چک لیست اقدامات سئو در سال ۲۰۲۲

سئو در اصفهان - بهیدو

آیا فکر می کنید وب سایت شما تا کنون مبنای تکنولوژیکی خوبی را برای بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو سایت داشته است؟

هر کسب‌وکاری که برای تجارت الکترونیک برنامه‌ریزی می‌کند باید از قبل یک استراتژی سئو برای به دست آوردن ترافیک ارگانیک داشته باشد.

تیم سئو در اصفهان در چک لیست اقدامات سئو در سال ۲۰۲۲ قصد دارند بهترین شیوه‌ها و آخرین اقدامات لازم برای بهینه سازی سایت را مورد بررسی قرار دهند.

با این چک لیست اقدامات سئو شما می توانید امسال در حوزه دیجیتال مارکتینگ موفقیت بیشتری کسب کنید. پس ما با همراه باشید.

بخش های اصلی چک لیست اقدامات سئو سایت در سال ۲۰۲۲

به طور کلی مهم ترین بخش های چک لیست اقدامات سئو در سال جدید شامل این موارد است:

  • چک لیست مبانی سئو

  • چک لیست تحقیق کلمات کلیدی

  • چک لیست سئو داخلی یا سئو روی صفحه

  • چک لیست سئو فنی

  • چک لیست محتوا

  • چک لیست لینک سازی خارجی

اگر به تازگی به دنیای سئو سایت و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو وارد شده اید، شاید هنوز با اصطلاحاتی مانند سئو فنی یا سئو داخلی آشنا نباشید. باید بدانید که به طور کلی اقدامات سئو شامل سه دسته ی اصلی است. این سه دسته عبارتند از:

سئو داخلی: این دسته عمدتاً با عواملی که مستقیماً با محتوای وب سایت شما مرتبط هستند سروکار دارد.

سئوی خارج از صفحه: سئوی خارج از صفحه شامل اقداماتی است که خارج از وب سایت شما انجام می شود اما می تواند بر رتبه بندی جستجوی شما تأثیر بگذارد.

به عنوان مثال بک لینک ها و  اشتراک گذاری های اجتماعی برخی از اقدامات اصلی سئو خارج از صفحه هستند.

سئوی فنی: به بهینه سازی عناصر فنی وب سایت و سرور شما اشاره دارد که بر عملکرد و تجربه کاربری شما تأثیر می گذارد.

سئوی فنی به هر فرآیند فنی نظیر معماری سایت، نقشه های سایت XML، سرعت سایت، امنیت، تجربه ی کاربر و غیره اشاره دارد که دید جستجو را بهبود می بخشد.

در ادامه به اقدامات مهم سئو سایت برای سال ۲۰۲۲ می پردازیم:

بررسی چک لیست مبانی سئو

۱) کنسول جستجوی گوگل را نصب کنید:

در ابتدای چک لیست اقدامات سئو سایت ابتدا به ابزارهای مهم و حرفه ای بهینه سازی سایت که کار با انها برای هر متخصص سئو حیاتی است اشاره می کنیم.

یکی از آنها کنسول جستجوی گوگل است.

متخصصان سئو سایت در اصفهان و شهرهای دیگر همگام با وب مسترها در سراسر جهان از ابزارهای حرفه ای همچون کنسول جستجوی گوگل برای افزایش دید ارگانیک در وب‌سایت‌ها و تأیید وضعیت ایندکس یا فهرست‌بندی آن‌ها استفاده می کنند.

شما با استفاده از این ابزار می توانید یک نمای کلی از نحوه نمایه سازی وب سایت خود را توسط گوگل دریافت کنید. کنسول جستجوی گوگل در بررسی این موارد به شما کمک می کنند:

  • قدرت نمایه سازی
  • لینک به وب سایت
  • خطاهای وب سایت

رتبه بندی کلمات کلیدی (اینکه کدام کلمات کلیدی بیشترین ترافیک را برای وب سایت شما ایجاد کرده اند). و موارد دیگر.

اگر امسال در مورد سئو سایت خود جدی هستید، راه اندازی کنسول جستجوی گوگل می تواند اولین قدم کلیدی باشد.

۲) گوگل تگ منیجر را نصب کنید:

ابزار رایگان Google Tag Manager به مدیریت تگ های صفحات سایت و جمع‌آوری داده‌های بازدیدکنندگان کمک می کند.

مدیران وب سایت ها با قراردادن چند خط کد در هدر سایت مورد نظر به راحتی می توانند با استفاده از داده های گوگل تگ منیجر تصمیم‌گیری آگاهانه‌تری برای کسب‌وکار آنلاین خود داشته باشند. در ضمن به کمک گوگل تگ منیجر می توانید گوگل آنالیتیکس را نیز نصب کنید.

تیم سئو در اصفهان با کمک این ابزار رویدادهای مختلف سایت از جمله رفتار پیمایش، نحوه یافتن سایت شما، نحوه ارسال فرم، انجام نظرسنجی و موارد دیگر را بررسی می کنند.

۳) ابزارهای وب مستر را نصب کنید:

ابزارهای Google Webmaster Tools و همینطور Bing Webmaster Tools به صاحبان سایت کمک می کنند تا سایت خود را سفارشی کنند تا دید جستجوی گوگل و بینگ را افزایش دهند.

با توجه به اینکه بینگ تقریباً ۱ میلیارد بازدیدکننده در ماه دارد. بنابراین ارزش بهینه سازی را دارد. بنابراین توصیه می کنیم امسال به ابزارهای وب مستر در موتور جستجوی بینگ هم توجه کنید.

ابزارهای وب مستر شامل ابزارهایی برای نظارت، ارزیابی های تشخیصی، نکات برنامه نویسی و موارد دیگر است.

چک لیست اقدامات سئو | بهیدو

۴) گوگل آنالیتیکس را نصب کنید:

به عنوان یک متخصص سئو در اصفهان نصب گوگل آنالیتیکس را به شما توصیه می کنیم. چرا که بی شک Google Analytics یکی از ابزارهای مهم سئو سایت است که برای تجزیه و تحلیل وب سایت مورد استفاده قرار می گیرد.

شما به کمک این ابزار به راحتی می توانید ترافیک وب سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید کدام بخش از محتوا یا صفحات در وب سایت شما بالاترین بازگشت سرمایه (ROI) را دارند. همچنین می‌توانید کندترین زمان‌های بارگذاری صفحات وب‌سایت خود را کنترل کنید.

بنابراین اگر تاکنون از این ابزار حرفه ای استفاده نکرده اید حتما نصب آن را در چک لیست اقدامات سئو در سال ۲۰۲۲ قرار دهید.

۵) پلاگین ها و افزونه سئو را بسته به CMS سایت خود نصب کنید:

هدف یک پلاگین یا افزونه سئو، بهینه سازی ساختار و کدهای وب سایت شما است تا موتورهای جستجو بهتر بتوانند در صفحات آن بخزند.

برای اطمینان از اینکه سایت تا حد ممکن قابل جستجو است، مهم است که افزونه سئو سایت را با توجه به سیستم مدیریت محتوای خود (CMS) نصب کنید.

مثلا اگر متخصصان طراحی سایت در اصفهان برای شما یک سایت ورد پرس طراحی کرده اند باید یکی از افزونه های سئو سایت ورد پرس مانند Yoast را نیز حتما برای شما نصب کنند.

این افزونه به شما کمک می کند تا خیلی راحت برخی از نکات سئو داخلی را برای محتوای سایت خود انجام دهید از جمله:

  • ایجاد عنوان صفحه
  • توضیحات متا را بنویسید
  • طرحواره را اجرا کنید
  • صفحات را از نمایه سازی پنهان کنید
  • نقشه سایت XML را بسازید

۶) نقشه سایت XML را ایجاد کنید:

برای اطمینان از شناسایی و فهرست بندی صحیح محتوای وب سایت توسط گوگل و سایر موتورهای جستجو، نقشه سایت XML مورد نیاز است.

۷) Robots.txt را ایجاد کنید:

با استفاده از robots.txt شما به گوگل و سایر اسکنرها می گویید که نقشه جستجوی XML شما در کجا قرار دارد، کدام صفحات یا قسمت ها نباید ایندکس شوند. و همینطور کدام اسکنرها می توانند یا نباید وب سایت شما را با robots.txt شما اسکرول کنند.

بررسی چک لیست تحقیق کلمات کلیدی

۱) کلمات کلیدی سایت را مجددا بررسی کنید:

طبق تجربه کارشناسان سئو سایت در اصفهان تحقیق کلمات کلیدی پایه و اساس سئو سایت است. شما باید بتوانید آن دسته از کلمات کلیدی را که مشتریان شما جستجو می کنند پیدا کنید. برای این منظور چند نکته وجود دارد:

  • کلمات کلیدی طولانی یا Long Tail را با استفاده از “Google Suggest” کشف کنید. برای این منظور ابتدا یک کلمه کلیدی را در گوگل تایپ کنید. اما دکمه enter یا «جستجوی Google» را فشار ندهید. در اینصورت کلمات کلیدی پیشنهادی گوگل را مشاهده می کنید.
  • شما می توانید از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی گوگل مانند Google Keyword Planner نیز استفاده کنید.
  • از آنجا که می توانید در کلمات کلیدی کم رقابت زودتر رتبه بگیرید می توانید از KWFinder برای پیدا کردن آنها استفاده کنید.
  • سعی کنید از کلمه کلیدی خود یک بار در ۱۵۰ کلمه اول استفاده کنید. چون گوگل به ۱۰۰ تا ۱۵۰ کلمه اول صفحه شما اهمیت بیشتری می دهد.
  • از کلمه کلیدی در تگ های H1، H2 یا H3 نیز استفاده کنید.
  • به چگالی کلمات کلیدی در محتوا توجه کنید.
  • حتما از کلمات کلیدی مترادف و LSI نیز استفاده کنید. زیرا امروزه گوگل بسیار هوشمند است و می تواند مترادف کلمات کلیدی شما را نیز در محتوا پیدا کند.

بررسی چک لیست سئو داخلی سایت

۱) تصاویر سایت را بهینه کنید:

تصاویری که استفاده می کنید چیزهای زیادی در مورد محتوای شما می گوید. برای درک تصاویر توسط گوگل، شما باید حتما تگ‌ها و نام فایل‌ جایگزین تصویر (تگ alt) را بهینه کنید.

همچنین هنگامی که تصویری را ذخیره می کنید، از نام فایلی استفاده کنید که به طور خلاصه توضیح دهد که آن تصویر چیست.

۲) از لینک های داخلی استفاده کنید:

هر زمان که محتوای جدیدی منتشر می کنید، به ۲ تا ۵ صفحه دیگر در سایت خود پیوند دهید. تیم سئو در اصفهان در شرکت بهیدو به شما توصیه می کند تا از متن لنگر غنی از کلمات کلیدی در پیوندهای داخلی خود استفاده کنید.

بررسی چک لیست سئو فنی سایت

سئوی فنی سایت در بهینه سازی سایت و رتبه‌بندی سایت شما بسیار مهم است. برای رفع مشکلات فنی سئو می توانید از یک متخصص سئو سایت در اصفهان کمک بگیرید.

چک لیست اقدامات سئو در سال ۲۰۲۲ برای سئو فنی سایت عبارتند از:

خطاهای Crawl یا خطاهای خزیدن را شناسایی کنید:

“خطای خزیدن” به این معنی است که گوگل برای مشاهده یک صفحه در سایت شما مشکل دارد. اگر نتواند صفحه شما را ببیند، مسلما در آن رتبه نمی گیرید.

همچنین اگر گوگل نتواند به طور کامل به صفحه شما دسترسی پیدا کند، باز هم صفحه شما رتبه بندی نمی شود. شما می توانید از ویژگی «Inspect URL» کنسول جستجوی گوگل استفاده کنید تا مطمئن شوید که گوگل به طور کامل به صفحات سایت شما دسترسی دارد.

مطمئن شوید که سایت شما موبایل فرندلی است:

هر روز به تعداد کاربرانی که با موبایل در گوگل جستجو می کنند افزوده می شود. بنابراین اگر تاکنون سایت شما برای موبایل بهینه سازی نشده است، رتبه خوبی نخواهید گرفت.

لینک های شکسته را رفع کنید:

لینک های شکسته واقعاً می توانند به سئو سایت شما آسیب بزنند. شما می توانید با استفاده از ابزارهای موجود لینک های شکسته را پیدا کرده و آنها را تعمیر کنید.

سایت خود را با HTTPS ایمن کنید:

پروتکل HTTPS یک سیگنال رتبه بندی تایید شده گوگل است. اگر به تازگی یک سایت جدید راه اندازی کرده اید، آن را با HTTPS در روز اول راه اندازی کنید. اگر هم قبلاً این کار را نکرده اید، زمان آن رسیده که سایت خود را به HTTPS منتقل کنید.

سرعت بارگذاری سایت خود را بررسی کنید:

با استفاده از ابزار رایگان PageSpeed ​​Insights می توانید بفهمید که سایت شما با چه سرعتی برای کاربران دسکتاپ و موبایل بارگیری می شود.

بررسی چک لیست محتوا

اگر می خواهید در گوگل رتبه بگیرید، باید محتوای عالی منتشر کنید. در واقع محتوا هم اکنون  بخش بزرگی از هر استراتژی سئو سایت است.

پیشنهاد می کنیم ابتدا یک محتوای محبوب در صنعت خود را شناسایی کنید، سپس سعی کنید چیزی حتی بهتر از آن ایجاد کنید. چند نکته برای تولید محتوای عالی عبارتند از:

  • خوانایی صفحه خود را به حداقل برسانید.
  • موضوع مورد بحث را به صورت عمیق پوشش دهید.
  • از Schema Markup استفاده کنید.
  • روی فرمت های محتوایی که در حال حاضر کار می کنند تمرکز کنید.
  • از تصاویر و ویدئوها استفاده کنید.

بررسی چک لیست لینک سازی خارجی

بک لینک ها یکی از ۳ سیگنال رتبه بندی برتر در سال ۲۰۲۲ هستند. متأسفانه ساخت بک لینک با کیفیت آسان نیست. به همین دلیل است که اکثر چک لیست های سئو دیگر این مرحله را نادیده می گیرند.

اما اگر می خواهید در گوگل رتبه بالایی بگیرید حتما باید به لینک های خارجی نیز توجه کنید. چند نکته کاربردی برای ایجاد بک لینک با کیفیت عبارتند از:

  • یکی از راه های ایجاد لینک های قدرتمند ارسال پست مهمان است. برای این منظور پست مهمان خود را در سایت های معتبر صنعت خود منتشر کنید.
  • منبع بک لینک های رقبا را پیدا کنید و از آنها استفاده کنید. برای انجام این کار، به یک ابزار تجزیه و تحلیل پیوند نیاز دارید.
  • از وبلاگ نویسان تاثیرگذار در محتوای خود نام ببرید. سپس به آنها اطلاع دهید که به آنها اشاره کرده اید. این باعث تبادل اطلاعات و به اشتراک گذاری سایت شما توسط آنها می شود

بهیدو در این مقاله سعی داشت به بررسی یک چک لیست کامل برای سئو و بهینه سازی سایت برای شما آماده کند.

در قسمت کامنت ها نظرات و تجربیات خود را با بهیدو به اشتراک بگذارید.

امتیاز دهی شما به این صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9  +  1  =  

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان