تاثیر کامنت بر سئو

تاثیر کامنت بر سئو

آیا تا به حال در مورد تاثیر کامنت بر سئو چیزی شنیده اید؟ آیا می دانید نظرات پست شما به عنوان بخشی از محتوای شما محاسبه می شود؟در واقع تعداد نظرات با کیفیتی که در زیر پست شما درج می شود، می تواند به ارتقاء سئوی محتوای شما کمک کند. نظرات مرتبط با وبلاگ شما به بهبود کلی کلمات کلیدی و کیفیت محتوای شما می انجامد. در عین حال، نظرات بی ربط نیز تاثیر منفی بر روی سئوی سایت شما خواهد گذاشت. در ادامه بیشتر به بررسی تاثیر کامنت بر سئو می پردازیم.

کامنت چیست؟

قبل از اینکه از تاثیر کامنت بر سئو صحبت کنیم ابتدا باید بدانیم کامنت چیست؟

کامنت به عنوان رابطه ای میان بلاگ ها و سایت ها، وبلاگ نویسان و خوانندگان آنها تعریف می شود. کامنت یک روش عالی برای تبادل ایده ها، افکار و نظرات کاربران نسبت به یک موضوع خاص یا یک پست سایت است. اظهارنظر در سایت عملی است که از طرف بازدید کنندگان یا خوانندگان آن صورت می گیرد.

اغلب خوانندگان یا بازدید کنندگان در تکمیل محتوای شما و یا برای پرسیدن سوال اقدام به ارسال کامنت می کنند. برخی نیز برای قدردانی و یا حتی انتقاد، نظرات خود را نسبت به پست شما ارسال می کنند. اما این کامنت ها از هر نوعی که باشند بر روی سئو تاثیر گذارند. برای آشنایی با تاثیر کامنت بر سئو این مطلب را دنبال کنید.

چرا کامنت اهمیت دارد؟

با درج نظرات در زیر پست ها دانش افراد گوناگون به اشتراک گذاشته می شود. این اظهار نظرها منجر به گفتگو و ایجاد رابطه بیشتر بین کاربر و نویسنده می شود. هرچه مکالمه بیشتر شود، محبوبیت سایت شما نیز بیشتر می شود. اما کامنت وبلاگ فقط به افزایش محبوبیت محدود نیست، بلکه از طریق این اظهار نظرها، می توان بک لینک ها و ترافیک زیادی را در وب سایت دریافت کرد.

اظهار نظر در وبلاگ برای جذب بازدید کنندگان به وبلاگ یا وب سایت و ایجاد ارتباط با کاربران یا خوانندگان نقش مهمی دارد. نظرات درج شده در وبلاگ سایت شما در جذب ترافیک بیشتر بسیار موثر است و باعث بهینه سازی سایت و سئو و همینطور افزایش رتبه و رنک سایت شما در گوگل می شود. علاوه بر این کامنت وبلاگ در افزایش بازدید از سایت و در نتیجه بهبود رتبه الکسا موثر است.

چرا کامنت اهمیت دارد؟

تاثیر کامنت بر سئو  چیست؟

همانطور که گفته شد اظهار نظر در وبلاگ یا صفحه فروش آنلاین یک سایت به عنوان یک استراتژی برای افزایش سئو سایت محسوب می شود. در واقع نظرات وبلاگ در یک صفحه محتوا قرار دارند. محتوای یک صفحه نیز توسط گوگل فهرست بندی می شود. بنابراین اگر پیوندی در صفحه باشد، آن پیوند به عنوان جزئی از تجزیه و تحلیل گوگل در موتورهای جستجوگر قرار می گیرد. به این ترتیب ممکن است فردی با سرچ یک موضوع در موتور جستجو، مستقیما از طریق کامنت زیر پست شما که دارای آن کلمه کلیدی سرچ شده است، وارد سایت شما شود. همین امر به افزایش ترافیک و در نتیجه بهبود رتبه گوگل سایت شما می انجامد.

چرا گوگل به تعامل با کاربر اهمیت می دهد؟

شما به عنوان یک بازاریاب باهوش باید بدانید که نه تنها بهینه سازی صفحات سایت برای موتورهای جستجو مهم است، بلکه سازگاری با آخرین تاکتیک ها و الگوریتم های گوگل نیز می تواند به افزایش سئو سایت شما کمک کند.

گوگل در سال ۲۰۱۸ با انتشار الگوریتمی با نام RankBrain میزان اهمیت تاثیر کامنت بر سئو را نشان داد. الگوریتم رنک برین یا رتبه بندی با هوش مصنوعی، به موتور جستجو گوگل برای بهینه سازی جستجو بر اساس رفتار کاربران کمک می کند. به این ترتیب هر چه کامنت های با کیفیت یک محتوا افزایش یابد نشان دهنده افزایش تعامل و ارتباط سایت با مخاطبان است که این یک ویژگی مطلوب برای الگوریتم رنک برین محسوب شده و سئو را افزایش می دهد.

همچنین یک مطالعه موردی در خصوص تأثیرگذاری اظهار نظرها در رتبه بندی وبلاگ توسط گوگل نشان داده است که پس از حذف نظرات موجود، رتبه سئو در مدت ۲ روز با ۴۰٪ کاهش رو به رو شده است.

 مزایای کامنت کاربران برای سایت چیست؟

  • هنگامی که کاربران نظر خود را برای پست شما ارسال می کنند، اساسا یک محتوای مفید و در عین حال رایگان را برای سایت شما ایجاد کرده اند
  • اضافه شدن نظر آنها در زیر پست شما به عنوان یک به روزرسانی در نظر گرفته می شود. این بدان معنا است که محتوای سایت شما fresh شده است.
  • اظهار نظر در سایت می تواند بارها و بارها کاربران را به سایت شما بازگرداند، به خصوص اگر در بخش نظرات یک مبحث و یا سوال خوب و جذاب مطرح شده باشد، افراد دوباره برای بررسی نظرات دیگران به سایت شما مراجعه می کنند.
  • حتی اگر شخصی در این اظهار نظر شرکت هم نکرده باشد، ممکن است دوباره برای خواندن نظرات دیگران از سایت شما بازدید کند. بنابراین به طور ناگهانی شاهد هزاران بازدید اضافی از سایت خود خواهید شد.
  • نظرات در سایت موجب افزایش فرصت لینک دهی داخلی می شود.
  • گوگل کامنت گذاشتن برای یک محتوا در سایت شما را به حساب با ارزش بودن آن مطلب می‌ گذارد، به همین خاطر نیز رتبه بالاتری به آن می‌ دهد.
  • اگر به دنبال ایده های جدید برای محتوای وبلاگ خود هستید، بخش نظرات جای مناسبی برای ایده گرفتن است.

 مزایای کامنت کاربران برای سایت

بیشتر بدانید: ۱۰ راه آسان برای افزایش ترافیک وب سایت از طریق سئو

آیا کیفیت کامنت روی میزان تاثیر کامنت بر سئو  اثر دارد؟

  • کامنت با کیفیت = افزایش سئو

هرچه نظرات با کیفیت پست های شما بیشتر شود، رتبه بندی پست شما در گوگل بهتر می شود. به عبارت دیگر نظرات با کیفیت بالا، منابع غنی از کلمات کلیدی به شمار می روند و در نتیجه به شما کمک می کنند تا تنوع کلمه کلیدی پست خود را بهبود بخشید. همچنین کامنت خوب تعداد کلمات پست شما را نیز تا حد زیادی افزایش می دهد و به این ترتیب ارزش محتوای شما برای موتورهای جستجو بیشتر می شود.

بنابراین اگر این نظرات علاوه بر مطالبی که شما نیز در این صفحات ارائه کرده اید، اطلاعات مفیدی را به همراه داشته باشند، پس می توانند یک افزودنی خوب برای وب سایت شما محسوب شوند. به این ترتیب ارزش وب سایت شما به طور کلی افزایش خواهد یافت.

هرچه نظرات و تعاملات بیشتری از پست های شما به دست آید، موتورهای جستجو ارزش بالای پست های شما را بهتر درک می کنند و به همین خاطر صفحه شما را بالاتر قرار می دهند. نظرات با لینک های حقیقی و درگیر با کاربر  برای سئو بسیار عالی است.

  • کامنت بی کیفیت = کاهش سئو

باید گفت همه نظرات کاملاً با کیفیت نیستند. بلکه برخی از آنها لینک های اسپم به وب سایت های دیگر هستند. در صورتی که این نظرات از طرف سرپرست وب سایت شما بدون کنترل باقی بمانند، حتی می توانند به سئو سایت شما آسیب برسانند. این اظهارنظرها معمولاً با داشتن تعداد کلمات کم و بدون کلمه کلیدی مشخص می شوند. همچنین نظراتی با محتوای “پست عالی” یا “تشکر” نیز در این دسته قرار می گیرند. بنابراین به طور کلی در حالی که کامنت بیشتر برای افزایش سئو سایت خوب است، کامنت مرتبط ارزش بسیار بیشتری دارد.

علاوه بر آن، نظرات حاوی پیوندهای شکسته نیز می توانند بر سئو تأثیر منفی بگذارند. پست های قدیمی و بدون تعامل اخیر با کامنت های بی ربط نیز منجر به مختل شدن سئو سایت شما می شوند.

تاثیر کیفیت کامنت بر روی سئو

چگونه کامنت های بی کیفیت را کنترل کنیم؟

این فقط گوگل نیست که محتوای مقاله و دیدگاه سایت شما را مورد ارزیابی قرار می دهد. بلکه کاربران شما نیز به بررسی اظهار نظرهای داخل سایت شما می پردازند. اگر از دید آنها این کامنت ها بی ارزش و بدون محتوا باشد احتمالا نسبت به کسب و کار شما دلسرد می شوند و به سایت دیگری مراجعه می کنند، حتی اگر سایت شما از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد. اما بر مقابله با کامنت های بی کیفیت چه راه حلی وجود دارد؟

  • انتشار کامنت پس از بررسی و تایید

راه حل مناسب برای اجتناب از تاثیرات منفی کامنت های بی کیفیت بر روی سئوی سایت شما، اضافه کردن قسمتی به منظور تایید نظرات و کامنت ها است. به این ترتیب با استفاده از این کار شما می توانید نظرات کاربران را فقط پس از بررسی و تایید در سایت خود به نمایش بگذارید.

  • کنترل بخش نظرات و حذف کامنت های نامرتبط

یک راه حل دیگر این است که مدیریت وب سایت مرتبا بخش نظرات سایت را کنترل کند و نظرات نامرتبط و حتی کوتاه مانند: “خیلی خوب” یا “چه جالب” که ارتباطی با موضوع متن صفحه ندارند و کمکی به روند سئو سایت نمی کنند را پاک کند. علاوه بر این حذف نظرات دارای لینک های خراب یا دارای مشکل نیز لازم است. این کار را می توانید از طریق فیلتر قوی اسپم انجام دهید.

بیتشر بدانید: نرخ تعامل در اینستاگرام چگونه اندازه‌گیری می‌شود؟

چگونه به دیدگاه مخاطبان سایت پاسخ دهیم؟

رعایت چند نکته در هنگام پاسخ دادن به دیدگاه و نظرات مخاطبان سایت شما لازم است. این نکات عبارتند از:

  • در هنگام پاسخ دهی به نظرات، در ابتدا بهتر است از کاربر خود به خاطر ثبت دیدگاه تشکر کنید.
  • رعایت ادب در زمان پاسخ گویی به کامنت ها بسیار مهم است.
  • یک پاسخ مختصر و در عین حال جامع را برای جواب دادن به کامنت های مخاطبان انتخاب نمایید.
  • اگر سایت شما فروشگاهی است در برخورد با مشتری وب سایت، در قالب یک پاسخ دوستانه به سوالات وی در خصوص محصولات جواب دهید.

نکاتی برای تشویق بازخورد و نظر دهی در سایت

  • از ابزار Woocomment استفاده کنید.
  • از رسانه هایی مانند عکس ها و ویدیوها با محتوای خود استفاده کنید.
  • سوال بپرسید، اما مطمئن شوید که موضوع باز است.
  • گفتگوهای دشوار را با ایجاد محتوای جالب، تحریک آمیز یا بحث برانگیز شروع کنید.
  • محتوای با کیفیت منتشر کنید زیرا همانطور که می دانید هیچ کاربری از مقالات کپی و بی کیفیت خوشش نمی آید.
  • از کاربران خود ایده بخواهید و محتوا را به آنها ارائه دهید.
  • با پاسخگویی سریع و دقیق به نظرات عمومی در قسمت نظرات وب سایت خود فعال باشید.
  • چیز ارزشمندی را با خوانندگان خود به اشتراک بگذارید که در هیچ جای دیگری به صورت رایگان نمی توانند آن را دریافت کنند.
  • مجموعه ای از مقالات و محصولات بسازید و آنها را بر اساس یک برنامه منظم منتشر کنید.
  • از دوستان و آشنایان خود بپرسید که در مورد پست شما چه نظری دارند.
  • از خوانندگان بخواهید نظر بدهند و آنها را تشویق به انجام این کار کنید.

با پرسیدن سوالات زیر می توانید از کاربران خود بازخورد بگیرید:

  • اگر پیشنهادی دارید، آن را با ما و سایر دوستان به اشتراک بگذارید.
  • نظر شما در این مورد چیست؟ آیا شما با این موافق هستید؟
  • اگر سوال یا ابهامی دارید همین الان بپرسید تا در اسرع وقت برطرف شود.
  • اگر تجربه بدی در این مورد دارید به دوستان دیگر بگویید تجربه نکنند.
  • اگر تجربه استفاده از این محصول را دارید، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.
  • می توانید رضایت خود را از این محصول در قسمت نظرات اعلام کنید.

بیشتر بدانید : چک لیست اقدامات سئو در سال ۲۰۲۲ 

چنین جملاتی در انتهای مقالات و محصولات باعث می شود بسیاری از کاربران احساس راحتی کنند و نظرات خود را ارسال کنند و تعداد نظرات کاربران، سایر کاربران را به ارسال نظر ترغیب می کند.

با افزودن بخش نظرات به برخی از صفحات خود، شاهد افزایش بسیار زیادی در کیفیت آن صفحات خواهید بود.

اما این به دلایل مختلفی اتفاق می افتد که باید بدانید. یکی از این موارد این است که کاربر هنگام جستجو سوال خود را در قسمت نظرات مطرح می کند.

حال اگر کاربر دیگری به همین روش گوگل را جستجو کند، شانس بیشتری برای رتبه بندی آن کاربر خواهید داشت. بیشتر جستجوها دیگر خاص کلمه کلیدی نیستند، اکثر جستجوها اکنون به صورت سوال و گاهی اوقات جملات هستند.

اما بسیاری از سایت ها همین موضوع را تکرار می کنند و انتظار دارند در موتورهای جستجو رتبه بگیرند! نشانه دیگری که نشان می دهد موتورهای جستجو با وب سایت شما در حال تعامل هستند.

جدا از سئو، بازاریابی در ایجاد اعتماد بسیار مهم است. نظرات مشتریان قبلی از سایر مشتریان و کاربران محصول می تواند در ویترین فروشگاه ها شگفت انگیز باشد.

در سایت های فروشگاهی، زمانی که بسیاری از ما قصد خرید محصولی را داریم، باید قبل از خرید، نظرات سایر کاربران را بررسی کنیم.

با بهیدو همراه باشید: ۱۴ امکانی که سایت فروشگاهی شما حتما باید آنها را داشته باشد

ممنون که تا انتهای این مطلب با بهیدو مرکز تخصصی طراحی سایت اصفهان همراه بودید.شما هم در قسمت کامنت ها نظرات خود را با آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو به اشتراک بگذارید.

۵/۵ - (۳ امتیاز)

1 Comment

  1. علی گفت:

    به نظر من تو این زمینه ها باید به سایت هایی مثل فراچارت و ارز دیجیتال و آر ام چارتس بیشتر دقت کرد . اما باید دید کامنت گذاری اصولی رو باید به چه شکلی گذاشت که حالت اسپم نشه. راجع به این توضیح تکمیلی بدین ممنون میشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  −  4  =  2

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان