شاخص های کلیدی سئو سایت (مهم ترین نکات)

شاخص های کلیدی سئو بری بهینه سازی سایت

شاخص های کلیدی سئو موردی است که در ادامخ قصد داریم در رابطه با آن صخبت کنیم. شما با استفاده از خدمات سئو سایت و استفاده از شاخص های کلیدی سئو می توانید به خوبی استراتژی سئوی بلندمدت خود را تدوین و پیگیری کنید. کارشناسان سئو  به شما کمک می کنند تا استراتژی محتوای خود را به بهترین شکل ساختار بندی کرده و بتوانید به طور خودکار تاثیر تلاش های سئو سایت را پیگیری کنید.

برای این منظور تعدادی از عوامل کلیدی سئو مانند محتوا و تنظیمات فنی سایت مورد ارزیابی قرار می گیرد. هرچه امتیاز سئو بالا تر باشد، احتمال اینکه صفحات شما بر اساس الگوریتم گوگل رتبه بهتری داشته باشند، بیشتر است. به عبارت دیگر هر چقدر نمره سئو سایت شما بیشتر باشد، ترافیک ارگانیک بیشتری را به سایت خود هدایت خواهید کرد. این بدان معناست که بازدید کنندگان بیشتری به سایت شما می آیند و با برند، خدمات یا محصولات شما آشنا می شوند.

در ادامه به بررسی شاخص های کلیدی سئو سایت می پردازیم پس با ما همراه باشید.

 

معرفی شاخص های کلیدی سئو سایت

مهم ترین شاخص های کلیدی سئو سایت بر اساس الگوریتم گوگل در یک نگاه کلی عبارتند از:

  • سئو تکنیکال
  • محتوای سایت (سئوی داخلی)
  • تجربه ی کاربری
  • بک لینک (سئوی خارجی)

برای هر یک از این موارد، باید به عناصر اساسی مختلفی نگاه کنیم. این امتیاز ها می تواند به صورت یک چک لیست بله/خیر (مثلاً آیا نقشه سایت وجود دارد؟)  یا به شکل درصدی (مثلاً چند تا از پیوند ها خراب شده است؟)  به دست آیند.

 

شاخص های کلیدی سئو سایت

 

در ادامه هر یک از شاخصه های نمره سئو سایت را مورد بررسی قرار می دهیم.

 

سئو تکنیکال یکی از شاخص های کلیدی سئو

این شاخصه یکی از مهم ترین فاکتور های امتیازدهی به سئو سایت است که معمولاً دارای بالا ترین اهمیت خواهد بود. این شاخصه از زمان پاسخ آهسته سرور گرفته تا فایل های robots.txt نادرست را مورد بررسی قرار می دهد. اگر به وب سایت خود اهمیت می دهید حتما از یک متخصص سئو در اصفهان بخواهید که سئوی فنی سایت شما را مورد بررسی قرار دهد زیرا این مورد به تخصص و مهارت نیاز دارد.

عناصر فنی که در این دسته قرار می گیرند و باید تحلیل شوند عبارتند از:

توانایی ایندکس شدن سایت در گوگل یا (Indexability): آیا خزیدن و فهرست بندی صفحات سایت شما برای موتور های جستجو امکان پذیر است؟

پاسخ سرور: آیا سرور به سرعت شروع به بارگیری سایت می کند و آیا محتوا را از طریق اتصال امن HTTPS ارائه می دهد؟

ساختار URL: آیا URL ها تمیز و معنی دار هستند؟

کیفیت فنی: آیا مشکلی در تأیید اعتبار HTML یا CSS وجود دارد و آیا دامنه به عنوان “ناامن” علامت گذاری شده است؟

هرگز اهمیت سئو فنی را نادیده نگیرید!

زیرا حتی اگر بهترین و منحصر به فرد ترین محتوای جهان در سایت شما منتشر شود، اما مثلاً قابل خزیدن یا فهرست بندی نباشد، به نتایج دلخواه خود نمی رسید.

 

سئو محتوا یکی از شاخص های کلیدی سئو

همانطور که می دانید برای الگوریتم گوگل محتوای سایت بسیار اهمیت دارد. در واقع وقتی از مفید بودن یک سایت برای بازدید کنندگان صحبت می کنیم محتوا می تواند یکی از عناصر کلیدی آن باشد. به همین خاطر در خدمات سئو سایت به امتیاز بندی سئوی محتوا توجه زیادی می شود. برای این منظور کیفیت محتوای سایت سنجیده می شود.

اگر محتوا بی ‌ربط یا بی ‌کیفیت باشد و یا کپی شده باشد، باعث می ‌شود تا افراد به سرعت سایت شما را ترک کنند. همین مسئله به گوگل نشان می ‌دهد که سایت شما ارزش رتبه ‌بندی ندارد و به همین خاطر نمره سئو سایت شما کاهش می یابد.

برخی از فاکتور های دیگری که در این زمینه باید مورد بررسی قرار بگیرد عبارتند از:

  • کیفیت محتوا: مثلاً اینکه آیا محتوا مرتبط و به روز است و خواندن آن آسان است یا خیر؟
  • محتوای منحصر به فرد: آیا وب سایت شما از محتوای غیر کپی و منحصر به فرد برخوردار است؟
  • ( فراموش نکنید که محتوای تکراری تأثیر منفی بر نمره سئو سایت می ‌گذارد.)
  • متا محتوا: آیا همه صفحات دارای عناوین و توضیحات متا هستند؟ استفاده از محتوای مفید برای کاربران و رعایت تمام فاکتور های سئو داخلی سایت نظیر توزیع مناسب کلمات کلیدی در متن، استفاده از alt تصاویر، توضیحات متا، ساختن لینک های داخلی و غیره، همگی تاثیر قابل توجهی بر امتیاز سئو وب سایت شما خواهد داشت. تیم خدمات سئو سایت در شرکت بهیدو تمام این فاکتور ها را مو به مو برای سایت مشتریان عزیز رعایت می کند.

 

آشنایی با شاخص های کلیدی سئو - بهیدو

تجربه کاربری از دیگر شاخص های کلیدی سئو

در این بخش به چگونگی سازماندهی محتوای سایت و دسترسی آسان به آن توجه می کنیم. الگوریتم گوگل می خواهد کاربران در اینترنت اطلاعات مناسب را بدون سردرگمی و به سرعت بیابند. بنابراین فاکتور هایی را برای تجربه کاربری موثر در نظر می گیرد که عبارتند از:

پیمایش آسان: آیا پیدا کردن صفحات کلیدی شما (از جمله خدمات و محصولات) آسان است؟ آیا کاربر می تواند با کمتر از سه کلیک به آن ها دسترسی پیدا کند؟

بارگذاری سریع تصاویر: آیا تصاویر شما در دسترس هستند و سریع بارگذاری می شوند؟

بهینه سازی برای موبایل: امروزه اکثر کاربران عمدتاً با تلفن های هوشمند خود در اینترنت جستجو می کنند. به همین دلیل است که الگوریتم گوگل اخیراً ایندکس کردن موبایل را در اولویت قرار داده است.

بنابراین شما باید مطمئن باشید که وب سایتتان برای دستگاه های تلفن همراه بهینه شده است. سرعت، میزان پاسخگویی و آمادگی صفحه لمسی از جمله فاکتور هایی هستند که در این امتیازبندی تاثیر می گذارند.

تجربه کاربری ضعیف شاید به اندازه نمره سئوی فنی مهم نباشد، اما منجر به نارضایتی بازدید کنندگان سایت خواهد شد که قطعاً احتمال بازگشت آن ها را کمتر می کند. این مسئله موجب تعامل کمتر در سایت و در نتیجه کاهش ترافیک سایت شما می شود. بنابراین به نوبه خود می تواند سیگنال رتبه بندی منفی را به موتور های جستجو ارسال کند.

 

بک لینک و سئو آف پیج؛ دیگر شاخص های کلیدی سئو

تیم سئو در اصفهان به همان اندازه که به سئوی داخلی وب سایت شما اهمیت می دهد به تلاش ها برای سئو خارجی یا سئو خارج از صفحه نیز توجه می کند. سئو خارج از صفحه در اصل به اقداماتی نظیر ایجاد بک لینک قوی و بازاریابی در رسانه ‌های اجتماعی اشاره دارد.

نمایه ی بک لینک سایت شما با توجه به این فاکتور ها امتیاز بندی می شود:

تعداد دامنه های خارجی لینک شده به سایت شما؛

اعتبار دامنه هایی که به سایت شما لینک داده اند؛

و اینکه آیا وب سایت شما نسبت بالایی از لینک های اسپم یا سمی از وب سایت های مشکوک را دارد یا خیر.

شکی نیست که بک لینک ها یک فاکتور مهم رتبه بندی به شمار می روند. آن ها نشانه ی قوی برای Google هستند که سایت شما دارای محتوای غنی و مورد اعتماد است که می تواند منبع مناسبی برای کاربران باشد. به همین خاطر در خدمات سئو سایت بهیدو به ایجاد بک لینک های با کیفیت توجه زیادی می شود.

 

سئو آف پیج بخش مهم شاخص های کلیدی سئو

 

مطلب پیشنهادی: بک لینک خوب، بک لینک بد و بهترین بک لینک

 

رتبه سئو سایت را چگونه بدست آوریم؟

همانطور که دیدید الگوریتم گوگل از ده ها فاکتور رتبه بندی شناخته شده برای تصمیم گیری در مورد نحوه امتیازدهی به سئو سایت ها استفاده می کند. از طرفی عوامل رتبه بندی نیز به راحتی می توانند تحت تأثیر تعداد زیادی از متغیرها قرار بگیرند. بنابراین چگونه می توانیم نمره سئو سایت را بدست آوریم؟

خوشبختانه، روش های زیادی وجود دارد. تعدادی از آن ها سایت هایی هستند که یک راه ساده و شفاف را برای مشاهده عملکرد سایت شما از نظر عملکرد جستجوی ارگانیک ارائه می دهند. ابزار های آنلاین زیادی برای بررسی نمره سئو وجود دارد در اینجا به برخی از معروف ترین آن ها اشاره می کنیم:

  • گوگل وبمستر
  • Moz Pro
  • Bing Seo Analyzer
  • ورنک (Woorank)
  • Nibbler

برخی از این ابزار ها قادرند مشکلات سایت شما را علامت گذاری کنند و تأثیر تلاش های سئو سایت را به طور مداوم اندازه گیری نمایند. یکی از خدمات سئو سایت در شرکت بهیدو بررسی نمره فعلی سئو سایت مشتریان و سپس برنامه ریزی برای ارتقاء این نمره است. امتیازبندی SEO همچنین به شما یک عددی را ارائه می دهد که به راحتی قابل درک بوده و می توان از آن به عنوان گزارش پیشرفت سئو سایت در جلسات مدیریت استفاده کرد.

از آنجایی که سئو می ‌تواند به شکل یک مفهوم کاملاً انتزاعی باشد، بنابراین استفاده از یک روش کمّی برای اندازه‌ گیری آن کمک می ‌کند تا بهتر عملکرد تیم سئو در اصفهان را بسنجید.

 

سخن آخر

اگر یک ماه یا چند ماه است که سئو انجام می دهید و هنوز در صفحه اول نتایج موتور های جستجو ظاهر نشده اید، اصلا نگران نباشید. این بدان معنا نیست که سئوی شما کار نمی کند. برای اینکه بدانید سئوی شما کار می کند یا خیر، باید نمره سئو سایت خود را بررسی کنید. برای این منظور چند معیار کلیدی عملکرد seo وجود دارد که باید ارزیابی شود. در این مقاله به مهم ترین شاخص های کلیدی سئو  اشاره شده کردیم.

به دست آوردن نمره سئو سایت  به شما کمک می کند، تا مشکلات مهم وب سایت خود را مکان یابی کنید و برطرف کردن آن ها را در اولویت قرار دهید. به عنوان مثال، اگر فایل robots.txt در وب سایت شما به اشتباه پیکربندی شده باشد، می تواند به معنای واقعی کلمه مانع از آن شود که موتور های جستجو سایت شما را به خوبی فهرست کنند.

شناسایی این نوع مشکلات و پیدا کردن راه حل برای رفع آن ها به موفقیت تجارت آنلاین شما کمک زیادی می کند.

۵/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15  +    =  19

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان