از زمانی که وبلاگ نویسی آغاز شد بیست سال می گذرد. حالا نزدیک ۱۵۰میلیون وبلاگ در دنیای اینترنت فعال هستند و هر دو ثانیه یکبار هم یک وبلاگ جدید ثبت می شود. این روزها حوزه وبلاگ نویسی شاهد تغییرات زیادی بوده و تکامل یافته است. در همه صنایع و کسب وکارها همچون مد و فشن، سرگرمی، سبک زندگی و غیره می توان وبلاگ های متعددی پیدا کرد. حالا دیگر وبلاگ نویسی به یک موضوع مهم تبدیل شده است. با اینحال در اوایل کار، وبلاگ نویسی بیشتر شبیه روزنامه آنلاین بود. خیلی ها تخصص کافی برای نوشتن نداشتند و نمی توانستند برای رسیدن به اهدافشان پول زیادی صرف کنند. این روزها افراد به دلایل مختلف به سراغ وبلاگ ها می روند. یکی از بهترین مواردی که در حوزه وبلاگ نویسی به چشم می خورد باز بودن آن است. هر کسی که به اینترنت دسترسی داشته باشد می تواند وبلاگ نویس هم باشد. راه اندازی وبلاگ ساده و ارزان است و در دسترس همه قرار دارد. در این حوزه پتانسیل رشد شخصی و حرفه ای زیادی هست. هنوز هم هستند افرادی که مزایای وبلاگ نویسی را نمی دانند. پس اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به وبلاگ نویسی شک دارند در این مقاله همراه ما باشید. در این مقاله قصد داریم برخی از مزایای وبلاگ نویسی را با هم مرور کنیم.

مزایای وبلاگ نویسی

خوب حالا بیایید با هم مزایای وبلاگ نویسی را بررسی کنیم و ببینیم با نوشتن در یک وبلاگ چه چیزی عایدمان می شود.

۱- وبلاگ نویسی رایگان است( یا حداقل مقرون به صرفه است):

بهترین نکته ای که درباره وبلاگ نویسی وجود دارد این است که هر فردی می تواند به صورت رایگان به وبلاگ دسترسی داشته باشد و شروع به نوشتن کند. شما می توانید از وبلاگ های رایگان استفاده کنید یا از وبلاگ هایی بهره ببرید که با گرفتن هزینه اندک قابلیت های متعددی در اختیارتان می گذارند. هزینه بسته هاست و نام دامنه در این شرایط بسیار کمتر  از هزینه یک بلیط سینما خواهد بود. اگر دوست داشتید می توانید وبلاگ شخصی خود را با هاست خود راه اندازی کنید. در این شرایط با هزینه اندک سالیانه می توانید وبلاگ تان را در عرض ۱۵ دقیقه راه اندازی و اجرا کنید. برای ایجاد یک وبلاگ محبوب تنها چیزی که نیاز دارید اختصاص زمان روزانه است.  اگر فردی را در کنار خود دارید که می تواند همراهتان باشد به راحتی می توانید بدون صرف زمان زیاد یک وبلاگ عالی و کاربردی داشته باشید.

۲- وبلاگ نویسی کار آسانی است:

بله این  هم مزیت دیگری است که وبلاگ نویسی می تواند برایتان داشته باشد. راه اندازی یک وبلاگ بسیار ساده و اسان است. هر کسی می تواند وبلاگ داشته باشد. شاید سخت ترین بخش این کار راه اندازی اش باشد.

 

برای آگاهی بیشتر در مورد دیگر خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو همین حالا با ما تماس بگیرید .

با اینحال بعد از اینکه کارتان را شروع کردید وبلاگ نویسی برایتان به یک سرگرمی تبدیل خواهد شد. علاوه بر این اگر قبلا با وردپرس  کار کرده اید حتما می دانید که نیازی به کار با جنبه فنی سایت همچون استفاده از HTML یا ایجاد سایت ندارید. تنها کاری که باید انجام دهید سفارشی سازی وبلاگ، اضافه کردن قالب ها و افزونه ها و نوشتن محتواست. بعد از اینکه با محیط آشنا شدید دقیقا متوجه خواهید شد که چه کاری باید انجام دهید.

۳- گوگل عاشق وبلاگ هاست:

اگر بدانید گوگل عاشق وبلاگ هاست خوشحال خواهید شد. بعد از اینکه وبلاگتان را راه اندازی کردید، گوگل پست ها و صفحات آن را می خزد و در نتایجش نشان می دهد. این موضوع بدین معنی است که از طریق موتورهای جستجو برای وبلاگ تان بازدیدکننده زیادی جذب می کنید. افراد جدیدی که وارد وبلاگ شما می شوند می توانند در آینده به مشتری تبدیل شوند و یک دوست وفادار برایتان باشند. به کمک وبلاگ نویسی می توانید ردپایتان را در موتورهی جستجو محکم کنید. می دانید خزندگان وب دنبال چه چیزی هستند؟ اولین چیزی که آن ها به دنبالش هستند محتوای متنی به روز شده و دیگری لینک است. شما باید بتوانید حضورتان را در دنیای آنلاین حفظ کنید و با رعایت کردن یک سری اصول و قواعد می توانید به راحتی  در موتورهای جستجو دیده شوید.

۴- وبلاگ نویسی از شما انسان بهتری می سازد:

باور بکنید یا نه وبلاگ نویسی شما را به یک انسان بهتر تبدیل می کند. شاید از خودتان بپرسید چرا؟ خوب اجازه دهید کمی این موضوع را باز کنیم. نوشتن پست های وبلاگی مهارت نویسندگی و ارتباطی تان را تقویت می کنید. با اینکار خودتان را مجبور می کنید هر روز موضوعات جدیدی یاد بگیرید. همین تمرکز بر جذب اطلاعات می تواند یک روش عالی برای بهبود شخصیت تان باشد و کاری کند مخاطبان عاشقتان شوند. حالا هر آنچه که یاد می گیرید و تجربه می کنید را با دیگران به اشتراک می گذارید. زمانی که مخاطب شاهد تلاش هایتان باشد احساس خوبی نسبت به شما خواهد داشت. اینجاست که حس مسئولیت پذیری تان رشد می کند و می توانید به یک فرد متخصص تبدیل شوید. علاوه بر این کارفرماهای زیادی هستند که به دنبال کارمندانی مثل شما می گردند. داشتن وبلاگ کمکتان می کند یک شخصیت حرفه ای از خود به نمایش بگذارید.

مزایای وبلاگ نویسی

۵- وبلاگ نویسی به دیگران کمک می کند:

وبلاگ نویسی فرصتی برای کمک به دیگران است. در حقیقت وبلاگ می تواند اطلاعات و دانش مورد نیاز دیگران را در اختیارشان بگذارد. در چنین مواردی هر وبلاگی به یک روش خاص می تواند کمک حال مردم باشد. به عنوان مثال فرض کنید که شما درباره مراقبت های مادرانه صحبت می کنید و اطلاعاتی که درباره بزرگ کردن بچه ها دارید را با دیگران به اشتراک می گذارید. ایده ها، راه حل ها و اطلاعات شما می تواند برای خانم هایی که به دنبال چنین توصیه هایی هستند مفید باشد.

 

زمانی که آن ها پست های وبلاگی تان را بخوانند اطلاعات زیادی درباره بزرگ کردن بچه ها، نحوه رفتار با آن ها و موارد این چنینی دریافت خواهند کرد. این موضوع زمانی لذت بخش خواهد بود که ایمیلی از مخاطبانتان دریافت کنید که از شما بابت اطلاعات ارزشمندی که در اختیارشان گذاشته اید تشکر می کنند. چنین حسی بسیار لذت بخش است و قلب ها را به هم نزدیک می کند.

۶- شما می توانید از وبلاگ نویسی درآمدزایی هم داشته باشید:

افراد زیادی هستند که تنها از طریق وبلاگ نویسی درآمدزایی میکنند. پس شما هم می توانید یکی از این افراد باشید. فقط باید به خاطر داشته باشید که این یک پدیده آنی و یک شبه نیست. همه چیز زمان می برد. بعد از اینکه خوانندگان کافی برای سایت خود پیدا کردید می توانید شروع به درآمدزایی کنید. با افزایش ترافیک سایت، درآمد شما هم افزایش پیدا می کند. همه این ها با ایجاد وبلاگ شروع می شود. روش های زیادی برای درآمدزایی از وبلاگ وجود دارد. شما می توانید تبلیغ بگیرید، محصول بفروشید، خدماتی ارائه کنید یا محصولات و خدمات دیگران را به صورت پولی بررسی کنید. وبلاگ نویسی فقط به معنای چند صد هزار تومان پول نیست. خیلی ها هستند که تنها از طریق وبلاگ نویسی درآمدزایی می کنند. همه چیز به شما بستگی دارد. وقتی می خواهید وبلاگ نویسی را شروع کنید هیچ محدودیتی نخواهید داشت

۷- به توسعه اتوریتی و اعتبار کمک می کند:

وبلاگ نویسی یکی از روش هایی است که به کمک آن می توانید محتوای مفید برای مشتریان هدفتان بنویسید. زمانی که اینکار را شروع می کنید میتوانید خودتان را به عنوان یک فرد معتبر برایشان معرفی کنید. افراد برای یافتن پاسخ سوال هایشان به سراغ سایت شما می آیند و مشکلات خاصی دارند. زمانی که محتوای مفیدی روی وبلاگ پیدا می کنند به اعتقادات شما ایمان می آورند. مثلا فرض کنید یک بررسی جامع و بی طرف نسبت به یک محصول نرم افزاری نوشته اید. با منتشر کردن این پست خوانندگان می توانند سیر تا پیاز محصول را بدانند. آن به شما اعتماد می کنند و بر اساس آنچه که می گویید تصمیم می گیرند. زمانی که تصمیم گیری شان مطلوب بود به شما اعتماد می کنند. در چنین شرایطی شما را به عنوان یک متخصص می بینند. همه این فاکتورها کمکتان می کند به یک شخصیت معتبر تبدیل شوید. در چنین مواردی است که می توانید ترافیک سایت، سرنخ و فروشی که به درآمد منجر میشود را بیشتر کنید و به یک فرد شناخته شده و معتبر تبدیل شوید.

مزایای وبلاگ نویسی

۸- وبلاگ نویسی به جذب ترافیک کمک می کند:

هر وبلاگ جدیدی به معنای صفحات ایندکس شده در سایتتان است. این بخش می تواند فرصتی برای نمایش سایت به موتورهای جستجو باشد و ترافیک طبیعی زیادی برایتان جذب کند.  این موضوع نشان می دهد سایت شما فعال است و محتوای جدیدی برای خوانندگان دارد. علاوه بر این، هر پست وبلاگی فرصتی برای اشتراک گذاری محتوا در رسانه های اجتماعی همچون فیس بوک، توییتر، پینترست و لینکداین فراهم می کند.

همه این ها کمک می کند کسب وکارتان در معرض دید مخاطبان جدیدی قرار بگیرد . واقعیت این است که محتوای وبلاگ باعث می شود حضورتان در رسانه های اجتماعی بیشتر شود. محتوای وبلاگ دسترسی به مخاطب را در رسانه های اجتماعی تقویت می کند و می تواند بازدیدکنندگان جدیدی به ارمغان بیاورد. به همین خاطر است که به کمک موتورهای جستجو و کانال های اجتماعی می توانید ترافیک زیادی به سمت سایت جذب کنید.

۹- بهتان کمک می کند مهارت های مورد نیاز را یاد بگیرید:

وبلاگ نویسی کمکتان می کند مهارت هایی که برای نوشتن نیاز دارید را یاد بگیرید. با اینکه ممکن است در حوزه رایانه مهارت داشته باشید اما به یک سری مهارت جدید نیاز دارید تا بتوانید وبلاگ نویسی را به بهترین شکل ممکن پیش ببرید . پلتفرم های وبلاگ نویسی همچون وردپرس کمکتان می کند به بهترین شکل اینکار را انجام دهید. این ها دوره یادگیری آسانی دارند و می توان بیشتر جنبه های وبلاگ نویسی را با آزمون و خطا یاد گرفت. علاوه بر این بیشتر افراد به سراغ یادگیری طراحی سایت ، HTML، CSS ، بازاریابی محتوایی، سئو و بازاریابی رسانه های اجتماعی می روند  تا بتوانند تلاش هایشان را جهت بدهند. به جای اینکه هر بار مشکلی در سایت پیش بیاید دست به دامن بقیه شوید بهترین کار این است که خودتان یاد بگیرید. با وبلاگ نویسی یاد می گیرید با کار با رایانه زمان لذت بخشی داشته باشید و مهارت هایتان را تقویت کنید.

 

۱۰- می توانید ایمیل های زیادی  جمع آوری کنید:

ایمیل ها هنوز هم بهترین و مطمئن ترین روش برای برقراری ارتباط در دنیای آنلاین هستند. در حقیقت وبلاگ نویسی این فرصت را برایتان فراهم می کند تا بتوانید ایمیل مخاطبان هدف را جمع آوری کنید. شما می توانید با ارائه محصولات و خدمات رایگان ایمیل های افراد را جمع آوری نمایید. به عنوان مثال می توانید یک کتاب الکترونیکی رایگان در عوض گرفتن آدرس ایمیلی ارائه کنید. بعد از اینکه ایمیل هایشان را گرفتید می توانید ارتباط مستقیمی با خوانندگان داشته باشید. می توانید توجهشان را به چیزی که دوست دارید جلب کنید یا آن ها را نسبت به وبلاگ و سایت آگاه نمایید.

مزایای وبلاگ نویسی

۱۱- می توانید بازخورد مشتریان را جمع آوری کنید:

یکی دیگر از مزایای بزرگ وبلاگ نویسی این است که می توانید بازخور مشتریان را جمع آوری کنید. به کمک این فرایند می توانید بفهمید افراد درباره کیفیت محصولات و خدماتتان راضی هستند یا خیر. اگر از این کیفیت راضی نبودند باید به دنبال روشی برای بهبود آن باشید. بازخورهای مثبت شما را  ترغیب می کند بهتر و بهتر کار کنید.  در این شرایط دیگر نیازی نیست سایر روش های جمع آوری بازخور را امتحان کنید.

۱۲- وبلاگ نویسی اجازه می دهد اطلاعات را مبادله کنید:

اگر وبلاگ شرکتتان اندازه خوبی دارد و به خوبی توسعه یافته است  می توانید دیدگاه ها، اطلاعات و عقایدتان را با سایر اعضای جامعه تان مبادله کنید.

 

در این شرایط افراد می توانند سوالی ارسال کنند و به سرعت جوابشان را بگیرند. اگر همه این ها را داشتید چه می شد؟ خوب راحت تر می توانید با مخاطبان در سرتاسر دنیا ارتباط برقرار کنید. همین امر بر روی هزینه های تلفن و حل مشکلات مشتری هم اثر می گذارد چون می توان به سرعت به مشکلات افراد پاسخ گفت.

مزایای وبلاگ نویسی

۱۳- کمکتان می کند به روز باشید و دانش خود را در حوزه کاری تان بیشتر کنید:

شروع به وبلاگ نویسی مسئولیت های زیادی روی دوشتان می گذارد. به همین خاطر باید اطمینان حاصل کنید که بهترین و به روزرترین اطلاعات را در اختیار خوانندگان خود قرار می دهید. این موضوع بدین معنی است که باید مدام به دنبال اطلاعات جدید باشید و این اطلاعات را با خوانندگانی که دارید به اشتراک بگذارید.  وبلاگ نویسی باعث می شود درباره اتفاقاتی که در نیچ مدنظر شما می افتد حساس باشید و آخرین اطلاعات را جمع آوری کنید. باید به طور منظم محتوای جدید برای وبلاگ منتشر کنید و با آخرین رویدادها و ترندها آشنا باشید. بعد از چند وقت متوجه می شوید که وبلاگ نویسی از شما یک فرد معتبر و با دانش زیاد ساخته است.

۱۴- می توانید محصولی به فروش برسانید:

وبلاگ ها پتانسیل زیادی برای ایجاد فروشگاه مجازی دارند. بیشتر وبلاگ نویسان می توانند موارد متعددی همچون کتاب الکترونیکی را به فروش برسانند یا از طریق عضوگیری به درآمدزایی بپردازند. شما می توانید یک ریویوی عمیق  درباره محصولات بنویسید و جزییات، قابلیت ها و مزایایی که محصولات دارند را ارائه کنید. می توانید گالری از محصولاتی داشته باشید که قادر به فروختنش بر روی وبلاگ هستید. می توانید نظر مشتریان را جمع آوری کنید و با تخفیف و کوپن دادن شروع به فروش کنید.  وقتی محصولی ارائه می کنید که به درد مخاطب می خورد و انگیزه اش را بر می انگیزاند، به احتمال زیاد از شما خرید می کنند. می توانید به کمک بازاریابی واسطه ای یا همکاری در فروش هر محصول یا خدماتی که دوست داشتید را بفروشید.

۱۵- وبلاگ کمکتان می کند کسب وکارتان را بازاریابی کنید:

وبلاگ ها بهترین روش برای رشد مشترکین، سرنخ ها و در نهایت درآمدزایی هستند. شرکتی که سایت غیر فعالی دارد به چنین اهدافی دست پیدا نخواهد کرد. با ایجاد وبلاگ می توانید سایتی معتبر و با ترافیک بالا داشته باشید و رتبه بندی خوبی در موتورهای جستجو به دست آورید. وبلاگ ها کمکتان می کنند در دنیای آنلاین بیشتر دیده شوید. این موضوع برای بازاریابی کسب وکارتان ضروری است.

مزایای وبلاگ نویسی

 سخن نهایی:

اگرچه در این مقاله مزایای زیادی برای وبلاگ نویسی بیان کردیم اما هنوز هم مزایایی هستند که نتوانستیم در این پست به آن بپردازیم.  با اینحال باید بدانید که ورود به دنیای وبلاگ نویسی به معنای تقویت حضور شما در دنیای آنلاین است.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  +  44  =  49

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان