راهنمای کامل نحوه ساختن بک لینک | لینکسازی

نحوه ساختن بک لینک | بهیدو

هیچ رمز و راز خاصی در نحوه ساختن بک لینک برای بهبود و بهینه سازی سایت وجود ندارد. در حقیقت مهارت ساختن بک لینک مجموعه ای از چند مهارت مختلف است که از مهمترین آنها می توان به مهارت در تولید محتوا، فروش، روانشناسی، برنامه نویسی و البته انواع روش های بازاریابی اشاره کرد. اگر می خواهید با روش های اصولی ساختن بک لینک بازدید وب سایت خود را افزایش دهید در این مقاله با آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو همراه باشید تا به صورت کامل و گام به گام با فرایند بک لینک سازی آشنا شوید.

برای آگاهی بیشتر در مورد دیگر خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو همین حالا با ما تماس بگیرید .

 

موارد مهم در ساختن بک لینک

وب سایت backlinko.com در بررسی یک میلیون نتیجه جستجو در سال ۲۰۱۶ به این نتیجه دست یافت که لینک ها تاثیر بسیار مهمی در رتبه بندی سایت در نتایج جستجو دارند. از طرفی شرکت گوگل هم اخیرا اعلام کرد لینک های با کیفیت یکی از سه فاکتور مهم و برتر برای رتبه بندی وب سایت در نتایج جستجو  است.

بنابر این موضوع بسیار ساده و روشن است که لینک ها هنوز پایه و اساس الگوریتم گوگل را تشکیل می دهند. اما سوال این است که چرا لینک ها تا این حد موثر هستند؟ برای پاسخ به این سوال و درک بهتر لینک سازی و بک لینک  بهتر است سوار بر ماشین زمان شوید و به روزهایی که هنوز گوگل وارد عرصه اینترنت نشده بود باز گردید. در آن روزها موتورهای جستجوی یاهو و آلتا ویستا بازیکنان اصلی موتورهای جستجو بودند و نتایج جستجوی خود را به صورت ۱۰۰% بر اساس محتوای صفحه وب رتبه بندی می کردند.

اما گوگل با ورود به این عرصه و ارائه الگوریتم پیج رنک خود، همه چیز را تغییر داد. گوگل به جای تجزیه و تحلیل صرف محتوای صفحه، به تعداد افرادی که به آن صفحه مرتبط هستند نگاه کرد. در واقع تعداد لینک هایی که به آن صفحه اشاره کرده اند یا اصطلاحا تعداد بک لینک. البته به لطف بروزرسانی هایی مانند الگوریتم پنگوئن گوگل ، این موتور جستجو در حال حاضر نه تنها بر تعداد بک لینک بلکه بر کیفیت آن نیز تاکید دارد.

 

نحوه ساختن بک لینک | بهیدو

 

اما کدام بک لینک کیفیت بالایی دارد و شما چگونه می توانید چنین بک لینک هایی بسازید؟ این همان چیزی است که در ادامه مطلب به طور مفصل به آن خواهیم پرداخت.

 

چگونه بک لینک های با کیفیت را پیدا کنیم؟

 

بک لینک

قبل از اینکه بخواهیم به صورت گام به گام به استراتژی ساخت بک لینک بپردازیم، مهم است که نحوه ساختن بک لینک را بدانیم و بدانیم  چه چیزی لینک ها را تبدیل به بک لینک خوب و بد می کند. سوال مهمی که مطرح است این می باشد که چرا تا این حد کیفیت بک لینک مهم است؟ اگر بخواهیم بسیار ساده و سر راست به این پرسش پاسخ دهیم، باید بگوییم که هنگامی که شما اقدام به ساختن بک لینک برای وب سایتتان می کنید، یکی از این دو اتفاق رخ خواهد داد:

اتفاق اول این است که بک لینک های با کیفیتی برای وب سایت خود ساخته اید و بدین ترتیب می توانید به راحتی به صندلی خود لم داده و شاهد اوج گرفتن وب سایت خود در صفحه نتایج گوگل باشید. اما اتفاق دوم هم این است که بک لینک های بی کیفیتی ساخته اید و آن زمان است که وب سایت شما سریع تر از آنچه فکر کنید به اصطلاح، گوگل پنالتی می شود. به همین علت هم باید اول ببینید که وب سایت هایی را که به عنوان منبع بک لینک خود انتخاب کرده اید، ارزش وقت گذاشتن برای این کار را دارند یا خیر؟

 

اعتبار صفحه برای بررسی بک لینک

آیا صفحه ای که به شما لینک داده است پیج رنک قدرتمندی دارد؟ اگر این چنین است بدانید که چنین لینکی تاثیر بسیار بزرگی بر رتبه وب سایت شما می گذارد. بسیاری از متخصصین تراز اول سئو در جهان پس از بررسی های فراوان به این نتیجه رسیده اند که اعتبار صفحه ای که به شما لینک داده است بیشتر از هر عامل دیگری برای رتبه سایت شما مفید و مهم است. زیرا که چنین صفحات معتبری با لینک دادن به شما، اعتبار وب سایت شما را نیز بالا می برند. برای بررسی پیج رنک صفحات وب می توانید عبارت page rank checker را در گوگل جستجو کنید. سرویس های رایگانی برای این منظور در دسترس هستند که با وارد کردن آدرس کامل صفحه ای که قصد بررسی پیج رنک آن را دارید در کادر بررسی پیج رنک، به اطلاعات لازم دسترسی پیدا می کنید. پیج رنک عددی بین ۰ تا ۱۰ است که هر چه مقدار آن بیشتر باشد بهتر است.

 

بک لینک

 

اعتبار سایت برای ایجاد بک لینک

به طور کلی گرفتن بک لینک از یک وب سایت معتبر مانند وب سایت خبرگزاری ها به مراتب تاثیر بیشتری نسبت به گرفتن بک لینک از یک وب سایت بی نام و نشان دارد. البته گرفتن بک لینک از سایت های معتبر بسیار دشوار است اما با پیگیری مطالب سئو و بهینه سازی سایت در وبلاگ آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو، راه دریافت چنین بک لینک هایی را نیز پیدا می کنید. برای اینکه بدانید اعتبار یا اصطلاحا Domain Authority یک وب سایت به چه میزان است استفاده از سرویس moz با نام Open Site Explorer را پیشنهاد می کنیم.چ

ساختن بک لینک

مرتبط بودن سایت

هنگام بررسی وب سایت ها برای ساختن بک لینک، بررسی اعتبار وب سایت بسیار مهم است. اما مورد دیگری که آن هم اهمیت دارد میزان ارتباط موضوع سایت مورد نظر با وب سایت ما می باشد. فرض کنید که شما یک وب سایت فعال در زمینه برنامه نویسی وب و اپلیکیشن موبایل دارید و از یک وب سایت با اعتبار بالا که حوزه کاری آن تربیت کودک است بک لینک دریافت کرده اید. به نظر شما آیا این بک لینک برای شما به حساب می آید؟ طبق گفته های یکی از کارمندان سابق گوگل در مصاحبه با Search Engine Land جواب خیر می باشد.

کارمند سابق گوگل:

دریافت بک لینک از یک وب سایت با authority بالا همیشه ارزشمند است، اما امروزه ارتباط موضوع سایت است که اهمیت بیشتری برای شما دارد. مرتبط بودن، پیج رنک جدید است.

 

به طور کلی پیشنهاد می شود که بک لینک های خود را از وب سایت هایی که بیشترین ارتباط موضوعی را با وب سایت شما دارند دریافت کنید.

موقعیت لینک در صفحه

آیا لینکی که از یک سایت دیگر به وب سایت شما داده شده است، در محتوای آن وب سایت قرار دارد، یا اینکه در جایی مانند فوتر سایت قرار گرفته است؟ اینکه لینک به وب سایت شما در چه جایگاهی در وب سایت مبدا قرار گرفته است مهم می باشد. به طور خاص لینک هایی که در محتوای اصلی وب سایت قرار گرفته اند ارزش بیشتری نسبت به لینک های قرار گرفته در فوتر و سایدبار دارند. پس بهتر است که بیشتر بک لینک هایی که می سازید، در محتوای اصلی قرار گرفته باشند.

 

آیا ایجاد بک لینک به وب سایت شما یک لینک سر مقاله است؟

این که لینک شما در وب سایت دیگری قرار گرفته است در برابر این پرسش که آیا این بک لینک یک لینک سر مقاله است، اهمیت چندانی ندارد. به عبارت دیگر اگر صاحب یک وب سایت، لینک شما را به این علت که مطالب خوب و جالبی نوشته اید، درون سایت خود قرار دهد، آنگاه شما یک بک لینک سر مقاله دریافت کرده اید. اهمیت و وزن لینک های سر مقاله به مراتب بیشتر از لینک هایی است که با ساختن چند پروفایل در وب سایت ها و فروم های گوناگون بدست می آورید.

گوگل:

ایجاد لینک های که از نظر صاحب سایت مجاز نیستند یا سر مقاله نمی باشند، و یا اینکه به عنوان لینک های غیر طبیعی شناخته می شوند، می تواند نقض دستور العمل های ما باشد.

 

انکر تکست لینک

انکر تکست آن قسمت از متن است که لینک روی آن اعمال شده است. به نظر می رسد که گوگل برای رتبه بندی به انکر تکست نیز اهمیت زیادی می دهد. به عنوان مثال فرض کنید که موضوع وب سایت شما آشپزی است. حال اگر از وب سایت دیگری به وب سایت شما با انکرتکست آشپزی لینک داده شود، وقتی موتور جستجوی گوگل به آن لینک که به سایت شما اشاره دارد می رسد، با توجه به انکر تکست نتیجه می گیرد که موضوع وب سایت شما آشپزی است.

مورد دیگری که مهم است ارتباط متن اطراف انکر تکست با یکدیگر است. فرض کنید که به کلمه رانندگی یک لینک داده اند یا به اصطلاح رانندگی انکر تکست لینک است. گوگل علاوه بر توجه به انکر تکست، به کلماتی که پیش و پس از آن آمده نیز توجه می کند. برای مثال می توان به کلماتی مانند ماشین جدید، مدل ۲۰۱۸ ماشین، مرسدس بنز و … اشاره کرد، که همگی در مطالب رانندگی پر استفاده هستند.

 

پست مهمان

در پاسخ به سوال نحوه ساختن بک لینک چیست باید بگوییم پست مهمان اصطلاحا به مطلبی گفته می شود که شما به عنوان نویسنده مهمان در وبلاگ و وب سایت دیگران می نویسید و در آن مطلب امکان درج لینک خودتان را دارید. پست های مهمان تحت شرایطی می توانند اسپم به حساب بیایند، از آن جمله می توان به انتشار پست مهمان در وب سایت هایی که این کار را منبع اصلی درآمد خود کرده اند اشاره کرد.

اما پست مهمان زمانی که در یک وب سایت معتبر و مرتبط با موضوع وب سایت شما باشد، در رتبه بندی بسیار موثر است.

لینک follow یا لینک nofollow

هنگامی که از سایت دیگری به یکی از صفحات شما لینک داده شود اما تگ لینک ویژگی nofollow داشته باشد، موتور جستجو دیگر پیگیر بررسی و تایید آن لینک نمی شود. تمامی لینک ها در حالت پیش فرض follow هستند و بدیهی است که شما برای سئو سایت خود بیشتر از همه به لینک های follow نیاز دارید. در واقع این لینک های follow هستند که بک لینک محسوب می شوند.

حال که با نحوه تعیین کیفیت بک لینک ها آشنا شدید، وقت آن رسیده که دست به ساختن بک لینک بزنید. همچنان با آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو همراه باشید.

 

نحوه دریافت بک لینک با بازاریابی محتوا

محتوا کلید دستیابی به بهترین بک لینک ها می باشد. اما باید در نظر داشت که انتشار محتوای ساده هیچ بک لینکی به همراه خود ندارد. پس نتیجه می گیریم که نوع خاصی از محتوا می تواند برای ما بک لینک سازی کند. در ادامه چهار نوع محتوایی را که بیشترین بک لینک را برای ما می سازند به شما معرفی می کنیم.

محتوای بصری

محتوای بصری شامل تصاویر، نمودارها، اینفوگرافیک و دیگر محتواهای دیداری می شود. به عنوان مثال با آوردن بخشی از محتوای آموزشی در قالب یک اینفوگرافیک جذاب، هر گاه کسی محتوای شما را در وب سایت خود منتشر کند به شما لینک داده است. در نظر داشته باشید که این گونه از دریافت لینک معمولا به واسطه محتوای متنی صورت نمی گیرد.

لیست پست ها

به پست هایی با عناوینی همچون ۱۰ نکته، ۵ ترفند، ۷ روش، ۱۰ مکان دیدنی و …. منتشر می شوند، لیست پست می گویند. جالب است بدانید که لیست پست ها نسبت به فرمت های محتوایی دیگر، بیشترین پتانسیل بک لینک سازی را برای تولیدکننده اصلی آن دارند. همچنین در شبکه های اجتماعی بیشتر بازنشر می شوند و مشارکت خوانندگان با گذاشتن کامنت در پایین اینگونه مطالب بیشتر است.

تحقیق و داده های واقعی

محتوایی که داده های جدیدی را از پژوهش ها بیان می کنند و اطلاعات آماری پتانسیل بسیار بالایی برای دریافت بک لینک دارند. هر گاه کسی به آماری که شما ارائه داده اید در وب سایت خود اشاره می کند، برای استناد به صفحه وب سایت شما لینک می دهد.

محتوای راهنمای کامل

محتواهایی که به صورت یک منبع جامع، تمامی جنبه های یک موضوع را به صورت گام به گام پوشش می دهند شانس زیادی برای دریافت بک لینک دارند. زیرا اینگونه محتواها با مقدار زیاد اطلاعات کاربردی که از یک موضوع مشخص ارائه می دهند به عنوان یک منبع شناخته می شوند و در مطالب دیگر وب سایت ها از طریق لینک دادن به اینگونه محتواها برای شما به صورت طبیعی بک لینک ساخته می شود.

آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو ارائه دهنده خدمات بهینه سازی و سئو در اصفهان با ما در تماس باشید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

54  −  52  =  

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان