گوگل دنس چیست؟ نقش رقص گوگل در سئو چیست؟

گوگل دنس چیست؟ و آیا ثاتیری بر سئو سایت من دارد یا نه | بهیدو


گوگل دنس چیست؟ این سوالی است که در ادامه قصد داریم در رابطه با ان صحبت کنیم. گوگل دنس یا الگوریتم رقص گوگل (Google Dance) یک اصطلاح جذاب و در عین حال نگران کننده در بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یا همان سئو سایت است. این اصطلاح در واقع برای توصیف دوره زمانی استفاده می شود که گوگل از آن برای بازیابی رتبه سایت ها استفاده می کند.

در نتیجه ی این بازیابی، رتبه بندی وب سایت ها در SERP گوگل ممکن است دچار نوسان شده و پایین یا بالا برود.

خیلی از صاحبان سایت ها در نتیجه الگوریتم گوگل دنس شاهد افت ناگهانی رتبه خود در موتورهای جستجو هستند و در چنین شرایطی احتمالا با یک متخصص سئو در اصفهان یا شهرهای دیگر تماس می گیرند.

مثلا ممکن است دیروز کلمه کلیدی شما در رتبه اول ۱-۲-۳ قرار گرفته باشد، اما امروز شاید بتوان به سختی آن را در بین ۱۰۰ مورد برتر پیدا کرد.

البته برعکس این موضوع نیز اتفاق می افتد. گاهی اوقات برخی از وب‌ سایت ‌ها که حتی در بین ۱۰۰ جستجوی اول گوگل نبوده اند، فقط بعد از ۱ روز به سرعت به رتبه ۵ نتایج جستجو می رسند.

بنابراین، وقتی پدیده Google Dance اتفاق می‌افتد، برخی متخصصان سئو و بهینه سایت بسیار هیجان‌زده می شوند.

در حالیکه برخی دیگر ممکن است بسیار نا امید شوند. اما گوگل دنس چرا به وجود آمد و چگونه کار می کند؟ برای آشنایی بیشتر با این الگورتیم گوگل با ما همراه شوید.

گوگل دنس چیست و چگونه کار می کند؟

آیا سایت شما در یک جستجو در صفحه اول ظاهر شده و سپس در جستجوی بعدی به طور کامل از صفحه ۱۰ خارج شده است؟!

اگر شاهد چنین نوساناتی در نتیجه جستجوی خود هستید، وقت آن رسیده تا با عملکرد گوگل دنس آشنا شوید.

هر روز در اینترنت وب سایت های جدید و پست های وبلاگ زیادی ایجاد می شوند. بنابراین گوگل برای همگام شدن با این هجوم مداوم محتوای وب، باید دائماً در حال به روز رسانی و افزودن صفحات جدید به نتایج جستجوی خود باشد.

این به ‌روزرسانی ‌ها منجر به ایجاد الگورتیم Google Dance شده است. اصطلاحی که معمولاً در بین توسعه‌دهندگان وب، کارشناسان طراحی سایت و سئو سایت بسیار شناخته می‌ شود.

گوگل دنس به الگوریتم گوگل اشاره دارد که سعی می کند رتبه وب سایت شما را در موتورهای جستجو یا همان SERP ها ارزیابی کند.

معمولاً بعد از به‌روزرسانی الگوریتم Google و در زمانی که رتبه‌بندی گوگل در نوسان است، نوسانات بیشتری را در رتبه بندی مشاهده می‌کنید.

رقص گوگل در اصل سطح بالایی از نوسانات است که یک وب سایت، صفحه وب یا سایر محتواهای جدید تجربه می کنند. در واقع گوگل به طور مداوم در صفحات وب می خزد و به دنبال به روز رسانی ها و ارزیابی ارزش و ارتباط هر صفحه است. این به طور طبیعی منجر به نوسانات و تغییرات در نحوه ترتیب نتایج موتورهای جستجو می شود.

چرا رقص گوگل به وجود آمد؟

وقتی جستجویی در گوگل انجام می شود، توسط یکی از مراکز داده پردازش می شود. گوگل تعدادی مراکز داده را در سرتاسر جهان نصب کرده است تا بتواند در سریع ترین زمان ممکن در مقیاس جهانی به کاربران پاسخ دهد.

به این ترتیب برای پاسخگویی به هر کاربر مرکز داده ای انتخاب می شود که نتایج صفحه را بسته به پارامترهای مختلف از موقعیت جغرافیایی کاربر گرفته تا بار ترافیکی که توسط هر مرکز پردازش می شود ارائه می دهد.

چند سال پیش، تفاوت های عمده زیادی بین بسیاری از داده های ذخیره شده در این سرورهای مختلف وجود داشت. علاوه بر این، پیج رنک گوگل (PageRank) نیز که یک شاخص محبوب در رتبه بندی توسط گوگل است در زمان واقعی محاسبه نمی شد.

بنابراین لازم بود منتظر بمانیم تا گوگل این مقادیر جدید را به صورت عمومی به اشتراک بگذارد.

گوگل دنس زمانی بوجود آمد که تمام مراکز داده گوگل، داده های خود را هم تراز کردند و مقدار پیج رنک نیز به روز شد. تا این قسمت احتمالا یا اینکه گوگل دنس چیست و چگونه به وجود امد آشنا شده اید. پس همچنان همراه ما باشید.

 

فعالیت گوگل دنس بر نتایج سرچ چگونه است ؟ | بهیدو

گوگل دنس چیست و چگونه کار می کند؟

همانطور که گفته شد رقص گوگل به پدیده پرش صفحات وب سایت در رتبه بندی موتورهای جستجو اشاره دارد. زیرا گوگل رتبه های خود را هر روز تنظیم می کند و صفحات را مجدداً ارزیابی می کند.

رقص گوگل در بین کارشناسان سئو سایت به عنوان “عامل رتبه بندی تصادفی” نیز شناخته می شود.

هنگامی که یک صفحه از وب سایت را ویرایش می کنید یا صفحه جدیدی اضافه می کنید، مشاهده تغییرات در SERP های گوگل طبیعی است.

با این حال، Google Dance اغلب حتی زمانی که چیزی تغییر نکرده باشد نیز نوساناتی ایجاد می کند.

صفحه ای که به تازگی در سایت شما منتشر می شود مسلما در ابتدا در موتورهای جستجو در رده های بسیار پایین قرار دارد. گوگل دنس این صفحه از وب سایت شما را به طور دوره ای به موقعیت های بالاتری می برد تا گوگل بتواند واکنش کاربران نسبت به محتوای شما را ببیند.

بنابراین اگر الگوریتم گوگل ببیند که افراد روی صفحه سایت شما کلیک می کنند، وقت خود را صرف آن می کنند و از محتوای شما لذت می برند، صفحه شما را در رتبه های بالاتر قرار می دهد. اما در غیر اینصورت ممکن است شاهد افت سئو سایت خود باشید.

رقص گوگل چند وقت یکبار اتفاق می افتد؟

در زمان الگوریتم قدیمی گوگل، رقص گوگل تقریباً هر ماه یک بار رتبه بندی صفحات وب سایت ها را تغییر می داد. اما با الگوریتم های فعلی، گوگل همیشه در حال به روز رسانی و تجزیه و تحلیل محتوای وب سایت ها است. بنابراین نوسانات نسبت به گذشته با سرعت بیشتری اتفاق می افتد.

گوگل دنس همچنان رتبه بندی وب سایت ها را تغییر می دهد. بنابراین شما هر زمان که وب سایت خود را تغییر می دهید باید نوساناتی را پیش بینی کنید.

برخی گزارش داده اند که بیشترین تغییرات در روزهای دوشنبه رخ می دهد. اما با این وجود رتبه بندی گوگل می تواند هر روز تغییر کند و نمی توان زمان کاملا مشخصی را برای آن در نظر گرفت.

اگر برای بهینه سازی سایت خود و همگام شدن با الگوریتم های گوگل به یک متخصص سئو در اصفهان نیاز دارید همین امروز با ما تماس بگیرید.

سئو در اصفهان - بهیدو

چرا گوگل دنس یا رقص گوگل مهم است؟

قطعا رقص Google مهم است زیرا می تواند بر رتبه وب سایت شما تأثیر بگذارد و در نتیجه از طریق جستجوهای ارگانیک در گوگل ترافیک بیشتری را به صفحه شما وارد کند.

نکته مهم در مورد گوگل دنس این است که اغلب این تغییرات موقتی هستند و  وب سایت شما ممکن است هر بار تغییرات کوچکی را در موقعیت های جستجوی گوگل تجربه کند.

این نوسانات طبیعی هستند و اگر شاهد افت کم رتبه خود در برخی کلمات کلیدی هستید اصلا جای نگرانی وجود ندارد.

شایان ذکر است اگر به دلیل نوسانات جزئی الگوریتم رقص گوگل بلافاصله سعی کنید وب سایت خود را تغییر دهید، ممکن است اوضاع را بدتر کرده و بر سئو سایت و رتبه شما در گوگل تأثیر منفی بگذارد.

نقش گوگل دنس در بهینه سازی سایت چیست؟

اگر وب سایت شما توسط متخصصان سئو در اصفهان و شهرهای دیگر بهینه سازی می شود، گوگل متوجه می شود که تغییرات مثبتی در حال انجام است. گاهی اوقات وقتی گوگل روش های سئو را تشخیص می دهد، به طور موقت تأثیر منفی بر وب سایت شما می گذارد و آن را در رتبه پایین تری قرار می دهد.

این الگوریتم گوگل، به وضوح بیان می‌کند که «رتبه یک صفحه ممکن است در ابتدا در پاسخ به یک تغییر مثبت در وب سایت کاهش یابد. اما پس از مدتی، رتبه صفحه به مقدار جدید و حالت پایدار (هدف) خود می رسد.»

در واقع گوگل تشخیص می دهد که یک تغییر مثبت لزوماً منجر به افزایش سریع رتبه نمی شود و به همین خاطر ممکن است در وهله اول برعکس عمل کند.

حتی برخی نمودارها نشان می دهند که چگونه لینک سازی مثبت می تواند باعث افت رتبه گوگل و به دنبال آن افزایش مداوم آن شود.

رقص گوگل بیشتر برای کلمات کلیدی رقابتی اتفاق می افتد

هر روز هزاران پست ایجاد می‌شود، بنابراین نوسان‌های ۱۰۰ موقعیت اول، زمانی که هنوز موقعیت خود را در رتبه‌بندی تثبیت نکرده‌اید، امری غیرعادی نیست.

در واقع هنگامی که وب سایت هایی با محتوای مشابه کلمه کلیدی شما ارائه می شوند، گوگل مبارزه ای منصفانه می کند و سعی می کند بفهمد این رقبای جدید باید در چه جایگاهی قرار بگیرند.

رقص گوگل برای هر صفحه جدید اتفاق می افتد

هنگامی که برای اولین بار شروع به رتبه بندی حتی برای یک اصطلاح بسیار کم رقابت می کنید، باز هم ممکن است متوجه تاثیر الگوریتم رقص گوگل بر روی رتبه بندی صفحات خود شوید.

این روند بسیار طبیعی است و نشان می دهد که گوگل برای درک اینکه سایت شما چگونه با هدف جستجوی کاربر مرتبط است، رتبه ان را به صورت تصادفی بالا و پایین می آورد.

چگونه تاثیر گوگل دنس در سئو سایت را کنترل کنیم؟

همانطور که می دانید سئو یک بازار بسیار رقابتی است. میلیون ها وبلاگ و مقاله وجود دارد که هر روز با هم در حال رقابت هستند. متخصصان سئو و بهینه سازی سایت از گوگل دنس استقبال می کنند. زیرا این الگوریتم باعث می شود تا آنها به طور مشخص نتایج اثر بخشی از کار خود را در نتایج موتورهای جستجو مشاهده کنند.

اگر تا به امروز تلاش های خوبی برای سئو سایت خود کرده اید با این وجود الگوریتم رقص گوگل همچنان پس از ماه ها بر روی وب سایت شما اثرات زیادی می گذارد، باید به عواملی که می توانند باعث این امر شوند دقت کنید. مثل:

  • بک لینک های شما از فهرست خارج شده اند.
  • پروفایل های بک لینک شما مخدوش شده است.
  • شما اغلب در حال تغییر ساختار سایت خود هستید.
  • در سایت شما خطاهایی وجود دارد.

بهیدو به  عنوان مرکز تخصصی سیئو و بهینه سازی سایت در اصفهان باید می گوید که نکته کلیدی در کنترل تاثیر گوگل دنس بر سئو سایت صبر است.

اگر به آن زمان بدهید، گوگل به آهستگی به کارهای خوب و سئو کلاه سفید شما پاداش می دهد. اما در صورتی که به یک جهش منفی در نتایج موتور جستجوی گوگل خود بیش از حد واکنش نشان دهید، گوگل ممکن است فعالیت شما را علامت گذاری کند. زیرا تشخیص می دهد که در حال فریب دادن سیستم برای رسیدن به صفحه یک هستید. حالا که متوجه شدید گوگل دنس چیست حتمل می دانید سئوی خوب زمان می برد پس اجازه ندهید رقص گوگل استراتژی های سئو و بهینه سازی سایت شما را تضعیف کند.

نوسانات را کم کم بگیرید و همچنان به اجرای شیوه های سئوی با کیفیت ادامه دهید تا رتبه گوگل شما به آرامی بالا برود. اگر در این راستا به خدمات سئو در اصفهان نیاز دارید با ما تماس بگیرید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

39  −  38  =  

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان