اهمیت صفحه ۴۰۴ در سئو

اهمیت صفحه ۴۰۴ در سئو

بازدیدکنندگان سایت شما در صورت اضافه کردن یک نشانه ی عجیب به انتهای آدرس وب سایتتان و یا باز کردن یک صفحه قدیمی از سایت شما که قبلا پاک شده است، با صفحه خطای ۴۰۴ روبرو می شوند. دلیل مشاهده صفحه ۴۰۴ مهم نیست ولی چنین موقعی شما باید سعی کنید بازدید کننده را دوباره به آدرس اصلی وب سایت خود هدایت کنید. زیرا در غیر این صورت مخاطب خود را از دست خواهید داد. به این ترتیب اهمیت صفحه ۴۰۴ در سئو نباید نادیده گرفته شود. طراحی این صفحه به عهده تیم طراحی سایت است.

همچنان با آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو ارائه دهنده خدمات طراحی سایت در اصفهان ، طراحی فروشگاه اینترنتی و خدمات سئو در اصفهان همراه باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان طراحی سایت با ما تماس بگیرید. در ادامه در خصوص خطای ۴۰۴ و  اهمیت صفحه ۴۰۴ در سئو بیشتر توضیح خواهیم داد.

خطاهای ۴۰۴ و اهمیت صفحه ۴۰۴ در سئو  

به طور کلی دو نوع اصلی خطای ۴۰۴ وجود دارد که علت اصلی هر دو موجود نبودن یک آدرس خاص بر روی هاست است:

  1. خطاهای ۴۰۴ در آدرس اصلی صفحات
  2. خطاهای ۴۰۴ در فایل‌ های جانبی سایت مانند CSS و JS و تصاویر

در واقع خطاهای ۴۰۴ وقتی رخ می دهند که مرورگر وب نمی تواند به یک URL خاص که روی آن کلیک شده یا تایپ شده است هدایت گردد. با توجه به اهمیت صفحه ۴۰۴ در سئو هر کدام از انواع خطاهای ۴۰۴ نیاز به رفتار جداگانه ای برای تنظیم سئو سایت شما دارند که در ادامه به آن می پردازیم. همچنان با آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو ارائه دهنده خدمات طراحی سایت در اصفهان ، طراحی فروشگاه اینترنتی و خدمات سئو در اصفهان همراه باشید.

خطاهای 404 و اهمیت صفحه 404 در سئو

  • خطاهای ۴۰۴ که در آدرس اصلی صفحات رخ می دهند:

هنگام طراحی سایت به اهمیت صفحه ۴۰۴ در سئو سایت توجه کنید. زیرا طراحی و ایجاد صفحه خطای ۴۰۴ برای جلوگیری از آسیب رسیدن به سئوی سایت شما بسیار ضروری است. مثلا اگر یک صفحه از وب سایت خود را پاک کرده باشید، در صورتی که قبلا از روی یک صفحه ی دیگر سایت به آن لینک شده باشد، مخاطب شما باید بعد از کلیک کردن بر روی آن لینک، صفحه خطای ۴۰۴ را مشاهده نماید. در غیر این صورت یک لینک شکسته‌ روی سایت شما وجود دارد که برای سئو سایت بسیار مضر است.

شما می توانید از طریق سیستم‌ های جستجوگر یا با استفاده از افزونه ‌هایی که خطاهای ۴۰۴ را روی سیستم ‌های مدیریت محتوا مشخص می کنند، لینک های شکسته را شناسایی و آنها را به صفحه خطای ۴۰۴ هدایت کنید.

همچنین هنگام پاک کردن یک صفحه از سایت خود باید یک برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید. به طوریکه اگر کاربری به آن صفحه احتیاج پیدا کرد باید با پیشنهادهایی جایگزین مواجه شود تا نیاز او برطرف گردد. در واقع اگر می خواهید کاربر از سایت شما خارج نشود و رتبه بندی سایت شما افت نکند، باید کاربران را به طور مستقیم یا غیرمستقیم به این صفحات جدید هدایت کنید.

نکته: صفحه ۴۰۴ در سایت شما باید به کاربران در یافتن سریع ترین و  مرتبط ترین مطالب با آنچه در ابتدا جستجو می کردند، کمک کند. بنابراین از ارائه پیوند به صفحه اصلی برای آنها خودداری کنید. به عنوان مثال اگر آنها در جستجوی محصولی بودند که دیگر در سایت شما وجود ندارد، امکان دسترسی به محصولات مشابه را برای آنها فراهم کنید. همچنین در نظر گرفتن جعبه جستجو در صفحه ۴۰۴ نیز می تواند مفید باشد. اگر برای این منظور به خدمات سئو در اصفهان احتیاج دارید با شرکت بهیدو تماس بگیرید.

• خطاهای 404 که در آدرس اصلی صفحات رخ می دهند:

  • خطاهای ۴۰۴ که در فایل ‌های جانبی سایت رخ می دهند:

این گونه از خطاهای ۴۰۴ باعث تاخیرهای بسیار زیاد در سرعت بارگزاری سایت شما شده و حتی مانع از نمایش صحیح بخش ‌هایی از وب سایت خواهند شد. در صورت بروز خطا در یک فایل جانبی مثل یک فایل CSS یا JS  سیستم‌ های مدیریت محتوا مثل وردپرس، وارد عمل می شوند و صفحه ۴۰۴ را ایجاد می کنند.

خطاهای ۴۰۴ روی فایل های جانبی وب سایت هایی همچون وردپرس فشار چند برابری روی هاست شما ایجاد می کنند. مثلا  اگر ۳ فایل جانبی با خطای ۴۰۴ موجود باشد، وردپرس یک بار برای صفحه‌ی اصلی و ۳ بار هم برای فایل ‌های جانبی آن را اعمال می کند که باعث می شود سرعت بارگزاری صفحات شما به شدت کاهش یابد. چون مرورگرها ابتدا منتظر می ‌مانند تا محتوای فایل ناموجود را به طور کامل دریافت کنند و سپس آن صفحه را به کاربر نمایش دهند.

خطاهای ۴۰۴ چگونه به SEO آسیب می رسانند؟

طبق تجربه کارشناسان سئو در اصفهان اگر کاربری با خطای ۴۰۴ و صفحه پیدا نشده روبرو شود، احتمالاً دکمه برگشت را می زند و به موتور جستجو باز می گردد که در اینصورت شما مخاطب وب سایت خود را از دست می دهید. این به گوگل نشان می دهد که محتوای سایت شما برای سوال خاصی ارزش ایجاد نمی کند و در نتیجه موتورهای جستجو رتبه بندی سایت شما را در آن کلمه کلیدی خاص پایین می آورند. بنابراین اهمیت صفحه ۴۰۴ در سئو  بسیار زیاد است.

خطاهای ناشی از پیوندهای قدیمی، از سایت های خارجی یا پیوندهای علامت گذاری شده نیز باعث آسیب بیشتر به سئو می شود زیرا وقتی پیوند به صفحه ای منتهی می شود که دیگر وجود ندارد، رتبه شما متعاقباً پایین می آید.

اگر در گزارش های سایت شما تعداد خطای ۴۰۴ فزاینده ای مشاهده شود ، این احتمال وجود دارد که در جایی از کد شما، شاید در نقشه سایت XML شما ، یک خطای سیستماتیک وجود داشته باشد. بنابراین حتما برای رفع آن اقدام نمایید.

طراحی صفحه ۴۰۴ در سایت

هرکسی با غلط نوشتن یک URL یا کلیک روی پیوندی که وجود ندارد حتی در معتبرترین سایت نیز ممکن است دچار خطای ۴۰۴ شود. اگرچه این خطاها معمولاً اتفاق می افتند، اما اگر صفحه خطای ۴۰۴ وجود نداشته باشد که کاربر بتواند به وسیله آن به قسمت دیگری از سایت برود رتبه بندی سایت شما در موتورهای جستجو کاهش می یابد.

شرکت های ارائه دهنده خدمات سئو در اصفهان و دیگر شهرها معمولا وظیفه بررسی موارد بالا را بر عهده دارند. برای دریافت خدمات سئو در اصفهان با ما تماس بگیرید.

نحوه پیشگیری و رفع خطاهای ۴۰۴

همانطور که گفته شد شرکت های ارائه دهنده خدمات سئو در اصفهان و دیگر شهرها معمولا وظیفه پیشگیری و رفع خطاهای ۴۰۴ را بر عهده دارند. آنها از ابزارهای آنلاین متنوعی مانند Google Search Console برای بررسی خطای ۴۰۴ صفحه یافت نشده استفاده می کنند.

اگر بتوانید بفهمید چه چیزی باعث خطای ۴۰۴ شده است، باید تلاش کنید تا پیوند خراب را به صورت دستی برطرف کنید یا صفحات هدایت گر را طوری تنظیم کنید تا کاربر به سمت یک صفحه مشابه دیگر هدایت شود و آسیب وارد شده به سئوی سایت شما برطرف گردد.

از تغییر مسیر مناسب در هنگام انتقال وب سایت گرفته تا بهبود ساختار URL برای سئو همگی می توانند به رفع این خطا کمک کنند. متخصصان بهیدو در حوزه خدمات سئو در اصفهان اطمینان حاصل می کنند که هدایت صفحات وب سایت شما به درستی تنظیم شده است تا هیچ ترافیکی از بین نرود و اعتبار و پیوند لینک شما حفظ شود. برای دریافت خدمات سئو در اصفهان با ما تماس بگیرید.

امتیاز دهی شما به این صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  +  18  =  26

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان