همانطور که می دانید اندروید یک پلتفرم موبایل بسیار محبوب است و در حال حاضر، دستگاه های اندرویدی بیش از هر نوع دستگاه تلفن همراه دیگر توسط افراد در سراسر جهان استفاده می شوند. بنابراین شما به عنوان یک صاحب کسب و کار با طراحی اپلیکیشن اندروید می توانید میلیون ها نفر را تحت تاثیر قرار داده و برای استفاده از برنامه ی خود ترغیب نمایید. برای طراحی اپلیکیشن اندروید که صورت حرفه ای و مطابق با نیازهای کسب وکار شما باشد کافی است با شرکت بهین مبتکران ایده (بهیدو) تماس بگیرید. اگر قصد طراحی یک اپلیکیشن اندروید را دارید حتما ادامه ی این مطلب را در سایت بهیدو دنبال کنید.

details

مهم ترین نکاتی که هنگام طراحی اپلیکیشن اندروید باید در نظر گرفته شود:

وقتی نوبت به طراحی اپلیکیشن برای اندروید می رسد، استفاده از بروزترین اصول طراحی برنامه موبایل و طراحی خوب همراه با ایجاد نوآوری و ترکیب علم و فناوری بسیار مهم است. یک متخصص طراحی اپلیکیشن اندروید با در نظر گرفتن سلسله مراتب بصری مناسب در رابط کاربری خود می تواند بهترین تجربه کاربری را برای مخاطبان شما ایجاد کند. اندروید در ابتدا با این ایده به وجود آمد که برنامه‌های موبایلی جذاب را ایجاد کنند و در عین حال از همه چیزهایی که گوشی تلفن همراه ارائه می‌کند بهره ببرد. اندروید بر روی هسته لینوکس ساخته شده است. این نرم افزار خاص برای موبایل به صورت متن باز ساخته شده است و از این طریق به توسعه دهندگان این فرصت را می دهد تا هر گونه پیشرفت فناوری را معرفی و ترکیب کنند. همچنین وقتی صحبت از طراحی برنامه ‌های اندرویدی می‌شود، تمرکز روی محتوا و استفاده از عناصر اساسی در طراحی اپلیکیشن اندروید بسیار مهم است. بیشتر طراحان اپلیکیشن ها، طراحی فلت را برای اپلیکیشن خود انتخاب می کنند و بر ایجاد روابط قوی بین صفحات مختلف برنامه یا عناصر UI آن تلاش می کنند. زیرا بدون ایجاد یک ارتباط واضح و منطقی بین صفحات، کاربران ممکن است متوجه ارتباط معنادار صفحات مختلف با یکدیگر نشوند. ابزاری که به ایجاد یک ارتباط قوی تر در بین عناصر اپلیکیشن کمک می کند انیمیشن است. به این ترتیب متخصصان طراحی اپلیکیشن اندروید به کمک انیمیشن رابط کاربری برنامه موبایل شما را پویاتر نشان می دهند. در واقع از حرکت انیمیشن ها برای ایجاد یک ارتباط منطقی بین دو عنصر مختلف اپ استفاده می‌شود. اگر به تازگی قصد طراحی یک اپلیکیشن موبایل را دارید و می خواهید از بهترین و قوی ترین دانش برنامه نویسی اندروید برای طراحی برنامه خود بهره ببرید حتما با متخصصان ما در شرکت بهیدو تماس بگیرید.

هنگام طراحی اپلیکیشن اندروید حتما موارد زیر را در نظر بگیرید :

به میزان دسترسی اپلیکیشن خود توجه کنید

بسیاری از طراحان ممکن است یک قانون اساسی را هنگام طراحی اپلیکیشن اندروید فراموش کنند و آن میزان در دسترس بودن برنامه برای افراد مختلف است. در دسترس بودن چیزی است که به کاربران با هر میزان توانایی اجازه می دهد تا با موفقیت از UI برنامه شما استفاده کنند. یک محصول با طراحی خوب برای کاربران با هر میزان توانایی، از جمله افرادی که بینایی ضعیف دارند یا اصلا نابینا هستند و همچنین افرادی که دچار اختلالات شنوایی، اختلالات شناختی، یا اختلالات حرکتی هستند، قابل دسترس است. قابلیت دسترسی با چیزهای کوچکی مانند انتخاب کنتراست مناسب برای عناصر UI شروع می شود. حتی طراحان حرفه ای نیز ممکن است در دام مشکل کنتراست کم بیفتند که منجر می شود برخی از بخش ‌های یک صفحه حتی برای افراد با بینایی طبیعی نیز به سختی قابل خواندن باشد. به این ترتیب در هنگام طراحی اپلیکیشن اندروید وقتی کنتراست مناسبی برای عناصر رابط کاربری خود داشته باشید و همینطور از جلوه‌ های حرکتی و صوتی مناسبی استفاده کنید کاربرانی که اختلال بینایی یا شنوایی دارند نیز می توانند از اپ شما استفاده کنند.

access

مشخصات دستگاه های مختلف را در نظر بگیرید

اپلیکیشن شما باید برای انواع صفحه های نمایش دستگاه ها بهینه سازی شده باشد. وقتی نوبت به طراحی اپلیکیشن iOS می رسد، تعداد دقیق دستگاه ها و نمایشگرهای موجود مشخص است. اما وقتی نوبت به طراحی اپلیکیشن اندروید می‌رسد، مدل‌های مشخصی از صفحه ‌نمایش یا دستگاه‌ ها موجود نیست. اندروید روی دستگاه های مختلفی اجرا می شود که اندازه صفحه نمایش و تراکم پیکسلی متفاوتی دارند. شرکت ‌هایی که در توسعه اپلیکیشن موبایل تخصص دارند، همیشه تست‌های مختلفی را انجام می‌دهند تا ببینند آیا محصولشان روی همه انواع دستگاه‌ها به خوبی کار می‌کند یا خیر. این تست معمولا توسط تیم تضمین کیفیت (QA) انجام شده و آنها گزارش های دقیقی از اشکالات یافت شده را ارائه می دهند. اندازه و تراکم صفحه نمایش در دستگاه های مختلف بسته به قیمت آن می تواند به شدت متفاوت باشد. برنامه موبایل شما باید برای اکثریت قریب به اتفاق گوشی های اندرویدی با اندازه مختلف صفحات نمایش مناسب باشد. حفظ استقلال چگالی عناصر مهم است زیرا بدون آن، یک عنصر UI (مانند یک نماد) ممکن است در صفحه نمایش با چگالی کم بزرگتر و در صفحه نمایش با چگالی بالا کوچکتر به نظر برسد. یک طراح، باید اطمینان حاصل کند که آیکون ها و عناصر دیگر اپلیکیشن مانند اشیاء متنی (برچسب ها، متن هاو …)، نمادها و تصاویر (به عنوان مثال تصاویر پس زمینه) و محتوای پویا (مانند انیمیشن و ویدیو)، در هر اندازه و تراکم صفحه نمایش عالی به نظر می رسند. برای این منظور پروژه خود را حتما به یک طراح و برنامه نویس حرفه ای اپلیکیشن بسپارید. متخصصان طراحی اپلیکیشن اندروید با استفاده از ابزار Google Play رایج‌ترین دستگاه‌هایی که افراد برای کار با برنامه شما از آن‌ها استفاده می‌کنند را شناسایی کرده و برنامه را برای این گروه از دستگاه ها بهینه می کنند.

برند خود را حرفه ای نشان دهید

وقتی نوبت به طراحی اپلیکیشن موبایل می رسد، قطعا یکی از اهداف اصلی شما از این کار برندسازی و تقویت نام تجاری است. بنابراین شما باید اپلیکیشنی داشته باشید و محصولی بسازید که نشان دهنده قدرت برند شما باشد. برای این منظور هنگام طراحی حتما باید به جزئیاتی مانند رنگ ها، آیکون ها، تصاویر، لوگو، فونت ها و موارد دیگر توجه شود.

dgim1a

از همه قابلیت های دستگاه استفاده کنید

امروزه دستگاه های تلفن همراه مدرن دارای قطعات سخت افزاری زیادی هستند که می توان از آنها برای آسان تر کردن زندگی کاربران استفاده کرد. این امکانات عبارتند از دوربین، موقعیت مکانی GPS، بلوتوث، NFC، شتاب‌سنج و موارد دیگر. همه این حسگرها می‌توانند تجربه کاربری را تقویت کنند. بگذارید یک مثال ساده از نحوه استفاده از موقعیت مکانی GPS برای کارهای معمولی به شما ارائه دهیم. مثلا وقتی نوبت به پر کردن فرم آدرس در اپلیکیشن می ‌رسد، به جای اینکه از کاربر در مورد موقعیت مکانی فعلی ‌اش سوال کنید، می‌توانید درخواست دسترسی به سرویس موقعیت مکانی را بدهید و جزئیات مورد نیاز را به صورت خودکار در فرم پر کنید. این ویژگی نه تنها باعث صرفه جویی در زمان ارزشمند برای کاربران شما می شود بلکه حرفه ای بودن کسب و کار شما را نیز نشان می دهد. برای استفاده ی مفید از این قابلیت ها با یک متخصص طراحی اپلیکیشن اندروید در شرکت بهین مبتکران مشورت کنید.

نمونه اولیه و طرح آزمایشی ایجاد کنید

هنگام سفارش طراحی اپلیکیشن یکی از مراحلی که شرکت های توسعه دهنده ی این پلت فرم ها به آن توجه می کنند نمونه‌سازی اولیه و ایجاد یک طرح آزمایشی برای اطمینان از نتیجه نهایی پروژه است. در واقع از همان ابتدا ایجاد یک طرح عالی که کاملا مطابق با خواسته و نیازهای مشتریان باشد کار سختی است و باید طی چند مرحله و پس از انجام بررسی های گوناگون نتیجه نهایی کار ارائه گردد. برای این کار ابزارهای گوناگونی در دسترس متخصصان طراحی اپلیکیشن اندروید می باشد. هنگامی که فرآیند طراحی و تکمیل پروژه را دنبال می کنید درک بهتری از نحوه عملکرد و تکامل برنامه به دست خواهید آورد. برای این منظور طراحان معمولا در هر مرحله از طراحی نیازها و علایق مشتریان را به خوبی می سنجند و در این خصوص با آنها مشورت می نمایند.علاوه بر این سادگی در طراحی و چیدمان به بهبود تجربه کاربری نیز کمک می کند. چرا که پیمایش در سایت‌های ساده، آسان است و خریداران می‌توانند آنچه را که به دنبال آن هستند، با کمترین کلیک و بدون حواس‌پرتی و ناامیدی پیدا کنند.

طــــــراحی اپلیکیـــــــــــــشن اندرویــــــــــــــــــــددر شرکت بهیـــــن مبتــــــــکران ایـــــده

توسعه اپلیکیشن موبایل یکی از جدیدترین و محبوب ترین خدماتی است که امروزه توسط آژانس های بازاریابی دیجیتال ارائه می شود. اگر یک اپلیکیشن موبایل به طور موثر طراحی و توسعه یابد، می تواند کسب و کار آنلاین شما را در معرض دید باورنکردنی و دائمی قرار دهد. نصب برنامه تلفن همراه خود در دستگاه مشتری می تواند در حفظ و ایجاد روابط طولانی مدت با مشتریان بسیار موثر باشد. چنانچه به خدمات تخصصی طراحی اپلیکیشن اندروید نیاز دارید همین امروز با کارشناسان ما در شرکت نرم فزاری بهیدو تماس بگیرید.

ارتباط با تیم مشاوره و پشتیبانی بهیدو

مقالات مرتبط

تبلیغات گوگل  google adsچیست؟

تبلیغات گوگل google adsچیست؟

افزایش رقابت مشاغل و کسب و کارهای مختلف در بازار کار و ظهور رقبای مختلف عرصه ی گسترش را برای کسب و کارها محدود کرده است. صاحبان مشاغل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

57  +    =  65

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان