و اطمینان حاصل کند که مقاله یا پست شما توسط افراد بیشتری دیده می شوند.  داده های متا زمانی که محتوای شما از لحاظ معنایی غنی و ساختارمند باشد می تواند در آن قرار گیرد. زمانی که ساختار محتوا معنی دار است، انسان ها و ماشین ها بهتر آن را درک می کنند.  به عنوان مثال ما به وایت پیپرهایی اعتماد می کنیم که در برگیرنده گزاره های ارزشی، فهرستی از قابلیت ها و مزایا باشد. محتوای ساخت یافته را راحت تر می توان اجرا کرد زیرا ترتیب قابل تشخیصی برای آن وجود دارد. در چنین شرایطی مخاطب می داند برای دریافت اطلاعات مورد نیازش باید به پاراگراف یا فهرست خاصی رجوع کند. ایجاد محتوای ساختارمند می تواند ترتیب و انسجام خوبی برای کارها فراهم کند. درک معنا هم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. محتوایی که از  لحاظ معنایی غنی است دربرگیرنده کلمات، عبارات و داده های متای بهینه سازی شده ای است که برای صنعت یا نیچ خاصی آشناست. با تحقیق و قرار دادن مجموعه منحصر به فردی از کلمات کلیدی و عبارات می توانید محتوای شخصی شده با کیفیتی تولید کنید که مخاطب منحصر به فردی را هدف قرار می دهد.  تولید محتوای هوشمند یک فرآیند است و نیازمند اجرای گام های مهمی است. با تولید محتوایی که ویژگی های زیر را دارد میدان رقابت را از آنِ خود کنید:

  • قابل استفاده مجدد است
  • به صورت عمدی ساختاریافته است.
  • از لحاظ معنایی غنی است.

 

پاداش کار هوشمندانه تان را درو کنید:

تولید محتوای هوشمند کار دشواری است و شما باید بتوانید از مجموعه ابزارهای نویسندگی به درستی استفاده کنید. اما اگر سخت تلاش کنید و محتوای ساخت یافته، بهینه شده و قابل استفاده تولید نمایید حتما پاداشتان را دریافت خواهید کرد.  وقتی محتوا اینگونه تولید می شود موفقیت از آنِ شما خواهد بود. با تولید محتوای هوشمند، می توانید راحت تر آن را توزیع کنید، سفارشی سازی کنید، شخصی سازی نمایید ، سرعت توزیع را بالاتر ببرید و هزینه های تولید را کاهش دهید. این کار مزایای زیادی برایتان خواهد داشت و پاداشش را دریافت خواهید کرد.

 

 

امتیاز دهی شما به این صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

32  +    =  42

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان