بهترین هاست کدام است؟

بهترین هاست

چنانچه قصد راه اندازی یک وب سایت قوی، پرسرعت و امن را دارید باید اطمینان حاصل کنید که یک هاست مناسب را برای آن انتخاب کرده اید. چرا که اگر سایت شما از هاست خوبی برخوردار نباشد، امکان خرابی و یا هر گونه اختلال دیگری در سایت شما وجود دارد. در این صورت بازدیدکنندگان سایت شما به سرعت کاهش می یابند. در نتیجه به احتمال زیاد با کاهش تعداد فروش مواجه می شوید. بنابراین انتخاب یک هاست قوی برای سایت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اما بهترین هاست کدام است؟ برای شناخت ویژگی های یک هاست با کیفیت با ما همراه باشید.

هاست چیست؟

برای اینکه بدانیم بهترین هاست کدام است، ابتدا لازم است تا معنا و کاربرد هاست را بررسی کنیم. هاست یا همان (web hosting) به معنای میزبان وب است. در واقع هاست همان بخش همیشه روشن کامپیوتری به نام سرور است که از اطلاعات و نرم افزارهای وب سایت به صورت ۲۴ ساعته نگهداری می کند. به عبارت دیگر هاست، فضایی است که فایل‌های سایت  شما روی آن قرار می‌گیرد.

 

برای آگاهی بیشتر در مورد دیگر خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو همین حالا با ما تماس بگیرید .

 

تمامی وب سایت های اینترنتی از طریق نرم افزار یا سیستم های مدیریت محتوایی راه اندازی و به روز رسانی می شوند. مدیر سایت، هاست را خریداری کرده و اطلاعات وب سایت را بر روی آن قرار می دهد. در این صورت اطلاعات وب سایت ۲۴ ساعته و در ۳۶۵ روز سال قابل مشاهده است. چرا که هاست ها همیشه روشن هستند و دسترسی کامل به اینترنت دارند.

بهترین هاست کدام است؟

بهترین هاست باید بهترین و مطلوب ترین شرایط را برای میزبانی سایت شما فراهم آورد. اما چگونه بفهمیم که بهترین هاست کدام است؟ برای آگاهی از این مسئله باید بتوانیم در هنگام خرید هاست به صورت تخصصی و کارشناسانه، هاست مورد نظر را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم. در ادامه به معرفی برخی از مهم ترین ویژگی های یک هاست با کیفیت می پردازیم.

بهترین هاست

انتخاب بهترین نوع هاست

مهم ترین عاملی که در ابتدا برای انتخاب نوع هاست بسیار تعیین کننده است، ساختار و همینطور سیستم مدیریت محتوای سایت شما است. البته ویژگی های دیگری مثل میزان سرعت، امنیت، سازگاری، پشتیبانی، پایداری و هزینه مورد نیاز و همینطور اعتبار و اصالت شرکت هاستینگ نیز در انتخاب بهترین هاست تاثیرگذار می باشد. برای انتخاب بهترین نوع هاست به نکات این توجه کنید:

  • از سازگاری اسمی هاست موردنظر با سیستم مدیریت محتوای سایت خود مطمئن شوید. برای مثال هاست لینوکس برای سایت های وردپرسی بهینه سازی شده است. بنابراین اگر سایت شما بر پایه وردپرس است، هاست لینوکس تا حد مورد قبولی نیاز سایت شما به هاست را برطرف سازد.
  • برای اینکه اطلاعات سایت شما با بالاترین سرعت نمایش داده شود، علاوه بر تهیه یک هاست مناسب باید به عوامل موثر دیگر نیز توجه نمایید.
  • حتما به سازگاری هاست با افزونه ها و سرویس های مورد نیاز سایت توجه نمایید.
  • درصورتی که شرکت ارائه دهنده خدمات هاستینگ از پشتیبانی خوبی برخوردار باشد، هنگام بروز مشکلات احتمالی پاسخگوی شما خواهد بود. بنابراین مشکل جدی برای سایت شما به وجود نخواهد آمد. برای این منظور لازم است از اعتبار و اصالت شرکت ارائه دهنده سرویس میزبانی وب مطمئن گردید.
  • جهت تامین امنیت سایت توجه به تمهیدات، عوامل و ابزارهای امنیتی هاست بسیار حائز اهمیت است.

بهترین هاست

مهم ترین ویژگی های بهترین هاست کدام است؟

  1. سرعت هاست

هاست باکیفیت باید از سرعت بالایی برخوردار باشد. می توان گفت این مهم ترین ویژگی برای یک هاست قوی و مطمئن است. شرکت های هاستینگ زیادی در ایران مشغول ارائه خدمات هاستینگ هستند. اما هاست همه آنها از سرعت بالا برخوردار نیست. برای اینکه یک شرکت بهترین هاست را از نظر سرعت به مشتریان خود ارائه دهد باید از سخت افزارهای قدرتمندی برای سرورهای خود بهره مند باشد. علاوه براین شرکت هاستینگ باید از یک زیرساخت شبکه پایدار و قدرتمند (پورت شبکه گیگابیتی)، وب سرور قدرتمند با کانفیگ حرفه ای و بهینه شده و همینطور منابع اختصاصی قابل ارائه برای هاست برخوردار باشد.

  1. پایداری هاست

پایداری هاست که به اصطلاح آپتایم گفته می شود از دیگر ویژگی های مهم برای انتخاب بهترین هاست است. آپتایم بودن هاست به معنای مقدار درصدی است که هاست و تمامی سرویس های آن بدون هیچ مشکلی کار می‌کنند و قابل استفاده هستند. این درصد به صورت ماهانه تعیین می شود.

هنگامی که از آپتایم صحبت می شود تنها در دسترس بودن آی پی هاست مدنظر نیست. بلکه سرویس هایی نظیر http , dns , database و همینطور موارد دیگری که در پایداری و نمایش محتوای سایت موثر هستند، باید همگی در آن واحد در دسترس باشند. دقت نمایید که پایین ترین حدی که در آپتایم تضمینی مورد قبول است مقدار %۹۹٫۹ ماهانه است. در همین آپتایم %۹۹٫۹ نیز، سرویس حدود یک ساعت در ماه در دسترس نخواهد بود. بنابراین پایین تر از این مقدار به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

  1. سازگاری هاست

سازگاری هاست با سیستم مدیریت محتوا بسیار حائز اهمیت است. در واقع هر وب سایت با توجه به نوع، ساختار و زمینه فعالیت به یک هاست مشخصی نیاز دارد. به این ترتیب هاستی که قصد سفارش آن را دارید باید کارایی لازم برای سایت و سیستم مدیریت محتوای آن را داشته باشد. همچنین با افزونه های نصب شده روی سایت شما سازگار باشد. مثلا گاهی اوقات لازم است که برخی از موارد موجود در تنظیمات سرور را فعال یا غیرفعال کنید تا برای سایت شما مشکلی به وجود نیاید. بنابراین حتما پیش از خرید هاست به این مورد نیز توجه داشته باشید.

بهترین هاست

  1. امنیت هاست

امنیت یک عامل زیرساختی مهم برای سایت ها محسوب می شود. برای تامین امنیت سایت باید به موارد زیادی از جمله هاست، سرور و عوامل مدیریتی سایت توجه کرد. علاوه براین برخی از راهکارهای امنیتی ویژه مثل فایروال های سخت افزاری، نرم افزاری و تحت وب و همینطور سیستم های احراز و پیکربندی امنیتی در سرور نقش بسیار مهمی برای حفظ امنیت سایت شما دارند. به این ترتیب پیش از این که هاستی را برای سایت خود خریداری کنید، حتما از موجود بودن ویژگی های زیر برای هاست مورد نظر مطمئن شوید:

  • هاست مورد نظر حتما باید از فایروال سخت افزاری، نرم افزاری و تحت وب WAF برخوردار باشد.
  • استفاده از برخی ابزارهای امنیتی در سرور نظیر آنتی ویروس، آنتی شل و آنتی اسپم اهمیت دارد.
  • باید امکان ورود و مدیریت هاست به صورت رمزنگاری شده (https) فراهم گردد.
  • سرور شرکت هاستینگ باید دارای کانفیگ امنیتی مناسب با بهترین کارایی باشد.
  • باید امنیت لازم در ناحیه کاربری شرکت هاستینگ تامین گردد.
  1. قیمت هاست

یکی از موارد تاثیر گذار دیگر برای تهیه یک هاست با کیفیت و مناسب، میزان بودجه ای است که برای خرید هاست در نظر گرفته اید. البته لزوما بهترین هاست ها از قیمت بسیار بالایی برخوردار نیستند. به این ترتیب می توان با کمی تحقیق و جستجو بهترین هاست را با قیمت مناسب خریداری کرد. البته برای اینکه بدانیم بهترین هاست کدام است؟ و سپس آن را با قیمت مناسب خریداری کنیم، باید موارد تاثیرگذار در کیفیت هاست که تاکنون در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت را لحاظ کنیم.

همچنین حتما به این نکته نیز توجه کنید که هاست گران قیمت نشانه بهترین بودن نیست. چرا که متاسفانه برخی از شرکت های هاستینگ با ارائه هاست با قیمت بالا سعی دارند به مشتریان، لوکس و با کیفیت بودن هاست خود را نشان دهند که در برخی موارد این چنین نبوده است.

  1. پشتیبانی هاست

اگر می خواهید بدانید که بهترین هاست کدام است علاوه بر مواردی که تاکنون به آنها اشاره شد لازم است از پشتیبانی هاست توسط شرکت ارائه دهنده خدمات هاستینگ مطمئن شوید. چرا که کارشناسان مجرب این شرکت ها باید بتوانند در مواقع و شرایط بحرانی، پاسخگوی نیاز شما باشند. در این مورد حتما از شرکت هاستینگ مورد نظر سوال کنید و از آنها ضمانت بخواهید. زیرا ممکن است سرور آنها به هر دلیلی از دسترس خارج شده و امکان دستیابی به اطلاعات شما نباشد. در این صورت شرکت باید بلافاصله به این مشکل رسیدگی نماید.

همچنین شرکت باید در صورت وقوع حملاتی مانند DDoS ، هک شدن سرور و یا سایت، اعمال فشار بر سرور، مسدود شدن هاست  و غیره از عکس العمل و راهکار مناسبی برخوردار باشد.

بهترین هاست

شرکت ارائه دهنده بهترین هاست کدام است؟

یکی از عوامل بسیار تاثیرگذار در انتخاب و خرید بهترین هاست، میزان اعتبار و سوابق شرکت ارائه دهنده خدمات هاستینگ است. کارشناسان مجرب یک شرکت هاستینگ با سابقه می توانند در زمان بروز مشکلات بهترین و مناسب ترین عملکرد را داشته باشند. یک شرکت هاستیگ خوب باید بتواند به مشتریان خود سرویس های پرسرعت، باکیفیت، پایدار، سازگار، امن و مطمئن ارائه دهد. علاوه براین باید از یک پشتیبانی ۲۴ ساعته در طول ۷ روز هفته و حتی در ایام تعطیل برخوردار باشد.

چند نکته برای انتخاب یک شرکت هاستینگ معتبر:

  • شرکت هاستینگ معتبر به سرعت شناخته می شوند و درباره فعالیت آنها بیشتر می شنویم.
  • یکی از مواردی که در تعیین اعتبار یک شرکت هاستینگ نقش دارد، تعداد بالای سایت هایی است که توسط این شرکت میزبانی می شود.
  • شما می توانید با تحلیل دقیق و هوشمندانه بازتاب ها و نظرات مشتریان از کیفیت هاست و خدمات شرکت ها مطلع گردید.
  • توصیه می شود هاست خود را از سایت هایی که نماد اعتماد الکترونیکی دو ستاره با هویت حقوقی دارند خریداری نمایید. زیرا بیشتر قابل اعتماد هستند.
امتیاز دهی شما به این صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  +  54  =  64

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان