۵ تکنیک برای نوشتن عنوان جذاب در محتوا

5 تکنیک و راهکار برای نوشتن عنوانی جذاب در مقاله های سایت | بهیدو

همانطور که می دانید عنوان ، بخش اصلی هر صفحه از وب سایت است. عنوان سایت در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) با رنگ آبی و فونت بزرگتر نمایش داده شده و به وب سایت شما پیوند داده می شود. در ایم مقاله می خواهیم در رابطه با ۵ تکنیک برای نوشتن عنوان جذاب در محتوا صحبت کنیم.

بنابراین نوشتن عنوان جذاب برای سئو سایت که باعث شود کاربر به کلیک کردن بر روی متن تمایل بیشتری پیدا کند بسیار مهم است. به یاد داشته باشید فقط برخورداری از طراحی سایت حرفه ای برای جذب ترافیک و کسب درآمد بالا کافی نیست. گاهی اوقات نکات بسیار کوچکی مثل انتخاب یک تگ عنوان خوب، سیگنال مثبتی را به موتورهای جستجو ارسال می‌کند که برای سئو سایت بسیار حائز اهمیت است.

طبق تجربه تیم بهیدو در حوزه سئو سایت در اصفهان بهبود برچسب های عنوان یک صفحه وب، منجر به افزایش قابل توجه ترافیک آن صفحه می شود. بنابراین اگر تگ های عنوان خود را بهینه نمی کنید و از عنوان های جذاب برای وبلاگ و قسمت های دیگر سایت استفاده نمی کنید، مطمئن باشید که فرصت بزرگی را از دست داده اید. در این مقاله جهت راهنمایی بیشتر ۵ تکنیک برای نوشتن عنوان جذاب برای سئو مورد بررسی قرار می گیرد. با ما همراه باشید.

 

چرا عنوان برای سئو سایت مهم است؟

شما با انتخاب تگ عنوان مناسب نرخ کلیک (CTR) وب سایت خود را افزایش می دهید و CTR بالا یعنی رتبه بالاتر در موتورهای جستجو.

گوگل همواره به دنبال ارائه ی نتایج مرتبط با جستجوی کاربران است. اما چگونه تشخیص می دهد که صفحات مختلف در وب درباره چه چیزی هستند؟

گوگل این اطلاعات را با نگاه کردن به کلمات استفاده شده در صفحات وب سایت ها کشف می کند. الگوریتم های گوگل برای تعیین محتوای یک صفحه از وب به بخش های خاصی از صفحه وزن بیشتری نسبت به سایرین می دهند.

تگ عنوان بخشی از صفحه است که توسط الگوریتم های موتورهای جستجو برای تعیین  موضوع یک صفحه، وزن بیشتری می گیرد.

عنوان ها ، راهی کوتاه و ساده برای نشان دادن موضوع کلی یک سایت یا هر کدام از صفحات وب سایت هستند. به همین دلیل، برچسب ‌های عنوان یکی از مهم‌ترین فاکتورهای رتبه‌بندی سایت به شمار می روند.

از آنجایی که نوشتن یک عنوان جالب می تواند به ترغیب کاربران برای کلیک کردن بر روی پیوند وب سایت شما کمک کند، بنابراین دانستن انواع تکنیک ها برای نوشتن عنوان جذاب برای سئو سایت بسیار مهم است.

مردم انتظار دارند که اطلاعات اصلی مورد نیازشان در مورد آنچه می خواهند را در پشت عنوان صفحه وب سایت شما پیدا کنند. همین مسئله باعث می شود تا هنگام دیدن یک عنوان جذاب و مرتبط آنها روی پیوند وب سایت شما کلیک کنند.

این به تنهایی یک فرصت بسیار عالی برای جذب ترافیک بیشتر و بهبود سئو سایت است.

نوشتن عنوان جذاب یکی از مهم ترین پارامترهای سئو سایت | بهیدو

تگ عنوان با H1 چه تفاوتی دارد؟

معمولا تگ های عنوان با تگ های H1 اشتباه گرفته می شوند. زیرا در بیشتر اوقات توسط صاحبان وب سایت ها یا کارشناسان طراحی سایت و سئو سایت یکسان در نظر گرفته می شوند.

در واقع این به یک رویه رایج در بین صنایع تبدیل شده است که عنوان و تگ H1 صفحه وب سایت را شبیه به هم نگه دارند. تا هنگامی که کاربر روی نتیجه در موتور جستجو کلیک می کند و وارد صفحه وب سایت می شود با مشاهده همان عنوان مطمئن شود که درست کلیک کرده و دچار سردرگمی نشود.

در همین راستا تیم طراحی سایت در اصفهان در شرکت بهیدو نیز معمولا بسته به نوع پروژه ها به طور خودکار تگ H1 صفحه را  شبیه به عنوان صفحه قرار می دهد. با این حال، از نظر فنی بین تگ های عنوان و تگ های H1 تفاوت وجود دارد.

برچسب‌های عنوان در نتایج موتورهای جستجو و در بالای برگه مرورگر نشان داده می ‌شوند. اما اگر عنوان با تگ H1 مشابه باشد شما در سرتیتر صفحه وب نیز آن را مشاهده خواهید کرد.

تکنیک های مختلف نوشتن عنوان جذاب برای سئو سایت

اگر صاحب یک وب سایت تجارت الکترونیک هستید، باید بدانید اولین برداشتی که از برند شما می شود از تیترهایی است که برای صفحات وب خود انتخاب کرده اید.

علاوه براین نوشتن عنوان های جذاب برای مقالات وبلاگ نیز به ترغیب بیشتر کاربران جهت کلیک کردن روی پیوند وب سایت شما و خواندن مقاله تا انتها کمک می کند.

این امر برای فعالیت های دیجیتال مارکتینگ و سئو سایت بسیار اهمیت دارد. بنابراین، هرگز ایجاد عناوین محتوای گیرا و جذاب را دست کم نگیرید.

در اینجا به ۵ تکنیک برای نوشتن عنوان جذاب در محتوا اشاره می کنیم:

۱- کلیدواژه خود را در شروع عنوان قرار دهید

برای جلب توجه بیشتر کاربران، اولین و بهترین روش این است که کلیدواژه متن خود را که قرار است در مقاله از آن صحبت شود در ابتدای تگ عنوان صفحه قرار دهید.

اکثر کاربران هنگام جستجو در گوگل به ۲ کلمه ی اول تیترها توجه بیشتری می کنند. بنابراین با قرار دادن کلیدواژه در ابتدای عنوان، اولین چیزی که کاربران متوجه آن می شوند موضوع اصلی مورد نظر شما است. در نتیجه، شانس شما برای کلیک افزایش می یابد.

۲- هدف جستجو را در عناوین خود مطابقت دهید

عناوین باید با هدف کاربر از جستجو مطابقت داشته باشد و به کاربران در انتخاب آگاهانه کمک کند. بنابراین اینکه یک کلمه کلیدی را بدون توجه به هدف جستجوی کاربر در تگ عنوان صفحه بگنجانید، شاید قبلاً به بهبود رتبه بندی گوگل کمک می کرد، اما امروزه دیگر فایده ای ندارد.

در حال حاضر شما باید بتوانید هدف جستجو را به درستی در عنوان خود قرار دهید. بنابراین عناوینی که هدف جستجو را نشان می دهند نقش مهمی در سئو سایت ایفا می کنند.

هدف جستجو یا هدف کلمه کلیدی همان چیزی است که جستجوگران واقعاً می خواهند. آیا آنها به دنبال اطلاعات در مورد یک محصول هستند؟ آیا آنها می خواهند از یک وب سایت بازدید کنند؟ یا می خواهند محصول را بخرند؟

اگر می خواهید در گوگل رتبه بالایی داشته باشید، دریافت هدف جستجوی درست ضروری است.

برای اینکه بفهمید هدف کلمه کلیدی چیست، یک عبارت جستجو شده را در گوگل وارد کنید و به نتایج صفحه اول نگاه کنید.

الگویی از نحوه نگارش عناوین خواهید دید. شما می‌توانید تگ‌های عنوان خود را به همان روش بنویسید.

همچنین متخصصان سئو سایت در اصفهان در شرکت بهیدو از برخی ابزارهای سئو سایت استفاده می کنند که SERP های برتر را برای هر کلمه کلیدی نشان می دهند.

سپس از آنها برای ایجاد تگ های عنوان با همان هدف استفاده می کنند.

استفاده از کلمات جذاب و فوق العاده برای افزایش کلیک عنوان | بهیدو

۳- از کلمات قدرتمند برای برانگیختن احساسات کاربران استفاده کنید

وقتی کلیدواژه اصلی و هدف از جستجوی آن را پیدا کردید، باید آنها را با کلمات قدرتمند ترکیب کنید تا بتوانید احساسات کاربران را تحریک کنید.

استفاده از کلمات قدرتمند باعث می شود تا کاربران به محض مشاهده ی عنوان شما نتوانند مقاومت کنند و روی پیوند شما کلیک کنند.

کلماتی مثل هدایا، تخفیف، فروش ویژه، کاهش ناگهانی، شگفت انگیز، جالب، عجیب، تضمین شده، معتبر و غیره می توانند در برچسب های عنوان به خوبی کار کنند.

۴- برچسب های عنوان خود را حداکثر در ۵۰ تا ۶۰ کاراکتر نگه دارید

اگر طول عنوان شما از حد استاندارد زیادتر باشد موتور جستجو انتهای آن را قطع کرده و از یک بیضی (…) در پایان استفاده می کند.

این باعث می شود که عناوین شما ناقص به نظر برسند یا اطلاعات ارزشمند آنها درست به مخاطب منتقل نشود.

به خاطر همین موضوع گاهی اوقات کاربر از کلیک کردن بر روی عنوان سایت شما منصرف می شود. بنابراین قطعا رعایت طول تگ عنوان برای سئو سایت بسیار مهم است.

۵-برای هر صفحه عناوین منحصر به فرد ایجاد کنید

آیا قرار است صفحات زیادی در وب سایت خود داشته باشید؟ بنابراین ایجاد عناوین منحصر به فرد برای هر صفحه بسیار مهم است تا آنها را از یکدیگر متمایز کند.

استفاده از عناوین منحصر به فرد کمک می کند تا از هرگونه سردرگمی محتوای تکراری بین شما و موتور جستجو جلوگیری شود.

همچنین استفاده از تگ عنوان متفاوت در هر صفحه، به اعتبار صفحات شما در موتورهای جستجو می افزاید.

قطعا داشتن دو صفحه مشابه از یک محصول در یک سایت فروشگاه اینترنتی نه تنها کاربران شما را گمراه می کند بلکه گوگل را نیز در رتبه دهی به صفحه اصلی دچار مشکل می کند.

 

سخن آخر

بهیدو به عنوان تخصصی ترین مرکز بهینه سازی و طراحی سایت در اصفهان در این مقاله به بررسی چند نکته در مورد پیرامون نوشتن تکنیک برای نوشتن عنوان جذاب در محتوا و مقالات پرداخت. در قسمت کامنت هاتجربیات و نظرات خود را با آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو در میان بگذارید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5  +    =  14

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان