پنالتی گوگل چیست؟

پنالتی گوگل چیست؟

دنیای مجازی، مانند دنیای واقعی قوانین خاص خود را دارد. در صورتی که جرمی مرتکب بشوید مجرم شناخته می شوید. یکی از مجازات های دنیای مجازی گوگل پنالتی است. شاید اسم گوگل پنالتی را شنیده باشید، اما نمی دانید چه طور مجازاتی است. این اتفاق زمانی برای وب سایت شما رخ می دهد که الگوریتم های گوگل تشخیص بدهند که سایت شما جهت ارتقا پیدا کردن به رتبه های بالا، از راه غیر قانونی وارد شده است. در این صورت است که وب سایت شما مشمول گوگل پنالتی می شود. برای آشنایی بیشتر با پنالتی گوگل همچنان با آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو ارائه دهنده خدمات طراحی سایت و سئو، دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات آنلاین، تولید محتوا و بازاریابی شبکه های اجتماعی همراه باشید.

چرا ما شامل جریمه پنالتی گوگل می شویم؟

همان طور که گفتیم تشخیص این امر توسط الگوریتم های گوگل است. این الگوریتم ها که می توان به برخی از آنها اشاره کرد: مثل پاندا، پنگوئن و مرغ مگس‌خوار

هر کدام به طریقی فعالیت سایت شما را غیر قانونی تشخیص داده و سایت شما را اسپم می کند. مثلا پاندا به محتوای با ارزش حساس است. در صورت بی ارزش بودن محتوای سایت خود از پنالتی شدن توسط پاندا بترسید. پنگوئن مسئول پی گیری لینک ها است. همین الان لینک های خود را چک کنید، لینک های ناگهانی می تواند شما را با مشکل پنالتی شدن توسط پنگوئن مواجه کند. منتظر هستید بدانید مرغ مگس‌خوار چه نقشه ای برای پنالتی کردن سایت شما دارد. مواظب کم یا زیاد بودن کلمات کلیدی خود باشید.

بیشتر بدانید : گوگل پاندا چیست ؟ باید ها و نباید های الگوریتم پاندا

برای آگاهی بیشتر در مورد دیگر خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو همین حالا با ما تماس بگیرید .

 

انواع پنالتی گوگل

۱-بن ها (پنالتی مرگ)

این مورد در موارد بسیار نادر اتفاق می افتد. یعنی بسیار کم پیش می آید گوگل اقدام به بن کردن یک سایت کند. این به معنای مرگ آن سایت است. البته این را هم باید یادآور شویم، خیلی بعید است که یک سایت به صورت سهوی بن شود. حال در چه صورتی سایت ها دچار پنالتی مرگ می شوند؟

زمانی که یک سایت به رفتاری غیر حرفه ای و غیر قانونی بپردازد مثل انتقال بد افزار و ویروس به سیستم بازدید گنندگان انجام دهد. البته اقداماتی مثل انتشار خشونت، مطالب نژاد پرستانه و هر مطلب غیر متعارف دیگر شامل بن می شود.

۲-کاهش رتبه

این پنالتی گوگل شایع ترین جریمه ای است که توسط گوگل در نظر گرفته می شود. یعنی سایت شما بصورت ناگهانی از رتبه ی بالا به پایین سقوط می کند. این جریمه مربوط به الگوریتم ها است. الگوریتم ها به صورت اتوماتیک دنبال این مشکل هستند.

۳-تغییر رتبه موقت

ورای تغییر رتبه های که به صورت اتوماتیک انجام می شود، گوگل به همراه یک تیم متخصص و کامل این اختیار را دارند، که بنا به تشخیص خود رتبه سایت هایی را که به صورت متقلبانه سعی در بهبود جایگاه خود دارند را کاهش دهد. البته در این مورد به شما اطلاع داده می شود. درصورت رعایت قوانین دوباره به حالت اول باز خواهید گشت.

پنالتی گوگل

دلایل اینکه یک سایت گوگل پنالتی می شود

انجام فرایند های تقلبی که خود بخش های مختلفی دارد

یک لیست بلند بالا ودر حال اضافه شدن وجود دارد، که گوگل بابت آنها می تواند شما را جریمه کند. می توانیم تعدادی از رایج ترین این تقلب ها را نام ببریم:

کلاکینگ ها :

شما با استفاده از کدهای جاوا کاربر را به سایت های نا معتبر فرستاده اید.

سرقت وکپی برداری :

لازم به توضیح نیست، این امر بسیار رایج است. شما نباید مطلبی را از جایی کپی برداری کنید.

متن های که توسط ربات ها نوشته شده است :

تا آن زمان که ربات های نویسنده بی مشکل و با کاربری فهم بالا را در اختیار داشته باشیم بسیار فاصله داریم اما بعضی از سایت ها متن های خود را توسط همین ربات ها اطلاعات در اختیار شما قرار می دهند.

کلمات کلیدی دارای مشکل :

مطمئن شوید که کلمات کلیدی شما مشکل ندارند و نامرتبط با محتوای متن شما در پایین مقالات درج نشده باشد.

بیشتر بدایند : کیورد استافینگ یا چگالی کلمات کلیدی چیست؟

متن های نامرئی :

بازهم کلمات کلیدی ،گاهی افراد با ارائه دادن کلمات کلیدی بسیار البته به صورت نامرئی سعی براین دارند که ربات های ایندکس گوگل را بفریبند، که در صورت رو شدن دست شان جریمه خواهند شد.

لینک های اسپم :

یعنی لینک هایی که پولی هستند،لینک هایی که فقط به کاربران لینک ارائه می کند. گوگل علاقه مند است، که لینک های سالم، توسط افراد حقیقی ارائه شود.

بد افزار :

امکان دارد، هر چیزی بد افزار باشد. تا آنجا که امکان دارد از نرم افزارهایی که دانلود خود کار انجام می دهد دوری کنید.

لینک های غیر معمول در وب سایت

گوگل دوست دارد مدیران وب را متقاعد کند که لینک ها را بفروشند. در واقع هر لینکی که با هدف قرار دادن رتبه های گوگل دستکاری شود، توسط گوگل جریمه می شود. گوگل این لینک ها را مصنوعی، گمراه کننده یا دستکاری شده می داند. این یکی دیگر از جریمه های گوگل است که به دو صورت سایت شما را تحت تاثیر قرار می دهد:

  • تنظیمات جزئی که بر بخش هایی از سایت شما تأثیر می گذارد.
  • تغییرات عمده ای که کل سایت شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

بیشتر بدانید: راهنمای کامل ساختن بک لینک

حملات منفی سئو

این مشکل یکی از نگرانی های جدید است، در میان دارندگان سایت ها، وب مسترها این حملات به نحوی صورت می گیرد. متاسفانه در این جا توسط بازدارنده های گوگل این مشکل یعنی گوگل پنالتی برای سایت هایی اتفاق می افتد، که هیچ جرمی مرتکب نشده اند.

روشی فریب کارانه و بسیار غیر حرفه ای برای بهینه سازی سایت، بیشترین شکل مربوط به سئوی منفی از طریق لینک گذاری است. افراد لینک شما را در سایت های نامعتبر و گاهی خطرناک قرار می دهند، تا گوگل را متوجه این جرم کنند. گاهی کارها بسیار غیر حرفه ای تر است آنها از سیستم کپی رایت استفاده می کنند. به طرز ماهرانه ای شما را گرفتار کرده و ادعای دروغین مبنی براینکه شما مطلبی را سرقت کرده اید. از این طریق قصد جلب توجه الگوریتم های گوگل را دارند. ممکن است پا را از این فراتر گذاشته و مطالب شما را در وب سایت خود قرار دهند، و با دستکاری تاریخ نوشته ها این طور جلوه دهند که شما آنها را کپی کرده اید. نگران نباشید همان طور که شما الان آگاهی دارید، به این نمونه از حملات منفی سئو، گوگل هم به این مسئله آگاه است.

اشتباهات رایج

شما ممکن است، به صورت اتفاقی و غیر عمد مرتکب اشتباهی بشوید، که مشمول پنالتی گوگل شوید. این اشتباهات معمولا به کلمات کلیدی مربوط است، یا شما در فرآیند بهینه سازی از یک روش منسوخ شده استفاده کرده اید.

همان طور که گفتیم پنالتی گوگل ، می تواند به صورت اتوماتیک یا دستی باشد، آیا راهی برای خروج از این مشکل وجود دارد؟ بعد از اطلاع یافتن از پنالتی گوگل ما به کارشناسان گوگل پیام می دهیم، و آنها را قانع می کنیم که مجازات را رفع کرده، البته ناگفته نماند که بر اساس هر نوع پنالتی که توسط الگوریتم باشد یا دستی، به عنوان مثال رفع مشکل که از طریق الگوریتم پاندا است. شیوه خاص خود را می طلبد.

پنالتی گوگل

چگونه از جریمه شدن جلوگیری کنیم؟

برای جلوگیری از جریمه شدن وب سایت خود توسط گوگل، اصول sit را دنبال کنید و نشان دهید که از استانداردهای گوگل پیروی می کنید.

سئو کلاه سفید یک دوستی طولانی مدت با گوگل است. برای اینکه به گوگل ثابت کنید که وب سایت شما دوستانه است، در صورت امکان از کپی کردن مطالب خودداری کنید و در صورت وجود محتوای تکراری، حتما لینک منبع آن را درج کنید.

برای انجام سئوی محلی (On Page SEO)، تراکم کلمه کلیدی در متن را ۲ یا ۳ نگه دارید و از تکرار بی مورد و بیش از حد خودداری کنید.
فراموش نکنید که آدرس بفرستید و فقط یک آدرس بسازید. با افزونه Yast یا Rank Math به راحتی می توانید آن را ویرایش کنید.

به راحتی از صفحه ۴۰۴ رد نشوید. ابتدا سعی کنید تمام خطاهای ۴۰۴ را برطرف کنید و تغییر مسیر صحیح را انجام دهید، سپس طراحی صفحه ۴۰۴ تعاملی را در دستور کار قرار دهید و راه درست را به مخاطب نشان دهید.
با ایجاد محتوای جذاب به عنوان یکی از شاخص های کلیدی عملکرد خود، بک لینک ها را از سایت های معتبر شناسایی کنید و به آن پایبند باشید.

اگر بتوانید بک لینک های زیادی را از سایت های معتبر دریافت کنید، الگوریتم های گوگل به امتیاز اعتماد وب سایت شما می افزایند و رفتار خوبی با شما خواهند داشت.

چگونه  از پنالتی گوگل ریکاوری شویم؟

اگر توسط گوگل جریمه شده اید، به احتمال زیاد مشکلات زیادی برایتان رخ خواهد داد. پنالتی شدن توسط گوگل ممکن است برای هر سایتی رخ دهد اما نکته مهم اینجاست که بدانید چگونه می توانید از این پنالتی ریکاوری شوید و دوباره به رتبه بندی قبلی خود باز گردید. قبل از اینکه خودتان را ناراحت کنید یک نفس عمیق بکشید. روش های زیادی برای ریکاوری از پنالتی گوگل وجود دارد و می تواند رتبه بندی سایت را باز گرداند. در این مقاله برخی از مراحل موجود را برایتان معرفی می کنیم. به کمک این مراحل می توانید به سرعت تاثیر این پنالتی بر روی کسب وکارتان را به حداقل برسانید.

 مرحله اول: ببینید چرا جریمه شده اید

گاهی از اوقات یافتن دلیل جریمه های گوگل آسان است. اگر یکی از فعالیت های سئوی کلاه سیاه همچون خرید بک لینک یا استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در محتوا را انجام داده اید به خاطر جریمه شدن نباید تعجب کنید. با اینحال بیشتر صاحبان کسب وکارها نمی دانند دلیل جریمه شدنشان از طرف گوگل چه چیزی است. در چنین مواردی باید فردی را استخدام کنید تا به طور کامل سایتتان را بررسی کند. این بررسی شامل شواهد مرتبط با بک لینک غیر قانونی، محتوای تکراری، ساختار یا چارچوب ضعیف سایت، خطای ۴۰۴ داخلی، استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی، لینک های شکسته، محتوای پنهانی، کپی کردن محتوا، سرعت بارگذاری پایین، استفاده از لینک های زیاد، استفاده از تبلیغات زیاد، گزارش های اسپم متعدد، لینک دهی انجمن ها، متادیسکرپشن تکراری و سایر موارد است.

اگر با کارکرد درونی سایتتان اشنا هستید می توانید این مرحله را خودتان انجام دهید. با اینحال اگر زیاد مطمئن نیستید، باید با یک آژانس سئو مشورت کنید. اینکار از بروز اشتباهات دیگر جلوگیری می کند.

 مرحله دوم:  مشکلات موجود را هدف قرار دهید

موارد زیر را هم در شرکت خود و هم در شرکت رقبا بررسی کنید:

  • نقاط قوت: شرکت شما در چه زمینه ای کارکرد خوبی دارد؟ شرکت شما چه چیزی را فراهم می کند که رقبا در آن فعالیتی ندارند؟
  • نقاط ضعف: نواحی هست که رقبا در آن عملکرد بهتری نسبت به شما داشته باشند؟
  • فرصت ها: ترندها یا تغییراتی در شرکت های رقبا وجود دارد که شرکت شما هم بتواند از آن سود ببرد؟
  • تهدیدها: چه ترند یا فعالیت رقابتی می تواند در کسب وکار شما مشکلی به وجود آورد؟

پنالتی گوگل

بسته به مشکلی که باعث جریمه سایت شده است، این مرحله می تواند کمی طولانی باشد پس باید صبور باشید. به عنوان مثال اگر  مجبور شوید هر کدام از کارهای زیر را انجام دهید زیاد متعجب و شگفت زده نباشید:

  • دوباره نویسی هر محتوای تکراری
  • برطرف کردن مشکل لینک های شکسته
  • درخواست پاک کردن لینک از آن هایی که لینک مشکل دار به شما داده اند.
  • کاهش تعداد تبلیغاتی که در سایت نشان می دهید( به خصوص تبلیغات بالای خط تا)
  • بهبود سرعت بارگذاری سایت
  • هدف گیری مجدد صفحاتی که برای کلمات کلیدی بهینه شده اند
  • برطرف کردن خطای ۴۰۴ و سایر خطاهای داخلی
  • پاک کردن همه محتواهای تکراری
  • دوباره نویسی متادیسکرپشن های جدید

در بیشتر موارد، نمی توان همه این کارها را در یک روز انجام داد. پس انتظار تغییرات فوری را نداشته باشید.

با اینحال اگر اولویت اولتان برطرف کردن مواردی باشد که باعث پنالتی سایت شده،می توانید زمان بازگشت سایت به حالت عادی را تسریع کنید.

 مرحله سوم:درخواستی برای گوگل بنویسید

یادتان می اید وقتی بچه بودیم و کار بدی می کردیم تنبیه می شدیم. بعد از اینکه تنبیه می شدیم به سراغ والدینمان می رفتیم و از آن ها عذرخواهی می کردیم؟ همین موضوع درباره جریمه گوگل هم صادق است!

شما باید درخواستی برای گوگل بنویسید و از او خواهش کنید جریمه را بردارد. همیشه درباره درخواست تجدید نظری که برای گوگل می نویسید مودب باشید و مستنداتی را بیاورید که نشان دهد مشکلات موجود را برطرف کرده اید. مجبور نیستید این مستندات را ارسال کنید اما نشان دادنش خوب است و به شما کمک می کند مراحل را سریع تر بگذرانید.

باید به گوگل نشان دهید که دیگر بر خلاف قوانینش عمل نمی کنید. نمی توانید خودتان به طور مستقیم با گوگل تماس داشته باشید؟ بهتر است یک یا چند ماه منتظر بمانید تا گوگل دوباره شروع به ایندکس صفحاتتان کند. اگر چنین چیزی رخ دهد آن را در گوگل آنالیتیکس و سایر ابزارهای آنالیتیکی تان خواهید دید. اگر چنین شد می توانید مطمئن شوید که جریمه تان برداشته شده است. اگر نه، می توانید دوباره با گوگل تماس بگیرید یا دوباره تغییرات ایجاد شده در سایت را ارزیابی کنید.

بیشتر بدانید: فاکتور های رتبه بندی گوگل

نتیجه

کلیه اقدامات غیر ارگانیک وب سایت برای به دست آوردن موقعیت و دور شدن از الگوریتم های گوگل، جریمه هایی از جانب گوگل و جریمه های شدیدی برای صفحات وب شما اعمال می شود که شامل حذف از لیست گوگل، کاهش موقعیت سایت، کاهش ترافیک وب سایت و غیره می شود.

جریمه گوگل در دو نوع پنالتی الگوریتمی و دستی خلاصه می شود که تقریباً از یک تابع استفاده می کنند اما تفاوت هایی نیز دارند. در پایان می توان گفت گوگل ، فریمورک ساده ای ندارد و وب سایت هایی که واقعا لایق بهترین موقعیت هستند بهترین موقعیت را کسب می کنند که این امر مستلزم رعایت قوانین گوگل برای رسیدن به موقعیت های بالا است.

ممنون که تا انتهای این مطلب با بهیدو مرکز بهینه سازی و طراحی سایت اصفهان همراه بودید. در قسمت کامنت های تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز دهی شما به این صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

70  −    =  60

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان