اسپم اسکور چیست؟ بهترین روش های کاهش Spam Score سایت

اسپم اسکور چیست؟ معرفی بهترین روش های کاهش آن | بهیدو

منظور از اسپم اسکور چیست؟ این موضوعی است که در این مقاله قصد داریم به طور کامل بررسی کنیم. اسپم اسکور بالا یک نگرانی بزرگ برای اغلب سئوکاران است؛ زیرا ممکن است به شدت روی سئو سایت تاثیر منفی بگذارد. اسپم اسکور بالا به این معنی است که سایت شما بیشتر از همه چیز از محتوای اسپم پر شده است. آیا می دانید حتی یک بک لینک اسپم نیز می تواند منجر به از دست دادن رتبه سایت شما شود؟ بنابراین اگر تعداد اسپم ها بسیار بیشتر از یک بک لینک اسپم باشد چه اتفاقی خواهد افتاد؟!

اسپم اسکور (  (Spam Score در اصل معیاری است که توسط وب سایت Moz برای اندازه‌گیری میزان هرزنامه بودن یک سایت بررسی می شود. اگر سایت شما  اسپم اسکور بالایی داشته باشید گوگل حتما آن را جریمه می کند. این نوع جریمه منجر به افت رتبه وب سایت شده و در شرایط بدتر حتی حذف وب سایت از نتایج جستجو را به دنبال دارد.

اگر به فکر سئو سایت خود هستید و می خواهید تعداد اسپم سایت شما افزایش نیابد باید سعی کنید از بکار بردن هر چیزی که با هرزنامه مرتبط است در سایت خود خودداری کنید. همچنین باید مطمئن شوید که وب سایت شما دقیقا همان چیزی است که کاربران هنگام جستجوی یک کلمه کلیدی به دنبال آن هستند.

تیم سئو در اصفهان در شرکت بهیدو با استفاده از بهترین روش های کاهش اسپم اسکور سایت مانع از جریمه شدن سایت شما می شوند.

اما چگونه می توان اسپم اسکور سایت را کاهش داد؟ در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد.

 

اسپم اسکور چیست؟

اسپم اسکور در اصل یک سیستم رتبه ‌بندی وب‌سایت است که توسط Moz، در سال ۲۰۱۵ منتشر شده است. این نوع سیستم امتیازدهی ، به سئو کار کمک می کند تا ببیند زیر دامنه وب‌سایت مورد نظر تا چه حد توسط Google هرزنامه شناخته می شود.

با استفاده از وب سایت Moz می توان تعداد بی‌شماری از وب‌سایت‌ها را تحلیل کرد و ویژگی‌هایی را شناسایی کرد که توسط گوگل هرزنامه شناخته شده و جریمه می‌ شود. در اسپم اسکور این ویژگی ها  به صورت درصد نشان داده شده است. هرچه تعداد آنها بیشتر باشد، امتیاز هرزنامه وب سایت شما بیشتر می ‌شود.

 

نحوه امتیازدهی درصدی وب سایت Moz برای هرزنامه سایت ها به این شکل است:

۱٪ تا ۳۰٪ – امتیاز پایین

۳۱٪ – ۶۰٪ – امتیاز متوسط

۶۱٪ – ۱۰۰٪ – امتیاز بالا

 

چه موقع باید نگران اسپم اسکور سایت بود؟

اسپم اسکور هر سایت بین مقادیر عددی ۰ تا ۱۷ است.

  • اگر امتیاز هرزنامه وب سایت شما به ۱۷ برسد، گوگل وب سایت شما را در لیست سیاه قرار می دهد، و در صورت بروز چنین اتفاقی وب سایت شما دیگر در نتایج جستجو قابل مشاهده نیست.
  • اگر اسپم اسکور شما بین ۱ تا ۴ باشد، هیچ ضرری برای وب سایت ندارد اما باید مراقب باشید که این عدد در آینده افزایش نیابد.
  • اگر اسپم اسکور وب سایت شما عددی بین ۵ یا ۶ باشد، آنگاه گوگل یک هشدار برای وب سایت شما ارسال می کند. اگر امتیاز اسپم شما بین ۷ تا ۸ یا بیشتر است، باید یا دامنه وب سایت خود را تغییر دهید و یا برای اصلاح اشتباهات و کاهش اسپم اسکور سایت به طور جدی اقدام کنید.

برای اینکار می توانید از متخصصان شرکت بهیدو مرکز تخصصی سئو در اصفهان کمک بگیرید. اگر وب سایت شما تعداد بک لینک و اسپم اسکور بسیار بالایی داشته باشد قطعا منجر به سئوی منفی خواهد شد.

در صورتی که می خواهید امتیاز هرزنامه وب سایت خود را کاهش دهید، باید روی افزایش کیفیت و مرتبط بودن سایت خود برنامه ریزی کنید. اگر اسپم اسکور وب سایت خود را رصد نکنید مطمئن باشید که در آینده با مشکلات زیادی در سایت خود مواجه خواهید شد.

 

بررسی درصد اسپم اسکور سایت با ابزار moz | بهیدو

روش های بررسی اسپم اسکور چیست؟

به طور خلاصه، پایین نگه داشتن امتیاز اسپم وب سایت به حفظ اعتماد موتورهای جستجو نسبت به سایت شما و بهبود امتیاز سئو  سایت کمک می کند.

بررسی اسپم اسکور یک فرآیند آسان است. اگر می‌خواهید امتیاز اسپم خود را بررسی کنید، می‌توانید با استفاده از ابزارهایی مانند جستجوگر هرزنامه گوگل، نوار ابزار Moz و موارد دیگر، این کار را انجام دهید.

نحوه ی بررسی امتیاز اسپم اسکور سایت با نوار ابزار MOZ :

ابتدا افزونه Moz را در اکانت گوگل کروم خود دانلود کنید و سپس روی امتیاز اسپم وب سایت کلیک کنید.

پس از کلیک بر روی لینک در اسپم اسکور، مرورگر شما را به وب سایت Moz هدایت می کند که اسپم اسکور سایت را نشان می دهد.

شما می توانید یک فایل متنی از آن ایجاد کرده و آنها را در دسکتاپ خود ذخیره کنید.

بهترین روش های کاهش اسپم اسکور سایت

اسپم اسکور یک ایده ساده و سرراست برای بهینه سازی سایت و بهبود رتبه بندی سایت است.

با این حال متاسفانه بسیاری از وب مسترها و سئوکاران آن را در استراتژی سئوی خود نادیده می گیرند. این درحالی است که حتی کوچکترین اشتباه می تواند در کل رتبه بندی وب سایت مشکل ایجاد کند.

با روش های کاهش اسپم اسکور سایت می توان هرزنامه وب سایت را به میزان موثری کاهش داد.

البته در سیستم Moz، اسپم اسکور یک وب سایت هر سه ماه یکبار به روز می شود. بنابراین، اگر تغییراتی در وب سایت خود ایجاد کنید، ممکن است مدتی طول بکشد تا آنها موثر واقع شوند.

اگر قصد دارید استراتژی سئو سایت خود را ارتقاء دهید حتما به روش های کاهش اسپم اسکور سایت توجه کنید.

در ادامه به مهم ترین نکات و روش های کاهش اسپم اسکور سایت اشاره خواهیم کرد.

 

۹ روش برای کاهش اسپم اسکور در وب سایت شما

۱- استفاده از نام دامنه کوتاه و مناسب:

اگر وب سایت شما دارای طول دامنه بالایی است، در رده اسپم قرار خواهد گرفت. دامنه وب سایت هر چه کوتاه تر و غنی تر باشد بهتر است. نام دامنه ای را انتخاب کنید که کاربران به راحتی آن را به خاطر بسپارند.

از انتخاب نام دامنه و زیر دامنه طولانی و عددی خودداری کنید. در همین رابطه می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ی مربوط به نکات مهمی در مورد انتخاب نام دامنه را مطالعه کنید.

۲- حدف لینک های اسپم و ایجاد بک لینک های با کیفیت:

حتی وجود یک بک لینک اسپم  نیز به از دست دادن رتبه سایت منجر می شود. بنابراین اگر چندین بک لینک اسپم به سایت شما پخش شود، عواقب بدی برای سئو سایت خواهد داشت

. شما باید حتما چنین پیوندهای سمی را در وب سایت خود شناسایی کرده و آن ها را حذف کنید.

شما می توانید از ابزار هایی مانند Ahrefs، SEMRush و Moz، استفاده کنید تا بفهمید این لینک های هرزنامه از کجا می آیند.

همچنین یک راه حل دیگر مراجعه به ابزار «Disavow Links» گوگل است. این ابزار به شما کمک می کند تا یک فایل متنی را وارد کنید که حاوی هر پیوندی است که می خواهید Google نادیده بگیرد.

این امر مانع از جریمه شدن سایت شما توسط گوگل می شود. همچنین بهتر است بر روی دریافت بک لینک های با کیفیت بالا به وب سایت خود تمرکز داشته باشید.

۳- دریافت HTTPS برای افزایش اعتماد به سایت:

اگر هنوز سایت خود را با HTTPS ایمن نکرده اید، بهتر است این کار را هم اکنون انجام دهید این کار به افزایش اعتبار سایت شما کمک می کند و باعث می شود تا کاربران و  موتور جستجوی گوگل بیشتر به وب سایت شما اعتماد کنند.

۴- رعایت نسبت لینک های Dofollowed به لینک های Nofollowed:

لینک های Dofollow به ربات های موتورهای جستجو و کاربران اجازه می دهد تا شما را دنبال کنند و به وب سایت شما برسند. چنین لینک هایی برای سئو سایت اهمیت دارند و کمک می کنند تا در نتایج گوگل رتبه بالاتری داشته باشد. در حالی که، لینک‌های nofollow حاوی کدهایی هستند که از ربات‌های موتور جستجو می‌خواهد تا در آنها نخزند.

شما باید هنگام ایجاد پیوندها در وب سایت خود نسبت مناسب این پیوندها را رعایت کنید تا از افزایش اسپم اسکور جلوگیری نمایید.

 

رعایت نسبت تعداد لینک فالو و نوفالو در سایت | بهیدو

۵- ایجاد بک لینک به اندازه کافی با توجه به اندازه سایت:

اگر وب سایت شما بیش از سه سال قدمت دارد و بیش از ۵۰۰ مقاله دارد، به آن سایت بزرگ می گویند.

در چنین وب سایتی در صورتی که فقط چند لینک وجود داشته باشد، نرخ هرزنامه آن فوق العاده افزایش می یابد.

بنابراین اگر وب سایت شما صفحات زیادی داشته باشد اما در عین حال به اندازه کافی بک لینک برای اشاره به آن وجود نداشته باشد، در این صورت ممکن است اسپم اسکور وب سایت شما افزایش یابد.

داشتن تعداد لینک محدود به گوگل نشان می دهد که سایت دارای محتوای با کیفیت و ارزشمند نیست، در نتیجه رتبه بندی سایت کاهش می یابد.

۶- عدم استفاده از محتوای تکراری و عدم تولید محتوای کم و بی کیفیت:

محتوای تکراری می تواند تلاش های شما برای بهینه سازی سایت را خراب کند. اگرچه چیزی به عنوان جریمه محتوای تکراری وجود ندارد، اما ممکن است بر رتبه سایت و اسپم اسکور شما تأثیر منفی بگذارد.

بنابراین یک سئو کار حتما در وهله اول به حل هر دو مشکل (محتوای تکراری و محتوای کم) رسیدگی می کند.

همچنین الگوریتم گوگل سایت هایی با محتوای بی کیفیت را نیز جریمه می کند. اگر وب سایت شما کیفیت پایینی داشته باشد، یا محتوا کپی شده باشد و … منجر به افزایش اسپم اسکور سایت می شود.

۷- جلوگیری از بکار بردن پیوندهای خارجی در ناوبری:

در وب‌سایت‌هایی که در منو، پاورقی یا نوار کناری آن‌ها به وب‌سایت‌های خارجی لینک داده شده است، اسپم اسکور سایت افزایش می‌یابد.

به عبارت دیگر سایت هایی که دارای تعداد غیرعادی لینک های خارجی در ساختار ناوبری سایت خود هستند، همیشه سایت های هرزنامه محسوب می شوند. بنابراین توصیه می شود از افزودن لینک های خارجی در ناوبری سایت خود خودداری کنید.

۸- قرار دادن اطلاعات تماس در وب سایت:

شما باید جزئیات تماس (نام، آدرس و شماره تلفن، نقشه گوگل) را به طور دقیق در وب سایت کسب و کار خود اضافه کنید.

سایت های هرزنامه به ندرت همه این جزئیات را دارند. اگر می خواهید به گوگل بگویید که سایت شما قانونی است و مورد اعتماد است، اضافه کردن تمام این جزئیات به صورت کامل در وب سایت شما مهم است.

از طرف دیگر نمایش جزئیات تماس به ایجاد اعتماد مشتری کمک می کند و تجربه کاربری بهتری را ارائه می دهد.

۹- رعایت تنوع در لینک های سایت:

تنوع پایین در لینک سازی سایت به این معنی است که سایت دارای لینک های بسیار کمی است یا تعداد صفحه های ارجاع دهنده بسیار کم است. اگر تنوع لینک سازی کم باشد، اسپم اسکور آن نیز به مقدار زیادی افزایش می یابد. اگر می خواهید امتیاز اسپم را کاهش دهید، باید دامنه های ارجاع دهنده را افزایش دهید.

۱۰- پیوندها را به طور طبیعی بسازید

خرید و ترویج بک لینک راه دیگری برای افزایش آگاهی از برند است. اما ذکر این نکته ضروری است که گوگل معتقد است سایت هایی که برای دریافت لینک پول پرداخت می کنند یا مزرعه لینک دارند به شدت جریمه خواهند شد.

به همین دلیل است که لینک‌های غیرطبیعی یکی از دلایلی است که ما سایت شما را در گوگل اسپم می‌کنیم.

خرید بک لینک پروفایل، PBN و … یکی از مواردی است که می تواند امتیاز اسپم سایت شما را افزایش دهد.
در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

  • تعداد لینک های خارجی

لینک سازی طبیعی یکی از سخت ترین تکنیک های سئو خارجی است. ایجاد تعداد زیادی لینک در مدت زمان کوتاه برای سایتی که محتوای باکیفیت تولید نمی کند یا دارای مشکلات فنی سئوی زیادی است، قطعا می تواند سیگنال بدی را به موتورهای جستجو ارسال کند.

  • تعداد دامنه های لینک شده به شما

توجه داشته باشید که تعداد بک لینک های یک سایت با تعداد دامنه های لینک شده به آن متفاوت است.

برای ایجاد تنوع در استراتژی لینک دهی خود، بهتر است از دامنه های مختلف و مرتبط با کار خود لینک دریافت کنید.

  • کیفیت پیوندهای خارجی

از ابزارهای مختلفی مانند Ahrefs برای تأیید و اعتبار سایت مورد نظر خود استفاده کنید.

متن و لینکی که برای قرار دادن در وب سایت های دیگر انتخاب می کنید نقش مهمی در اثربخشی لینک های خارجی دارد.

اگر لینک وب سایت خود را در پروفایل وب سایت بگذارید، قطعاً هیچ نتیجه مثبتی نخواهید داشت!

اشاره به نکته ای مهم

اسپم اسکور چیست یکی از رایج ترین سوالاتی است که افراد هنگام برنامه ریزی برای انتشار گزارش در سایت های دیگر ( رپورتاژ آگهی) از خود می پرسند. اگرچه این اقدام به طور رسمی توسط گوگل تایید نشده و توسط ابزاری به نام MOZ تایید شده است، اما مشکلی در تحلیل وجود ندارد.

خوشبختانه راه های مختلفی برای کاهش میزان اسپم در وب سایت شما وجود دارد که همگی با هدف بهبود تجربه کاربری و پیروی از سیاست های گوگل انجام می شود. بهین مبتکران ایده به عنوان بهترین آژانس دیجیتال ماکتینگ و طراحی سایت اصفهان در این مقاله به نکات مهم و کاربری در زمینه روش های کاهش اسپم اسکور سایت پرداخت.

شما هم تجربیات و نظرات خود را در قسمت نظرات با بهیدو به اشتراک بگذارید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

43  −    =  40

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان