مهم ترین اقدامات برای انتخاب نام برند

نکات طلایی و مهم برای انتخاب نام برند | بهیدو


اگر به تازگی قصد شروع یک کسب وکار جدید را دارید و می خواهید یک نام برای برند جدید خود ثبت کنید، باید اقدامات اصولی و مهم برای انتخاب نام برند را بدانید.

به خصوص اگر قصد طراحی سایت برای فروش آنلاین را دارید بهتر است نام سایت شما مطابق با نام برندتان انتخاب شود.

یک طراح سایت حرفه ای در هنگام طراحی سایت در اصفهان و شهرهای دیگر به نام و سبک برند مشتریان خود توجه می کند. چرا که طراحی سایت درصورتی موفق است که منعکس کننده  نام تجاری شما باشد.

بنابراین نام های تجاری باید با دقت زیادی انتخاب شوند. زیرا تصویری از کسب وکار شما را به مشتریان منتقل می کنند. یک نام برند خوب باید تداعی های مثبت را برانگیزد و همچنین تلفظ و به خاطر سپردن آن آسان باشد.

این ویژگی ها به خصوص در هنگام انتخاب نام دامین برای طراحی سایت مرتبط با شغلتان به شما کمک می کند.

اپل، اوبر، آمازون و دیزنی از جمله نام های تجاری بسیار موفقی هستند که در طول سال ها نه تنها از قدرت آنها کاسته نشده است بلکه به برندهای به یاد ماندنی و جذابی تبدیل شده اند. اما به نظر شما آیا فرآیندی برای انتخاب نام برند موفق وجود دارد؟

در ادامه به اقدامات اصولی و مهم برای انتخاب نام برند جذاب می پردازیم. با ما همراه باشید.

چگونه بهترین نام برند را برای کسب وکار آنلاین خود انتخاب کنیم؟

با بازار اشباع و به شدت درهم ریخته امروزی، مهم است که کسب و کارها راه های هوشمندانه ای را برای جذب مشتریان و ایجاد روابط طولانی مدت با مشتری بیابند.

یکی از این راه ها انتخاب نام برند جذاب و حرفه ای است که در ذهن ها باقی می ماند.

در ادامه به ۴ نکته مفید در انتخاب نام برند می پردازیم.

۴ نکته مفید در انتخاب نام برند

  • در انتخاب نام تجاری خود استراتژیک عمل کنید

قطعا کسب و کار، محصولات و خدمات شما در آینده تکامل خواهند یافت، زیرا مشتریان، رقبا، بازارها و فناوری های شما در طول زمان تغییر خواهند کرد.

بنابراین از آنجایی که هیچ چیز ثابت نمی ماند و ممکن است شما در آینده محصول یا خدمات جدیدی را به استراتژی فروش خود اضافه کنید.

بنابراین شما باید نام برندی را انتخاب کنید که ماندگار باشد و در عین حال به محصول یا خدمات خاصی محدود نباشد.

برای مثال برند Dyson در ابتدا شروع به فروش جاروبرقی کرد. اما اکنون علاوه بر جاروبرقی محصولات دیگر نظیر سشوار، تصفیه هوا، محصولات روشنایی و موارد دیگر را نیز می فروشد.

به این ترتیب مشاهده می کنیم که دامنه محصولات آنها گسترش یافته است و در این روند آنها معنا و ارزش بیشتری به نام تجاری خود اضافه کرده اند. بدون اینکه مجبور به تغییر نام برند باشند.

اما اگر یک نام تجاری فقط منعکس کننده یک دسته از محصولات باشد، گسترش برند در آینده دشوار خواهد بود.

  • از نام موسس استفاده کنید

در برخی از دسته های تجاری مانند مد، مربیگری، طراحی داخلی و تبلیغات استفاده از نام موسس تقریباً عادی است. این معمولا یک روش محبوب و اثبات شده برای انتخاب نام برند است. به خصوص اگر شما شهرت زیادی دارید، مشتریان شما را می شناسند، دوستتان دارند و به شما اعتماد دارند.

البته ریسک هایی نیز در این استراتژی انتخاب نام برند وجود دارد.

مثلا اگر یکی از محصولات یا خدمات، تبلیغات نامطلوب دریافت کند یا ناموفق باشد، شهرت کل طیف محصولات حاوی نام برند شما می تواند خدشه دار شود.

بهترین روش های انتخاب اسم و برند برای کسب و کارتان | بهیدو

  • نام برند خود را برای مشتریانتان آسان کنید

در انتخاب نام برند سعی کنید ارتباط مشتریان را با برند خود آسان کنید. آیا گفتن نام تجاری شما آسان است؟ بنابراین مردم می توانند با اعتماد به نفس و غرور آن را با صدای بلند بیان کنند. اگر آنها برای تلفظ نام تجاری شما تلاش کنند، می تواند تاثیر منفی در ترویج برند شما داشته باشد.

علاوه بر این املای نام کسب وکار شما نیز باید آسان باشد. این ویژگی حتی در طراحی سایت و سئو سایت نیز بسیار مهم است. زیرا به مشتریان امکان می دهد تا به راحتی برند شما را در مرورگر وب سرچ کنند. به این ترتیب وقتی جستجوی آنلاین برند شما آسان باشد ترافیک وب بیشتری دریافت خواهید کرد.

به این نکته توجه کنید که مشتریان باید بتوانند نام شما را راحتی به خاطر بسپارند. زیرا شما قطعا نمی خواهید که به جای نام برند شما، نام تجاری رقیبتان را به خاطر بسپارند!

همچنین ما اغلب تمایل داریم برای صرفه جویی در وقت، نام ها را مخفف کنیم. این تمایل می تواند به شما کمک کند تا نام تجاری معتبر و مرتبطی را انتخاب کنید که مخفف آن نیز جذاب و به یاد ماندنی باشد.

  • یک کلمه جدید ایجاد کنید

یک نام تجاری منحصر به فرد برای کسب و کار، محصول یا خدمات خود ایجاد کنید. این روش انتخاب نام برند می تواند برای کسب و کارهای جوان و خلاقانه ای که به عنوان استارتاپ آغاز به کار کرده اند و پیشگام محصولات یا خدمات جدیدی هستند مناسب باشد.

یک نام ساختگی و خلاقانه می تواند مشتریان را کنجکاو کند تا در مورد برند شما جستجو کنند. اگرچه ممکن است در اوایل ارتباطات بازاریابی نیاز به توضیح داشته باشد.

البته هنگامی که انتخاب می کنید کلمه جدیدی را برای نام تجاری خود خلق کنید، ضروری است که مشتریان همچنان احساس کنند نام جدید واقعاً با محصولات و خدمات شما مطابقت دارد.

مهمترین عناصر برندسازی برای وب سایت شما

آیا می دانید چه عناصر برندسازی را باید در هنگام طراحی وب سایت خود در اولویت قرار دهید؟ و اینکه چگونه می‌توانید بیشترین تأثیر را روی کاربران داشته باشید؟ در این بخش ما شما را به یک قدم فراتر از اصول اولیه برندسازی و انتخاب نام برند می بریم.

ویژگی های یک برند خوب چیست؟ | بهیدو مرکز تخصصی سئو سایت

در ادامه به ۴ عنصر حیاتی برای برندسازی وب سایت ها اشاره می کنیم.

۱-طراحی لوگو

لوگوی وب سایت شما اولین چیزی است که هنگام برندسازی وب سایت خود باید به آن فکر کنید. همانطور که انتخاب نام برند تجاری از اهمیت بالایی برخوردار است، لوگوی تجاری نیز یک نمایش بصری از کسب و کار شما است که باید در همه جا باشد. در هنگام طراحی سایت، لوگو و نام برند شما به طور خودکار در سراسر سایت نشان داده می شوند.

چند نکته اساسی برای طراحی لوگو حرفه ای که باید به آن توجه کنید عبارتند از:

  • – بیش از حد آن را طراحی نکنید. در واقع نیازی نیست که لوگوی شما پر زرق و برق یا پیچیده باشد.در واقع، گاهی اوقات، یک لوگوی ساده تر تأثیر قوی تری بر روی کاربران خواهد داشت.
  • – مطمئن شوید که لوگو خوانا است. برای این منظور یک فونت ساده برای لوگوی خود انتخاب کنید و اندازه فونت را تا جایی که نام برند به راحتی قابل خواندن باشد افزایش دهید.
  • – سلسله مراتب بصری در مورد لوگوی تجاری بسیار مهم است. اولین چیزی که مردم باید ببینند نام کسب و کار شما است. سعی کنید در ابتدا فقط عناصر مهم برندتان جلب توجه کند.

۲-طراحی فاوآیکون

فاوآیکون ها، در اصل آیکون های گرافیکی کوچکی هستند که در برگه مرورگر در کنار عنوان سایت ها مشاهده می شوند. طبق تجربه ما به عنوان متخصص طراحی سایت در اصفهان  فاوآیکون یکی از جزئیات کوچک در طراحی سایت است اما تاثیر زیادی در ذهن مخاطبان می گذارد. بنابراین اگر می خواهید یک برند حرفه ای در تجارت الکترونیک داشته باشید حتما به این جزئیات توجه کنید.

چند نکته مهم در مورد طراحی فاوآیکون عبارتند از:

  • سعی نکنید کل لوگوی خود را در فاویکون خود متراکم کنید. زیرا این نماد کوچک فقط در ابعاد ۱۶×۱۶ پیکسل نمایش داده می شود. بنابراین توصیه می کنیم فقط از حرف اول نام کسب و کار خود یا شاید فقط یک شکل ساده برای نشان دادن نام تجاری خود استفاده کنید.
  • از یک نماد یا عنصر جدید برای طراحی فاوآیکون استفاده نکنید. مطمئن شوید که فاوآیکون با نام برند و لوگوی شما در سایت مطابقت دارد.

۳-توجه به پالت رنگ

در طراحی سایت رنگ ها نیز به اندازه نام برند و لوگوی شما تاثیرگذار هستند. آنها سبک و روحیه برند شما را نشان می دهند و به جذب مخاطب شما کمک می کنند.

با این حال در طراحی وب سایت خود نباید از همه رنگ ها استفاده کنید زیرا شما نمی خواهید که وب سایتتان شبیه رنگین کمان باشد! تنها با انتخاب ۱ الی ۳ رنگ غالب، می توانید وب سایت خود را منسجم و تمیز نگه دارید.

۴-توجه به فونت

در انتخاب فونت برای نام برند و محتوای سایت خود دقت کنید. بیش از ۲ الی ۳ فونت در سایت خود استفاده نکنید.

زیرا بیشتر از این، وب سایت شما واقعاً شلوغ به نظر می رسد و درک آن برای کاربران به شدت دشوار می شود.

اگر احساس می کنید به بیش از ۳ فونت در طراحی سایت خود نیاز دارید، همیشه می توانید با وزن، رنگ، اندازه فونت ها بازی کنید تا ظاهر آنها را تغییر دهید و در عین حال هماهنگی انها را با اجزای دیگر حفظ نمایید.

هنگامی که فونت های خود را انتخاب کردید، از همان استایل برای سرصفحه ها و متن اصلی خود استفاده کنید.

فراموش نکنید نام های تجاری برای موفقیت هر کسب وکاری چه آنلاین و چه غیر آنلاین بسیار مهم هستند، زیرا نام ها قدرت دارند.

انتخاب نام برندی که به خاطر سپردن آن دشوار است، حتی دسترسی به وب سایت شما را نیز دشوار می کند.بنابراین برای انتخاب یک نام تجاری جذاب و خلاقانه حتما نکات بالا را در نظر داشته باشید.

آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو به عنوان مرکز تخصصی و حرفه ای طراحی سایت و سئو در اصفهان در این مقاله به بررسی مهم ترین نکات پیرامون انتخاب نام دامنه پرداخت و سعی داشت به بررسی نکات مهمی در این رابطه بپردازد.

در قسمت کامنت ها تجربیات و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

۵/۵ - (۴ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2  +  5  =  

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان