برای انتخاب نام دامنه باید این نکات را در نظر بگیرید

برای انتخاب نام دامنه باید این نکات را در نظر بگیرید

انتخاب نام دامنه ی قدرتمند شانس کلیک بازدیدکنندگان بر روی وب سایت شما را افزایش داده و در نتیجه موجب بهبود ترافیک وب سایت شما می شود. این امر حتی در سئو سایت و بهینه سازی وب سایت شما برای موتورهای جستجو نیز مهم است، به طوری که به شما کمک می کند در همه موتورهای جستجوی اصلی رتبه بالاتری کسب کنید. نام دامنه وب سایت شما باید تا حد امکان قابل تلفظ، کوتاه و ماندگار باشد. برای انتخاب نام دامنه باید نکات زیادی را در نظر بگیرید. به همین خاطر در این مقاله قصد داریم نحوه انتخاب نام دامنه به روش مناسب را مورد بحث قرار دهیم. همچنان با وب سایت شرکت بهین مبتکران ایده همراه باشید.

این شرکت انواع خدمات سئو سایت، طراحی فروشگاه اینترنتی و طراحی سایت شرکتی را به مشتریان ارائه می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان طراحی سایت همین امروز با ما تماس بگیرید.

 

برای انتخاب نام دامنه باید این نکات را در نظر بگیرید :

نام مناسب دامنه برای کسب و کار آنلاین شما بسیار مهم و مفید است. باید نام دامنه ای را انتخاب کنید که در تجارت آنلاین شما اثرگذار باشد. به طور کلی متخصصان سئو در اصفهان و شهرهای دیگر توصیه می کنند که نام دامنه وب سایت خود را کوتاه انتخاب کنید به گونه ای که یادگیری آن آسان باشد، در ذهن بماند و در صورت امکان شامل کلمات کلیدی کسب و کار شما باشد. نام دامنه شما همچنین باید طرح کاملی از موضوع وب سایت شما باشد و حتی اطلاعاتی مانند نوع محصولات و خدماتی را که می فروشید را ارائه دهد. این مسئله قطعاً کمک می کند تا وب سایت شما بطور حداکثری در معرض دید کاربران در اینترنت قرار بگیرد.

نام دامنه ای که همان نام کسب و کار باشد امتیاز بسیار بالایی در نزد کاربران خواهد داشت و به راحتی در ذهن مشتریان شما می ماند اما الزامی در این انتخاب وجود ندارد. زیرا امروزه ما شاهد سایت های مشهوری هستیم که نام دامنه آنها مطابق با فعالیتی که انجام می دهند نیست و این مسئله هیچ مشکلی در پیشرفت آنها ایجاد نکرده است. در اصل انتخاب نام دامنه مناسب فقط یکی از مواردی است که در ترافیک وب سایت شما موثر است و راه های بسیاری برای بهبود رتبه ی سئو در اصفهان و شهرهای دیگر وجود دارد.

 

چگونه برای وب سایت خود نام دامنه انتخاب کنیم؟

انتخاب یک نام دامنه که هم ساده باشد و هم راحت تلفظ شود ترافیک خوبی به وب سایت شما می دهد. زیرا این اسامی بسیار راحت به یاد می‌آیند. همچنین اسامی خاص نیز  همیشه در ذهن کاربر می‌مانند و به سختی از حافظه پاک می شوند. گام ملموس بعدی در طول ثبت نام دامنه، مشاوره با کارشناسان متخصص در این زمینه است است. زیرا افراد با تجربه در این زمینه همیشه نام هایی به ذهنشان می رسد که واقعا متمایز و اثرگذار هستند. مشاوره حرفه ای همیشه با رویکردی متفاوت انجام می شود و این رویکرد اغلب منجر به نتایج خوبی در کسب وکارهای آنلاین خواهد شد.

 

برندینگ و انتخاب نام دامنه وب سایت

 

شما همچنین می توانید از مزیت یک نام دامنه از قبل بهینه‌سازی شده بهره مند گردید که رتبه بالاتری را در مدت زمان بسیار کوتاهی به شما می‌دهد. البته قبل از خرید چنین دامنه ای حتما از میزان اعتبار آن مطلع گردید. نام دامنه نباید قبلا جریمه شده باشد. همچنین ترافیک وب موجود آن را مرور کنید، مطمئن شوید که هیچ تقلبی وجود ندارد. لینک های ورودی و برگشتی را در نظر بگیرید و اعتبار آنها را بررسی کنید.

اگر برای انتخاب نام دامنه وب سایت خود به مشورت نیاز دارید با متخصصان طراحی سایت در اصفهان و سئو در اصفهان تماس بگیرید.

 

نکات هوشمندانه برای انتخاب نام دامنه

  1. نام دامنه باید مانند یک برند به نظر برسد:

به یاد داشته باشید که نام دامنه وب سایت شما چهره شرکت و کسب و کارتان به شکل یک URL است بنابراین، باید مطمئن شوید که واقعاً مانند یک برند به نظر می رسد. بنابراین آن را ساده و به یادماندنی انتخاب کنید و از درج خط تیره، اعداد یا هر چیز دیگری که آن را غیرطبیعی و پیچیده می کند خودداری کنید. یک مثال عالی Pepsi.com است. در این مثال انتخاب نام های «Pepsi-cola.com» یا «Pepsi-2-drink.com» اشتباه است.

  1. یک نام قابل تلفظ با تایپ آسان انتخاب کنید:

تلفظ نام دامنه وب سایت شما باید راحت باشد. این به دلیل چیزی به نام پردازش روان است یعنی سهولتی که مغز ما می تواند اطلاعات را پردازش کند. معمولاً اسامی که نیازی به فکر کردن زیاد ندارند، راحت‌ترین نام‌هایی هستند که به یاد می‌آیند و همچنین احتمالاً باعث ایجاد تداعی‌های مثبت می‌شوند.

هنگامی که مردم معمولاً نام دامنه شما را در موتورهای جستجو اشتباه می نویسند، تمام این ترافیک بالقوه از بین می رود. اکثر مردم به سرعت از جستجوی سایت برند شما دست می کشند. زیرا آنها زمان یا تمایلی برای امتحان کردن چندین جستجوی املای احتمالی در گوگل ندارند. بنابراین اگر می خواهید پیدا کردن وب سایت خود را برای مشتریانتان آسان کنید حتما یک نام دامنه ساده با املا و تلفظ آسان پیدا کنید.

  1. نام دامنه را کوتاه نگه دارید، (اما نه خیلی کوتاه)

کوتاهی می تواند به سادگی و به یاد ماندنی بودن نام دامنه کمک کند، اما کوتاهی بیش از حد می تواند تأثیر معکوس داشته باشد. مثلا “PastaScience.com” را با “PastaSci.com” مقایسه کنید. استفاده از مخفف باعث شده تا مورد دوم علیرغم اینکه کاراکترهای کمتری دارد، تلفظ و به خاطر سپردن سخت تری داشته باشد. نکته کلیدی در اینجا ایجاد تعادل است. به دنبال یک عبارت کوتاه باشید، اما از مخفف هایی که منظور شما را سخت نشان می دهد استفاده نکنید.

 

رتبه بندی در گوگل با انتخاب نام دامنه مناسب

 

استفاده از مخفف ها برای نام دامنه معمولاً زمانی عاقلانه است که نام تجاری یا محصول شما با نام مخفف در میان کاربران شناخته شده باشد. به عنوان مثال، وب سایت صندوق جهانی حیات وحش را می توان در WWF.org و این سازمان به طور گسترده ای با مخفف”WWF” شناخته می شود.

  1. از نام دامنه غیر مرتبط استفاده نکنید:

نام دامنه ایده آل متمایز است و نباید به راحتی با نام سایت یا برند دیگری اشتباه گرفته شود. اگر مردم می توانند نام شما را با برند دیگری اشتباه بگیرند، موتورهای جستجو نیز می توانند نام شما را با برند دیگری اشتباه بگیرند. انتخاب نامی که بیش از حد شبیه به یک تجارت دیگر باشد، منجر به پر شدن نتایج موتور جستجوی نام شما با پیوندهای نامربوط خواهد شد و مسلما نتیجه خوبی برای کسب وکار شما نخواهد داشت.

  1. نام دامنه باید به کاربران ایده خوبی از موضوع کسب و کار شما بدهد:

نام دامنه باید به کاربران شما ایده خوبی از موضوع کسب و کارتان بدهد. به عنوان مثال، “PastaPerfected.com” به عنوان نمونه ای از نام دامنه بصری برای سایت فروش آنلاین پاستا است و در همان لحظه، یک مشتری بالقوه می تواند حدس بزند که چه چیزی در آن سایت پیدا می کند. نام دامنه شما نیز باید همین اثر را داشته باشد.

وقتی مردم می توانند مفهوم سایت شما را فقط از روی نام دامنه درک کنند، تقریبا می توانید مطمئن باشید که در ذهن آنها باقی خواهید ماند.

  1. از کلمات کلیدی به طور معقول استفاده کنید:

درست است که داشتن کلمه کلیدی در نام دامنه می تواند در بهبود ترافیک سایت به شما کمک کنید با این حال انجام نادرست این کار در واقع می تواند به برند شما آسیب برساند. گوگل به تاکتیک هرزنامه در سئو کلاه سیاه اهمیت می دهد. بنابراین تطبیق دقیق دامنه با کلمه کلیدی دیگر عامل رتبه بندی نیست. علاوه بر این، بسیاری از کاربران در حال حاضر این تصور را پیدا کرده اند که چنین سایت هایی اسپم و بی کیفیت هستند. به نظر شما کدام دامنه کفش ورزشی مردانه حرفه ای تر و قابل اعتمادتر به نظر می رسد: SportsDirect.com یا BuyMensSportShoes.com ؟

بنابراین از استفاده انحصاری از کلمات کلیدی و عبارات عمومی خودداری کنید. نه تنها به خاطر سپردن آنها سخت است، بلکه نام های دامنه که صرفاً بر اساس کلمات کلیدی اصلی انتخاب می شود دیگر همان مزیت قبلی را برای سئو سایت ندارند.

متخصصان طراحی سایت در اصفهان و سئو در اصفهان در شرکت بهیدو امیدوار هستند که این نکات به شما کمک کند تا موثرترین نام دامنه را برای سایت خود انتخاب نمایید. ما در این شرکت خدماتی مانند طراحی ‌سایت ، طراحی فروشگاه اینترنتی و طراحی سایت شرکتی را ارائه می‌دهیم که همگی به گونه‌ای ارائه می شوند که شما را در رقابت  بالا نگه دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر همین امروز با ما تماس بگیرید.

 

ابزار قدرتمند برای انتخاب بهترین نام دامنه وب سایت

معرفی ۳ ابزار قدرتمند برای انتخاب بهترین نام دامنه وب سایت

یکی از مهمترین مراحل آماده سازی وب سایت شما، انتخاب نام دامنه برای وب سایت است. انتخاب نام دامنه مناسب برای موفقیت برند شما الزامی است. شما باید از همان ابتدا به فکر یک نام دامین مناسب باشید. چرا که تغییر نام دامنه پس از ایجاد وب سایت روی فعالیت های سئو و برندسازی تجاری شما تاثیر بسیار منفی خواهد داشت و حتی ممکن است مخاطبان شما را سردرگم سازد. البته یافتن نام های دامنه معنی دار و جذاب روز به روز سخت تر می شود. زیرا هر ساله میلیون ها نام دامنه ثبت می گردد. اما خوشبختانه شما می توانید از چند ابزار برای انتخاب بهترین نام دامنه وب سایت خود استفاده کنید که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم:

۱) NameBoy.com:

این سایت یک ابزار بسیار عالی و راحت برای تولید نام دامنه وب سایت بر اساس کلمات کلیدی مورد نظر در کسب و کار است. شما می توانید خیلی راحت کلمه کلیدی موردنظرتان را در قسمت جستجو سرچ نمایید و با صدها پیشنهاد نام دامنه که برخی آنها قبلا خریداری شده و برخی دیگر باز و آماده ثبت هستند رو به رو شوید.

شما باید مطمئن شوید که در حال حاضر نام دامین موردنظرتان مورد استفاده برند خاصی نباشد. این ابزار خیلی راحت اطلاعاتی را در خصوص دامین های قبلا ثبت شده در حوزه کلمه کلیدی مورد نظر شما ارائه می دهد.

۲) LeanDomainSearch.com:

این سایت نیز مانند ابزار آنلاین قبلی بر اساس نوع کلمات کلیدی (یا عبارت کلیدی) که شما تایپ می‌کنید، به سرعت صدها نتیجه را به شما نشان می دهد. همچنین شما می توانید نام دامنه های پیشنهادی را بر اساس طول، محبوبیت و حروف الفبا فیلتر کنید و در نهایت بهترین نام دامنه ی موجود را انتخاب کنید.

 

انتخاب نام دامنه مناسب

۳) Namelix.com:

سایت Namelix.com یکی دیگر از ابزارهای قدرتمند و مشهور برای انتخاب نام دامنه در هنگام طراحی سایت است که نام‌ها و ایده‌های دامنه مناسب را بر اساس یک کلمه کلیدی با انواع ترکیبات کلیدواژه و غیرکلیدی ارائه می‌دهد. این ابزار به شما این امکان را می دهد تا طول نام، نوع نام (نام برند، بر اساس کلمه کلیدی، کلمه مرکب و غیره) را انتخاب کنید.

به این ترتیب شما می توانید با استفاده از ابزارهای فوق لیستی از بهترین گزینه های نام دامنه را برای وب سایت خود تهیه کنید و سپس با در نظر گرفتن تمام نکات انتخاب نام دامنه ، مناسب ترین آن را برای نام وب سایت خود انتخاب نمایید.

 

بررسی ملاحظات قانونی هنگام انتخاب نام دامنه

آیا می دانید که انتخاب نام دامنه می تواند دارای تبعات قانونی باشد؟ در واقع اگر شما نام دامنه ای را مبتنی بر نام تجاری که هم اکنون وجود دارد خریداری کنید به این معنا که نام دامنه شما شبیه به یک نام دامنه یا برندی باشد که قبلاً ثبت شده است یا قبلاً دارای علامت تجاری بوده است، ممکن است در آینده با مشکلات قانونی مواجه گردید.

بنابراین توصیه می کنیم که قبل از انتخاب نام دامنه، حتما با استفاده از ابزارهای فوق یا ابزارهای مشابه دیگر ابتدا یک جستجوی کلی در مورد آن انجام دهید. همچنین تغییرات مشابه نام دامنه را بررسی کنید و ببینید آیا برند معتبری از آن استفاده می کند یا خیر. البته شما می توانید از نام دامنه منقضی شده که در مقطعی از زمان ثبت شده و تحت مالکیت فردی بوده، اما توسط مالک تمدید نشده و اکنون در دسترس است استفاده کنید. ثبت کننده نام دامنه معمولاً این دامنه را برای خرید در دسترس کسب وکارها قرار می دهد و سپس می تواند آن را به نام شما منتقل کند.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

27  +    =  34

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان