استراتژی های مهم شبکه های اجتماعی در سال ۲۰۱۷ و ترفندهای تبلیغاتی آن ها در سال ۲۰۱۸

شبکه های اجتماعی در سال ۲۰۱۷

امروزه اکثر کمپانی ها از شبکه های اجتماعی برای معرفی تجارت خود ستفاده می کنند ولی متاسفانه بیشتر آنها از روش های درستی برای این کار استفاده نمی کنند. اگر درک درستی از این شبکه ها داشته باشید به راحتی از آنها می توانید برای ارتقای خود استفاده کنید.

با هر شبکه اجتماعی به صورت منحصر به فردی رفتار کنید

قرار دادن محتوای یکسان در همه شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر، تلگرام، اینستگرام و … می تواند کار بسیار ساده ای باشد. اما در صورتی که این محتوا به به درستی انتخاب نشده باشد می تواند به ضرر شما تمام شود. هر شبکه اجتماعی دارای یک ساختار منحصر به فرد است. نه تنها از لحاظ قرار دادن محتوا بلکه از نظر ارائه آن و استفاده از آن. مثلا شما یک برند تجاری را در نظر بگیرید که در یک رویداد همراه با کارمندان خود شرکت کرده است. روش صحیح استفاده از این تبلیغ این رویداد این است که صاحب کمپانی عکسی از خود به همراه کارمندان خود در فیسبوک منتشر کند که نشان می دهد آنها در این رویداد شرکت کرده اند. ولی برای استفاده از شبکه اجتماعی LinkedIn مناسب است که مقاله ای در مورد این رویداد گذاشته شود.

شرکای خود را افزایش دهید

بسیاری از شرکت ها برای پیشبرد اهداف خود با سایر شرکت ها همراه می شوند تا به یک هدف مشترک برسند. اگر شما همیشه از شرکت خود در شبکه های اجتماعی معرفی کنید می تواند این برداشت صورت گیرد که شما به نوعی افراد را تحت فشار قرار می دهید. بنابراین مناسب است که در میان ارائه فعالیت های خود، فعالیت های شرکای کاری خود را نیز بیان کنید. زیرا این یک راه عالی برای بیان اخبار مرتبط با صنعت شماست و به شما کمک می کند تا حرفه ای به نظر برسید.

برای آگاهی بیشتر در مورد دیگر خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو همین حالا با ما تماس بگیرید .

 

برقراری ارتباط

برای معرفی خود کافی نیست که پست هایی را در شبکه های اجتماعی خود قرار دهید. یکی از روش های موثر برای در ارتباط قرار گرفتن با مخاطبان خود ایجاد گروه هایی است که بتوانید با استفاده از اعضای خود با آنها در ارتباط قرار بگیرید. به عنوان مثال ایجاد گروهی در شبکه اجتماعی LinkedIn. یکی از روش های دیگر این است که شما در با ارتباط با سایر دیگر گروه های صنعتی قرار بگیرید و از آن طریق خود را به دیگران معرفی کنید.

همچنان با آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو همراه باشید تا با ترندهای تاثیر گذار شبکه های اجتماعی در سال ۲۰۱۷ بیشتر آشنا شوید.

ویژگی های جدید شبکه های اجتماعی در سال ۲۰۱۷

یکی از نکات هیجان انگیز در باره مدیریت شبکه ها و رسانه های اجتماعی، به عنوان بخشی از استراتژی های بازاریابی دیجیتال، فرصتی است که برای آزمایش ویژگی های جدید و تکنولوژی جدید ارائه می دهد. بیشتر از هر کانال یا منطقه بازاریابی دیجیتال، رسانه های اجتماعی یک وضعیت ثابت دارند. شبکه های اجتماعی نیاز به رسمیت شناخته شدن مداوم دارند زیرا به طور مداوم در حال تکامل هستند، و اگر تکنولوژی رشد خود را از دست دهند، یا یک شبکه دیگر شروع به ارائه محصول جدید یا فعالیت بیشتر کند،کاربران، بدون فکر به سمت شبکه دوم کشیده می شوند.

نتیجه برای مدیران نام تجاری و بازاریابان دیجیتال ،بسیار حائز اهمیت است تا درکنار این روند ،بتوانند همچنان آزادانه و خلاقانه به تست ویژگی ها و تاکتیک های جدید ادامه دهند. در اینجا به اشاره به برخی از برندها، که به اضافه کردن امکانات جدید به استراتژی خود در سال ۲۰۱۷ پرداختند، می پردازیم.

۱-تبلیغات استوری اینستاگرام

اینستاگرام در ماه مارس ۲۰۱۷ شروع به راه اندازی تبلیغات استوری کرد. آگهی های استوری، آگهی هایی تمام صفحه است که در میان پست های کابری نمایش داده می شود. به دلیل ماهیت تمام صفحه بودن تبلیغات استوری، اینستاگرام، آن ها را به عنوان یک فرمت همه جانبه و جذاب و فراگیر ارتقا داده است. کاربران می توانند آن تبلیغات را از دست بدهند، اما چون آنها به صورت تمام صفحه نمایش داده می شوند، بازتابی بهتر از روش های تبلیغاتی سنتی داشته اند.

چند ماه پس از انتشار، اینستاگرام گزینه های با هدف تبلیغاتی را که در هنگام راه اندازی در دسترس بود، از دسترس خارج کرد. برند ها هم اکنون می توانند تبلیغات را از طریق برنامه های مختلف شامل ترافیک، نمایش ویدیو، تبدیل و نصب برنامه های موبایل خریداری کنند. این امر، یک فرمت جذاب و جدید را برای برندها با اهداف فراتر از آگهی نام تجاری فراهم می کند. هنگامی که همه چیز گفته و انجام میشود، تبلیغات استوری، یک فرصت تبلیغاتی همه جانبه برای برند ها به منظور برقراری ارتباط با مشتریان فراهم میکنند. آن ها همچنین فرصتی برای گفتگوی دوستانه با مخاطبان را در لحظات مختلف فراهم میکند.

۲-ویدئو های زنده:

ویدئوی زنده در سال ۲۰۱۷ به لطف کمپانی جهانی پخش facebook live در سال۲۰۱۶ شروع شد. در آوریل ۲۰۱۷ فیس بوک اشاره کرد که “یکی از هر پنج فیس بوک یک پخش زنده است و در طول سال گذشته، ساعت تماشای پخش زنده فیس بوک بیش از ۴ برابر به صورت روزانه افزایش پیدا کرده است. ”این آمار نشان دهنده ی قانع کننده بودن ویدئو های زنده ی فیس بوک به عنوان یک فرمت جدید و محبوب است که برندها میتوانند از این ویژگی محبوب استفاده کنند.

خاصیت زنده بودن ویدئوهای فیس بوک باعث می شود ویدئوها به آسانی و به سرعت پیش بروند وهمچنین امکان استفاده برای همه ی کاربران را نیز فراهم کرده و نیاز به داشتن تخصص فنی و یا شخص ثالثی نیست. برندها می توانند ازطریق ویدئوهای زنده اقدام به متنوع کردن محتوای مربوطه خود به عنوان یک استراتژی محتوای قوی، کنند. در اواخر سال ۲۰۱۶، ویدئوی زنده نیز برای اولین بار در اینستاگرام ساخته شد. محتوای فیلم ویدئویی اینستاگرام، مانند استوری اینستاگرام کوتاه است و پس از پایان جریان، ناپدید میشود. فیلم های زنده در صفحات استوری کاربران وارد شده و ویدئو های مشهور نیز در بخش کاوش یا جستجوی عمومی، با اضافه کردن گزینه ی قابلیت کشف، گروه بندی می شوند.

۳-تمرکز بر پیام رسانی:

سیستم عامل پیام رسانی قطعا جدید نیست. اما تمرکز بیشتر بر پیام رسانی در این لیست گنجانده شده است، زیرا کاربران زمان بیشتر و بیشتری را صرف سیستم عامل های پیام رسانی تلفن همراهی مانند مسنجر، wechat ،whatsapp و kik میکنند. در نتیجه شاید بهتر باشد یگوییم که محبوبیت سیستم عامل های پیام رسانی نسبتا جدید است. به راحتی می توانید درخواست های بازاریابی سیستم عامل های پیام رسانی را مشاهده و کنترل کنید زیرا کاربران به طور منظم برای بررسی و پاسخ به پیام ها رجوع میکنند. ما شاهد شرکت های زیادی هستیم که در حال استفاده از سیستم عامل های پیام رسانی برای برقراری ارتباط با مشتریان خود هستند. برقراری ارتباط از طریق سخن گفتن و یا ملاقات، به جای برقراری ارتباط از طریق ایمیل یا تلفن. این یک حرکت هوشمندانه است، وقتی شما متوجه می شوید که ۶۱% از کاربران اینترنت ایالات متحده می گویند که علاقه مند به استفاده از برنامه های پیام رسانی برای برقراری ارتباط با مشتریان خود هستند.

۴-هشتگ موقعیت و استوری اینستاگرام:

اینستاگرام اخیرا توانایی اضافه کردن موقعیت مکانی و هشتگ را به استوری ها اضافه کرده است. استفاده از هشتگ باعث می شود که استوری ها بسیار بیشتر از قبل قابل تشخص باشند. در حال حاضرکاربران می توانند استوری ها را در سربرگ explore اینستاگرام بر اساس مکان و یا علاقه ی شخصی که از طریق هشتگ مشخص می شوند، پیدا کنند. این ویژگی کاربران را بیشتر تشویق به استفاده از این پلت فرم ها می کنند و بخش کل explore اینستاگرام را نیز جذاب تر از گذشته کرده است. بستر های نرم افزاری همیشه به دنبال راه هایی برای جذب کاربران در هر زمان می پردازند در نتیجه این فرصتی مناسب را برای بازاریابان فراهم کرده که از طریق استوری های اینستاگرام در فضای گسترده دیجیتال امروزی، به گسترش بازار فروش خود بپردازند.

شبکه های اجتماعی در سال ۲۰۱۷

چگونه در سال ۲۰۱۸ کسب وکار خود را از طریق بازاریابی شبکه های اجتماعی تبلیغ کنیم؟

زمانی که در مورد شبکه های اجتماعی و استفاده از آن به عنوان ابزار بازاریابی صحبت می کنیم به فکر توییتر، فیس بوک، پینترست، اینستاگرام و سایر موارد می افتیم. همه این ها قطعا جزو پلتفرم های رایگانی هستند که کسب وکارها می توانند از آن برای بازاریابی محصولات و خدمات خود استفاده کنند. بازاریابی شبکه های اجتماعی مفهوم بزرگی است اما می توان چنین گفت که رسانه اجتماعی پلتفرمی است که برای به اشتراک گذاشتن افکار، اطلاعات و پیدا کردن دوست از سرتاسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. این پلتفرم ها به افراد اجازه می دهد با هم ارتباط برقرار کنند و بازاریابی که در این شرایط انجام می شود با عنوان بازاریابی شبکه اجتماعی شناخته می شود.

 تبلیغ کسب وکار در رسانه اجتماعی:

در اینجا قصد داریم در مورد نکاتی صحبت کنیم که برای ترویج و تبلیغ کسب وکارها توسط بازاریابی شبکه اجتماعی به کار می رود. بازاریابی شبکه اجتماعی یکی از بهترین ابزارها و پلتفرم هایی است که نه تنها به شما کمک می کند با افراد سرتاسر جهان ارتباط برقرار کنید بلکه باعث می شود همه کسب وکارها در هر اندازه و شکلی محصولات و خدمات خود را به افراد معرفی کنند و آگاهی از برند خود را افزایش دهند.

پلتفرم های شبکه اجتماعی نوعی پلتفرم برای کسب وکارها هستند که می توانند به رشد آن ها در صنعت موجود کمک کنند. این پلتفرم ها رایگان اند و مدیریتشان بسیار ساده و آسان است. متخصصان شبکه های اجتماعی نحوه مدیریت و نیز اجرای استراتژی بازاریابی اجتماعی را به خوبی درک می کنند و می توانند به تقویت کسب وکارهایتان کمک نمایند. اگر به دنبال بهینه سازی شبکه اجتماعی یا بازاریابی در این پلتفرم ها هستید باید بدانید که ایده های زیادی در این شرایط وجود دارد و می تواند بهینه سازی و مدیریت رسانه های اجتماعی را سریع و آسان سازد.

در ادامه سعی می کنیم ۱۵ مورد از نکات مرتبط با بازاریابی در شبکه های اجتماعی را برای تبلیغ کسب وکارها با هم مرور کنیم.

  1. قوانین مرتبط با بازاریابی شبکه های اجتماعی را دنبال کنید
  2. سوالاتی را بپرسید که بحث برانگیز هستند.
  3. سعی کنید تخصص خود را با سایر افراد به اشتراک بگذارید
  4. سعی کنید ارزشی را به مخاطبین خود اضافه کنید
  5. سعی کنید برای بررسی مجازی محصولات و خدمات جوایزو شرایط خود را بهبود ببخشید
  6. همیشه بردی را در پینترست ایجاد کنید
  7. از پیام های همزمان خودداری کنید
  8. سعی کنید مخاطبین مدنظر خود را بیابید
  9. ارزش به اشتراک گذاری و تگ کردن سایر تصاویر را درک کنید
  10. سعی کنید برای ایجاد یک شبکه قدرتمند از کاربران در بحث های موجود شرکت کنید
  11. برند خود را به اشتراک بگذارید و کاری کنید افراد در مورد کسب وکار شما آگاه شوند.
  12. از طریق کمپین های شبکه های اجتماعی کسب وکار خود را به صورت آنلاین ترویج کنید
  13. برای دریافت نتایج بهتر و با کمی سرمایه گذاری می توانید تبلیغات شبکه های اجتماعی را اجرا کنید
  14. مطمئن شوید که محصولات و خدمات شما به راحتی توسط افراد پیدا می شوند. پس صفحه تمیز و خوبی در شبکه های اجتماعی ایجاد کنید
  15. ایمپورت کردن فروشگاه آنلاین در صفحه بازاریابی شبکه اجتماعی نه تنها به تقویت تراقیک آن کمک می کند بلکه می تواند به لینک بیلدینگ با سایت اصلی نیز کمک نماید.

هیچ چیزی رایگان به دست نمی آید.

اگر کسی به شما گفت که کار با شبکه اجتماعی رایگان است پس فریبتان داده است. یکی از فرضیات اشتباهی که در مورد استفاده از بازاریابی شبکه اجتماعی وجود دارد این است که کاربرد آن هیچ هزینه ای در پی ندارد. استفاده از این گزینه نیز هزینه بر است هر چند این هزینه زیاد نیست و در مقایسه با سایر کمپین های اجتماعی و روش های سنتی بسیار ناچیز است.

استفاده از بازاریابی شبکه اجتماعی نه تنها به شما کمک می کند شهرت و اعتبار کسب وکار خود را به صورت آنلاین ایجاد کنید و اطلاعات محصولات و خدمات خود را با مشتریان در میان بگذارید بلکه باعث افزایش آگاهی از برند می شود.

امتیاز دهی شما به این صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

22  −  18  =  

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان