کیورد استافینگ چیست؟ تاثیر چگالی کلمات کلیدی بر سئو

چگالی کلمه کلیدی چیست و چه تاثیری بر سئو دارد ؟ |بهیدو


کیورد استافینگ چیست ؟ این سوالی است که قصد داریم امروز ان را پاسخ دهیم پس تا انتها همراه ما باشید.

سئوی داخلی سایت همه چیز در مورد کالیبره کردن محتوا برای حداکثر قابلیت جستجو است. از تحقیقات کلمات کلیدی گرفته تا بک لینک ها و طول کلمات کلیدی، عوامل مختلفی هستند که بر سئو سایت شما تاثیر می گذارند. یکی دیگر از نکات کلیدی سئو توجه به کیورد استافینگ یا چگالی کلمات کلیدی است.

در واقع برای سئو سایت فقط کلمات کلیدی که استفاده می کنید مهم نیست. بلکه تعداد دفعاتی که از آن کلمات یا عبارات استفاده می کنید نیز بر رتبه سایت شما در موتورهای جستجو تأثیر می گذارد. رعایت نکردن چگالی کلمات کلیدی در متن و استفاده ی بیش از حد از کلیدواژه ها نه تنها برای سئو سایت شما مفید نیست، بلکه برای شهرت برندی که در وب تبلیغ می کنید نیز خطرناک است. شما باید نسبت کلمات کلیدی به تعداد کل کلمات را در یک محتوا رعایت کنید تا در SERP رتبه خوبی بگیرید.

به عنوان یک کارشناس سئو در اصفهان برای درک بهتر این موضوع در این مقاله به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد.

  • چگالی کلمات کلیدی چیست؟
  • اهمیت چگالی کلمات کلیدی برای استراتژی سئو وب سایت چیست؟
  • نحوه محاسبه چگالی کلمات کلیدی چگونه است؟
  • چرا باید از انواع کلمات کلیدی و خوشه بندی کلمات کلیدی در متن استفاده کنیم؟
  • اگر به دنبال خدمات تخصصی سئو و طراحی سایت در اصفهان هستید با ما تماس بگیرید.
  • کیورد استافینگ یا چگالی کلمات کلیدی چیست؟

چگالی کلمات کلیدی (Keyword Density) به تعداد دفعاتی که یک کلمه کلیدی خاص در یک صفحه از محتوا استفاده می شود اشاره دارد. کیورد استافینگ معمولاً به صورت درصدی از تعداد کل کلمات یک صفحه بیان می شود. الگورتیم های موتورهای جستجو از طریق کیورد استافینگ موضوع یک صفحه خاص از وب سایت شما را درک می کنند.

اگر از کلمه کلیدی خاصی به عنوان نقطه تمرکز یک مقاله استفاده می کنید، بنابراین محتوایی را که می نویسید باید با آن عبارت هماهنگ باشد. با این حال متن شما فقط نباید از کلمه کلیدی پر شود، بلکه به عبارات و کلمات دیگر هم نیاز است تا درک کلی از موضوع اصلی افزایش یابد.

همانطور که استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی می تواند برای گوگل به عنوان سئو کلاه سیاه قلمداد شود. استفاده ناکافی از کلمات کلیدی هم می تواند به عنوان یک محتوای ضعیف تلقی شود که اغلب در SERP ها رتبه نمی گیرد. بنابراین شما باید حتما به چگالی کلمه کلیدی در متن خود توجه کنید.

کیورد استافینگ به عنوان فرکانس کلمه کلیدی نیز شناخته می شود. اهمیت چگالی کلمات کلیدی در سئو سایت را می توان به موارد زیر نسبت داد:

  • نشان دادن تمرکز اصلی کلمات یا عبارات یک سایت خاص
  • جذب موتورهای جستجو مانند گوگل
  • افزایش ترافیک وب سایت
  • بهبود رتبه سایت در لیست برترین سایت های مرتبط در SERP و غیره

در عکس زیر نمونه از استفاده ی بیش از حد کلمه کلیدی در بدنه ی محتوا را مشاهده کنید

بهترین روش شناسایی کیورد استافینگ ( چگالی کلمه کلیدی ) چیست؟ | بهیدو

چرا نباید محتوا را بیش از حد از کلمات کلیدی پر کنیم؟

در سال‌های اولیه بهینه‌سازی موتورهای جستجو، هر چه تعداد دفعات بیشتری از یک کلمه کلیدی استفاده می‌شد، رتبه بهتری برای آن صفحه به دست می آمد.

به همین خاطر متخصصان سئو سایت در آن زمان بی پروا بدون توجه به مفهوم متن و خوانایی محتوا، کل پاراگراف های خود را از کلمات کلیدی پر می کردند تا رتبه ی بهتری برای صفحات وب کسب کنند.

استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی تا جایی که متن را برای کاربر ناخوانا کند باعث شد تا گوگل تصمیم به کاهش رتبه چنین صفحاتی نماید که در واقع هیچ اطلاعات مفیدی را به کاربران ارائه نمی کنند. بلکه فقط قصدشان رتبه گیری در موتور جستجو است.

اگر شما به دنبال بهینه سازی سایت و بهبود سئو سایت خود هستید حتما از این موارد خودداری کنید:

  • تکرار بی مورد کلمات کلیدی یا عبارات در سراسر محتوا یا وبلاگ یک صفحه وب.
  • استفاده از کلمات کلیدی نامربوط که هیچ ربطی به محتوا یا وبلاگ یک صفحه وب ندارند.
  • استفاده مکرر از کلمات کلیدی مشابه در یک محتوا یا وبلاگ در یک صفحه وب.

متعادل کردن چگالی کلمات کلیدی به موتورهای جستجو کمک می کند تا درک بهتری از محتوای یک صفحه وب خاص داشته باشند و به سرعت رتبه بندی SERP آن را بر اساس جستجوهای کاربران آنلاین افزایش دهند.

اهمیت چگالی کلمات کلیدی برای استراتژی سئو چیست؟

همانطور که گفته شد در حال حاضر گوگل در مورد پر کردن متن از کلمات کلیدی تجدید نظر کرده و تغییراتی را در الگوریتم های خود به وجود آورده است.

طبق این تغییرات جدید افزایش تعداد دفعات استفاده از یک کلمه خاص در یک پست وبلاگ یا مقاله دیگر اثر ندارد. بلکه مهم ایجاد محتوای جذاب و آموزنده است که برای کاربران مفید باشد. البته این بدان معنا نیست که چگالی کلمه کلیدی دیگر برای سئو سایت مهم نیست. به گفته متخصصان سئو در اصفهان هنوز هم طبق الگوریتم های جدید گوگل هرچه چگالی یک عبارت کلیدی بیشتر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که کل صفحه در مورد آن موضوع باشد. بنابراین، توجه به تراکم کلمات کلیدی همچنان برای سئو مهم است.

اما، بر خلاف زمان های گذشته، باید نسبت کلمات کلیدی به متن کلی را رعایت کنید. همچنین با توجه به اینکه گوگل به همه کلمات موجود در صفحه وب در یک زمینه نگاه می کند و هر کدام را به تعداد استفاده تقسیم می کند. بنابراین شما ممکن است به طور تصادفی برای اصطلاحی رتبه بگیرید که لزوماً قصد آن را نداشته اید. اما همچنان به روشی معنادار به موضوع اصلی مرتبط می شود.

بنابراین شما می توانید در طول زمان با یک محتوا به چندین روش در گوگل و دیگر موتورهای جستجو رتبه بگیرید.

فرمول نحوه ی محاسبه چگالی کلمه کلیدی | بهیدو

نحوه محاسبه چگالی کلمات کلیدی چگونه است؟

پس از صحبت درباره اینکه کیورد استافینگ چیست باید بدانید که فرمول محاسبه چگالی کلمه کلیدی تعداد کلمه کلیدی در یک صفحه تقسیم بر تعداد کل کلمات در صفحه است. به عنوان مثال، اگر از یک کلمه کلیدی خاص ده بار در یک پست وبلاگ هزار کلمه ای استفاده شده است. تراکم کلمه کلیدی شما ۱٪ خواهد بود. (۱۰/۱۰۰۰ = ۰.۰۱ = ۱%)

برای اینکه بهترین چگالی کلمه کلیدی را پیدا کنید باید به تعداد کل کلمات متن خود توجه کنید. به عبارت دیگر چگالی مناسب کلمات کلیدی به طول کلی مقاله شما بستگی دارد.

فقط سعی کنید همچنان محتوای خود را طبیعی جلوه دهید و از کلمات کلیدی به صورت پخش در کل متن استفاده کنید.

در واقع علاوه بر تراکم کلی کلمات کلیدی خود، باید به محل استفاده از آنها نیز توجه کنید. یک متخصص سئو در اصفهان یا شهرهای دیگر معمولا عبارات کلیدی اصلی را در عنوان متن، توضیحات متا، تگ های سرفصل و بدنه ی محتوا پخش می کند.

بهترین کیورد استافینگ برای سئو سایت چیست؟

موتورهای جستجو هیچ قانون یا دستورالعمل سخت و سریعی را برای تعداد دقیق کلمات کلیدی هدفمندی که باید در یک وب سایت ظاهر یا ذکر شوند تنظیم نکرده اند.

چرا که محاسبه تراکم کلمات کلیدی در سئو کاملاً به تعداد کل کلمات موجود در یک محتوای صفحه وب بستگی دارد. با این حال متخصصان سئو تاکید می کنند که حداکثر به میزان ۱ تا ۱.۵ درصد از کلمات کلیدی در محتوای خود استفاده کنید.

یعنی در یک مقاله ۱۰۰۰ کلمه ای شما مجاز هستید به میزان ۱۰ تا ۱۵ بار از کلمه کلیدی استفاده کنید. مسلما هر چه قدر تعداد کلمات یک متن بیشتر باشد این عدد بیشتر می شود. در یک مقاله ۲۰۰۰ کلمه ای می توان ۳۰ بار کلمه کلیدی را تکرار کرد. البته اگر نسبت را ۱.۵ در نظر بگیرید.

بهترین روش جلوگیری از کیورد استافینگ

چرا باید از انواع کلمات کلیدی و خوشه بندی کلمات کلیدی در متن استفاده کنیم؟

امروزه موتورهای جستجو از چیزی که برخی بازاریابان دیجیتال فکر می کنند هوشمندتر شده اند. همانطور که گوگل با تغییرات الگوریتم در طول سال ها تکامل یافته است، قابلیت های معنایی ربات های آن هم به طور چشمگیری افزایش یافته است. به زبان ساده، این بدان معناست که آنها می توانند بفهمند که دو کلمه کلیدی مختلف، تغییراتی از یک مفهوم هستند.

به طور مثال فرض کنید کلمه کلیدی اصلی شما “طراحی سایت” است. عنکبوت موتورهای جستجو می دانند که ده ها اصطلاح مرتبط دیگر با طراحی سایت وجود دارد مثل طراحی وب، توسعه وب، طراحی وب سایت، طراحی انواع سایت، طراحی سایت در اصفهان و غیره. بنابراین از لحاظ سئو سایت بهتر است که از انواع کلمات کلیدی و خوشه بندی کلمات کلیدی در متن خود استفاده کنید تا رتبه بهتری بگیرید.

یعنی به جای تمرکز بر روی یک کلمه کلیدی اصلی در مقاله خود، از چندین عبارت مرتبط با هم استفاده کنید تا بتوانید در چند عبارت رتبه بگیرید. همچنین اگر کلمات اساساً از نظر معنایی مشابه یکدیگر باشند، این یک راه ایده آل برای به دست آوردن ترافیک ارگانیک بیشتر است و در عین حال دستیابی به سطح بالاتری از هدف جستجو را آسان تر می کند. به همین خاطر خوشه بندی کلمات کلیدی برای متخصصان سئو و  بازاریاب دیجیتال اهمیت ویژه ای دارد.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم به سوال کیورد استافینگ چیست پاسخ دهیم. همانطور که دیدید چگالی کلمات کلیدی هنوز هم بخشی جدایی ناپذیر از یک استراتژی سئو رقابتی است. با این حال استفاده مکرر از یک اصطلاح در درازمدت به رتبه بندی سایت شما آسیب می رساند. همچنین خواندن مطالب شما را برای کاربران سخت تر می کند. بنابراین باید حتما به نسبت کلمه کلیدی در متن خود دقت کنید.

اگر احساس می‌کنید که درصد یک کلمه کلیدی در متن شما بیش از حد زیاد است، می توانید از چند جایگزین معنایی به جای آن استفاده کنید تا همه چیز را در متن خود متعادل سازید. با در نظر گرفتن چگالی مناسب کلمات کلیدی که استفاده می‌کنید و نحوه استفاده از آنها، می‌توانید برای طیف وسیع‌تری از اصطلاحات در مورتورهای جستجو رتبه کسب کنید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  +  17  =  27

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان