سئو صفحه محصولات | نکات مهمی که باید بدانید!

بهترین شزکت سئو در اصفهان - بهیدو

طراحی سایت فروشگاهی و اضافه کردن محصولات باکیفیت و مطلوب به سایت، تنها نیمی از نبرد برای ایجاد یک تجارت آنلاین موفق و سودآور است. علاوه بر این شما باید به خریداران کمک کنید تا بتوانند وب سایت شما را پیدا کرده و اقلام مورد نظر خود را بیابند. این همان چیزی است که سئو سایت یا بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو امکان پذیر می کند. نکات مهم سئو صفحه محصولات موضوعی است که در این مقاله می خواهیم آن را بررسی کنیم.

خدمات سئو سایت برای فروشگاه های آنلاین شامل چندین  فاکتور تاثیرگذار است که رعایت آن ها برای جذب ترافیک بیشتر و در نتیجه فروش بیشتر محصولات ضروری است. آموزش سئو محصول به شما کمک می کند تا سایت فروشگاهی خود را برای موتور های جستجو از جمله گوگل بهینه سازی کنید. در نتیجه با صعود رتبه بندی سایت، درآمد شما نیز افزایش می یابد. برای این منظور می توانید از یک کارشناس سئو در اصفهان کمک بگیرید.

در اینجا به نکات مهمی که برای سئو محصولات سایت لازم است اشاره می کنیم.

 

نکات مهم سئو صفحه محصولات چیست؟

بر اساس تجربه تیم بهیدو که در حوزه خدمات سئو در اصفهان فعالیت دارد، آموزش سئو محصول برای وبسایت های فروشگاهی بسیار حائز اهمیت است. با رعایت نکات سئو مبتنی بر محصول شما می توانید آمار فروش آنلاین خود را به طور چشمگیری افزایش دهید.

در ادامه تمام نکات مهم سئو صفحه محصولات و سایت های فروشگاهی را بررسی می کنیم.

  • یک استراتژی دقیق برای کلمات کلیدی داشته باشید

باید گفت تحقیق کلمات کلیدی پایه و اساس بهینه سازی صفحه محصول است و به همین خاطر یکی از اصلی ترین خدمات سئو سایت محسوب می شود.

هنگام تحقیق در مورد کلمات کلیدی یک سایت فروشگاهی باید به موضوعات متمرکز بر محصول خود توجه کنید. یعنی به دنبال کلماتی باشید که کاربران هنگام خرید اینترنتی محصول شما آن را در گوگل جستجو می کنند. یک کارشناس سئو در اصفهان می تواند به شما در پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی کمک کند.

همچنین فراموش نکنید که صفحات محصول دارای هدف تراکنش هستند. بنابراین مطمئن شوید که کلمات کلیدی صفحات فرود شما برای جستجوگرانی که آماده خرید هستند بهینه شده باشند.

نکات مهم سئو صفحه محصولات - بهیدو

 

  • داده های ساختار یافته را به صفحات محصول اضافه کنید

از یک ارائه دهنده خدمات سئو سایت بخواهید که حتما داده های ساختار یافته را به طراحی صفحات محصول شما اضافه کند. زیرا اضافه کردن نوعی از داده های ساختار ‌یافته از جمله کد اسکیما می ‌تواند به سئو صفحه محصول شما کمک کند.

همه صفحات محصولات شما باید دارای نوع خاصی از طرحواره ها باشند. این ویژگی برای افزایش تعداد بازدید ها و کلیک های بیشتر بسیار کارآمد است.

  • عناوین و توضیحات متا را بهینه کنید

در سئو سایت فروشگاهی، برچسب‌ های عنوان و توضیحات متا در بهینه ‌سازی صفحه محصول اهمیت زیادی دارند. بنابراین شما باید اطمینان حاصل کنید که جزئیاتی مانند نام محصول، نام برند، شماره مدل و سایر اطلاعات مهم نظیر رنگ و ابعاد محصول را به درستی به صفحه محصول اضافه کرده اید.

  • توضیحات محصول و متا منحصر به فرد داشته باشید

طبق تجربه تیم سئو در اصفهان اگر از یک توضیح متا برای همه محصولات سایت خود استفاده  کنید مطمئناً یک فرصت بزرگ را از دست خواهید داد. از آنجایی که هر آیتم در سایت شما می تواند به طور مجزا برای کلمات کلیدی رتبه بندی شود، بنابراین برای بهبود سئو سایت باید شامل توضیحات منحصر به فرد باشد. این یکی از نکات مهم سئو محصولات است که به آن توجهی نمی شود.

برای هر کدام از محصولات به مصرف کنندگان اطلاعات مفید و معنادار بدهید تا آنها برای کلیک روی نام محصول شما تشویق شوند. در نتیجه می توانید ترافیک و فروش بیشتری را تجربه کنید.

  • نظرات واقعی مشتریان را به اشتراک بگذارید

آمار ها نشان می دهد صفحات محصول که شامل نظرات واقعی مشتریان است، نرخ تبدیل سایت را نسبت به رقبایی که از این ویژگی استفاده نمی کنند در حدود  ۵۲.۲ درصد افزایش می دهد.

شما باید به مشتریانتان اجازه دهید تجربیات خرید خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. درج نظرات مشتریان، به کاربران دیگری که هنوز خرید نکرده اند کمک می کند تا بفهمند آیا محصول شما مناسب است یا خیر. همچنین انتشار نظرات واقعی مشتریان به ایجاد اعتماد بیشتر کمک می کند.

 

سئو محصولات

 

مطلب پیشنهادی: تاثیر کامنت بر سئو

  • از سوالات متداول، واضح و مفید استفاده کنید

در طراحی سایت فروشگاهی خود حتماً بخشی را به عنوان سوالات متداول در نظر بگیرید. تولید محتوای با کیفیت بالا و مفید که نیاز های کاربران را برآورده می کند، یکی از نکات مهم سئو صفحه محصولات است که در رتبه بندی در موتور های جستجو تاثیر دارد.

فرض کنید مشتری در مورد محصول شما سوالی داشته باشد اما نمی خواهد با یک ربات چت صحبت کند یا با خدمات مشتری تماس بگیرد. بنابراین اگر برند شما پاسخ به سؤالاتی که معمولاً کاربران می‌پرسند نداشته باشد مشتری به احتمال زیاد از سایت شما خارج خواهد شد.

استفاده از بخش سوالات متداول مزایای دیگری نیز دارد. برای مثال شما می توانید در این بخش علاوه بر پاسخ به سوالات مهم کاربران، از کلمات کلیدی بیشتری استفاده کنید. این به نوبه خود به سئو سایت شما کمک می کند.

  • از ویدئو و تصاویر با کیفیت بالا استفاده کنید

یکی از معایب خرید آنلاین این است که امکان لمس فیزیکی محصول یا آزمایش آن وجود ندارد. در چنین شرایطی برای جلب رضایت و اعتماد مشتریان می توان از تصاویر و ویدیو های باکیفیتی در مورد محصول استفاد کرد که بتواند به خوبی این شکاف را پر کند.

علاوه بر این تصاویر واضح از شکل و ابعاد محصول و ویدئو هایی که به سوالات رایج مشتریان پاسخ می دهند در بهبود سئو سایت شما بسیار موثر هستند. زیرا یک تجربه کاربری عالی را ایجاد می کنند و این همان چیزی است که موتور های جستجو مانند گوگل به دنبال آن هستند.

  • زمان بارگذاری صفحه را به حداقل برسانید

در طراحی سایت حتماً به سرعت بارگذاری محتوای صفحات محصول توجه کنید. بارگذاری سریع تر (سه ثانیه یا کمتر)  باعث می شود که شما سریع تر در معرض دید مخاطبان هدف قرار بگیرید و تجربه کاربری بهتری را ارائه دهید. همچنین نرخ پرش وب سایت شما را کاهش می‌ دهد.

 

بهینه سازی سایت برای موبایل

 

  • وب سایت خود را برای موبایل بهینه سازی کنید

امروزه بیش از ۶۰ درصد خریداران آنلاین، از طریق تلفن همراه خرید می کنند. نداشتن صفحه محصول سازگار با موبایل می تواند باعث شود که کاربران حتی به خرید محصولات از سایت شما فکر نکنند. بنابراین باید به ریسپانسیو بودن طراحی سایت فروشگاهی توجه کنید که یکی از نکات مهم سئو صفحه محصولات است.

به عبارت دیگر صفحات محصول شما باید برای تلفن همراه نیز بهینه شوند. چرا که هر روز به تعداد مصرف کنندگانی که جستجو های آنلاین خود را از این طریق انجام می دهند افزوده می شود.

  • برای صفحات محصول سئو فنی سایت را لحاظ کنید

بررسی و رفع مشکلات فنی سایت یکی دیگر از نکات مهم سئو محصولات است که توسط تیم سئو در اصفهان در شرکت بهیدو ارائه می شود. برای این منظور متخصص سئو باید تمام صفحات محصولات شما را بررسی کند تا ببیند کدام عناصر فنی و محتوایی در صورت وجود نیاز به بهینه سازی دارند.

توضیحات متا تکراری، لینک های خراب، صفحات ۴۰۴، محتوای کم و بی کیفیت، زمان بارگذاری آهسته و صفحات محصول ایندکس نشده  از جمله نکات مهم سئو صفحه محصولات هستند که در سئوی فنی سایت مورد بررسی قرار می گیرند. برای مثال ممکن است برخی از صفحات محصول در سایت شما وجود داشته باشند که فقط از طریق نتایج جستجوی موجود در سایت قابل دسترسی هستند و در نتایج موتور های جستجو ظاهر نمی شوند.

ارائه دهنده خدمات سئو سایت باید با استفاده از ابزار هایی مانند نقشه سایت اطمینان حاصل کند که گوگل در تمام صفحات محصول شما می ‌خزد.

 

سئو در اصفهان - بهیدو

 

مطلب پیشنهادی: راهنمای کامل ساختن بک لینک

 

باید ها و نباید ها،برای سئو صفحه محصولات

  • از توضیحات تکراری سازنده در مورد محصول استفاده نکنید

به هیچ عنوان از توضیحاتی که عینا در وب سایت یا بروشور سازنده ذکر شده است استفاده نکنید. این یکی از رایج ترین اشتباهاتی است که عمدتاً در بهینه سازی صفحات محصولات دیده می شود.

 چرا که هم محتوا تکراری است و هم این توضیحات ممکن است برای جستجو بهینه سازی نشده باشند. شما باید اطلاعات دقیق تر و همینطور توضیحات آموزنده و جذاب تری را به صفحه محصول خود اضافه کنید تا مشتریان را قانع کند.

  • نتایج جستجوی قیمت محصول را بررسی کنید

اگر گوگل به اشتباه داده های قیمت را از صفحات محصول شما استخراج کند، ممکن است به جای قیمت تخفیف خورده، قیمت اصلی شما را در نتایج جستجو فهرست کند. بنابراین برای ارائه دقیق اطلاعات محصول از قبیل قیمت، تخفیف‌ ها و قیمت خالص، توصیه می‌شود داده ‌های ساختار یافته را به صفحات محصول خود اضافه کنید. همچنین فید های ساختار یافته داده‌ های محصول خود را به Google Merchant Center ارائه دهید.

  • فرصت های پیوند داخلی و بک لینک ها را از دست ندهید

لینک های داخلی و خارجی هنوز هم جزو نمات مهم سئو صفحه محصولات به حساب می آیند. اغلب، برند ها به صفحات اصلی و صفحات دسته بندی خود پیوند ایجاد می کنند اما صفحات محصول را فراموش می کنند. در صورتی که این صفحات نیز، به خصوص برای کلمات کلیدی طولانی می توانند لینک سازی شوند و درآمد و فروش را به طور چشمگیری افزایش دهند.

جمع بندی

خدمات سئو سایت برای سئو صفحه محصولات به شما کمک می کند تا محصولات خود را در زمان مناسب در معرض دید افراد مناسب قرار دهید. رعایت تمام نکات کلیدی ذکر شده در خصوص آموزش سئو محصول باعث می شود تا:

  • ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید.
  • آگاهی از برندتان را افزایش دهید.
  • در نهایت فروش خود را به حداکثر برسانید.
۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  −  7  =  3

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان