بهترین پلاگین های سئو برای وردپرس

بهترین پلاگین های سئو برای وردپرس

یک افزونه سئو وب سایت وردپرس به شما این امکان را می دهد تا وب سایت خود را برای حداکثر رتبه بندی در موتورهای جستجو بدون نیاز به تخصص چندانی در سئو بهینه کنید. در این مقاله ما بهترین پلاگین های سئو برای وردپرس را به شما معرفی می کنیم تا با انتخاب یک پلاگین مناسب بتوانید ترافیک بیشتری را به سایت خود برسانید و تجارت خود را توسعه دهید.

همچنان با شرکت دیجیتال مارکتینگ بهیدو ارائه دهنده خدمات طراحی سایت در اصفهان ، طراحی فروشگاه اینترنتی و خدمات سئو در اصفهان همراه باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان طراحی سایت با ما تماس بگیرید.

چرا پلاگین های سئو سایت مهم هستند؟

پس از طراحی سایت وردپرس توسط شرکت دیجیتال مارکتینگ بهیدو، متخصصان ما که در زمینه ی خدما سئو در اصفهان و شهرهای دیگر مشغول به فعالیت هستند اقدام به نصب بهترین پلاگین های سئو برای وردپرس بر روی وب سایت شما می کنند، تا بتوانید خیلی سریعتر رتبه بندی وب سایت خود را در موتورهای جستجو بالا ببرید.

اما قبل از اینکه به بررسی بهترین پلاگین های سئو برای وردپرس در سال ۲۰۲۱  بپردازیم، در ابتدا بهتر  است بدانیم که چرا افزونه های SEO مهم هستند؟ پلاگین های سئو به این خاطر برای متخصصان سئو در اصفهان و شهرهای دیگر اهمیت دارند که به بهینه سازی وب سایت شما برای موتورهای جستجو کمک می کنند. در نتیجه باعث می شوند تا خیلی سریع تر بتوانید رتبه بندی بالاتری را در نتایج جستجو به دست آورید و کسب و کار خود را به میزان قابل توجهی توسعه دهید.

به یاد داشته باشید استفاده از همه ابزارها و ویژگی های سئو برای به دست آوردن نتایج قابل قبول بسیار مهم است و این دقیقاً همان چیزی است که این افزونه های سئو به طرق مختلف به شما ارائه می دهند. در ادامه به بررسی بهترین پلاگین های سئو برای وردپرس می پردازیم.

بهترین پلاگین های سئو برای وردپرس

بهترین افزونه های وردپرس برای سئو در سال ۲۰۲۱ عبارتند از:

افزونه ALOSEO

۱. All in One SEO (AIOSEO)

AIOSEO به دلایل زیادی بهترین افزونه سئو وردپرس است. این افزونه برای مبتدیان سئو مناسب است. استفاده از آن آسان است و در عین حال بسیار قدرتمند می باشد. این افزونه تا کنون بیش از ۲ میلیون نصب فعال داشته است. AIOSEO تجربه کاربر را در اولویت قرار می دهد و به شما کمک می کند رتبه سئو وب سایت خود را در کمتر از ۱۰ دقیقه ارتقا دهید. علاوه بر این، نیاز به نصب چندین افزونه را نیز از بین می برد و برای همه مشاغل مانند فروشگاه های تجارت الکترونیک، وبلاگ ها، سایت های خبری و غیره کاملاً مفید است.

AIOSEO دارای یک نسخه رایگان و همچنین نسخه های حرفه ای پولی است. پلاگین فوق دارای چک لیست ممیزی سئو است و به شما کمک می کند تا کل سایت وردپرس خود را برای تشخیص خطاهای مهم، افزایش رتبه بندی و دریافت ترافیک ارگانیک بیشتر، تجزیه و تحلیل کنید. همچنین به شما امکان می دهد سئوی رقیب خود را تجزیه و تحلیل کنید تا بتوانید دریابید که از چه کلمات کلیدی استفاده می کنند و پیش قدم شوید. برخی دیگر از ویژگی های افزونه AIOSEO عبارتند از:

ویژگی های افزونه AIOSEO

TruSEO On-Page Analysis: برای اضافه کردن برچسب های عنوان، توضیحات متا، کلمات کلیدی و سایر مواردی که جهت بهینه سازی سئو سایت نیاز است.

نقشه سایت XML هوشمند: این ابزار به طور خودکار ایجاد می شود و از بروزرسانی محتوای شما به همه موتورهای جستجو اطلاع می دهد.

Rich Snippet Schema: کد اسکیما را برای مقالات، محصولات، سوالات متداول ، برنامه ها ، دوره ها، دستور العمل ها و غیره ارائه می دهد.

ادغام رسانه های اجتماعی: این ویژگی به شما امکان می دهد نحوه نمایش محتوای خود را هنگام اشتراک گذاری در شبکه های رسانه های اجتماعی کنترل کنید.

Robots.txt Editor: با این ابزار می توانید کنترل کاملی بر روی دستورالعمل های خزنده های وب یا ربات ها در مورد اینکه کدام پوشه ها و فایل ها در سایت شما خزیده شوند، داشته باشید.

سئو ووکامرس: این افزونه پشتیبانی حرفه ای را برای ووکامرس جهت بهینه سازی صفحات محصول، دسته بندی محصولات و موارد دیگر ارائه می دهد.

سئوی محلی: این افزونه تمام ابزارهایی را که برای بهبود سئوی محلی و رتبه بالاتر در Google Maps نیاز دارید در اختیار شما قرار می دهد.

افزونه YOAST

۲. Yoast SEO

Yoast SEO یکی دیگر از بهترین پلاگین های سئو برای وردپرس است که مدعی نزدیک AIOSEO است. با این حال برخی امکانات AIOSEO مانند سئو محلی ، سئو ووکامرس و غیره را ندارد و باید افزونه های آنها را به صورت جداگانه نصب کنید.

این پلاگین به شما اجازه می دهد عنوان ها و توضیحات سئو را به همه پست ها و صفحات وب سایت خود اضافه کنید. Yoast SEO نیز یک نسخه رایگان محدود و همچنین یک نسخه برتر با ابزارهای پیشرفته سئو دارد. برخی امکانات Yoast SEO عبارتند از:

SEO Meta Box: این افزونه به شما امکان می دهد عنوان، توضیحات و عبارت کلیدی خود را به پست ها یا صفحات خود اضافه کنید. همچنین محتوای خود را از نظر خطاهای سئو و بهبود آنها تجزیه و تحلیل کنید.

نقشه سایت XML: مانند AIOSEO ، به طور خودکار یک نقشه سایت XML اضافه می کند که درک ساختار سایت شما را برای گوگل آسان می کند.

ادغام Schema.org: به Schema Markup اجازه می دهد تا نتایج جستجوی غنی را بدست آورد.

افزونه سئو وردپرس rank-math

۳. Rank Math

Rank Math یکی دیگر از بهترین پلاگین های سئو برای وردپرس است که در مقایسه با AIOSEO و Yoast SEO تازه وارد است. نسخه رایگان آن دارای ابزارهای سئو بیشتری نسبت به نسخه رایگان Yoast SEO است ، مانند ادغام Google Trends و ردیابی رتبه کلمات کلیدی. برخی از امکانات Rank Math عبارتند از:

وارد کردن داده های SEO در حین راه اندازی: این افزونه به شما امکان می دهد داده ها را از سایر افزونه های SEO در طول مراحل راه اندازی وارد کنید.

SEO Meta Box: به شما امکان می دهد عنوان، توضیحات و عبارت کلیدی خود را به پست ها و صفحات خود اضافه کنید. و همچنین محتوای خود را برای اشتباهات و بهبودها تجزیه و تحلیل کنید.

اتصال به Google Search Console: این ابزار با Webmaster Tools یکپارچه شده و به شما امکان اتصال به Google Search Console را می دهد.

افزونه سئو MonsterInsights

۴. MonsterInsights

MonsterInsights یک افزونه سئو در صفحه نیست، اما یک ابزار ضروری Google Analytics برای به حداکثر رساندن روند بهینه سازی و افزایش ترافیک سایت شما است. از همه بهتر، این ابزار آمارهای مهم را به شما می گوید تا بتوانید تجارت خود را توسعه دهید. به شما این امکان را می دهد که به راحتی بازدید از وب سایت خود، محبوب ترین کلمات کلیدی وب سایت و صفحات خود، ترافیک ارجاع و موارد دیگر را ردیابی کنید.

MonsterInsights دارای یک نسخه Light رایگان و نسخه های Premium است و تاکنون بیش از ۲ میلیون نصب فعال دارد، بنابراین اگر می خواهید کسب و کار خود را توسعه دهید، ارزش استفاده از این ویژگی ها را دارد:

داشبورد Google Analytics: مزیت اصلی افزونه برای Google Analytics آزادی بررسی نتایج زمان واقعی به طور مستقیم از داشبورد وردپرس است.

ردیابی جهانی: این افزونه به شما امکان می دهد تنها با چند کلیک ردیابی وب سایت را در دستگاه ها و کمپین ها تنظیم کنید و  نیازی به کد نویسی نیست.

ردیابی ترافیک ارجاعی: این ویژگی تجزیه و تحلیل به شما امکان می دهد ترافیک ارجاع خود را ردیابی کنید تا بتوانید در زمینه مشارکت و بک لینک بیشتر به سایت خود کار کنید.

ردیابی تجارت الکترونیک پیشرفته: این افزونه با یک کلیک ردیابی تجارت الکترونیک پیشرفته Google Analytics را برای WooCommerce ، Easy Digital Downloads و MemberPress ارائه می دهد.

چنانچه برای نصب بهترین پلاگین های سئو برای وردپرس خود به خدمات طراحی سایت در اصفهان ، طراحی فروشگاه اینترنتی و خدمات سئو در اصفهان  نیاز دارید، برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان طراحی سایت با ما تماس بگیرید.

 ۵. Smush Image

متخصصان سئو سایت  زمانی که مجبور باشند چندین عکس یا تمام تصاویر سایت های خود را بهینه کنند برای افزایش سرعت و کارایی بهتر معمولا از یک ابزار یا پلاگین بهینه سازی تصاویر استفاده می کنند. پلاگین Smush Image یکی از بهترین پلاگین های سئو برای وردپرس است که به منظور فشرده سازی تصاویر سایت استفاده می شود. این افزونه دارای یک رابط کاربری ساده و کاربر پسند بوده که قابلیت های پیشرفته ای همچون بهینه سازی عکس های قدیمی و جدید و فشرده سازی و تغییر اندازه عکس ها را فراهم می کند.

پلاگین Smush Image برای بهینه سازی تصاویر

پلاگین Smush Image به شما امکان می دهد تا تصاویر نامحدود را به صورت رایگان بهینه کنید. در نسخه رایگان، شما فقط می توانید ۵۰ تصویر را در یک زمان بهینه کنید. بنابراین اگر تصاویر زیادی دارید ممکن است لازم باشد چند بار روی دکمه بهینه سازی کلیک کنید. این افزونه فشرده سازی تصاویر را بدون تأثیر بر کیفیت اصلی آنها فراهم می کند. افزونه بهینه سازی دارای ویژگی تشخیص اندازه تصویر نادرست است. بنابراین شما به راحتی می توانید آن را فعال کنید تا اندازه های نادرست تصاویر را در وب سایت خود تشخیص دهد. زیرا برخی از تصاویر با اندازه بسیار بزرگ سرعت وب سایت شما را کند می کنند.

پلاگین Smush Image از فرمت های JPEG، PNG و GIF پشتیبانی می کند. اگر می خواهید تصاویر را در قالب تصویر WebP تبدیل کنید، می توانید نسخه پریمیوم آن را خریداری کنید. علاوه بر این، با هر تم، سازنده صفحه و افزونه های کتابخانه رسانه نیز سازگار است. البته نسخه رایگان آن از قابلیت های کمتری نسبت به نسخه پریمیوم برخوردار است. برای مثال در نسخه رایگان فقط می توانید  فایل تا اندازه ۵ مگابایت را آپلود کنید. اما نسخه Pro محدودیت اندازه فایل تا ۳۲ مگابایت را ارائه می دهد.

۶. Broken Link Checker

اصطلاح Broken Link یا لینک های شکسته در واقع به پیوندهایی در وب سایت شما اشاره دارد که از دست رفته اند و می توانند به شکل صفحه ۴۰۴ در سایت دیده شوند. لینک های شکسته بر سئوی سایت شما تاثیر منفی گذاشته و تاثیر بد آن حتی بر روی کاربران نیز منعکس می شود.

معمولا تیم سئو در اصفهان در شرکت بهیدو برای بهبود وضعیت سئو سایت شما اقدام به بررسی و پیگیری تک تک لینک های شکسته در وب سایت می نمایند. اما اینکار به صورت دستی بسیار وقت گیر و تقریبا غیر ممکن است به همین خاطر معمولا از انواع افزونه های بررسی لینک های خراب در وردپرس برای این منظور استفاده می شود. چنین لینک هایی می توانند مشکل بزرگی برای وب سایت شما ایجاد کنند، بنابراین نباید آنها را نادیده بگیرید. شما باید چنین لینک های شکسته ای را پیدا کرده و سعی کنید آنها را اصلاح کنید.

پلاگین Broken Link Checker در وردپرس

برخی از پلاگین های وردپرس به طور ویژه برای رفع لینک های خراب طراحی شده اند. چنین افزونه هایی با ابزارهای پیشرفته ای طراحی شده اند که تقریباً برای همه انواع وب سایت ها مناسب هستند. این پلاگین ها وب سایت شما را اسکن کرده و همه لینک ها و تصاویر خراب آن را بررسی می کنند. پس از اسکن، لیستی از لینک های شکسته را به شما تحویل می دهند. به این ترتیب متخصص سئو به سادگی این پیوند ها را لغو کرده یا یک پیوند جدید با URL جدید برای آنها ایجاد می کند.

پلاگین Broken Link Checker و امکانات آن

پلاگین Broken Link Checker از بهترین پلاگین های سئو برای وردپرس است که برای یافتن لینک های شکسته در سایت استفاده می شود. این پلاگین تمام پست ها، صفحات، نظرات و تصاویر سایت شما را به منظور بررسی لینک شکسته کنترل می کند. اسکن مناسب و آسان آن برای پیوندهای شکسته و تغییر مسیرها به شما کمک می کند تا به سرعت آن را برطرف کنید. برخی از مهم ترین امکانات این پلاگین عبارتند از:

–  تمام پست ها، تصاویر و محتویات داخل سایت شما را برای وجود یا عدم وجود لینک های شکسته رصد می کند.

– رابط کاربری تمیز و قدرتمندی را به شما ارائه می دهد که کار با آن راحت است.

–  به خاطر رابط کاربرپسند و ساده ی آن حتی مبتدیان نیز می توانند به آسانی از آن بهره ببرند.

۷. افزونه AMP وردپرس و بهینه سازی AMP

طبق تجربه تیم سئو در اصفهان در شرکت بهیدو وب سایت هایی که بارگذاری سریعتری در گوشی های همراه دارند تجربه کاربری بسیار بهتری را به کاربران خود ارائه می دهند که با این ویژگی می توانند ترافیک بیشتری جذب کنند. پلاگینAMP در اصل راهی مطمئن برای بارگذاری سریع تر وب سایت شما در دستگاه های تلفن همراه است. صفحات موبایل که بارگذاری آنها با AMP تسریع شده است از حداقل HTML و همینطور جاوا اسکریپت محدود استفاده می کنند. این ویژگی اجازه می دهد تا محتوا در Google AMP Cache میزبانی شود. سپس گوگل می‌تواند این نسخه ذخیره‌شده را با کلیک بر روی پیوند شما در نتایج جستجو، فوراً به کاربران ارائه کند.

• افزونه AMP وردپرس و بهینه سازی AMP

البته با توجه به اینکه AMP از مجموعه محدودی از HTML، جاوا اسکریپت و CSS استفاده می کند، بنابراین شما نمی توانید ویجت ها و ویژگی های خاصی را به وب سایت AMP موبایل خود اضافه کنید. این توانایی شما را برای افزودن فرم‌های هوشمند ایمیل و سایر اسکریپت‌های پویا محدود می‌کند. اما علیرغم محدودیت‌هایش، گوگل همچنان صفحات AMP را ترجیح می دهد. بنابراین در صورتی که بخش قابل توجهی از ترافیک شما ناشی از جستجوهای تلفن همراه است، افزودن پلاگین AMP  برای بهبود و حفظ سئو سایت پیشنهاد می شود. برای دریافت خدمات سئو و طراحی سایت در اصفهان همین امروز با ما تماس بگیرید.

منبع: برگرفته از aioseo.com

امتیاز دهی شما به این صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

57  +    =  65

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان