صفحه فرود یا لندینگ پیج چیست؟ نکات سئوی لندینگ پیج

صفحات لندینگ پیج چیست؟ برای بهینه سازی آن چه کارهایی باید کرد | بهیدو

لندینگ پیج چیست؟ این سوالی است که امروز می خواهیم در رابطه با آن صحبت کنیم. صفحه فرود یا لندینگ پیج در اصل صفحاتی از وب سایت شما هستند که برای تبدیل ترافیک به سرنخ طراحی شده اند. آنها می توانند در مورد ویژگی های کسب وکار شما، خدمات، محصولات و مواردی از این دست تبلیغ کنند. به عنوان تیم طراحی سایت در اصفهان توصیه می کنیم که طراحی صفحه فرود سایت خود را به گونه ای انجام دهید تا کاربر نهایی را به کلیک بر روی دکمه ی CTA وب سایت متقاعد سازد. در واقع برخلاف دیگر صفحات وب، که معمولاً اهداف زیادی دارند، صفحات فرود باید با یک تمرکز یا هدف واحد طراحی شوند.

همچنین بر اساس تجربه تیم متخصص سئو در اصفهان یک صفحه فرود سئو شده می تواند در گوگل رتبه بالایی داشته باشد و این به معنای جذب ترافیک بیشتر و تبدیل بیشتر است. در این مقاله، ضمن معرفی صفحه فرود وب سایت، بهترین روش‌های سئو برای بهینه‌سازی صفحه فرود را نیز به اشتراک می‌گذاریم. با ما همراه باشید.

 

صفحه فرود یا لندینگ پیج چیست؟

برای بسیاری از وب سایت ها، صفحه فرود در واقع صفحه اصلی وب سایت است، زیرا این صفحه ای است که اغلب کاربران در نتایج  موتورهای جستجو بر روی آن کلیک می کنند. در حوزه دیجیتال مارکتینگ، صفحه فرود صفحه‌ای است که می‌خواهید کاربران هنگام کلیک کردن روی یک تبلیغ از کمپین‌های بازاریابی (چه لینک داخلی چه خارجی) آن را مشاهده کنند.

صفحات فرود هدف خاصی را دنبال می کنند. معمولاً تمام عناصر یک صفحه معمولی را ندارند. اما توسط متخصصان طراحی سایت به گونه ای طراحی و ساخته شده اند تا کاربران را به انجام یک عمل خاص (ارسال فرم، خرید محصول یا خدمات و غیره) هدایت کنند.

 

چرا سئو برای صفحه فرود اهمیت دارد؟

سئو صفحه فرود برای موتورهای جستجو بسیار مهم است. به عبارت دیگر صفحات فرود که بر اساس بهترین شیوه های سئو بهینه سازی شده اند، ترافیک بیشتری را برای افرادی که به محصولات و خدمات شما نیاز دارند ارسال می کنند. رعایت نکات سئو در لندینگ پیج کمک می کند تا موتورهای جستجو هدف صفحه شما را بهتر درک کنند و آن را در نتایج جستجو بالاتر ببرند.

البته بهینه سازی صفحه فرود سایت، یک شبه نتیجه نمی دهد. بلکه زمان می برد تا بهبودهایی که در سایت خود ایجاد می کنید توسط موتورهای جستجو تشخیص داده شوند. گاهی اوقات نتایج مورد علاقه ی شما بعد از چند ماه به دست می آید. بنابراین صبور باشید.

 

چگونه یک صفحه فرود بهینه شده داشته باشیم؟

۱-کلمات کلیدی خود را بشناسید:

قبل از شروع اجرای بهترین شیوه های سئو برای لندینگ پیج خود، ابتدا باید بدانید که کدام کلمات کلیدی با ارزش ترین و مرتبط ترین کلیدواژه های صنعت شما هستند. قبل از اینکه مستقیماً به سراغ ابزار جستجوی کلمات کلیدی بروید، سعی کنید چند کلمه کلیدی مرتبط با کسب وکار خود را در گوگل جستجو کنید تا ببینید رقبای شما چگونه در این کلیدواژه ها رتبه گرفته اند.

در واقع هنگامی که این کار را انجام می دهید متوجه می شوید که کدام وب سایت ها قبلاً با کلمات کلیدی خاص صنعت شما رتبه گرفته اند و مقاله های منتشر شده در آنها در مورد چیست.

– بررسی صفحات فرود در سایت رقبا

بررسی صفحات فرود در سایت رقبایتان نشان می دهد که آنها روی چه چیزهایی تمرکز می کنند. همچنین به راحتی ایده های جدیدی برای کلمات کلیدی قابل استفاده را ارائه می دهد.

این روش به شما کمک می کند تا کلمات کلیدی انتخابی خود را دوباره ارزیابی کنید. بنابراین قطعا با پیدا کردن چند گزینه مرتبط و مؤثرتر، سئو سایت شما پیشرفت بیشتری خواهد کرد.

معمولا کارشناسان سئو در اصفهان و شهرهای دیگر اغلب چندین ایده را در گوگل تایپ می کنند تا لیست کوتاهی از عبارات مشابه را مشاهده نمایند. این لیست در اصل بر اساس آنچه کاربران اینترنت جستجو می کنند توسط گوگل پیشنهاد می شود. بنابراین استفاده از این کلمات کلیدی به نفع سئو سایت و کسب وکار آنلاین شما خواهد بود.

ویژگی های لندینگ پیج چیست؟| بهیدو

– استفاده از ابزار جستجوی کلمات کلیدی

در مرحله آخر می توانید از ابزار کلمات کلیدی استفاده کنید و کلمات کلیدی فهرست شده را بررسی کنید. این به شما کمک می کند تا پیشنهادهای بیشتری دریافت کنید و اثربخشی هر یک از آنها را بررسی نمایید.

– ساخت لندینگ پیج بر اساس کلمات کلیدی

وقتی متوجه شدید که لندینگ پیج چیست و  بازدیدکنندگان چگونه محصول یا خدمات شما را جستجو می کنند، گام بعدی این است که کلمات کلیدی خود را در صفحه فرود خود بگنجانید. به این عمل بهینه سازی صفحه فرود می گویند. در نهایت، شما باید در مورد مناسب ترین کلمات کلیدی سایت خود تصمیم بگیرید و برای هر کدام از آنها یک لندینگ پیج بسازید. شما باید عنوان، توضیحات و حتی alt تصاویر خود را کاملا مطابق با لندینگ پیج در نظر بگیرید.

۲- با عنوان خود متمایز شوید:

در بیشتر مواقع شما فقط ۸ ثانیه فرصت دارید تا در صفحه فرود سایت خود تأثیر بگذارید. بنابراین، باید بهترین استفاده را از این ثانیه ها ببرید و فوراً توجه بازدیدکنندگان را به سایت خود جلب کنید.

  • در لندینگ پیج خود حتما از عنوانی قدرتمند و چشم نواز با کلمه کلیدی اصلی خود (در صورت امکان موارد اضافی) استفاده کنید.
  • هنگامی که از یک عنوان جذاب استفاده می کنید به راحتی بازدیدکنندگان را برای خواندن مطالب بیشتر جذب خواهید کرد.
  • به یاد داشته باشید که به طور انحصاری فقط روی کلمه کلیدی اصلی متمرکز نشوید، زیرا هدف از عنوان توصیف صفحه فرود شماست.
  • گاهی اوقات ممکن است استفاده از یک کلمه کلیدی اضافی و کمتر استفاده شده، صفحه فرود شما را طبیعی تر و مفیدتر نشان دهد.

۳- مراقب تیتر و توضیحات خود باشید:

یکی از مواردی که در پاسخ به سوال لندینگ پیج چیست و نکات بهینه سازی آن به چه صورت است باید به آن دقت کنید، تیترها و سرفصل ها هستند. سرفصل ها توسط موتورهای جستجو به عناوین کاملا مرتبط تلقی می شوند. بنابراین طبق تجربه تیم سئو در اصفهان شما باید از کلیدواژه اصلی خود در عناوین هم استفاده کنید. یک نکته حرفه ای دیگر این است که همیشه عنوان را در تگ H1 HTML قرار دهید. توضیحات شما باید به طور دقیق با تیترها مرتبط بوده و در بین توضیحات از کلیدواژه های اصلی و کلیدواژه های اضافی استفاده شده باشد.

۴- تصاویر صفحات لندینگ را بهینه سازی کنید:

تصاویر بخشی جدایی ناپذیر از هر صفحه فرود هستند. زیرا از نظر بصری سایت شما را برای کاربران جذاب می کنند. بنابراین تصاویر نیز باید بهینه سازی شوند. به طور کلی، موتورهای جستجو در تشخیص تصاویر مشکل دارند، بنابراین سعی کنید با افزودن ویژگی های alt تگ IMG HTML به آنها کمک کنید. باید توضیح دهد که یک تصویر معین چه چیزی را نشان می دهد. به عنوان یک برچسب برای هر تصویر در صفحه فرود توضیحات مرتبط را ارائه دهید. همچنین در صورت امکان بهتر است کلمه کلیدی اصلی خود را به تگ اضافه کنید.

۵- URL خود را تنظیم کنید:

آدرس یو آر ال صفحه فرود شما باید حاوی یک کلمه کلیدی قدرتمند باشد تا برای موتورهای جستجو جذاب باشد. هنگامی که کلمه کلیدی اصلی خود را در URL قرار دادید، می تواند به رتبه بندی سایت شما کمک کند. با این حال، سعی کنید آدرس یو آر ال صفحه فرود خود را خیلی طولانی یا هرزنامه نکنید، زیرا ممکن است منجر به تجربه کاربری ضعیف شود.

۶- محتوای صفحه فرود خود را بهینه کنید:

عملکرد اصلی یک صفحه فرود، محتوای جذاب و مفید برای کاربران است. محتوا باید کاملا کاربر محور و آموزنده باشد. همچنین توصیه می شود کلمات کلیدی اصلی و اضافی را به صورت طبیعی و با چگالی مناسب در متن بگنجانید.

سعی کنید کلمات کلیدی را در متن پراکنده کنید. ربات‌های گوگل ممکن است مفاهیم و ایده‌های پشت متن را درک نکنند، اما کلماتی را که برای سئو در نظر گرفته اید را متوجه می شوند. بنابراین ظاهر طبیعی استفاده از کلمات کلیدی را حفظ کنید و در به کاربردن آنها زیاده روی نکنید.

اصول طراحی یک صفحه فرود و بهینه سازی آن چگونه است ؟ |بهیدو

۷- طراحی صفحه فرود خود را جذاب کنید:

طراحی صفحه فرود سازگار با سئو همه چیز در مورد پیاده سازی یک ساختار سلسله مراتبی است. برای این منظور می توانید از تحربه یک متخصص طراحی سایت در اصفهان در شرکت بهیدو کمک بگیرید.

سعی کنید یک صفحه فرود کاملا گیرا و جذاب داشته باشید و آن را به گونه ای طراحی کنید که کاملا خوانا و مرتب باشد. دقت به سایز فونت ها در متن و عناوین و همینطور نحوه چیدمان متن و تصاویر همگی در خوانایی یک صفحه فرود تاثیر می گذارند. یک متخصص طراحی سایت در اصفهان به شما در بهینه سازی هر چه بیستر ساختار صفحه فرود یا لندینگ پیج کمک می کند.

ایجاد محتوای جالب و معنادار، با افزودن دکمه های مناسب و قرار دادن آنها در مکان های قابل مشاهده، صفحه فرود شما را جذاب تر می کند.

 

نتیجه گیری

در این مقاله در رابطه با اینکه  لندینگ پیج چیست صحبت کردیم و دریافتیم نکات سئو برای صفحات فرود کاملاً به نکات بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو شباهت دارد. بسیار مهم است که از کلمات کلیدی قوی و ساختار یافته استفاده کنید و در عین حال کاربران را فراموش نکنید. هنگامی که همه این ها را در نظر داشته باشید، می توانید یک صفحه فرود سازگار با سئو ایجاد کنید و عملکرد آن را به میزان قابل توجهی بهبود بخشید.

تعداد قابل توجهی از صاحبان کسب‌وکارها روی ایجاد وب‌سایت‌های صرفاً سئو شده تمرکز می‌کنند. اما باید بدانید که این کار وب سایت شما را برای موتورهای جستجو جعلی می کند. در نتیجه استراتژی های سئو سایت شما شکست می خورد. از کلمات کلیدی به صورت عاقلانه و طبیعی در صفحات لندینگ استفاده کنید. به یاد داشته باشید کاربرانی که از صفحه فرود سایت شما بازدید می کنند ممکن است به مشتریان بالقوه شما تبدیل شوند. بنابراین به جای یک صفحه پر شده با کلمات کلیدی سعی کنید یک صفحه با مطالب مفید و کاربردی را به آنها ارائه دهید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

67  −    =  65

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان