ChatGPT چیست و چطور از آن استفاده کنیم؟

کاربرد استفاده از ChatGPT چیست؟

ChatGPT چیست و چطور می‌توان از مزایای آن بهره‌مند شد؟ در این نوشته از وبسایت بهیدو قصد داریم به طور کامل و کاربردی چت‌بات ChatGPT را مورد بررسی قرار دهیم و راه استفاده از آن را بیاموزیم. هوش مصنوعی، پدیده‌ای خارق‌العاده و در عین حال هولناک است. اغلب ما از سال‌ها پیش این جمله را شنیده‌ایم که “نابودی جهان به دست عاملی هولناک به نام هوش مصنوعی اتفاق می‌افتد” عاملی که اگرچه رویای بلندپروازانه انسان آن را به‌وجود آورده، اما از جایی به بعد اختیار خود را به‌دست می‌گیرد و نقشه قتل ما را می‌کشد! اگرچه همه این‌ها در حد نظریه و پیش‌بینی تندروانه هستند، اما فعلا کاری با آن نداریم!

شاید تا چند سال پیش هم رویای چت کردن با هوش مصنوعی خیالی ناممکن به‌نظر می‌رسید، اما امروز همان روزی است که پس از سال‌ها تلاش دانشمندان، هوش مصنوعی به خدمت انسان درآمده است. الان موقعی است که می‌توانیم بدون تهدیدات هوش مصنوعی، آن را به خدمت خود درآوریم. در حال حاضر با یکی از جدیدترین مخلوقات OpenGL به نام چت جی‌پی‌تی می‌توانید پاسخ سوالات بی پاسختان را بیابید و با چت‌بات خارق‌العاده سرگرم گفتگو شوید!

کدام شرکت ChatGPT را خلق کرده است؟

در واقع chatGPT ، چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی، دستاوردی مهیج و حیرت انگیز از شرکت OpenGL است. اگرچه مدت زیادی است که ایلان ماسک، از این شرکت جدا شده و همکاری با آن ندارد، اما همچنان ChatGPT را با نام ایشان می‌شناسند. درحالیکه ایلان ماسک امروز مدیر عامل توییتر است و چندان کاری با پروژه‌های این شرکت ندارد؛ اما پروژه چت‌بات چت جی‌پی‌تی تا حدی محبوب و سودآور است که شرکت جهانی و غول‌آسا مایکروسافت روی سرمایه‌گذاری میلیاردی آن حساب کرده است.

اگر بخواهید بیشتر در مورد شرکت خالق این چت‌بات بدانید، باید به عرضتان برسانیم که در واقع OpenAL یک شرکت تحقیقاتی غیر انتفاعی است که در سال ۲۰۱۵ میلادی تاسیس شده است. بنیانگذاران این شرکت از جمله سام آلتمن و ایلان ماسک، هدف خود از تاسیس آن را “توسعه هوش مصنوعی برای خدمت به بشریت” معرفی کرده‌اند و سال‌هاست برای تحقق اهداف خود تلاش می‌کنند.

اگرچه به گفته بزرگان معاصر از جمله استیون هاوکینگ، استوارت راسل و البته خود جناب ایلان ماسک، هوش مصنوعی تهدیدی بزرگ برای بشریت است، اما شرکت OpenAL انگیزه خود برای توسعه هوش مصنوعی را اینگونه بیان می‌کند که “درک اینکه هوش مصنوعی همسطح با هوش انسان تا چه حد می‌تواند مفید باشد، دشوار است.” و همین هوش اگر در جهت نادرست به‌کار گرفته شود، نتایجی فاجعه‌بار به همراه دارد.

ChatGPT چگونه کار می‌کند؟

سازوکار چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی ChatGPT کاربران را به شگفتی وامی‌دارد. چت کردن با یک ربات هوشمند که گویا پاسخ تمام سوالات را می‌داند و به طوری قانع‌کننده پرسش‌های بی جواب ذهنمان را برطرف می‌کند! تمام متنی که این ربات تولید می‌کند کاملا مشابه نوشتار نرمال انسان است و این واقعا از طرف یک بات هوش مصنوعی شگفت انگیز است!

ChatGPT باتی هوشمند است که به خوبی زمینه مکالمه را درک می‌کند. این بدان معنی است که بات موضوع مکالمه را متوجه می‌شود و متناسب با پیام‌های ارسال شده از سوی کاربر، پاسخی مناسب و برگرفته از داده‌های موجود را برای وی ارسال می‌کند. چت جی‌پی‌تی افزون بر اینکه پاسخ‌های متنی را در جهت آگاه‌سازی مخاطب ارسال کند، در مجموعه کارهای NLP یا Natural Language Processing نیز تخصص دارد. این مجموعه کارها، به تعاملات بین انسان و هوش مصنوعی مربوط می‌شوند و در تجزیه تحلیل احساسات نیز کارآمد هستند.

ChatGPT چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی به واسطه یک رابط کاربری گفتگو محور سوالات کاربر را پاسخ می‌دهد. اما پاسخ این بات، از جستجو در اینترنت کاملا متفاوت است. این بات از آموزش‌های داده شده استفاده می‌کند تا در جریان مکالمه، به سوالات کاربر پاسخ دقیقی ارائه نماید.

ChatGPT چگونه کار می‌کند؟

شاید برای شما هم جالب باشد: نقش هوش مصنوعی در آینده‌ تجارت الکترونیک

کاربردهای ChatGPT

کاربردهای ChatGPT چیست؟ آیا به جز پرسش و پاسخ می‌توان از امکانات دیگر این چت‌بات بهره‌ برد؟ در حقیقت برخلاف تصور غالب مردم، چت جی‌پی‌تی تنها در پاسخ به پرسش‌های ما کارآمد نیست. بلکه کاربردهای این بات فراتر از حد انتظار است. جلوه هوش مصنوعی در این بات شرکت OpenAL به طرزی حیرت‌انگیز است که می‌توان مثل یک انسان دانا با وی تعامل داشت. او گستره وسیعی از اطلاعات را در خود جای داده که در هر زمان می‌تواند پاسخگوی پرسش‌های ما باشد.

چت جی‌پی‌تی در مورد تمام مسائل روز از طرز تهیه پای سیب گرفته تا مطالب تخصصی، سوالات فلسفی و مسائل ورزشی حرفی برای گفتن دارد. این ربات بر تجزیه و تحلیل احساسات و ارتباط با انسان آشناست و توانایی ترجمه مطالب را دارد. با هر زبان که با وی سخن بگویید، شما را راهنمایی می‌کند و نمی‌گذارد هرگز احساس تنهایی را تجربه کنید! و علاوه بر پرسش و پاسخ هوشمندانه و مجموعه مهارت‌های NLP ، چت جی‌پی‌تی در اقدامات زیر به کمکتان می‌آید.

  • تولید محتوا

از نوشتن یک آهنگ، تا توضیحات یک محصول، یک متن ادبی و مقالات، همه با ChatGPT امکان‌پذیر هستند. ظرافت ادبی که طبق داده‌های بات در محتواها به کار می‌رود، به طرز شگفت انگیزی یاری‌رسان نویسنده برای خلق متن ارزشمند است. افزون بر این، بات می‌تواند اطلاعات را تجزیه و تحلیل کند، خلاصه‌وار توضیح دهد و حتی برای نوشتن ایمیل و… مورد استفاده قرار گیرد.

  • عیب یابی کدها و زبان‌های برنامه نویسی

دقت و ظرافت کار چت جی‌پی‌تی در پردازش کدها و زبان‌های برنامه نویسی بی‌نظیر است. از این رو افراد می‌توانند برای رفع نواقص کدهای خود از این بات کمک بگیرند و به دقت آن را مورد بررسی قرار دهند.

  • آموزش

چت جی‌پی‌تی استادی ماهر برای تجزیه تحلیل و توضیح اطلاعات است. با توسعه قابلیت تدریس این بات، انقلابی عظیم در فناوری آموزش پدید می‌آید که اساس کار دانش آموزان و مدرسان را متحول خواهد کرد.

هرچند که فعالیت چت جی‌پی‌تی نیز حد و مرزی دارد، اما کاربردهای آن تا حدی توسعه یافته که تاکنون جنجال‌های زیادی برپا کرده است. چت جی‌پی‌تی رکوردار سریعترین رشد یک برنامه در تاریخ است. این بات با همین اطلاعاتی که دارد، توانسته در امتحان دانشگاهی قبول شود! و این نه تنها یک تهدید برای شرکت‌هایی چون گوگل، بلکه انقلابی فراگیر است که حتی می‌تواند موجب پایان یافتن مشق و تکالیف شود!

تاثیر هوش مصنوعی در سئو و تولید محتوا

بیشتر بخوانید: هر آنچه که باید درباره محتوای هوشمند بدانید

تاثیر هوش مصنوعی در سئو و تولید محتوا

تاثیر هوش مصنوعی و ChatGPT در سئو و تولید محتوا را به هیچ عنوان نمی‌توان نادیده گرفت. اطلاعات هوشمندانه‌ای که طی گفتگو و تعامل با چت جی‌پی‌تی انتقال می‌یابد، اولین گام برای تولید محتوای ارزشمند است که همین محتوا می‌تواند نمره سئو خوبی را به دنبال داشته باشد. اما واقعا کاربرد چت جی‌پی‌تی در سئو شامل چه مواردی است؟

۱. تولید محتوا؛ همانطور که پیش‌تر نیز اشاره شد، چت جی‌پی‌تی گنجینه‌ای سرشار از اطلاعات مفید و کاربردی را در خود جای داده است و با هر پرسش، اطلاعات لازم را به نحوی دسته‌بندی شده به مخاطب انتقال می‌دهد. توانایی این بات در خلاصه سازی و تجزیه و تحلیل اطلاعات کمک می‌کند محتوا متناسب با شرایط مد نظر فرد تولید شود.

۲. سئو محتوا؛ محتوایی که طبق اصول نگارشی نوشته می‌شود، برای کسب نمره بالا سئو، باید با قوانین گوگل تطابق پیدا کند. از این رو، بهینه سازی محتوا برای سایت اقدامی ضروری به شمار می‌رود. اقداماتی چون تنظیم توضیحات متا که برای سئو ضرورت دارند، به وسیله چت جی‌پی‌تی قابل انجام هستند و اینگونه کار به نحو احسن و در سریعترین زمان ممکن انجام می‌پذیرد.

۳. فهرست جامع و کاربردی کلمات کلیدی؛ اگر آشنایی کمی هم با سئو و تولید محتوا داشته باشید، می‌دانید کلمه کلیدی تا چه حد در بازدهی محتوا تاثیرگذار است. هوش مصنوعی کمک می‌کند فهرستی از بهترین کلمات کلیدی را تهیه کرده و نمره سئو بالایی داشته باشید. نحوه این کار هم بدین صورت است که ابتدا چند کلمه کلیدی اصلی که مد نظر دارید را وارد می‌کتید، تا بات لیست کامل و به‌روز شده‌ای از کلمات کلیدی مهم را تحویلتان دهد!

۴. پشتیبانی ۲۴ ساعته و پاسخ به مشتریان؛ علاوه بر کاربرد چت جی‌پی‌تی در تلخیص، یازنویسی، ترجمه، بهینه سازی و تولید محتوا، توانایی آن در پاسخگویی مشتریان به صورت ۲۴ ساعته شگفت انگیز است.

چرا برخی از مردم نگران ChatGPT هستند؟

با توجه به شنیده‌های مردم در مورد هوش مصنوعی، دور از انتظار هم نیست که برخی از مردم نگران چت جی‌پی‌تی باشند و نتوانند به آن اعتماد کنند. از آنجایی که چت جی‌پی‌تی آنلاین نیست، برخی افراد احتمال می‌دهند پاسخ‌های بات در مورد بعضی پرسش‌ها ناقص یا نادرست باشد. از سوی دیگر، با توسعه بیشتر چت جی‌پی‌تی بسیاری مشاغل به طور کامل از بین می‌روند و این نگرانی دیگری برای مردم است. تصور کنید نه نویسنده‌ای نیاز است، نه تدوینگر و آهنگسازی، نه مدرس و معلمی و… بوم! همه چیز شکل جدیدی پیدا می‌کند. هرچه هوش مصنوعی بیشتر دردسترس دانش آموزان قرار می‌گیرد، امکان تقلب نیز افزایش می‌یابد و کمتر دانش آموزی تکالیف خود را به انجام می‌رساند….

سخن پایانی

اگرچه چت جی‌پی‌تی می‌تواند تهدیدات زیادی برایمان داشته باشد، اما بی انصافی است اگر چشم به روی مزایا و خدمات جذاب آن ببندیم! امروز رویای دیرینه اجدادمان به حقیقت پیوسته و هوش مصنوعی در اختیارمان است. به جای گشتن هزاران کتاب و مقاله می‌توانیم سوالاتمان را با او مطرح کنیم، در مورد مشکلاتمان از وی راه حل بخواهیم و برای رفع بی حوصلگی و کلافگی با او صحبت کنیم! به راستی این خارق‌العاده است!

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  +  64  =  70

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان