اینگیجمنت اینستاگرام چیست؟

اینگیجمنت اینستاگرام

خوشبختانه اینستاگرام هنوز هم یکی از بهترین مکان ها برای عرضه آنلاین محصولات شماست. اما برای دستیابی به موفقیت در این راه، ابتدا به فالوورهای وفاداری که از تجارت شما پشتیبانی می کنند نیاز دارید. به همین خاطر آشنایی با اینگیجمنت اینستاگرام برای یک بازاریابی تاثیرگذار در این شبکه اجتماعی بسیار مهم است. اگر می خواهید بدانید اینگیجمنت اینستاگرام چیست؟ در این مطلب همراه ما باشید.

اینگیجمنت اینستاگرام چیست؟

اینگیجمنت اینستاگرام به میزان تعامل و درگیری کاربران با پست اینستاگرام شما اشاره دارد و حداقل با یک “لایک” یا “نظر” در یک پست شما تعریف می شود. اینگیجمنت ریت اینستاگرام (Engagement Rate) یا همان نرخ تعامل، در حقیقت سطح وفاداری دنبال کننده های شما را در شبکه اجتماعی اینستاگرام نشان می دهد. به عبارت دیگر نرخ تعامل برای بررسی میزان برقراری ارتباط کاربران با یک صفحه یا پست در شبکه های اجتماعی به کار می رود. اینگیجمنت اینستاگرام با فاکتورهایی نظیر تعداد دنبال کننده ها، لایک ها، تعداد بازدیدها، تعداد نظرات، تعداد پست های ذخیره شده و به ‌اشتراک‌گذاری مطالب مشخص می گردد.

 

اینگیجمنت اینستاگرام چیست؟

اهمیت اینگیجمنت اینستاگرام چیست؟

همانطور که گفته شد اینستاگرام از اینگیجمنت ریت برای اندازه گیری میزان ارتباط برند شما با مخاطبانتان استفاده می کند. بالا بردن اینگیجمنت ریت اینستاگرام برای بسیاری از اینفلوئنسرهای اینستاگرام و صفحات بیزینسی از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که نرخ تعامل بالا با مخاطبان، نشان دهنده تولید محتوای عالی و مخاطب پسند و همینطور اثباتی برای غیرواقعی نبودن دنبال‌کننده‌های آنها است.

بر همین اساس اکثر صفحه های اینستاگرام که قصد دادن تبلیغات اینستاگرام به اینفلوئنسرها را دارند و می خواهند کمپین های تبلیغاتی تاثیرگذاری داشته باشند، ابتدا اینگیجمنت ریت صفحه آنها را بررسی می‌کنند تا از واقعی بودن فالوورها مطمئن شوند. در واقع هر چه اینگیجمنت یک صفحه اینستاگرام بالاتر باشد، می‌تواند افراد بیشتری را به مشتری یک برند تبدیل کند. از طرفی صفحات دارای اینگیجمنت ریت بالاتر  مبلغی که در ازای تبلیغات دریافت می کنند، بیشتر است.

نحوه محاسبه اینگیجمنت اینستاگرام

اینستاگرام یکی از بهترین مکان ها برای رسیدن به مخاطب هدف و ایجاد جامعه ای از طرفداران است. دانستن اینکه محتوای شما به چه اندازه برای مخاطبان جذاب است می تواند کمی چالش برانگیز باشد. به خصوص هنگامی که بیش از یک راه برای سنجش نرخ تعامل وجود دارد. تا همین اواخر، تعداد لایک های یک پست به عنوان یک نشانگر قوی در عملکرد آن به شمار می آمد. اما با تغییر یافتن الگوریتم های اینستاگرام در حال حاضر سنجیدن این که چه مطالبی بهترین عملکرد را دارند، دشوارتر شده است. هم اکنون علاوه بر تعداد لایک ها، تعداد نظرات، به اشتراک گذاری ها و فاکتورهای دیگر نیز مورد توجه قرار می گیرد.

شما می توانید از طریق استفاده از فرمول زیر و یا سایت های محاسبه کننده اینگیجمنت اینستاگرام که در ادامه آنها را معرفی خواهیم کرد، اینگیجمنت صفحه اینستاگرام خود را محاسبه کنید.

نحوه محاسبه اینگیجمنت اینستاگرام

فرمول محاسبه اینگیجمنت اینستاگرام

این فرمول برای محاسبه نرخ تعامل یک یا چند پست اینستاگرام مناسب است. اما برای محاسبه نرخ تعامل کل صفحه بهتر است از سایت‌هایی که این کار را برایتان انجام می‌دهند استفاده کنید. ناگفته نماند ممکن است این فرمول نرخ تعامل کاربران اینستاگرام شما را به طور کاملا دقیق محاسبه نکند، اما می توان از آن به عنوان یک قاعده و قانون کلی همیشه استفاده کرد.

معرفی سایت‌های محاسبه کننده اینگیجمنت اینستاگرام

سایت هایی نظیر phlanx.com ، influencerfee.com و triberr.com از جمله معروف ترین سایت های محاسبه کننده اینگیجمنت اینستاگرام هستند. این سایت ها علاوه ‌بر اینگیجمنت ریت اینستاگرام، داده هایی در مورد میانگین لایک و کامنت در هر پست را نیز در اختیار شما قرار می دهند. البته هر کدام از این سایت ها دارای محدودیت استفاده هستند. مثلا در هر ۲۴ ساعت تنها ۳ بار می‌توانید اینگیجمنت صفحات خود را به ‌صورت رایگان در سایت phlanx.com محاسبه کنید. البته سایت triberr.com محدودیتی برای تعداد صفحاتی که وارد می‌کنید، ندارد.

همچنین ممکن است این سه سایت نرخ تعامل متفاوتی را برای یک صفحه یکسان نشان دهند. به این خاطر که بازه زمانی در نظر گرفته شده در این سایت‌ها کمی متفاوت است و یا فرمول های مورد استفاده ی آنها با هم تفاوت جزئی دارند.

افزایش اینگیجمنت اینستاگرام در سال ۲۰۲۰

افزایش اینگیجمنت اینستاگرام در سال ۲۰۲۰

اندازه گیری اینگیجمنت اینستاگرام در سال ۲۰۲۰ فقط به شمارش تعداد لایک ها محدود نمی شود و بسیار جامع تر شده است. بنابراین امروزه کسب و کارهای فعال در اینستاگرام باید به خوبی از معیارهای عملکردی لازم برای افزایش نرخ تعامل اینستاگرام آگاه باشند. به یاد داشته باشید که افزایش تعامل با اینستاگرام امری زمان بر است و به تلاش زیادی نیاز دارد.

با این وجود برای بهبود اینگیجمنت اینستاگرام، در ادامه بهترین نکات استراتژیکی را که می تواند به تقویت تعامل در پست ها، فیلم ها و داستان های شما کمک کند بیان می کنیم.

  • ترغیب مخاطب به ارائه نظر و یا ذخیره کردن و به اشتراک گذاری پست ها

اکنون، ارائه نظرات و ذخیره کردن پست های اینستاگرام برای افزایش نرخ تعامل با کابران بسیار مهم است. بنابراین بهترین راه برای بهبود اینگیجمنت اینستاگرام، ایجاد محتوایی است که مخاطبان شما را برای ارائه نظر یا ذخیره کردن آن ترغیب می کند. محتوای ذخیره شده چیزی است که مخاطب شما دوباره می خواهد به آن رجوع کند. همچنین ویژگی اشتراک گذاری پست های اینستاگرام به نوبه خود، به شما کمک می کند تا بدون هیچ زحمتی به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید و نرخ تعامل صفحه خود را به سرعت افزایش دهید.

  • استفاده از استیکرهای استوری در اینستاگرام

۵۰۰ میلیون اکانت اینستاگرام روزانه از استوری اینستاگرام استفاده می کنند و ما انتظار داریم که این تعداد در سال ۲۰۲۰ بیشتر از این افزایش یابد. بنابراین می توان نتیجه گرفت انتشار استوری برای افزایش اینگیجمنت مفید است. به همین دلیل، اینستاگرام با یافتن راه های جدیدی برای درگیر کردن صفحات خود با طرفداران، از استیکرهای متنوعی در استوری ها استفاده می کند. این استیکرهای تعاملی اینستاگرام شامل برچسب پرسش و پاسخ، نظرسنجی، استیکر شمارش معکوس و کلیه استیکرهایی است که می خواهند از مخاطبان بازخورد دریافت نمایند.

همچنین می توانید انواع جدید محتوا را برای استوری اینستاگرام خود امتحان کنید. نقل قول ها، محتوای تولید شده توسط کاربران دیگر، مینی اینفوگرافیک ها یا حتی یک فیلم سلفی سبک می توانند برای استوری های شما عالی باشند. استفاده از فیلترهای مختلف Instagram Stories نیز به بهبود نرخ تعامل با مخاطبان کمک می کند.

افزایش اینگیجمنت اینستاگرام

  • استفاده از هشتگ در پست‌ها و استوری‌ها

هشتگ‌ها برای پیدا کردن صفحه اینستاگرام شما توسط مخاطبان به کار می روند. بنابراین در انتخاب هشتگ های مناسب دقت کنید و استفاده از هشتگ‌های معروف اینستاگرام را در برند خود رواج دهید. همچنین اگر بتوانید یک هشتگ منحصر به فرد را برای برند خود ایجاد کنید، در افزایش تعامل و اینگیجمنت صفحه و برند شما بسیار موثر خواهد بود. شما می توانید از طریق برگزاری مسابقات اینستاگرامی از مخاطبان خود بخواهید که در محتوای خود از هشتک شما استفاده نمایند، در این صورت اینگیجمنت ریت شما به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

  • افزودن ویدیو به محتوای اینستاگرام

شما می توانید در صفحه اینستاگرام خود ویدئوهای جذاب ۳ تا ۶۰ ثانیه را منتشر نمایید. اینستاگرام به شما این امکان را داده است که فالوورهای خود را برای مدت یک دقیقه کامل با برند خود درگیر کنید. البته با امکانات جدید اینستاگرام در حال حاضر ویدیوهایی با مدت زمان بیشتر را هم می‌توان در IGTV منتشر کرد. برای افزایش بازدید می توانید از طریق کانال‌های دیگر به مخاطبان علاقه مند برند شما اطلاع دهیدکه ویدئوی تازه ای را در اینستاگرام منتشر کرده اید.

  • اضافه کردن عناصر طنز و سرگرم کننده به محتوای اینستاگرام

جالب است بدانید اضافه کردن محتوای طنز و سرگرم کننده، مشارکت مخاطبان شما را به میزان چشمگیری افزایش می دهد. به همین خاطر ما شاهد آن هستیم که هر روز مارک های بیشتری عناصر جذاب و سرگرم کننده را به پست های خود اضافه می کنند. البته، شما باید به تم و لحن کلی نام تجاری خود احترام بگذارید. اگر طنزها با زیبایی شناسی صفحه اینستاگرام شما مطابقت ندارند، بهتر است آنها را از استراتژی خود دور کنید و در ظاهر رسمی پیج خود تغییری ایجاد نکنید.

اضافه کردن عناصر طنز و سرگرم کننده به محتوای اینستاگرام

  • پیدا کردن زمان مناسب برای انتشار محتوا در اینستاگرام

اگر می خواهید مطمئن شوید که دنبال کنندگان شما حتما پست های شما را می بینند. باید بدانید که کدام روز از هفته و در چه ساعت هایی اکثر فالوورهای شما در اینستاگرام آنلاین هستند. این به شما کمک می کند تا انتشار محتوای خود را برای زمان های اوج بازدید برنامه ریزی کنید.

  • تگ کردن سایر کاربران معروفی که با محتوای شما مرتبط هستند

فکر می کنید پست اینستاگرام شما مورد علاقه چه کسانی خواهد بود؟ تگ کردن کاربران مشهور مرتبط با پست شما نه تنها نشان می دهد که برای آنها ارزش قائل هستید، بلکه شانس پیگیری کاربران دیگر را برای دیدن پست شما افزایش می دهد.

  • استفاده از عکس های با کیفیت

استفاده از عکس های عالی و باکیفیت هنوز هم در افزایش نرخ تعامل با کاربران اهمیت دارند. شما می توانید از فیلترهای ویرایش عکس اینستاگرام برای ایجاد یک عکس جذاب و با کیفیت استفاده کنید. عکس های زیبا برای برند شما چشم نواز هستند و طرفداران شما را به لایک و اشتراک گذاری پست های شما تشویق می کنند.

امتیاز دهی شما به این صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6  +  1  =  

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان