CTR چیست؟ روش های طلایی افزایش نرخ کلیک

بررسی ctr یا نرخ کلیک| بهیدو

CTR مخفف عبارت Clikc Through Rate به معنای نرخ کلیک کاربر بر روی یک وب سایت و یا یک موضوع می ­باشد که در گوگل و موتورهای جستجوگر اتفاق می­افتد. این محاسبه به ارزیابی تعداد مخاطبانی که در یک سایت و با یک موضوع مشخص کلیک می­ نمایند می ­پردازد.

امروزه با افزایش توجه مخاطبین به فضای مجازی و علی الخصوص اهمیت خرید اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ، ارتقاء سطح کیفی وب سایت­ها و فروشگاه ­های اینترنتی در طراحی سایت بسیار اهمیت یافته است.

تا جایی که شرکت­ ها و مجموعه های تولیدی و محتوا ساز، سعی دارند از بهترین طراحان سایت کمک گرفته تا با طراحی یک سایت کامل و به کمک ارتقاء سئو سایت و انتخاب کلمات کلیدی پرکاربرد تعداد مخاطبین و مراجعین مجازی خود را بالاتر برند.

در طراحی سایت سعی می­ شود از تکنیک­ های جدیدی برای کیفیت بخشی سئو سایت استفاده شود. مثلا در مجموعه شرکت ها و فروشگاه­ های بزرگ و معتبری که در شهر اصفهان به عنوان یک جامعه آماری قابل توجه وارد دنیای فروش اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ شده اند لازم است ساختار طراحی سایت در اصفهان به گونه ای باشد که با انتخاب بهترین کلمات کلیدی و سئو در اصفهان آن مجموعه­ ها به یک برند پرفروش و مجموعه پرطرفدار تبدیل شوند و این نیازمند اطلاعات جامع برای دستیابی به این هدف است.

در ادامه این مقاله سعی داریم با تکنیک ­های صحیح سئو سایت علی­ الخصوص سئو در اصفهان و نیز روش­ های بالاتر بردن نرخ کلیک در طراحی سایت معتبر آشنا شویم.

اهمیت سئو سایت و دلایل اهمیت CRT در گوگل

در دنیای تبلیغات و فروش مجازی تکثر و تعدد محصول با برندهای مختلف آنقدر زیاد است که گاهاً بازار رقابت را بسیار سخت­ تر از فروش حضوری و فیزیکی نموده است.

از این رو آنچه برند و محصول شما را خاص ­تر و مشتری پسند­تر می ­نماید صرفاً محصول شما نیست، بلکه نحوه تبلیغات و معرفی آن محصول و تولید شما نیز بسیار حائز اهمیت است.

از این رو در طراحی سایت سعی می­شود در یک محتوا و تبلیغات منحصر به فرد حتما از سئو سایت و کلمات کلیدی و عناوین پرجاذبه و بی­نقص استفاده شود.

از طرفی اهمیت CTR در گوگل بدین خاطر است که اولاً میزان کلیک بالاتر منجر به میزان بازدید بیشتر خواهد شد و در ثانی CTR برای گوگل در واقع یک سیگنال رتبه بندی سایت می­باشد که به تازگی این ارتباط کاملا غیر مستقیم و نامحسوس شده است.

مثلاً طبق ادعای یکی از کارکنان شرکت گوگل، محاسبه CTR کمک می­کند تا گوگل نیاز مخاطب خود را شناسایی نماید و خوراک فکری و جستجوی او را فراهم نماید. لذا نه تنها در سایت­ های فروش اینترنتی و تولید محصول، بلکه در زمینه سایت­ های آموزشی و محتوایی نیز که بطور مثال پیرامون درج خبر و … کار می­کنند این محاسبه اهمیت دارد.

از این روست که در طراحی سایت خبری نیز اهمیت سئو سایت مورد توجه است. در طراحی سایت اصفهان نیز طراح باید با توجه به اهمیت سئو در اصفهان CTR لازم برای آن مجموعه وب گاه را ارزیابی نماید.

نقش سئو سایت و نحوه محاسبه نرخ کلیک (ctr)

نرخ کلیک محسابه درصد جستجوگرانی است که با هدف نیازهای خود به سایت شما مراجعه می­نمایند و با کلیک بر روی نتیجه موتور جستجو محاسبه می­ شوند. نحوه بدست آوردن این درصد بدین صورت است که نسبت میان تعداد کلیک کاربران را به نسبت تعداد کل نمایش و آدرس آن سایت در قسمت جستجو رزیابی می­کنند که به این کار CTR گفته می­شود.

مسلما هر اندازه محتوا و مطالب داخل سایت شما در زمان طراحی سایت جذاب­ تر و به روزتر باشد قطعا مخاطبان زیادی را برای کلیک کردن از آن خود می­ نماید. در این نحوه طراحی سایت قطعا کلیدواژه ­ها یا اصطلاحاً سئو سایت شما درصد نرخ کلیک سایت را برایتان بالاتر می­برد.

زمانی که گوگل صفحه شما را با توجه به عنوان و موضوعی که مخاطب در موتور جستجوی گوگل به دنبال آن است به نمایش می­گذارد لازم است محاسبه شود که چند نفر این صفحه شما را انتخاب می­ نماید.

در یک فرمول محاسباتی این مسئله به این شکل نشان داده می­شود که:

CTR= Clicks / impressions × ۱۰۰%

نرخ ctr چگونه حساب می شود ؟ | بهیدو

در این فرمول هر بخش عبارتند از:

  • CTR یعنی نرخ کلیک
  • Clicks  یعنی تعداد افرادی که روی محتوا و تبلیغات شما کلیک نموده اند
  •  Impressions یعنی تعداد افرادی که محتوا و تبلیغات شما را مشاهده نموده اند.
  • وقتی شما سئو سایت مناسبی را در داخل محتوا و عنوان خود انتخاب می­کنید پس از مدتی به یک شهرت اینترنتی و یک برند خاص تبدیل می­شوید.

رابطه نرخ کلیک و رتبه سازی در گوگل توسط سئو سایت

گوگل به کمک الگوریتمی که با عنوان rankbrain  دارد جایگاه وب­گاه را با محاسبه نرخ کلیک ارتقاء می­ دهد. بطور مثال اگر شما در یک سایت اصفهان توسط سئو در اصفهان توانسته باشید رتبه چهارم را در صفحه نتایج گوگل کسب نماید، با انتخاب سئو سایت و کلمات کلیدی خاص ­تر به افزایش نرخ کلیک بر روی سایتتان می ­رسید.

آنگاه پس از مدتی با تعدد این ctr جایگاه شما کم کم از رتبه چهارم به سوم، دوم و بلکه اول صعود پیدا می­ کند. آنگاه شما در صفحه جستجوگر اولین جایگاه را در مقابل چشم مخاطب دارید و اولین پیشنهاد گوگل به مخاطب می شوید.

سئو کاران معتقد هستند که اگر یک سایت رتبه سوم را در گوگل داشته باشد این رتبه می تواند ۲۳ درصد از کاربران را جذب نماید در نتیجه لینک سایت شما با توجه به ۲۳ درصد جذابیتی که برای کاربران دارد آنها را ترغیب می­کند تا صفحه شما را کلیک نمایند.

این نکته را کاملا دقت داشته باشید که چنانچه به سئو سایت و نرخ کلیک بر روی سایت خود توجه ننماید پس از مدتی گوگل رتبه دوم و یا سوم شما را بسیار پایین تر می آورد.

یکی از نکاتی که می­تواند نرخ کلیک شمارا بالا ببرد و محتوای شما را در نظر مخاطب تازه و زنده نگه دارد این است که در زمان طراحی سایت تاریخ انتشار محتوای خود را حذف نماید البته بجز سایت های خبری که مکلف به درج تاریخ هستند یا فروشگاه ­هایی که موظف هستند قیمت محصولات خود را بروز نمایند معمولا سایر محتواها نیازی به درج تاریخ ندارند.

بهینه سازی توضیحات و بکارگیری سئوی مناسب در سایت

اشاره داشتیم که یک وب­گاه پر تلاش و پر محتوا که از طراحی سایت جذاب و سئو سایت جدید در وب خود استفاده می­کند همانند کسی است که فروشگاه خود را در یک منطقه و مکان پرتردد و پربازدید بنا نموده و روزانه مشتریان زیادی از ویترین و داخل مغازه او بازدید می­نمایند.

در توضیح دیگر، اگرچه توضیحات متای سایت به اندازه عنوان و سئو سایت مهم نمی­باشد اما در CTR نقش مستقیم و مهمی دارد. کاراکترهای مربوط به توضیحات متای شما هرقدر تعداد مناسبی داشته باشند در این نرخ کلیک تاثیر دارند.

این مسئله بدان معنا نیست که کاراکتر ها خیلی کم و یا خیلی زیاد باشد بلکه باید استاندارد بوده و بتواند در دو الی ۳ پاراگراف مخاطب را قانع نماید.

همچنین گاه لازم است به تناسب محتوای خود هیجانی و احساسی عمل کنید و از مطالبی که احساس مخاطب را با توصیفات شیرین و رویایی شما برمی­انگیزد با خود همراه نماید. از قدرت و انتقال حس اثر بخش نیز به مخاطب در محتوای خود استفاده نماید. توجه به این نکات و این مسئله نشانگر بهینه سازی سایت شما و در نتیجه بالاتر بردن نرخ CTR می باشد.

افزایش نرخ کلیک سایت و تاثیر آن بر سئوسایت

عوامل تاثیرگذار در نرخ کلیک (ctr) چیست؟

موارد زیادی در نرخ کلیک یک وبسایت به صورت مستقیم یا غیرمستقین تاثیر دارند که در زیر تعدادی از آن ها را بررسی می کنیم:

  • به کار بردن تیترها و عنوان های نامناسب و بی ارتباط به متن
  • استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی در عناوین
  • آدرس و  url های نامرتبط
  • توضیحات متای تکراری و کپی
  • دامنه بی ارتباط با موضوع

ctr جزو مواردی است که در سئو سایت شما تاثیرگذار است. پس بهتر است موارد بالا را در سایت خود رعایت کنید.

انتخاب یک عنوان جذاب برای بالاتر بردن نرخ ctr

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید شما زیر ۳ ثانیه فرصت دارید تا مخاطب خود را در موتور جستجوگر جذب نماید. پس اولین قدم برای جذب شما انتخاب یک عنوان تشنه کننده و جذاب است.

در بسیاری از مواقع در زمان طراحی سایت حتی سعی می­شود در عنوان نیز از سئو سایت استفاده شود. یعنی عناوین شما می­تواند با استفاده از کلماتی همچون بهترین، جدید ترین، شگفت انگیز و نیز کلماتی نظیر ساده، آسان، کم حجم و … نظر مخاطب را به خود جلب نماید.

شما می­توانید یک بازه زمانی را برای سایت خود درنظر بگیرید و ببینید طی این مدت زمان کدام کلمات بیشترین جذابیت را برای مخاطبتان داشته است. علاوه بر خود عنوان در طراحی سایت، محتوای متنی و تگ نیز باید دارای جذابیت و مخاطب پسند باشد.

استفاده از کلمات سنگین و پیچیده نمودن محتوا از جذابیت محتوای شما می­ کاهد. همچنین طولانی بودن و توضیحات اضافی موجب خسته شدن مخاطب و در نتیجه خروج سریع از صفحه شما می­ شود.

در تاثیرگذاری محتوای و عنوان خود در مخاطب از اسکیما و علامت گذاری های استاندارد غافل نباشید. مثلا در همان محتوایی که سئو در اصفهان را می­ سازید می­توانید با درج یک علامت در کنار متن و محتوا و یا ویدئو و عکس خود مخاطب را وارد چالش دانستن علت و مفهوم آن مطلب نمائید.

همچنین شما می­توانید با استفاده از برند سازی توسط کلمه کلیدی سئو سایت خود را خاص­ تر نماید. لازم در طی مراحل برند شدن صبور باشید و زود خسته نشوید، همچنین می توانید در این رابطه از بهیدو کمک بگیرید.

 

۵/۵ - (۹ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

70  +    =  72

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان