همه آنچه باید درباره مگا منو بدانید

همه چیز درباره مگا منو

مگا منو ها اغلب در سایت های بزرگی مانند دیجی کالا که تعداد قابل توجهی صفحات برای پیمایش کاربران دارند استفاده می شوند. در این صورت به جای استفاده از یک منوی کشویی، مگا منو با ارائه گزینه های بیشتری به مخاطبان قابل ارائه است. استفاده از مگا منو هنگام طراحی سایت می تواند با کلیک کمتر، ورود عمیق تر و کاربردی تر به سایت را برای کاربران امکان پذیر نماید، با این وجود در طراحی مگا منوها باید دقت زیادی به خرج داد که تا حد امکان کاربرپسند باشند.

مگا منوها می توانند برای وب سایت های شرکتی و به ویژه برای وب سایت های تجارت الکترونیک بسیار مفید باشند. چرا که این نوع سایت‌ها اغلب حاوی محتوای زیادی هستند که می‌توانند به راحتی در گروه های مختلف دسته‌بندی شوند و از طریق یک مگا منو قابل دسترسی باشند. در ادامه در خصوص مگا منو ها بیشتر توضیح خواهیم داد. همچنان با شرکت دیجیتال مارکتینگ بهیدو همراه باشید.

این شرکت انواع خدمات طراحی سایت در اصفهان ، طراحی فروشگاه اینترنتی و طراحی سایت شرکتی را به مشتریان ارائه می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان طراحی سایت با ما تماس بگیرید.

همه چیز درباره مگا منو

توجه به منو در هنگام طراحی سایت به ویژه طراحی فروشگاه اینترنتی بسیار مهم است. منوی سایت باید مرتب به نظر برسد و همه زیر مجموعه های آن نیز به درستی سازماندهی شوند. علاوه بر این منو باید در تمام دستگاه ها پشتیبانی شود و راحتی زیادی برای پیمایش سریع و آسان را برای کاربران فراهم سازد.

منوی فروشگاه های اینترنتی بزرگ با تنوع بالای محصولات در صورتی که به خوبی طراحی و ساخته نشده باشد، می تواند مشتریان را در مسیریابی و جستجوی محصول مورد نظرشان در سایت با چالش مواجه کند. اما مگا منو به خوبی به بازدیدکنندگان وب سایت شما نشان می دهد که محصولات چگونه در سایت سازماندهی یا دسته بندی شده اند تا آنها بتوانند دقیق و هر چه سریع تر به آنچه مدنظرشان است دسترسی پیدا کنند.

نمونه ای از مگا منو در سایت فروشگاهی

سایت های فروشگاهی بزرگ مانند دیجی کالا برای افزایش کارایی خود هر چند وقت یک بار دست به طراحی مجدد UI خود می زنند و تغییرات قابل توجهی را در سایت به وجود می آورند که به هرچه کاربرپسندتر شدن سایت کمک می کند. استفاده از مگا منو به جای منوی قدیمی در سایت دیجی کالا یکی از تغییرات هوشمندانه طراحان برای بالا بردن کارایی سایت برای مخاطبان است که مورد توجه فروشگاه های اینترنتی دیگر نیز قرار گرفته است. اما مگا منو چیست و چگونه می توان از آن استفاده کرد؟ در ادامه به همه چیز درباره مگا منو ها می پردازیم.

مگا منو چیست؟

امروزه اکثر وب‌سایت‌های خبری، فروشگاه‌های آنلاین و وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک بدون داشتن منوی بزرگ واقعا ناقص خواهند بود. حتی بزرگ‌ترین وب‌سایت‌های فروش آنلاین خارجی مانند آمازون و eBay و سایت های داخلی مانند دیجی کالا نیز بدون کمک از منوهای بزرگشان، چنین موفقیتی نخواهند داشت.

مگا منوها نوعی از منوهای قابل گسترش در وب سایت ها هستند که در آن بسیاری از گزینه ها در یک طرح بازشوی دو بعدی به نمایش گذاشته می شود. آنها یک انتخاب عالی برای طراحی سایت های جدید یا حتی بازطراحی UI می باشند زیرا می توانند تعداد زیادی از دسته بندی را در یک نگاه به مخاطبان نمایش دهند. مگا منوها معمولا دارای ویژگی های زیر هستند:

  • مگا منو دارای پنل های بزرگ و دو بعدی است که به گروه هایی از گزینه های ناوبری تقسیم می شوند.
  • انتخاب‌های ناوبری در مگامنو از طریق طرح‌بندی، تایپوگرافی و نمادها ساختار یافته‌ شده اند.
  • در مگا منو همه چیز به یکباره و بدون پیمایش قابل مشاهده است.
  • مگا منو به شکل عمودی یا افقی نشان داده می شود.
  • گزینه‌های منو با نگه داشتن نشانگر یا کلیک کردن نمایش داده می شوند.
  • این منوها فضای کافی برای تصاویر و سایر محتوای غنی را فراهم می‌کنند تا به کاربران در انتخاب گزینه مناسب کمک نمایند.
  • مگا منوها همچنین به طراحان این امکان را می‌دهند که سطوح مختلفی از معماری اطلاعات سایت را نشان دهند.

چرا باید از مگا منو استفاده کنیم؟

برای سایت ها و فروشگاه های اینترنتی بزرگ که ویژگی ها و محصولات زیادی را ارائه می کنند یک منوی کشویی معمولی ممکن است اغلب گزینه‌های مورد نیاز کاربران را نمایش ندهد. البته شما می‌توانید در این منوها اسکرول کنید، اما به دلیل وقت گیر بودن پیمایش، استفاده از آنها از حوصله ی خیلی از کاربران خارج است. در نتیجه، مشتریان نمی توانند تمام انتخاب های موجود در سایت را به صورت بصری با یکدیگر مقایسه کنند. به علاوه اینکه مردم معمولا به اندازه ای مشغله دارند که گزینه های قبلی سایت در ذهنشان باقی نمی ماند.

طراحی سایت با مگا منو

اما مگا منوها همه چیز را در یک نگاه نشان می دهند، بنابراین کاربران می توانند به جای تلاش برای به خاطر سپردن، به راحتی همه گزینه ها را ببینند و با یکدیگر مقایسه کنند. مگا منو یک منوی کشویی با بسط های چند سطحی است که به شما این امکان را می دهد تا کل ناوبری وب سایت خود را در یک منوی واحد قرار دهید. یک مگا منو به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد که حتی به عمیق ترین بخش های یک وب سایت از طریق منوی اصلی دسترسی پیدا کنند.

الزامات مهم برای طراحی مگا منو

مگا منوها ناوبری سایت شما را بهبود می بخشند. این منوها با کمک به کاربران برای یافتن اطلاعات بیشتر،  به شما به عنوان فروشنده نیز کمک می کنند تا بیشتر بفروشید یا به اهداف تجاری دیگر مانند انتشار اطلاعات مفید از کسب وکارتان دست یابید. با این وجود برای بهره بردن حداکثری از این مزایا باید الزامات طراحی مگا منو را در نظر داشته باشید.

ساده نگه داشتن منو در وب سایت ها دستورالعمل استانداردی است که برای  استفاده از مگا منوها در هنگام طراحی سایت و طراحی فروشگاه اینترنتی نیز اعمال می شود. فقط به این دلیل که می توانید هر چیزی را در مگا منو قرار دهید دلیل نمی شود که این کار را انجام دهید. زیرا در این صورت باز هم ممکن است موجب گمراهی کاربران سایت شود. در مجموع قرار دادن گزینه های کمتر در منوی سایت به معنای درک راحت تر و اشتباه کمتر کاربران وب سایت می باشد. به ویژه، از ویجت‌های رابط کاربری گرافیکی و سایر عناصر رابط که شامل تعامل پیشرفته‌تر از یک کلیک ساده هستند، خودداری کنید.

بهترین افزونه های مگا منو در وردپرس

آیا می خواهید یک مگا منو در وب سایت خود نصب کنید؟ اگر از پلتفرم وردپرس استفاده می کنید می توانید بدون نیاز به نوشتن کد از افزونه های مگا منو در طراحی وب سایت خود استفاده نمایید. در ادامه به معرفی بهترین افزونه های مگا منو در وردپرس می پردازیم.

بهترین افزونه های مگا منو در وردپرس

  • افزونه Max Mega Menu

این افزونه یک پلاگین بسیار جذاب و کارآمد برای سایت های وردپرس است که با کمک آن می توانید انواع منو های کشویی حرفه ای و زیبا را ایجاد نمایید و با استفاده از CSS به آسانی می توانید آن را سفارشی سازی کنید. این افزونه قابلیت های زیادی دارد. برای مثال شما می توانید مگا منو را به گونه ای تنظیم کنید که با قرار گرفتن نشانگر ماوس روی منو به راحتی منو نمایش داده شود. همچنین بیشتر از صد گونه تنظیمات برای شخصی سازی منو با این افزونه وجود دارد.

  • افزونه Mega Menu by WooRockets

این افزونه یکی از بهترین پلاگین های ساخت مگا منو در وردپرس است که به راحتی و بدون هیچ دردسری انواع مگا منوی های حرفه ای و ساده را در وبسایت شما ایجاد می کند. افزونه فوق یک منوی حرفه ای و جذاب همراه با امکانات ویژه ای همچون اضافه کردن تصاویر و متن به منو می باشد. علاوه بر این با استفاده از این افزونه امکان استایل دهی های مختلف به منو وجود دارد.

  • افزودنی مگا منو Huger برای المنتور

افزونه Huger یک افزونه معروف برای ایجاد مگامنو در سایت های وردپرس است که برای صفحه ساز المنتور (Elementor) استفاده می شو و به ساخت سریع و حرفه ای منو در سایت شما کمک می کند. این افزونه از تنظیمات مستقیم و منعطف برای ایجاد یک منوی زیبا ، راحت و پیشرفته برای سایت های مختلف برخوردار است و کاربران با استفاده از آن می توانند همه اطلاعات مهم سایت را سریع تر پیدا کنند.

  • افزونه گرووی مگا منو

شما به کمک نصب افزونه Groovy می توانید منوی وب سایت خود را بر اساس نیاز خود با متنوع ترین شکل ممکن پیاده سازی نمایید. این افزونه همچنین از تنظیم های متفاوت برای استفاده از آنها جهت نمایش منو در هدر پوسته برخوردار است و از انواع ویجت ها پشتیبانی می کند. افزونه فوق سازگاری کامل را با انواع صفحه سازها همچون ویژوال کامپوزر، المنتور، گوتنبرگ، بیور، WPML و ووکامرس دارد.

در حالی که منوهای بزرگ مطمئناً می توانند به بهبود ناوبری وب سایت شما کمک کنند، اما همیشه برای همه انواع وب سایت ها انتخاب خوبی نیستند برای مثال برای سایت های کوچک با بخش های بسیار کم نیازی نیست از این مگا منو استفاده کنید. همچنین مگا منو باید دارای طراحی واضح و مرتب در همه ی دستگاه ها باشد. از این رو متخصصان طراحی سایت حتما در نظر می گیرند که منوی سایت شما در دستگاه های مختلف خوب به نظر برسد.

شرکت دیجیتال مارکتینگ بهیدو ارائه دهنده خدمات طراحی سایت در اصفهان ، طراحی فروشگاه اینترنتی و طراحی سایت شرکتی است. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان طراحی سایت با ما تماس بگیرید.

منابع:

www.nngroup.com

www.theme-junkie.com

امتیاز دهی شما به این صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2  +  5  =  

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان