آموزش ریدایرکت در وردپرس قدم به قدم

ریدایرکت کردن در وردپرس

ریدایرکت کردن در وردپرس یا همان تغییر مسیر URL در وردپرس، راهی برای وب سایت شما است تا با ارسال یک پیام سریع به مرورگر کاربران به آن‌ها اطلاع دهید که صفحه ی موردنظرشان منتقل شده است. بنابراین مرورگر آن‌ها می تواند به طور خودکار صفحه جدید جایگزین را نمایش دهد. ریدایرکت کردن در وردپرس انواع مختلفی دارد مانند ریدایرکت ۳۰۱، ریدایرکت ۳۰۲، ریدایرکت ۳۰۷ و غیره. در این مقاله از بهیدو  قصد داریم در رابطه با ریدایرکت ۳۰۱ صحبت کنیم زیرا یکی از مهم ترین ریدایرکت ها برای وب سایت وردپرس است.

 

چه زمانی باید از ریدایرکت در وردپرس استفاده کنیم؟

مشتریانی که به خدمات طراحی سایت در اصفهان یا سئو در اصفهان نیاز دارند، شاید با اصطلاحاتی مانند ریدایرکت کردن وردپرس و کاربرد آن در وب سایتشان آشنایی چندانی نداشته باشند. این درحالی است که این نوع تنظیمات سایت برای ترافیک وب سایت آن‌ها بسیار اهمیت دارد به خصوص اگر از قبل وب سایت داشته باشند و به دنبال تغییراتی در آن باشند. طبق تجربه تیم سئو در اصفهان در شرکت بهیدو در چندین موقعیت باید از ریدایرکت در سایت ها استفاده نمود:

  • تغییر نام دامنه:

اگر نام دامنه اصلی خود را تغییر داده اید، تمام لینک های داخلی شما به دامنه و پست های قدیمی اشاره می کنند. بهترین راه برای مقابله با این وضعیت، تنظیم یک تغییر مسیر است.

  • برای سئوی بهتر:

کسب و کارهای آنلاین برای فروش، تبدیل و درآمد بهتر به سئو متکی هستند. اگر پیوند ثابت شما برای سئو آماده نیست، باید آن را ویرایش کنید. هنگامی که یک پیوند دائمی را ویرایش می کنید به یک تغییر مسیر نیاز دارید، بنابراین با انجام این کار کاربران صفحه ۴۰۴  یا همان ارور یافت نشد را در صفحه مرورگر خود نخواهند دید.

 

اهمیت صفحه ۴۰۴ در سئو

 

  • در صورتی که برخی از صفحات را حذف کرده اید:

حذف صفحات رتبه بندی شده در موتورهای جستجو عمل بدی است. بنابراین اگر صفحات یا پست های منتشر شده را حذف می کنید، باید یک تغییر مسیر را پیکربندی کنید تا کاربران با صفحه ۴۰۴ مواجه نشوند.

  • در صورتی که یک صفحه نیاز به به‌روزرسانی دارد:

وقتی صفحه‌ای را دوباره طراحی می‌کنید، می‌توانید حالت تعمیر و نگهداری را فعال کنید یا گزینه تغییر مسیر را تنظیم کنید. این روش خوبی برای نمایش محتوا به بازدیدکنندگان است و از نمایش صفحه در حال ساخت به آنها جلوگیری می کند.

  • پس از پرداخت و انجام معاملات با زمان محدود:

اگر در حال طراحی فروشگاه اینترنتی هستید و محصولات فیزیکی یا دیجیتالی می فروشید، باید صفحه پرداخت وب سایت خود را به گونه ای طراحی کنید تا مشتریان پس از پرداخت مجددا به صفحه اصلی وب سایت شما هدایت شوند.

 

اهمیت ریدایرکت در وردپرس چیست؟

تغییر مسیر ۳۰۱ به طور دائم یک صفحه را به مکان جدید منتقل می کند و به مرورگر می گوید که صفحه به طور دائم به مکان جدید منتقل شده و قصد بازگشت ندارد. دلیل اصلی استفاده از ریدایرکت های ۳۰۱ زمانی است که سایت یا صفحه ای در سایت شما منتقل شده است و در عوض می خواهید کاربر را به صفحه جدیدی هدایت کنید. شما باید هنگام برنامه ریزی برای حذف یک پست یا صفحه به نفع یک محتوای جدید، از روش ریدایرکت۳۰۱ در وردپرس استفاده کنید.

همچنین زمانی که در حال برنامه ریزی برای تغییر پیوندهای دائمی پست یا صفحه وب سایت خود هستید، تنظیم ریدایرکت لازم است. در غیر این صورت باعث می‌شود کاربران شما خطای ۴۰۴ یا “صفحه یافت نشد” را ببینند. این نه تنها برای تجربه کاربری سایت شما بد است، بلکه می تواند بر سئو سایت شما نیز تاثیر بگذارد. اگر تعداد زیادی لینک شکسته در سایت شما وجود داشته باشد، بک لینک های ارزشمند را از دست خواهید داد که این منجر به کاهش قابل توجهی در رتبه بندی دامنه و کلمات کلیدی سایت شما می شود.

طبق تجربه تیم سئو در اصفهان در شرکت بهیدو، ریدایرکت ۳۰۱ برای وب سایت ها بسیار مهم است. زیرا کمک می کند تا تمام ترافیک و بک لینک های صفحه قدیمی شما به صفحه جدید منتقل شود. اما قبل از اینکه به آسان ترین راه برای انجام ریدایرکت۳۰۱ در وردپرس بپردازیم ابتدا شما باید انواع تغییر مسیر در وردپرس را بشناسید. همچنان با شرکت دیجیتال مارکتینگ بهیدو همراه باشید.

این شرکت انواع خدمات طراحی سایت در اصفهان ، طراحی فروشگاه اینترنتی و طراحی سایت شرکتی را به مشتریان ارائه می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان طراحی سایت و سئو در اصفهان با ما تماس بگیرید.

 

انواع تغییر مسیر در وردپرس (انواع ریدایرکت)

به طور کلی چندین نوع ریدایرکت کردن در وردپرس داریم که در اینجا به بررسی هر کدام می پردازیم:

  • ریدایرکت ۳۰۱:

یکی از مهم ترین و محبوب ترین نوع ریدایرکت کردن در وردپرس است که به عنوان تغییر مسیر دائمی نیز شناخته می شود. هنگامی که از این نوع تغییر مسیر استفاده می کنید، موتورهای جستجو متوجه می شوند که صفحه مقصد به طور دائم جابجا شده و تمام ترافیک صفحه قبلی را به صفحه جدید منتقل می کنند. این به مقصد جدید برای داشتن فرصت های رتبه بندی بهتر کمک می کند.

 

ریدایرکت ۳۰۱ چیست؟ - بهیدو

 

  • ریدایرکت ۳۰۲:

برای تغییر مسیرهای موقت استفاده می شود و به موتورهای جستجو می گوید که لینک مقصد به طور لحظه ای تغییر کرده است اما نه برای همیشه. وقتی صحبت از پیوند و رتبه‌بندی می‌شود، نمی‌توانیم انتظار نتایج زیادی با این تغییر مسیر داشته باشیم.

  • ریدایرکت ۳۰۳:

تغییر مسیر ۳۰۳ نشان می دهد که صفحه به طور موقت جایگزین شده است و در مکان دیگری در دسترس است. در بیشتر موارد، متخصصان طراحی سایت برای صفحه فرم پرداخت یا صفحه ای مربوط به داده های شخصی از این نوع تغییر مسیر استفاده می کنند. خوبی ریدایرکت ۳۰۳ این است که ادمین وب سایت می تواند از رفرش صفحه جلوگیری کند.

  • ریدایرکت ۳۰۷:

این تغییر مسیر مشابه ۳۰۳ است اما به عنوان “تغییر مسیر موقت” شناخته می شود. این نوع ریدایرکت نشان می دهد صفحه ای که کاربر می خواهد به آن دسترسی پیدا کند به طور موقت به یک URL دیگر منتقل شده است.

  • ریدایرکت ۳۰۸:

این نوع ریدایرکت مانند ۳۰۱، نوع دیگری از تغییر مسیر دائمی است. این نوع ریدایرکت‌ها انتخاب خوبی هستند وقتی که در حال تغییر ساختار وب‌سایت خود یا انتقال آن از HTTP به HTTPS هستید.

 

آموزش نحوه ریدایرکت در وردپرس قدم به قدم

دو روش اصلی برای تغییر مسیر صفحه وردپرس وجود دارد:

  • با افزونه ها (مبتدی پسند)
  • با کد نویسی (پیشرفته)

ما در ادامه به نحوه ریدایرکت کردن در وردپرس برای مبتدیان به کمک افزونه ها می پردازیم.

۱) صفحه وردپرس را به کمک افزونه ها تغییر مسیر دهید

افزونه ها کارآمدترین و ساده ترین راه برای سفارشی کردن سایت وردپرس هستند. اگر به دنبال ابزاری برای تغییر مسیر صفحات خود هستید، Redirection را بررسی کنید. این یکی از محبوب ترین پلاگین های تغییر مسیر رایگان در وردپرس است.

۲) Redirection را نصب کنید

ابتدا افزونه را نصب کنید. در داشبورد وردپرس خود، به Plugins > Add New بروید و Redirection را جستجو کنید. پس از یافتن افزونه، آن را نصب و فعال کنید. پس از آن، تنظیمات افزونه را در قسمت ابزار وردپرس مشاهده خواهید کرد.

 

آموزش نصب افزونه ریدایرکشن - بهیدو

۳) افزونه را تنظیم کنید

صفحه تنظیمات به شما دستورالعمل هایی در مورد نحوه استفاده از افزونه می دهد و برخی از مفیدترین ویژگی ها را توضیح می دهد. پس از خواندن آن، روی دکمه Start Setup کلیک کنید. در ادامه برخی از گزینه های پیکربندی اولیه در مورد پیوندهای دائمی، گزارش تمام تغییر مسیرها و خطاهای ۴۰۴ و اطلاعات IP مربوط به آن تغییر مسیرها و خطاهای ۴۰۴ را مشاهده خواهید کرد. گزینه های مورد نظر خود را انتخاب کرده و Continue Setup را فشار دهید. اکنون افزونه ویژگی REST API را آزمایش می کند. پس از آن، تنظیمات را تمام کنید.

 

تنظیمات Redirection

 

ادامه تنظیمات Redirection - بهیدو

 

اتمام تنظیمات افزونه Redirection در وردپرس

۴) استفاده از Redirection را شروع کنید

در این لحظه در داشبورد افزونه را می بینید که در آن دو بخش وجود دارد:

  • URL های تغییر مسیر داده شده
  • تغییر مسیر جدید اضافه کنید

استفاده از افزونه Redirection - بهیدو

 

برای این آموزش، یک تغییر مسیر جدید اضافه می کنیم. برای ایجاد یک تغییر مسیر شما نیاز دارید:

یک URL منبع (از URL)

یک URL هدف (به URL)

به عنوان مثال، اگر نیاز به تغییر مسیر ترافیک از سایت قدیمی خود دارید، www.example.com/oldurl URL منبع خواهد بود، در حالی که در URL هدف، URL جدید (www.example.com/newurl) را وارد کنید.

شما نیازی به وارد کردن نام دامنه خود در کادر ارسال ندارید. در عوض، می‌توانید به سادگی قسمتی را بعد از / وارد کنید، که می‌تواند پیوند دائمی صفحه باشد. سپس، گزینه‌های تغییر مسیر را برای هر دو URL ا تکمیل کنید و Add Redirect را فشار دهید.

 

add-redirect

 

به این ترتیب، می توانید هر تغییر مسیری را که می خواهید تنظیم کنید. اگر کاربر پیشرفته ای هستید، روی نماد چرخ دنده کلیک کنید و برخی از گزینه های سفارشی سازی اضافی را مشاهده نمایید.

منابع:

www.wpbeginner.com

quadlayers.com

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  −  2  =  5

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان