افزایش سرعت سایت با آموزش تنظیمات افزونه WP Rocket

افزایش سرعت سایت با افزونه WP Rocket

آیا سایت وردپرس شما کند است؟ آیا می خواهید سرعت بارگذاری صفحات وردپرس خود را خیلی راحت و تنها با چند کلیک ساده افزایش دهید؟ در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه با استفاده از تنظیمات افزونه WP Rocket به راحتی سرعت وب سایت وردپرس خود را افزایش دهید. همچنان با شرکت بهیدو همراه باشید.

این شرکت انواع خدمات سئو سایت، طراحی فروشگاه اینترنتی و طراحی سایت شرکتی را به مشتریان ارائه می دهد. هر کجای ایران عزیزمان هستید همین امروز برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان طراحی سایت با ما تماس بگیرید.

 

چرا سرعت وب سایت ها مهم است؟

آمارها نشان می دهد حدود ۴۰ درصد از افرادی که از یک وب سایت بازدید می کنند، در صورتی که بارگذاری آن بیش از ۳ ثانیه طول بکشد فورا آن را ترک کرده و سراغ سایت دیگری می روند. به همین دلیل سرعت یکی از مهمترین فاکتورهای رتبه بندی از دید گوگل و سایر موتورهای جستجو به شمار می رود.

بنابراین اگر به عملکرد SEO و رضایت بازدیدکنندگان خود اهمیت می دهید، استفاده از یک افزونه کش قدرتمند یک افزونه ضروری برای دستیابی به امتیاز سرعت وب سایت به شمار می رود. اگر طراحی سایت شرکتی یا طراحی فروشگاه اینترنتی شما با قالب وردپرس انجام شده است حتما به افزونه WP Rocket یا افزونه های مشابه دیگر برای افزایش سرعت سایت خود نیاز پیدا می کنید. در ادامه در خصوص این افزونه بیشتر توضیح خواهیم داد. برای دریافت خدمات سئو در اصفهان می توانید با شرکت بهیدو تماس بگیرید.

 

آیا برای افزایش سرعت سایت وردپرس راه آسانی وجود دارد؟

اگر تاکنون از وب سایت های وردپرس بازدید کرده باشید، احتمالاً متوجه شده اید که آنها اغلب به کندی بارگذاری می شوند. اما آیا می‌دانستید که بیش از نیمی از بازدیدکنندگان وب‌سایت اگر صفحه در عرض سه ثانیه بارگیری نشود، آن را ترک می‌کنند؟

 

سایت وردپرس

 

البته یک سایت با بارگذاری سریع فقط برای بازدیدکنندگان شما مهم نیست، بلکه یک عامل مهم در رتبه بندی موتورهای جستجو یا همان سئو سایت محسوب می شود. طبق تجربه تیم سئو در اصفهان در شرکت بهیدو اگر سایت شما کند باشد، رتبه پایین تری خواهد داشت و این یعنی بازدیدکنندگان کمتری از سایت شما دیدن می کنند و درآمد شما از فروش آنلاین کمتر خواهد شد.

اینجاست که اهمیت افزونه راکت و همچنین تنظیمات افرونه WP Rocket مشخص می شود. این افزونه در واقع ساده‌ترین راه برای سریع‌تر کردن سایت وردپرس شما، تنها با چند کلیک ساده است. درواقع بر خلاف سایر پلاگین‌های ذخیره‌سازی، برای راه‌اندازی و اجرای این افزونه نیازی نیست که دانش خاصی داشته باشید و می توانید افزونه WP Rocket را در کمتر از ۳ دقیقه راه اندازی کنید!

به محض فعال شدن، WP Rocket به‌طور خودکار ۸۰ درصد از بهترین شیوه‌های عملکرد وب را اعمال می‌کند، حتی قبل از اینکه هر گونه گزینه ی سفارشی آن را فعال کنید! با فعال شدن WP Rocket در سایت وردپرس خود، بلافاصله زمان بارگذاری صفحه را سریعتر خواهید دید. اما با این وجود می‌توانید با کمی تنظیمات سفارشی تر بهترین عملکرد را برای سایت خود داشته باشید.

 

افزونه WP Rocket Pro چیست؟

افزونه WP Rocket یکی از قدرتمندترین افزونه های موجود برای افزایش سرعت عملکرد وب سایت های وردپرس است. به محض نصب این افزونه (بدون نیاز به مهارت کدنویسی) فورا زمان بارگذاری سایت شما کاهش می یابد. همچنین  امتیازات مرتبط با رتبه بندی در موتورهای جستجو و امتیازات Core Web Vitals نیز بهبود خواهد یافت.

WP Rocket یک افزونه کش ممتاز برای وردپرس است. هدف اصلی آن این است که سایت وردپرس شما را به آسان ترین روش سریعتر بارگذاری کند. افزونه فوق دارای مجموعه ای از ویژگی های جذاب و قدرتمند است که عملکرد وب سایت شما را با چند کلیک افزایش می دهد و رضایت بازدید کنندگان شما را جلب می کند. شما با فعال کردن WP Rocket در وب سایت وردپرس خود فوراً از مزایای زیر بهره مند خواهید شد:

  • کش صفحه (کش فایل HTML ایستا)
  • کش مرورگر (در آپاچی، در صورت وجود روی سرور)
  • فشرده سازی GZIP (در آپاچی، در صورت وجود روی سرور)
  • پشتیبانی Cross-Origin برای فونت های وب (در آپاچی)
  • شناسایی و پشتیبانی از پلاگین ها، تم ها و محیط های میزبانی شخص ثالث
  • ترکیبی از اسکریپت های درون خطی و شخص ثالث
  • ووکامرس Refresh Cart Fragments Cache
  • بهینه سازی فایل های فونت گوگل و غیره

 

مزایای طراحی سایت وردپرس

 

به عبارت دیگر، به محض فعال کردن افزونه WP Rocket، شاهد بهبود سرعت سایت و امتیاز PageSpeed ​​Insight خود خواهید بود. علاوه بر این WP Rocket  دارای بسیاری از ویژگی‌های دیگر است که می‌توانید با توجه به ویژگی‌های سایت خود آن‌ها را بررسی و فعال کنید. ادغام CDN و Cloudflareو بهینه‌سازی پایگاه داده تنها برخی از آنها هستند.

 

نحوه نصب افزونه  WP Rocket

اگر می خواهید از روش نصب خودکار برای WP Rocket استفاده کنید، برای نصب افزونه از طریق داشبورد وردپرس خود، باید با فایل فشرده افزونه شروع کنید. اما اگر از Safari استفاده می کنید، ممکن است به طور خودکار آن را برای شما از حالت فشرده خارج کند که باعث سردرگمی می شود. در این صورت باید به Safari > Preferences بروید و علامت کادر باز کردن فایل‌های “ایمن” را پس از دانلود بردارید:

اکنون می توانید فایل فشرده را به طور معمول دانلود کرده و نصب را ادامه دهید.

دو گزینه نصب برای افزونه WP Rocket وجود دارد: خودکار یا دستی. در ادامه هر کدام از این روش ها را بررسی می کنیم:

  • نصب خودکار WP Rocket

نصب خودکار ساده ترین راه برای نصب WP Rocket است. برای انجام این کار، وارد پنل مدیریت وردپرس خود شوید و به مسیر: Plugin->Add New بروید و بر روی آپلود افزونه کلیک کنید.

فایل فشرده را انتخاب کرده و بر روی Install Now کلیک کنید. پس از کلیک روی آن لینک، از شما پرسیده می شود که آیا مطمئن هستید که می خواهید افزونه را نصب کنید. روی yes کلیک کنید. وردپرس به طور خودکار مراحل نصب را تکمیل می کند.

توجه: پس از فعال شدن، به سادگی به پنل تنظیمات بروید.

  • نصب دستی افزونه WP Rocket

نصب دستی شامل آپلود تمام فایل ها به وب سرور شما از طریق یک نرم افزار FTP است.

آرشیو را از حالت فشرده خارج کنید، سپس پوشه wp-rocket را در پوشه wp-content/plugins آپلود کنید.

در نهایت افزونه را از طریق ادمین وردپرس خود فعال کنید.

توجه: پس از فعال شدن، به سادگی به پنل تنظیمات بروید.

 

بهترین ابزارهای رایگان تست سرعت سایت در سال 2020

 

  • اطلاعات مجوز WP Rocket

در برخی موارد، ممکن است لازم باشد که اطلاعات مجوز خود را به فایل wp-config.php اضافه کنید. این می‌تواند به عنوان یک روش جایگزین برای معتبر کردن مجوز، بدون پشتیبانی کامل، مثلا هنگام انتقال مجوز یا بعد از تنظیم مجدد کلید API و غیره باشد.

برای افزودن اطلاعات مجوز به wp-config.php، باید دو ثابت زیر را در فایل wp-config.php تعریف کنید:

 

ثابت های افزونهWP Rocket

 

جایگزین کردن:

YOUR_ACCOUNT_EMAIL با ایمیل حساب WP Rocket شما.

YOUR_API_KEY با کلید API خود.

برای پیدا کردن کلید API خود، WP Rocket را از حساب خود دانلود کنید: https://wp-rocket.me/account/

فایل License-data.php را باز کرده و مقدار WP_ROCKET_KEY را کپی کنید.

توجه: با تغییر اطلاعات مجوز، تنظیمات WP Rocket شما بازنشانی می‌شود. بنابراین، قبل از انجام این کار، به شدت توصیه می شود تنظیمات WP Rocket را Export کنید تا به راحتی آنها را دوباره وارد کنید.

 

روش کار با WP Rocket چیست؟

تا اینجا مشخص شد که افزونه ی WP Rocketیک افزونه کش ممتاز برای سایت های وردپرسی است. اما کاربرد کش این افزونه چیست؟ در واقع با این افزونه زمانی که یک صفحه برای اولین بار بارگیری می شود کش ایجاد می شود. به این ترتیب هنگامی که کاربری برای بار دوم به وب سایت شما مراجعه می کند بدون گذراندن کل فرآیند تولید صفحه، نسخه کش شده صفحه وب شما به او ارائه می شود. در نتیجه، صفحات با سرعت بیشتری بارگیری می شوند.

هنگام طراحی سایت وردپرس متخصصان طراحی سایت معمولا از افزونه های کش مختلفی برای افزایش سرعت بارگیری این سایت ها استفاده می کنند. افزونه WP Rocket به خاطر عملکرد و ویژگی های خاصی که دارد یکی از افزونه های کش پرکاربرد است. چرا که این افزونه کمک می کند تا سایت وردپرس شما بسیار سریع تر بارگذاری شود. یک وب سایت با بارگذاری سریع نه تنها به تجربه کاربر کمک می کند، بلکه به سئو سایت شما نیز کمک می کند.

افزونه WP Rocket به ‌طور پیش ‌فرض، کش کردن صفحه، کش مرورگر، GZIP و ده ها تکنیک دیگر را فعال می‌کند. با این وجود با انجام برخی از تنظیمات می توان عملکرد این افزونه کش را بهبود بخشید.

 

مهم ترین تنظیمات افزونه WP Rocket برای سرعت بخشیدن به سایت های وردپرس

اکنون که دیدیم WP Rocket چیست و چگونه کار می کند، نوبت به آن رسیده است که ببینیم ما چگونه می توانیم از آن بهتر استفاده کنیم. در اینجا به مهم ترین تنظیمات افزونه WP Rocket برای سرعت بخشیدن به سایت های وردپرس شما می پردازیم. برای طراحی سایت در اصفهان و انجام خدمات سئو در اصفهان همین امروز با شرکت بهیدو تماس بگیرید.

 

داشبورد WP Rocket

با نصب و فعال سازی افزونه، باید منوی گزینه WP Rocket را در نوار منوی بالای وردپرس قرار دهید. ماوس را روی نوار منو نگه دارید و روی تنظیمات کلیک کنید. یا در منوی نوار کناری سمت چپ، روی Settings>WP Rocket کلیک کنید. اکنون، همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است، در داشبورد اصلی افزونه هستید.

 

داشبورد افزونه WP Rocket

 

داشبورد اطلاعات مهمی در مورد مجوز افزونه تازه نصب شده شما در اختیارتان قرار می دهد. همچنین می‌دانید که مجوز شما چه مدت فعال می‌ماند.

 

  • Rocket CDN

افزونه شما یک بخش به به نام Rocket CDN دارد که می توانید از داشبورد آن را انتخاب کنید.  اما CDN چیست؟

با استفاده از CDN، می توانید سرعت سایت خود را بسیار بیشتر کنید. CDN یا شبکه های تحویل محتوا فایل های ثابت وب سایت شما (CSS، JS، تصاویر) را در مکان های جغرافیایی مختلف ذخیره می کند. در نتیجه، در صورت درخواست، محتوا را می توان به سرعت تحویل داد. به طور خلاصه، CDN با نزدیک‌تر کردن محتوا به بازدیدکنندگان وب‌سایت کمک می‌کند تا بتوانند به سرعت به آنها خدمات ارائه دهند. وقتی صحبت از عملکرد صفحه می شود، هر ثانیه مهم است. به همین دلیل استفاده از CDN انتخاب هوشمندانه ای است.

 

تنظیمات حافظه پنهان WP Rocket

همانطور که روی “Cache” کلیک می کنید، در صفحه پیکربندی “Cache” قرار می گیرید که به شما امکان می دهد حافظه پنهان موبایل، حافظه پنهان کاربر و طول عمر حافظه پنهان را تنظیم کنید.

  • کش موبایل

ابتدا، Enable Caching for Mobile Devices را خواهید یافت. برای فعال کردن کش موبایل برای وب سایت خود، این کادر را علامت بزنید.

 

کش موبایل افزونه WP Rocket

 

این گزینه به بازدیدکنندگان تلفن همراه شما امکان می‌دهد فایل‌های کش را دریافت کنند و در نتیجه سرعت بارگذاری سریع‌تری برای کاربران تلفن همراه ایجاد می‌شود.

امروزه اکثر قالب های مدرن وردپرس به صورت موبایلی واکنش گرا هستند. بنابراین نیازی به فایل های کش جداگانه برای دستگاه های تلفن همراه ندارید. اما اگر از تم مخصوص موبایل استفاده می‌کنید، گزینه «Separate Cache Files for Mobile Devices» را فعال کنید.

 

  • کش کاربر

کش کاربر یا User Cache زمانی عالی است که محتوای مختص کاربر یا محدود شده در وب سایت خود داشته باشید. تصور کنید که به چند کاربر دیگر دسترسی داده اید که می توانند وارد وب سایت شما شوند و وظایف مختلفی را انجام دهند. معمولاً، شما می خواهید آنها نسخه ای از صفحه شما را دریافت کنند، که مخصوص آن کاربر باشد نه نسخه ذخیره شده مخصوص شما. بنابراین اگر این گزینه را فعال کنید، همه کاربران دیگر حتی اگر وارد سیستم شده باشند، نسخه کش مخصوص کاربر خود را دریافت خواهند کرد.

 

کش کاربر افزونه WP Rocket

 

  • طول عمر کش

در این قسمت می‌توانید زمانی را مشخص کنید که پس از آن می‌خواهید کش حذف و رفرش شود. اگر Preloading فعال شود، نسخه جدیدی از حافظه پنهان ایجاد خواهد شد.

منابع: docs.wp-rocket.me و  digitalmillions.org

امتیاز دهی شما به این صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

68  −    =  60

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان