شیوه صحیح نوشتن کپشن در اینستاگرام

شیوه صحیح نوشتن کپشن در اینستاگرام

اینستاگرام یک بستر رسانه ی اجتماعی است که همیشه در حال تغییر است. ما در اینجا هر روز شاهد ظهور گرایش های جدیدی هستیم که توسط افراد تأثیرگذار و مشاغل تازه و مبتکر ارائه می شوند و از یک استراتژی بازاریابی خلاقانه بر خوردار هستند. همه اینها بدان معناست که ایجاد پست های جذاب اینستاگرام موضوعی نیست که به راحتی بخواهید از کنار آن بگذرید. بلکه برای دیده شدن در این رسانه اجتماعی پر مخاطب قطعاً باید چیزی برای گفتن داشته باشید. اگر می خواهید مدیریت اینستاگرام شما تاثیرگذار و بدون نقص باشد باید شیوه صحیح نوشتن کپشن در اینستاگرام را بدانید.

به یاد داشته باشید تنها استفاده از تصاویر جذاب و محتوای بصری با کیفیت در اینستاگرام کافی نیست بلکه نوشتن عنوان و کپشن مناسب با آن نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. زیرا کپشن ها فرصتی عظیم برای ایجاد رابطه قوی تر با مخاطبانتان ایجاد می کنند. البته این نکته توسط بیشتر افراد نادیده گرفته می شود. به همین خاطر در ادامه به شیوه صحیح نوشتن کپشن در اینستاگرام می پردازیم. با بهیدو همراه باشید.

شیوه صحیح نوشتن کپشن در اینستاگرام چگونه است؟

یک زیرنویس خوب در اینستاگرام توضیح می دهد که عکس یا ویدئوی شما در چه زمینه ای است. علاوه بر این شما می توانید در کپشن خود از دنبال کنندگان خود بخواهید که اقدام خاصی انجام دهند. مثلا هنگامی که از آنها می خواهید پست شما را لایک کنند و یا به اشتراک بگذارند مخاطبان شما با سرعت بیشتری گسترش می یابند. بنابراین اگر تا به حال  به کپشن در پست های اینستاگرامی خود توجهی نکرده اید ، در واقع شما فرصتی را برای جذب مخاطبان بیشتر از دست داده اید.

البته شاید در ابتدا عنوان و کپشن های مورد استفاده ی شما در اینستاگرام چندان جذاب به نظر نرسند. اما نباید نا امید شوید. زیرا به محض شروع به ارسال محتوا با زیرنویس ، به تدریج خواهید آموخت که کدام ایده ها بهترین نتیجه را دارند و مخاطبان به کدام کپشن ها بیشتر علاقه مندند. به این ترتیب بعد از مدتی ، می توانید از این تجربه برای ایجاد سریع تر و موثرترین زیرنویس استفاده کنید.

بیشتر بدانید : چطور وارد اکسپلور اینستاگرام شویم؟

یک زیرنویس جذاب می تواند دنبال کننده های شما را به تعامل با عکس ها و فیلم های شما و یا خرید محصولات یا خدماتتان ترغیب کند. در اینجا نکات و شیوه صحیح نوشتن کپشن در اینستاگرام را به شما یادآوری می کنیم. اگر در حال حاضر مدیر اینستاگرام هستید و یا حتی به مدیریت اینستاگرام علاقه مندید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

captions on Instagram

  • کپشن را با موارد مهم شروع کنید

عنوان اینستاگرام فقط می تواند ۲۲۰۰ کاراکتر داشته باشد. این مقدار کاراکتر به شما فضای زیادی برای نوشتن کپشن می دهد. اما دنبال کنندگان شما چقدر تمایل دارند همه کپشن را مطالعه کنند؟ نتایج نشان می دهد اکثر افراد تنها به دو سه خط اول توجه می کنند. بنابراین برای داشتن یک مدیریت اینستاگرام تاثیرگذار باید بتوانید در چندین خط اول موارد مهم و مرتبط با محصول یا خدمات خود را کاملا واضع و بدون ابهام بازگو کنید تا توجه مخاطبان را به محتوای خود جلب کنید.

  • به کپشن خود فراخوان اضافه کنید

شما به احتمال زیاد پست های اینستاگرامی خود را با هدف خاصی منتشر می کنید. به این فکر کنید که وقتی طرفدارانتان پست شما را می بینند ، از آنها چه انتظاری دارید. بر همین اساس می توانید یک فراخوان موثر برای اقدام به کپشن خود اضافه کنید.

در واقع فراخوان برای اقدام باید مردم را وادار به انجام کاری کند. مثلا پست شما را به اشتراک بگذارند یا نظر خود را در زیر پست شما اعلام کنند. اگر نمی خواهید خیلی صریح و مستقیم از دنبال کنندگان بخواهید که شما را لایک کنند یا نظر خود را اعلام کنند، می توانید سوالی بپرسید تا افراد را ترغیب به ارسال نظر کنید. شما همچنین در کپشن خود می توانید از آنها بخواهید تا روی URL سایتتان کلیک کرده و وارد فروشگاه آنلاین شما شوند.

دعوت از افراد برای شرکت در مسابقه و دنبال کردن برند تجاری شما در اینستاگرام نیز یکی دیگر از نمونه فراخوان های پرکاربرد در اینستاگرام است. فراموش نکنید یک فراخوان موثر می تواند نرخ تعامل کاربران در حساب اینستاگرام شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

  • از پاراگراف های کوتاه استفاده کنید

همانطور که گفته شد، اکثر مردم مایل نیستند بیش از چند ثانیه برای هر پست در اینستاگرام زمان صرف کنند. آنها می خواهند پست های زیادی را مرور کنند، بنابراین باید از پاراگراف های کوتاه و خوانا برای کپشن خود استفاده کنید. شما به عنوان یک مدیر اینستاگرام باید به سهولت خواندن کپشن اینستاگرام اهمیت بدهید.

شما باید علاوه بر متن به ظاهر کپشن خود نیز اهمیت بدهید. مثلا برای برجسته کردن کپشن در استوری اینستاگرام می توانید رنگ ها و اندازه های متفاوت فونت ها را امتحان کنید.

با بهیدو بیشتر بدانید: راهنمای تولید محتوای تبلیغاتی در اینستاگرام

  • در کپشن اینستاگرام از Emoji مرتبط استفاده کنید

نکته دیگر در نوشتن کپشن های حرفه ای استفاده صحیح از ایموجی ها است. شکلک های مختلفی وجود دارد که می توانید با توجه به نیازهای خود از آن ها استفاده کنید.
اگر از ایموجی‌ها برای تمرکز تماس خود استفاده نمی‌کنید، می‌توانید از آن‌ها در ابتدای عنوان خود برای جلب توجه مخاطبان خود استفاده کنید.

در حساب شخصی خود می توانید به جای کلمات از چند ایموجی استفاده کنید و تیتر خود را جذاب تر کنید
در واقع به یاد داشته باشید که هرگز نباید از آنها سوء استفاده کنید. استفاده بیش از حد از ایموجی ها نیز باعث می شود مخاطب از خواندن متن دوری کند.

Emoji ها همیشه محبوب بوده اند. بنابراین قطعا اضافه کردن آن به برخی از کپشن ها می تواند موجب جذابیت بیشتر محتوای شما شود. شکلک های جالب می توانند گاهی اوقات جایگزین خوبی برای کلمات و احساسات شما باشند. همچنین شما می توانید در ابتدای زیرنویس خود چندین شکلک قرار دهید تا توجه دنبال کننده ها را به خواندن ادامه مطلب جلب نمایید.

خیلی از اینفلوئنسرها و شخصیت های معروف اینستاگرامی همیشه از شکلک های زیبا و مرتبط در کپشن پست های خود استفاده می کنند. البته نباید در استفاده از آنها زیاده روی کنید.

• به کپشن خود فراخوان اضافه کنید

  • در کپشن نویسی خلاقیت داشته باشید

اینستاگرام یک بستر فوق العاده ی رایگان برای نشان دادن خلاقیت شما است. بنابراین این فرصت را از دست ندهید و سعی کنید خلاقیت و استعدادهای خود را به مخاطبانتان نشان دهید. فراموش نکنید نوشتن زیرنویس های جذاب و خلاقانه در اینستاگرام که باعث ایجاد تعامل بیشتر می شود ، یک استراتژی عالی بازایابی دیجیتال است.

  • برای تقویت قابلیت دیده شدن از هشتگ استفاده کنید

هشتگ ها نه تنها می توانند به شما کمک کنند فالوئرهای بیشتری در اینستاگرام کسب کنید ، بلکه راهی عالی برای ارتباط موثر تر با مشتریان و علاقه مندان به محتوای شماست.

علاوه بر این هشتگ ها به سازماندهی و طبقه بندی عکس ها و محتوای ویدئویی شما کمک می کنند ، به این معنی که اینستاگرام می داند چه زمانی پست شما را به بینندگان نشان دهد ( مثلا زمانی که هشتگ را جستجو کرده اند یا در حال کاوش در صفحه اکسپلور اینستاگرام در رابطه با موضوع پست شما هستند.)

برای مدیریت اینستاگرام موفق بهتر است به جای استفاده از محبوب ترین هشتگ های اینستاگرام ، از هشتگ های برتر اینستاگرام که افراد جامعه را درگیر می کنند و مخصوص مخاطبانتان هستند استفاده کنید.

هنگام نوشتن تیتر خود از لحن و عبارتی مشابه استفاده کنید

سعی کنید هنگام نوشتن کپشن در صفحه اینستاگرام خود صدا و سبک منحصر به فردی داشته باشید.

لحن و سبک گفتاری که مختص شماست و به مخاطبتان یادآوری می کند. با این کار برند خود را در ذهن مخاطب خاص خواهید کرد.
اگر صفحه شما یک تجارت است، لحن نشان دهنده شخصیت برند شما است. لحن توضیحات اینستاگرام در صفحه کسب و کار شما باید مانند سایر مواد بازاریابی شما باشد.

ارتباط عکس پست و توضیحات شما

متاسفانه یکی از اشتباهاتی که کاربران هنگام اشتراک گذاری پست در اینستاگرام می توانند تکرار کنند، عدم ارتباط مثبت بین محتوای بصری و محتوای متنی است که بدون شک یکی از مشکلات اصلی دیده نشدن در اینستاگرام است.

به عنوان مثال، اگر هشتگ خرید آیفون را جستجو کنید، تصور کنید که گوشی های نوکیا به جای آیفون ظاهر شوند. بنابراین سعی کنید محتوای تصویری و متنی را به صورت موازی ایجاد کنید. همانطور که گفته شد، کپشن فقط برای معرفی محتوای بصری پست شما است.

بیتشر بدانید: چگونه از اینستاگرام درآمدزایی کنیم؟

مکان مناسب را انتخاب کنید

پس از انجام مراحل بالا  نوبت به انتخاب مکان مناسب است ، باید محل کار خود را انتخاب کنید تا کاربر پس از مشاهده پست اینستاگرام شما بر روی همان آدرس یا مکان بالای پست اینستاگرام کلیک کند.

سپس این کار را به این صورت انجام دهید، شما نقطه عطفی در آینده شغلی خود خواهید بود. و اگر یک کاربر اینستاگرام به دنبال مکانی باشد، می تواند شما را در کنار سایر مشاغل در آنجا ببیند. همانطور که قبلا ذکر شد، مطمئن شوید که آدرس کامل خود را در هدر قرار دهید.

قرار دادن آیدی و آدرس پیج به صورت منظم در کپشن

به دلیل کوچک بودن فونت کپشن اینستا باید این احساس را داشته باشید که با انتخاب شناسه پیوست شده نمی توانید id را وارد کنید زیرا فونت متن کپشن واقعا کوچک است.

بنابراین، ورود کاربر به صفحه شما تنها با یک عمل دشوار است. به همین دلیل توصیه می شود شناسه صفحه خود را ۲ یا ۳ بار پشت سر هم ارسال کنید تا کاربر از طریق هدر قسمت ID وارد صفحه شما شود.

امتیاز دهی شما به این صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

51  −    =  47

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان