کوتاه کننده لینک چیست؟ معرفی ۲۰ سایت برتر در این زمینه

کوتاه کننده لینک که به آن کوتاه کننده URL نیز گفته می شود یک ابزار مفید برای سئو سایت است که URL یا لینک طولانی را به لینک کوتاه یا سفارشی تبدیل می کند.

 ابزارهایی که به عنوان کوتاه‌کننده ‌های URL و لینک عمل می کنند برای وب سایت ها و وبلاگ ها بسیار کاربردی و محبوب هستند زیرا به کوتاه کردن آدرس های وب کمک می کنند.

لینک و URL مناسب و کوتاه می تواند تاثیر زیادی بر استراتژی سئو و بهینه سازی سایت شما داشته باشد، اما این تنها دلیل استفاده از کوتاه کننده لینک نیست.

 طبق تجربه تیم طراحی سایت و سئو در اصفهان در شرکت بهیدو نشانی ‌های اینترنتی کوتاه‌تر موجب افزایش اعتماد در مخاطبان، افزایش کلیک‌های شما و جلب توجه بیشتر به محتوای مهم شما می‌شود.

در ادامه ضمن بررسی مزایا و کاربردهای ابزارهای کوتاه کننده لینک،  به معرفی ۲۰ سایت برتر در این زمینه اشاره می کنیم.

کوتاه کننده URL چیست؟

همه ما با لینک‌های طولانی مواجه شده‌ایم که شبیه به یک دسته از حروف و اعداد تصادفی هستند که هم خوانایی ندارند و هم از لحاظ ظاهری اصلا زیبا و حرفه ای نیستند.

 بنابراین وقتی روی چنین لینک ها و URL هایی کلیک می کنیم اصلا مشخص نیست که به چه صفحه ای هدایت می شویم و لینک ما را به کجا خواهد برد.

 یک لینک طولانی می تواند شبیه به اسپم باشد و در نتیجه احتمالا برای کاربران غیرقابل اعتماد است. این به هیچ عنوان برای بهینه سازی سایت شما خوب نیست.

شما با کوتاه ‌کننده URL، می‌توانید این پیوندهای طولانی و عجیب را به چیزی قابل اعتماد تبدیل کنید که کاربران با خیال راحت بر روی آن کلیک کنند.

 از طرف دیگر کوتاه کننده های نشانی وب سایت به شما اجازه می دهند که یک URL آسان برای به خاطر سپردن ایجاد کنید.

انواع مختلفی از کوتاه کننده های URL وجود دارد، اما محبوب ترین آنها هم به کاربران اجازه می دهند تا URL های طولانی خود را کوتاه کنند و هم قابلیت های تجزیه و تحلیل در اختیار آنها قرار می دهد.

 نقطه ضعف استفاده از این نوع خدمات این است که همیشه ایمن نیستند و این می تواند به دلیل رایگان بودن آنها باشد.

مزایای کوتاه کننده URL چیست؟

یک URL طولانی نه تنها خواندن آدرس یک صفحه ی وب را برای کاربران سخت‌تر می کند بلکه فهرست‌بندی آن‌ را برای موتورهای جستجویی مانند گوگل نیز سخت‌تر می کند.

 به این ترتیب یک URL طولانی می تواند منجر به کاهش ترافیک سایت شما شود. یک متخصص سئو سایت می تواند URL های  سایت را به شکلی کوتاه کند که تایپ کردن آن برای افراد آسان تر باشد.

 با این وجود شما هم می توانید با استفاده از ابزارهای رایگان و پولی که در ادامه معرفی می کنیم لینک های سایت خود را کوتاه کنید.

ابزار کوتاه کننده URL در اصل یک سرویس آنلاین به صورت وب سایت است که یک URL طولانی را می گیرد و آن را به URL بسیار کوتاه تر تبدیل می کند.

به این ترتیب اشتراک گذاری آن در سایت ها و رسانه های اجتماعی آسان تر می شود.

برای بهینه سازی سایت پیشنهاد می کنیم از این ابزار استفاده نمایید.

 اگر به خدمات طراحی سایت در اصفهان و سئو در اصفهان احتیاج دارید با تیم متخصص ما تماس بگیرید.

ابزارهای کوتاه کننده لینک علاوه بر کوتاه کردن URL مزایای دیگری هم دارند که عبارتند از:

  • به راحتی عملکرد پیوندهای خود را ردیابی کنید

برخی از بهترین کوتاه کننده های URL راهی را برای شما فراهم می کنند تا پس از کوتاه کردن لینک، عملکرد آن لینک را نیز ردیابی کنید.

این اطلاعات می تواند به شما بگوید چه کسی، چه زمانی و کجا روی لینک شما کلیک کرده است. همچنین می توانید گزارش خود را با استفاده از پارامترهای UTM تنظیم کنید تا به راحتی محل ترافیک خود را ردیابی کنید.

  • شما می توانید لینک های خود را برندسازی کنید

با ابزار کوتاه‌کننده URL سفارشی، می‌توانید لینک‌ های خود را به گونه ای کوتاه کنید که به آگاهی از برند شما کمک کند.

 لینک ها و URL های سفارشی به خصوص برای ایجاد صفحات فرود مناسب هستند.

چرا که نام برند شما را در آدرس وب حفظ می ‌کنند. این به صورت غیر مستقیم روی بهینه سازی سایت شما تاثیر می گذارد.

  • تعداد کاراکترها را در رسانه های اجتماعی کاهش دهید

اگر از رسانه های اجتماعی به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خود استفاده می کنید، می دانید که چقدر مهم است که پست های رسانه های اجتماعی خود را کوتاه و جذاب نگه دارید.

 شما قطعاً نمی‌خواهید از URL طولانی سایت در پست‌های رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید که حرفه ای بودن برند شما را زیر سوال می برد.

 به عنوان یک متخصص سئو در اصفهان توصیه می کنیم که از URL سفارشی و قابل خواندن در پست های اینستاگرام خود استفاده کنید.

معرفی برترین کوتاه کننده های لینک کدام است| بهیدو

معرفی ۲۰ سایت برتر در زمینه کوتاه کننده لینک

کوتاه کننده های لینک هم به صورت رایگان و هم به صورت پولی موجود هستند. همچنین ممکن است برخی از قابلیت های ابزارها مانند امکان تجزیه و تحلیل داده ها به صورت پولی ارائه شود.

در ادامه به ۲۰ سایت برتر برای کوتاه کردن لینک اشاره می کنیم.

  1. Bitly

ابزار Bitly یکی از محبوب ترین کوتاه کننده های URL است که در سراسر جهان شناخته می شود. این سرویس به صورت رایگان در اختیار شما قرار می گیرد که به کاربران امکان می دهد لینک ها را به سادگی کوتاه کنند.

  1. Rebrandly

سایت Rebrandly، یک ابزار قدرتمند برای برندسازی کسب وکار شما است. طرح رایگان این وب سایت حداکثر پنج دامنه سفارشی را برای استفاده برندها فراهم می کند.

 از ویژگی های Rebrandly می توان به محبوبیت لینک ردیابی و همچنین تولید کد QR خودکار اشاره کرد.

  1. Ow.ly

ابزار Owly ابزاری است که به شما امکان می دهد پیوندها را کوتاه کرده و ترافیک ناشی از آن پیوندها را ردیابی کنید. از این ابزار برای اندازه گیری ROI اجتماعی (بازده سرمایه گذاری) نیز استفاده می شود.

  1. BL.INK

ابزار BL.INK پیوندهای هوشمندانه ای را برای برندها ایجاد می کند که به کاربران اجازه می‌دهد به جای کاراکترهای تصادفی، پیوندهای سفارشی با کلمات کلیدی مرتبط که برای سئو سایت عالی هستند ایجاد کنند.

علاوه بر این شما می توانید کلیک‌های صورت گرفته بر روی لینک را بر اساس تاریخ و زمان، زبان، دستگاه و مکان ردیابی کنید. این ابزار با  ابزارهای تحلیلی بهینه سازی سایت مانند Google Analytics یکپارچه می شود.

  1. Cuttly

سایت Cuttly یک کوتاه کننده URL رایگان است که چندین ویژگی مفید مانند کوتاه کردن لینک، ایجاد لینک های سفارشی برای برندها و تجزیه و تحلیل عالی را ارائه می دهد.

  1. Sniply

ابزار Sniply یکی از بهترین کوتاه کننده های URL است. هر پیوندی که با Sniply به اشتراک می گذارید شامل یک فراخوان برای اقدام است.

 بنابراین می توانید در هر لینک، وب سایت یا هر چیز دیگری را که می خواهید تبلیغ کنید.

 این سرویس همچنین تجزیه و تحلیل ها را در پیوندها و CTA ها ردیابی کرده و ردیابی ROI در کمپین های شما را آسان می کند.

  1. Droplr

سایت Droplr یک ابزار ایمن برای کوتاه کردن URL است که نه تنها شامل یک کوتاه کننده URL است، بلکه یک ابزار اسکرین شات و ضبط صفحه نیز دارد.

  1. YOURLS

YOURLS یک کوتاه کننده URL سفارشی رایگان است که به کاربران امکان می دهد URL های سفارشی خود را طراحی کنند. علاوه بر این برای هر URL کوتاه شده نیز می توانید مواردی مانند مکان ترافیک و منبع ارجاع را ردیابی کنید.

  1. Clkim

Clkim یک کوتاه کننده لینک انعطاف پذیر است که URL های کوتاه و سفارشی، تغییر مسیرهای هوشمند، هدف گذاری مجدد و کسب درآمد از لینک را ارائه می دهد.

  1. TinyURL

شما برای استفاده از پلتفرم TinyURL نیازی به ثبت نام برای یک حساب کاربری ندارید. با این وجود، همچنان می توانید URL کوتاه شده خود را سفارشی کنید.

 البته در صورت ناشناس بودن نمی توانید تجزیه و تحلیل ها را مشاهده کنید. در صورت تمایل به تجزیه و تحلیل، باید یک حساب ایجاد کرده و هزینه ارتقا را بپردازید.

کوتاه کننده ی لینگ چیست؟ |بهیدو

  1. Polr

یکی دیگر از کوتاه کننده های URL رایگان Polr  است که برای افرادی که مهارت فنی کمی دارند عالی است و از طراحی شیک و حرفه ای برخوردار است.

  1. T.co

توییتر دارای یک کوتاه کننده URL داخلی است که به طور خودکار URL های طولانی را به ۲۳ کاراکتر کاهش می دهد.

 هر پیوندی که در پلتفرم به اشتراک گذاشته شود به یک URL t.co تغییر می‌کند و به توییتر امکان می‌دهد معیارها را ثبت کرده و سایت‌های اسپم یا خطرناک را ردیابی کند.

  1. Buff.ly

با استفاده از این ابزار کوتاه‌کننده URL، می‌توانید از طریق بافر (Buffer) لینک‌ها را کوتاه، سفارشی‌سازی و توزیع کنید و عملکرد آنها را دقیقاً در پلتفرم پیگیری کنید.

  1. Tinycc

با Tinycc، می‌توانید URL‌ ها را کوتاه، مدیریت و ردیابی کنید و داده‌ های مورد نیاز خود را مانند کلیک ‌های جدید در مقابل کلیک‌ های برگشتی، مرورگر، مکان و موارد دیگر دریافت کنید.

  1. T2M

ابزار T2M با استفاده از دو داشبورد، یکی برای مکان و دیگری برای دستگاه، ردیابی URL را آسان می کند.

 ابزار T2M دارای تجزیه و تحلیل در مقیاس کامل، ایجاد URL انبوه، API نامحدود، نقشه برداری دامنه با یک کلیک و موارد دیگر است. این پلتفرم همچنین دارای یک تولید کننده کد QR است.

  1. Bit.Do

یکی دیگر از گزینه های کوتاه کننده URL که بسیار ساده و کاربردی است سایت Bit.Do است که به کاربران امکان سفارشی سازی، مشاهده آمار و تولید کدهای QR را می دهد.

  1. ClickMeter

ویژگی ‌های ClickMeter شامل رمزگذاری URL، ایجاد لینک انبوه، کلیدهای API متعدد، پشتیبانی از Google Analytics UTM، هدف‌گیری مبتنی بر دستگاه و موارد دیگر است.

همچنین اگر در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارید یا متخصص بهینه سازی سایت و سئو سایت هستید و از Google Ads یا شبکه تبلیغاتی دیگری استفاده می‌کنید، ClickMeter به شما ابزارهای بهینه‌سازی نرخ کلیک مورد نیاز را ارائه می‌کند.

  1. Zapier

ابزار Zapier می تواند بسته به اقدام خاصی که انجام می دهید، یک پیوند کوتاه شده به طور خودکار ایجاد کند. این کوتاه کننده URL صدها ادغام را ارائه می دهد.

  1. Shorte.ST

یکی از منحصربفردترین کوتاه کننده های URL سایت Shorte.ST است. این سایت در ازای اینکه شما پیوندهای خود را با آن کوتاه کنید پول پرداخت می کند. اما در عوض تبلیغی را در هر بار کلیک به کاربران شما نشان می دهد.

  1. Short.io

با  Short.ioمی توانید از چندین دامنه سفارشی استفاده کنید، URL ها را شخصی کنید و هر کلیک را ردیابی کنید.

به طور کلی ابزارهای کوتاه کننده لینک راه بسیار خوبی برای بهینه سازی سایت و بهبود سئو سایت کسب و کار شما  هستند. این ابزارها به مشتریان بالقوه شما اجازه می دهند تا به راحتی سایت شما را با دوستان خود به اشتراک بگذارند.

شما می توانید ویژگی های کامل هر کدام از ابزارهای بالا را بررسی کنید تا بهترین و مناسب ترین سرویس رایگان یا پولی کوتاه کننده لینک را پیدا کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  −  5  =  4

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان