کد اسکیما و ستاره ها در نتایج گوگل

کد اسکیما و ستاره ها در نتایج گوگل

کارشناسان سئو سایت اصفهان در آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو ، استفاده از کد اسکیما و ستاره ها در نتایج گوگل را یک روش عالی برای ارتقاء رتبه وب سایت شما در موتورهای جستجو می دانند. این روش به شما کمک می کند تا به سرعت از دیگر رقبای خود در مبحث سئو متمایز شوید.

آیا تاکنون به این فکر کرده اید که چگونه برخی از وب سایت ها توانسته اند در نتایج موتورهای جستجو ستاره های زرد جذابی را به نمایش بگذارند ؟ این ستاره ها خیلی از کاربران را تشویق به کلیک بر روی وب سایت آنها برای بررسی اطلاعات بیشتر می کند.

اگر می خواهید وب سایت شما هم از مزایای کد اسکیما و ستاره ها در نتایج گوگل بهره مند شود ،با کارشناسان سئو سایت اصفهان تماس بگیرید. همچنین شما می توانید با مطالعه ادامه این مقاله خودتان نیز قادر به استفاده از کد اسکیما برای وب سایت خود شوید. با ما همراه باشید.

به یاد داشته باشید که اکثر سایت ها هنوز از نشانه گذاری Schema استفاده نکرده اند، بنابراین این فرصت را از دست ندهید و با اضافه کردن این ویژگی به وب سایت خود خیلی سریع از رقبای خود پیشی بگیرید.

آشنایی با کد اسکیما و ستاره ها در نتایج گوگل

کد اسکیما و ستاره ها در نتایج گوگل ، که در Schema.org یافت می شود ، در واقع نوعی میکرودیتا است که پس از اضافه شدن به یک صفحه وب ، به صورت یک توضیح پیشرفته تر در نتایج جستجوی وب سایت ظاهر می شود. افزایش CTR یا همان افزایش کلیک بر روی نتایج سایت شما از جمله مهم ترین سودآوری نمایش اسکیما در زیر لینک های شما در نتایج جستجوی گوگل است.

برخی از محبوب‌ترین schema برای وب سایت ها عبارتند از: معرفی کتاب ، معرفی فیلم ، دستور پخت ، رویدادها، مکان – کسب و کار محلی ، شغل ، رستوران ، محصول ، امتیازدهی ، سوالات متداول ، پادکست و … ، البته همگی این ها فقط بخشی از رایج ترین موارد فهرست بلند کابرد اسکیما هستند.

آشنایی با کد اسکیما و ستاره ها در نتایج گوگل

مزایای نمایش ستاره ها در نتایج گوگل عبارتند از:

به گفته کارشناسان سئو سایت اصفهان گوگل هر موردی در وب سایت شما را که تعامل با کابران را افزایش می دهد، دوست دارد و آن را یک امتیاز برای افزایش رتبه وب سایت تلقی می کند.  بنابراین از آنجایی که این ستاره ها داخل سورس شما نسبت به نظرات کابران ثبت می شوند و به افراد در خصوص میزان رضایتمندی دیگران از محصول یا خدمات اطلاع می دهند می توانند سودآوری زیادی برای بهبود و تقویت سئو سایت داشته باشند.

در واقع این نشانه گذاری مشخص می کند که شما به جزئیات توجه بیشتری داشته اید و به کاربران خود این فرصت را داده اید تا نظرات و نتیجه گیری خود را نسبت به پست های وب سایت شما اعلام کنند و این کار برای گوگل بسیار ارزشمند است.

همچنین به لطف نشانه گذاری Schema ، می توانید سایت خود را به حساب های رسانه های اجتماعی شخصی خود نیز پیوند دهید. به این ترتیب استفاده از کد اسکیما و ستاره ها در نتایج گوگل هم برای دارنده وب سایت مفید است و موجب ارتقاء رتبه سایت توسط گوگل می شود و هم به کاربران کمک می کند نتایج مختلف و نظرات دیگران را با هم مقایسه نمایند و بهترین خرید را انجام دهند.

شایان ذکر است برخی از شرکت ها بعد از اجرای کد اسکیما در نتایج جستجوی خود ، شاهد افزایش ۲۰٪  تا ۳۰٪ در نرخ کلیک وب سایت خود بوده اند. اما چگونه می توانیم  از کد اسکیما استفاده کنیم؟ در ادامه به این سوال پاسخ می دهیم.

نحوه نمایش کد اسکیما و ستاره ها در نتایج گوگل

کد Schema کد پشت صحنه ای است که شما به سایت خود اضافه می کنید. این کد توسط کاربر هرگز دیده نمی شود، اما در عوض موتورهای جستجوگری مانند Google با استفاده از آن محتوای وب سایت شما را بهتر می شناسند.

  • درج اسکیما با افزونه اختصاصی ورد پرس و یا افزونه Yoast:

روش های مختلفی برای اضافه کردن کد اسکیما و ستاره ها در نتایج گوگل وجود دارد. شما می توانید با نصب افزونه یا اضافه کردن دستی کد مناسب، این نشانه گذاری را به سایت خود اضافه کنید. افزونه های Schema و Schema Pro دو افزونه اختصاصی سایت وردپرس برای این مبحث هستند.

افزونه احتصاصی اسکیما در وردپرس

همچنین اگر از افزونه Yoast برای SEO در سایت وردپرس خود استفاده می کنید، می توانید از همین افزونه برای اضافه کردن نشانگر Schema نیز استفاده کنید.

اگر یک سایت وردپرس دارید می توانید با افزودن افزونه کد اسکیما و نصب آن بر روی پوسته وب سایت خود صاحب این ستاره ها در نتایج گوگل شوید.

  • درج اسکیما به صورت دستی با استفاده از کد:

می توان کد اسکیما را به سورس وب سایت به صورت دستی نیز اضافه کرد. در این صورت کد اسکیما باید در صفحات سایت شما به HTML اضافه گردد. به عنوان مثال یک کد اسکیما به این صورت به کدهای صفحه شما اضافه می شود :

<div itemscope itemtype =”http://schema.org/Movie”>

  <h1 itemprop=”name”>Avatar</h1>

  <span>Director: <span itemprop=”director”>James Cameron</span> (born August 16, 1954)</span>

  <span itemprop=”genre”>Science fiction</span>

  <a href=”../movies/avatar-theatrical-trailer.html” itemprop=”trailer”>Trailer</a> </div>

سپس برای هر پست، محصول و یا هر صفحه ی دیگری که در وب سایت خود ایجاد می کنید باید مشخص کنید که آیا می خواهید اسکیما را در نتایج جستجوی آن صفحه نشان دهید یا خیر.

به یاد داشته باشید که نمایش کد اسکیما و ستاره ها در نتایج گوگل نیاز به مهارت های خاص کدنویسی دارد چرا که ممکن است با وجود درج این کد در سورس وب سایت، باز هم گوگل آن را نمایش ندهد یا فقط برای برخی از پست های خاص آن را به نمایش بگذارد. بنابراین باید شرایطی را ایجاد کنید که این ستاره ها نمایش داده شوند. برای دریافت راهنمایی های بیشتر می توانید با کارشناسان سئو سایت اصفهان تماس بگیرید.

اهمیت کد اسکیما و ستاره ها برای تجارت الکترونیک

اهمیت استفاده از کد اسکیما و ستاره ها در نتایج گوگل برای وب سایت های فعال در حوزه تجارت الکترونیک بسیار زیاد است. بنابراین اگر صاحب یک فروشگاه آنلاین هستید ، حتما از کد اسکیما برای امتیازدهی به محصولات خود استفاده کنید.

درج ستاره ها در نتایج گوگل به عنوان نماینده ی تجربیات شخصی افراد از خرید یک محصول یا مارک تجاری عمل می کند و به دیگران خرید یا عدم خرید این محصول را توصیه می کند. این کار اعتماد افراد بیشتری را برای خرید از وب سایت شما جلب خواهد کرد. از طرف دیگر موجب بهبود رنکینگ شما در نتایج گوگل نیز می شود.

اگر از افزونه WooCommerce در طراحی وب سایت فروشگاهی خود استفاده کرده اید ، دیگر نیازی به نصب جداگانه افزونه برای اجرای اسکیما و ستاره ها ندارید. چرا که WooCommerce به طور پیش فرض از اسکمیا پشتیبانی می کند.

معرفی افزونه های Rich Snippets و کاربرد آنها

به طور کلی پلاگین های ریچ اسنیپت به شما کمک می کنند تا با افزودن سیستم نظردهی به وب سایت، نرخ کلیک خود را بهبود بخشیده و مدیریت کنید و همینطور ترافیک ارگانیک بیشتری برای سایت خود دریافت کنید. به گفته تیم سئو در اصفهان در شرکت بهیدو برای اینکه سایت خود را در بالای موتورهای جستجو قرار دهید، باید از پلاگین های Rich Snippets در وبسایتتان استفاده کنید.

همچنین برخی از افزونه‌های ریچ اسنیپت برای افزودن ویژگی‌های جذاب‌تر به یک وب‌سایت وردپرس مانند تم‌های خاص، تبلیغات، نظرات، توصیفات، ابزارها، گالری عکس و غیره مفید هستند. همه این ویژگی‌ها بازدیدکنندگان آنلاین شما را افزایش می دهند، در نتیجه تعداد کلیک ها در وب سایت افزایش یافته و وب سایت رتبه خوبی در فهرست جستجوی گوگل کسب می کند.

 اسکیما یکی از پلاگین های بسیار معروف ریچ اسنیپت است. علاوه بر آن می توان به پلاگین های معروف دیگری همچون WP Review، Kk Star Rating و Simple Testimonials Showcase اشاره کرد. در ادامه به معرفی افزونه WP Review می پردازیم.

سیستم نظردهی وب سایت وردپرس با افزونه WP Review

  • راه اندازی سیستم نظردهی وب سایت وردپرس با افزونه WP Review

اگر یک سایت وردپرسی فروشگاهی دارید و در سایت خود به بررسی محصولات و خدمات مختلف می پردازید قطعا می دانید که داشتن نظرات هوشمند تعاملی در وب سایت برای سئو سایت و رتبه بندی در موتورهای جستجو چقدر مهم است. در این راستا یک افزونه وردپرس ممتاز با نام WP Review وجود دارد تا بتوانید خیلی راحت ویژگی امتیاز دادن به مطالب را به وب سایت خود اضافه کنید. هنگام طراحی فروشگاه اینترنتی از این افزونه به منظور ایجاد امکان نقد وبررسی درباره محصولات استفاده می شود.

اضافه کردن امکان امتیاز دادن به محصولات و خدمات در فروشگاه های اینترنتی یک راه عالی برای جذب ترافیک بیشتر است چرا که مردم معمولا به سایت هایی که نظرات کاربران خود را منتشر می کنند بیشتر اعتماد دارند. استفاده از نظرات، به ویژه رتبه بندی ستاره ها و اسکیما به شما کمک می کند تا CTR وب سایت خود را افزایش دهید. گوگل و سایر موتورهای جستجو معمولا سایت هایی که دارای کد اسکیما هستند را در اولویت نتایج جستجو نشان می دهند. این مساله باعث می شود که وب سایت شما از موتورهای جستجو کلیک بیشتری دریافت کند.

پیشخوان افزونه WP Review

افزونه WP Review  با ایجاد امکان بررسی در سایت های وردپرسی فروشگاهی به کاربران کمک می کند در هنگام خرید آنلاین، تصمیمی آگاهانه تر بگیرند. به عنوان مثال آنها هنگام خواندن مقایسه دو تلفن همراه با بازه قیمتی یکسان، ترجیح می‌دهند محصولی را بخرند که با نظرات بهتر و رتبه‌بندی ستاره‌های بیشتر در سایت مشخص شده است. از آن گذشته شما می توانید این افزونه را کاملا متناسب با طراحی پوسته قالب وردپرس خود سفارشی سازی کنید تا بیشترین هماهنگی رنگ و طرح را با سایت شما داشته باشد.

بررسی امکانات و انواع رتبه بندی افزونه WP Review

استفاده از این افزونه بسیار آسان است و به راحتی به شما امکان می دهد تا سیستم نظردهی حرفه ای را در وب سایت خود ارائه دهید. شما با افزونه WP Review می توانید بدون نیاز به کدنویسی انواع مختلف سیستم های نظردهی مانند رتبه بندی ستاره ها، درصد و امتیاز را به وب سایت خود اضافه کنید. مهم ترین امکانات این افزونه عبارتند از:

  • امکان رتبه بندی و بررسی نظرات کاربران
  • سازگار با هر قالب وردپرس
  • پشتیبانی از ۱۴ نوع ریچ اسنیپت
  • دارای ۱۶ طرح از پیش تعریف شده
  • دارای چندین سیستم رتبه بندی مانند ستاره، نقطه، درصد، دایره و غیره

 منبع: wordpress.org

۲.۶/۵ - (۱۴ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  −  1  =  1

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان