ضرورت آپدیت محتوا در سئو (مزایای بروزرسانی محتوا)

ضرورت آپدیت محتوا برای سئو

ضرورت آپدیت محتوا برای سئو سایت را نباید نادیده گرفت. چرا که به روز رسانی محتوای سایت به شما این امکان را می دهد که اطلاعات به روز و با کیفیتی را در اختیار مخاطبان خود قرار دهید و این ویژگی برای موتورهای جستجو بسیار ارزشمند است.

به یاد داشته باشید که هرچه بیشتر سایت خود را به روز رسانی کنید و محتوای جدیدی به وب سایت خود اضافه کنید، ربات های گوگل برای فهرست کردن وب سایت شما بیشتر از آن بازدید می کنند. سعی کنید تا حد امکان محتوای متنی باکیفیت به وب سایت خود اضافه کنید. به این ترتیب وب سایت شما بیشتر در موتور جستجوی گوگل پیدا می شود و به شما امکان می دهد تا سئوی خود را به میزان قابل توجهی بهبود بخشید. اما چگونه محتوای وب سایت را آپدیت کنیم؟ در این راهنما تمام نکات آپدیت محتوا برای سئو را بررسی خواهیم کرد. همچنان با تیم سئو در اصفهان در شرکت بهیدو همراه باشید.

شرکت دیجیتال مارکتینگ بهیدو ارائه دهنده خدمات طراحی سایت در اصفهان ، طراحی فروشگاه اینترنتی و خدمات سئو در اصفهان است. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان طراحی سایت با ما تماس بگیرید.

 

استراتژی آپدیت محتوا 

طبق تجربه کارشناسان سئو در اصفهان ، برای آپدیت محتوا در وبسایت، شما باید حداقل ۵ درصد از یک صفحه را تغییر دهید تا توسط موتورهای جستجو به عنوان یک صفحه به روز شده در نظر گرفته شوید. افزودن یک جریان RSS یا یک ویجت پست های تصادفی می تواند باعث شود تا گوگل به روز شدن صفحه شما را باور کند. اما با این حال بهتر است برای دستیابی به بهترین کیفیت ممکن، خودتان محتوا را به روز کنید.

چه زمانی به آپدیت محتوا نیاز داریم؟

در حالت ایده آل شما باید وب سایت خود را به صورت روزانه به روز کنید. اگر برایتان سخت است، هر چند وقت یکبار این کار را انجام دهید. معمولاً گفته می شود که باید حداقل هفته ای یک بار وب سایت خود را به روز کنید تا تأثیر مثبتی بر سئو وب سایت داشته باشید.

 

چگونه وب سایت خود را به روز نگه داریم؟

برای به روز نگه داشتن وب سایت، به پیش بینی و برنامه ریزی برای به روز رسانی ها و همینطور انتشارات جدید نیاز دارید. شما باید اهداف خود را از انتشار محتوا یا بروزرسانی آن مشخص کنید. برای انجام این کار، می توانید از یک نقشه ذهنی استفاده کنید و لحن و پیام متن خود را با آن تطبیق دهید. سعی کنی مقاله هایی را که باید تا ماه های آینده در وب سایت خود منتشر کنید به صورت یک جدول زمانبندی شده تعیین نمایید.

سپس در طول مدت زمان معین شده روی یک موضوع خاص تمرکز کنید و آن را به موضوعات فرعی مختلف (مثلاً در طول یک ماه) تقسیم کنید. در مجموع، به روز رسانی وب سایت و آپدیت محتوا به شما این امکان را می دهد که بازدیدکنندگان خود را راضی نگه داشته و آنها را متقاعد کنید که همیشه به وب سایت شما بازگردند.  همچنین این امکان را به شما می دهد تا رتبه بندی SERP سایت خود را بهبود بخشید و در عین حال ترافیک ارگانیک وب سایت خود را افزایش دهید.

شما می توانید با آپدیت محتوای پست های قدیمی در وبلاگ خود بیشترین بازدهی را از آنها برای سئو سایت خود ایجاد نمایید. اما چگونه؟ در ادامه به روش های آپدیت محتوا برای سئو می پردازیم.

همچنان شرکت دیجیتال مارکتینگ بهیدو ارائه دهنده خدمات طراحی سایت در اصفهان ، طراحی فروشگاه اینترنتی و خدمات سئو در اصفهان  همراه باشید.

 

روش های آپدیت محتوا برای سئو چیست؟

  1. ابتدا محتوای قدیمی خود را با پتانسیل سئو تحقق نیافته اولویت بندی کنید:

درست مانند زمانی که موضوع جدیدی را برای نوشتن انتخاب می‌کنید، برای آپدیت کردن محتوای پست های قدیمی نیز باید محتوایی را انتخاب کنید که بیشترین ارزش را برای سئو وبسایت شما ایجاد می کند. یک استراتژی ساده و موثر این است که محتوای ضعیفی را که توسط مخاطبان زیادی سرچ می شود انتخاب کنید.

برای این منظور به کنسول جستجوی گوگل سر بزنید و به عملکرد محتواهای خود نگاه کنید. توجه ویژه ای به میزان نمایش و نرخ کلیک صفحات خود داشته باشید. برای هر بازه زمانی معین، نمایش ‌ها نشان می‌دهند که هر چند وقت یک‌بار یک مقاله در نتایج جستجو ظاهر می ‌شود؛ در حالی که نرخ کلیک نشان می دهد که چه تعداد کاربر روی پست وبلاگ شما کلیک کرده اند.

 

 

طبق تجربه تیم سئو در اصفهان برای آپدیت محتوا بهتر است مقاله ای را انتخاب کنید که تعداد قابل توجهی از نمایش‌ها، اما با نرخ کلیک نامتناسب و پایین را دارد.

از طرف دیگر، می‌توانید از ابزار کلمات کلیدی نیز برای شناسایی مقاله هایی که نیاز به آپدیت دارند استفاده کنید. برای این منظور پست هایی که از ۱۱ تا ۵۰ رتبه بندی می شوند (یعنی در صفحات دوم تا چهارم نتایج جستجوی گوگل هستند)، فرصت های خوبی برای به روز رسانی در کلمات کلیدی هدف دارند.

  1. محتوای خود را ارزیابی کرده در مورد محتوا تحقیق کنید:

اکنون که مقاله های مورد نظر برای آپدیت محتوا را شناسایی کرده اید، ابتدا محتوای خود را ارزیابی کرده و تحقیقات رقابتی انجام دهید. به طور خاص، نگاهی دقیق تر به محتوای قدیمی خود بیندازید و ببینید که  هدف یا اهداف اولیه آن چه بوده است؟ در کجاها موفق عمل کرده و در کدام بخش ها ضعیف است؟ شما می توانید مقاله های قدیمی ‌وبلاگتان را با کلمات کلیدی که می خواهید در آنها رتبه‌ بگیرید، آپدیت کنید.

تحقیقات رقابتی انجام دهید: به آنچه در حال حاضر در صفحه اول نتایج جستجو برای کلمات کلیدی هدف شما رتبه بندی می شود نگاه کنید. این صفحات را با صفحات خود مقایسه کنید و سعی کنید ایده های جدید و مفیدی را برای آپدیت محتوا در سایت خود به دست آورید.

  1. به ارزش محتوای خود اضافه کنید نه لزوما طول آن:

اغلب اوقات، بازاریابان محتوا اشتباها تعداد کلمات را به عنوان عامل تعیین کننده کیفیت محتوا در نظر می گیرند و فکر می کنند هر چه یک مقاله در وبلاگ طولانی تر باشد، بهتر است. اما گول نخورید زیرا محتوای طولانی لزوما به معنای ایجاد ارزش بیشتر در سئو سایت نیست. در واقع اگر الگوریتم گوگل واقعاً محتوای طولانی تر را ترجیح می داد، هر وب سایت فقط بر روی تولید حجم زیادی از مطالب غیرمفید کار می کرد. هدف شما در تولید محتوا در درجه اول باید ارائه ارزش به خوانندگان باشد. برای ایجاد ارزش بیشتر حتما موارد زیر را در نظر بگیرید:

– مخاطب هدف شما با خواندن محتوای شما می خواهد به چه چیزی دست یابد؟ (به عبارت دیگر، هدف جستجوی آنها چیست؟)

– چگونه می توانید به خوانندگان در دستیابی به اهداف خود کمک کنید؟

– صفحات فعلی که رتبه بالایی برای کلمه کلیدی هدف شما دارند چه چیزی به مخاطبان ارائه داده اند؟

همچنین گاهی اوقات ارزش محتوا و طول آن دست به دست هم می دهند و برخی از مقاله ها از پوشش کامل تر و عمیق تر یک موضوع برخوردارند که در نتیجه رتبه بهتری در نتایج موتورهای جستجو به دست می آورند.

 

به ارزش محتوای خود اضافه کنید نه لزوما طول آن

 

  1. اشتباهات تایپی و گرامری محتواها را برطرف کنید:

یک راه ساده برای به روز رسانی محتوا برای عملکرد بهتر آن رفع  اشتباهات تایپی، خطاهای دستوری و غیره است. اگرچه این به ‌روزرسانی ها نسبتاً ساده به نظر می ‌رسند، اما بسیار ارزشمند هستند. یک اشتباه تایپی یا کاملا نابجا می تواند کسب وکار شما را غیرحرفه ای نشان دهد و اقتدار آن را تضعیف کند و کاربران متوجه آن خواهند شد.

  1. پیوندهای داخلی و خارجی را بهبود بخشید:

علاوه بر ویرایش محتوای خود، طبق توصیه تیم سئو در اصفهان باید پیوندهای داخلی و خارجی آن را نیز بررسی کنید و در صورت لزوم آنها را اصلاح کنید. برای شروع، روی هر پیوندی در مقاله خود کلیک کنید و مطمئن شوید که هر کدام به یک صفحه وب مرتبط منجر می شود. همچنین اگر یک پیوند خارجی به منبع قدیمی منتهی شود، زمان آن رسیده است که تحقیقات یا آمار جدیدی به پیوندهای خارجی خود اضافه کنید. آپدیت محتوا همچنین فرصت هایی  رابرای افزودن لینک های داخلی جدید نیز ایجاد می کند. افزودن لینک جدید به سایر صفحات مرتبط در وب سایت شما، ترافیک را به صفحات دیگر نیز هدایت می کند و خوانندگان سایت شما را به مدت طولانی تری نگه می دارد.

  1. کلمات کلیدی خود را بهینه کنید:

کلمات کلیدی نباید به صورت فرمولی در یک محتوا درج شوند، بلکه باید به روشی طبیعی که با نیازهای کاربران هماهنگ باشد، گنجانده شوند. با این وجود، می توانید با قرار دادن کلمات کلیدی به صورت استراتژیک، در بین متن محتوای خود، برچسب های عنوان، تگ های توضیحات متا و سرفصل ها ، محتوای خود را بهینه کنید. از وارد کردن اجباری کلمات کلیدی به هر عنوان یا پاراگراف خودداری کنید. شما باید کلمات کلیدی را به طور طبیعی درج کنید، به گونه ای که تجربه کاربر را تکمیل کند.

  1. از چند رسانه ای های مرتبط استفاده کنید:

محتوای بصری به مقاله های شما عمق می بخشد و متن را برای مخاطب قابل هضم تر می کند. گاهی اوقات ، آنها حتی ممکن است اطلاعات را به شیوه ای بهتر ارائه دهند. در نتیجه، افزودن چند رسانه ای به یک صفحه یک تکنیک آسان و ساده برای بهبود تجربه کاربری است. برای این منظور طیف گسترده ای از گزینه ها وجود دارد که عبارتند از:  تصاویر، گیف ها،  اینفوگرافیک، ویدیوها و پادکست ها. توصیه می شود از تصاویر ذخیره شده برای وب استفاده کنید و alt تصاویر را فراموش نکنید.

 

از چند رسانه ای های مرتبط استفاده کنید:

 

  1. از تغییر URL خودداری کنید:

به طور کلی، به روز رسانی محتوا نیازی به تغییر URL ندارد. در واقع این کار باعث می شود شما ارزش سئو را از لینک های موجود به صفحه از دست بدهید. البته می‌توانید یک تغییر مسیر ۳۰۱ برای مسیریابی مجدد ترافیک راه‌اندازی کنید، اما ممکن است با از دست دادن مقداری ارزش سئو همراه باشد. از این گذشته، موتورهای جستجو برای تشخیص تغییر مسیر و اعتبار دادن به URL جدید بر اساس نسخه قبلی، به زمان نیاز دارند. البته این بدان معنا نیست که تغییرات URL کاملاً غیرمجاز است. شما فقط باید در مورد تغییر آن درست فکر کنید.

چه زمانی تغییر URL یک پست منطقی است؟

-اگر خیلی طولانی باشد – مانند بیش از ۱۰۰۰ کاراکتر

– اگر در حال سازماندهی مجدد سایت خود و دسته بندی صفحات آن هستید.

–  اگر URL حاوی اطلاعات محدود کننده ای باشد.

 

مزایای بروزرسانی محتوا

شما با تازه کردن محتوای وب سایت خود، شانس بیشتری جهت رتبه بندی برای عبارات جستجوی مختلف دارید. البته این لزوماً به این معنی نیست که به‌روزرسانی قطعاً باعث می‌شود رتبه بالاتری کسب کنید. با این حال، با افزودن محتوای جدیدی که باعث ایندکس شدن وب سایت شما می شود، فرصت های بیشتری برای نمایش در نتایج جستجو پیدا می کنید که می تواند باعث افزایش ترافیک وب سایت شما شود. وبلاگ ها معمولا ابزاری عالی برای دستیابی به این هدف هستند، زیرا آنها جریان های داخلی به روز رسانی سایت هستند.

باید کدام محتوا را بروزرسانی کنیم؟

طبق تجربه تیم سئو در اصفهان در شرکت بهیدو پست هایی که از ۱۱ تا ۵۰ رتبه بندی می شوند (یعنی در صفحات دوم تا چهارم نتایج جستجوی گوگل قرار دارند) فرصت های خوبی برای به روز رسانی دارند. علاوه بر این تازه کردن صفحات اصلی وب سایت نیز یک تاکتیک ایده آل است، زیرا این صفحات معمولاً بیشترین ارزش را دارند.

بررسی محتوای قدیمی و آپدیت محتوا

هنگامی که محتوای جدیدی را به محتوای قبلی سایت خود اضافه می کنید در اصل فرصت های بیشتری را برای سایت خود فراهم می کنید تا حاوی کلمات کلیدی بیشتری باشد. کلمات کلیدی در نمودار الگوریتم برای نمایه سازی و رتبه بندی موتورهای جستجو قرار دارند. محتوایی که اغلب به محتوای قبلی سایت اضافه می شود، مانند آپدیت پست های وبلاگ یا مقاله، به شما این امکان را می دهد که مقاله را با کلمات کلیدی مرتبط بیشتری بهینه کنید که می تواند بازدیدکنندگان را به سایت شما جذب کند.

یک نکته مهم دیگر در خصوص آپدیت محتوا برای سئو این است که از نوشتن محتوا پیرامون یک کلمه کلیدی خودداری کنید. بلکه آن را پیرامون آنچه خواننده می خواهد بداند بنویسید. سپس از متا تگ ها، تگ های عنوان، لینک سازی های داخلی و خارجی و توضیحات برای ارتقاء کلمات کلیدی خود استفاده کنید، اما محتوا را در حالت طبیعی نگه دارید.

 چه چیزی در صفحات فعلی وب سایت باید کامل یا حذف شود؟

گاهی اوقات ارزش و طول دست به دست هم می دهند،  مثلا برخی از پست ها از پوشش کامل تر و عمیق تر یک موضوع بهره می برند. برای مثال، اگر فهرستی را به‌روزرسانی می‌کنید، می‌توانید موارد بیشتری را به آن اضافه کنید یا به هر عنوان عمق بیشتری اضافه کنید. اما مواقع دیگر، ممکن است برعکس باشد. مثلا شاید لازم باشد اطلاعات اضافی را که خواننده را از نکات اصلی مقاله دور می‌کند، حذف کنید، مانند محتوایی که زیبا به نظر می‌رسد اما ارزش کمی به عمق مطلب اضافه می‌کند.

منابع:

en.sitew.com

seobuddy.com

امتیاز دهی شما به این صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

41  +    =  44

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان