اپلیکیشن های موبایل

با استفاده از قابلیت‌هایی که تلفن‌های هوشمند برای کاربران خود ایجاد می کنند، استفاده از موبایل ها در مقایسه با دستگاه های بزرگتری مانند لپ تاپ و کامپیوتر رومیزی، لذت و راحتی بیشتری را برای مصرف‌کنندگان فراهم می‌کند. در حال حاضر بیش از ۷۹ درصد از انسان ‌ها در سراسر جهان دارای موبایل هستند. اما به نظر شما مردم از این دستگاه ها چه استفاده ای می کنند؟ قطعا آنها از مزایای انواع اپلیکیشن موبایل در کارهای روزمره خود بهره می برند.
به همین خاطر خدمات توسعه اپلیکیشن موبایل سال هاست که روند صعودی داشته است. این خدمات در اصل زیر مجموعه ای از برنامه های نرم افزاری هستند که بر روی انواع دستگاه های تلفن همراه اجرا می شوند. برنامه های موبایل برای سیستم های متمایز، مانند iOS و Android ساخته می شوند. انواع اپلیکیشن موبایل در دسته‌های متنوعی مانند برنامه‌های بازی، برنامه‌های آهنگ، تقویم‌ها، برنامه‌های ارتباطی و موارد دیگر قرار می گیرند. قطعا شما هم تاکنون از چندین اپلیکیشن برتر موبایل در جهان مانند واتساپ ، گوگل مپ و یا اینستاگرام استفاده کرده اید.
بنابراین ساخت و توسعه یک اپلیکیشن موبایل کاربردی می تواند یک تصمیم مهم برای شرکت های تجاری باشد. اگر به دنبال بهترین و برترین شرکت خدمات طراحی و توسعه اپلیکیشن موبایل اعم از طراحی اپلیکیشن اندروید و طراحی اپلیکیشن ios با کیفیت عالی و هزینه مقرون به صرفه هستید، با شرکت نرم افزاری بهیدو تماس بگیرید. در ادامه در خصوص مزایای ساخت و توسعه اپلیکیشن موبایل بیشتر توضیح خواهیم داد.

توسعه اپلیکیشن موبایل چیست؟

توسعه اپلیکیشن موبایل روشی برای ایجاد برنامه های نرم افزاری جهت اجرا در دستگاه های تلفن همراه است. روال عادی ساخت چنین برنامه هایی شامل نوشتن کد برای ایجاد برنامه نرم افزاری جهت اجرا در پلتفرم های اندروید یا IOS می باشد. توسعه چنین اپلیکیشن هایی درست مانند توسعه برنامه های نرم افزاری مختلف خواهد بود.

در حال حاضر اپل و اندروید بر بازار جهانی برنامه های تلفن همراه تسلط دارند. بنابراین اکثر اپلیکیشن های موبایل برای اجرا در این پلتفرم ها ساخته می شوند. اما شما هنگام توسعه اپلیکیشن موبایل برای اهداف شخصی، سازمانی و یا استارتاپ و کارآفرینی به چه فاکتورهایی باید توجه کنید؟ در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد.

  • بازار هدف خود را بشناسید:

شما می خواهید یک برنامه موبایل کاربردی قابل مقایسه با برنامه هایی داشته باشید که در حال حاضر در بازار هدف شما در حال فعالیت هستند. بنابراین قطعا داشتن یک ایده بسیار جدید که امکان رقابت با اپلیکیشن های موجود را داشته باشد بسیار مهم است. برای این منظور شما باید بتوانید به سوال های زیر پاسخ دهید:

  • رقبای شما چه کسانی هستند؟
  • در حال حاضر به دنبال چه مخاطبی هستید؟
  • ایده شما برای ساخت اپلیکیشن موبایل چه وجه تمایزی با دیگر برنامه ها دارد؟
  • بازاریابی و فروش اپلیکیشن شما چگونه خواهد بود؟
  • اپلیکیشن موبایل خود را آزمایش کنید:

شما باید قبل از انتشار عمومی اپلیکیشن خود در بازار یا برنامه های دیگر ابتدا مطمئن شوید که تمام قسمت های این برنامه به درستی کار می کنند. این کار باید توسط شرکت ارائه دهنده خدمات توسعه اپلیکیشن های موبایل انجام شود. همچنین آنها باید در نهایت نظرات و انتقادات شما را برای بهبود برنامه موبایل ساخته شده در نظر بگیرند.

  • اطمینان حاصل کنید که برنامه در هر سیستم عامل به درستی کار می کند.
  • برنامه باید روی دستگاه های متمایز تست شود.
  • این ارزیابی بهتر است با کاربران واقعی جهت جمع آوری مشکلات برنامه و رفع آنها انجام گردد.
  • اپلیکیشن شما چقدر به درخواست های کاربران پاسخ می دهد؟
  • صفحه های برنامه چقدر سریع بارگذاری می شوند؟
  • آیا اپلیکیشن شما باتری گوشی را خالی می کند یا باعث استفاده بیش از حد حافظه می شود؟
  • آیا برنامه شما به طور موثر از پهنای باند شبکه استفاده می کند؟
  • آیا اندازه برنامه شما بزرگتر از آن چیزی است که باید باشد؟
  • طراحی تجربه کاربری خود را شکل دهید:

طراحی تجربه کاربری (UX) در زمان طراحی اپلیکیشن اندروید و یا طراحی اپلیکیشن IOS بسیار اهمیت دارد. این طراحی در اصل به بررسی نحوه ظاهر برنامه شما اشاره دارد که در واقع اولین چیزی است که مخاطبان از اپلیکیشن موبایل شما می بینند. تمرکز بر لذت مخاطبان از کار با اپلیکیشن باید در اولویت شما قرار بگیرد. شما باید ارتباط بین هر صفحه از اپلیکیشن را به درستی نشان دهید و مخاطب را ترغیب به کلیک بر روی دکمه های مختلف اپلیکیشن کنید.

اگر به دنبال حرفه ای ترین خدمات طراحی تجربه کاربری (UX) و طراحی رابط کاربری (UI) هستید با شرکت نرم افزاری بهیدو تماس بگیرید. به یاد داشته باشید موفقیت یک اپلیکیشن موبایل بر اساس میزان استفاده و بهره مندی کاربران از تمامی ویژگی های آن تعیین می شود. هدف طراحی UI / UX برنامه تلفن همراه، ایجاد تجربیات کاربری عالی است که برنامه شما را تعاملی، بصری و کاربرپسند می کند.

آشنایی با فرآیند توسعه اپلیکیشن موبایل به صورت خلاصه

به طور کلی یک جریان فرآیند توسعه اپلیکیشن موثر شش مرحله کلیدی را در بر می گیرد که عبارتند از:

  1. تعریف استراتژی برای تبدیل ایده به یک اپلیکیشن موفق
  2. تجزیه و تحلیل و برنامه ریزی با تعریف موارد استفاده و گرفتن الزامات عملکردی دقیق
  3. طراحی UI / UX
  4. توسعه برنامه و تعریف معماری فنی آن
  5. انجام تست تضمین کیفیت کامل (QA) (شامل تست تجربه کاربری ، تست عملکردی، تست امنیت، تست دستگاه و پلتفرم)
  6. استقرار و پشتیبانی (تعیین عنوان برنامه، شرح، دسته بندی، کلید واژه ها، لوگو و نماد راه اندازی و اسکرین شات های اپ استور)

چگونه یک برنامه موبایل منتشر می شود؟

پس از ارسال اپلیکیشن در فروشگاه های اپ استور نظیر بازار، فروشگاه اپل و غیره، برنامه‌های شما ابتدا یک فرآیند بررسی را طی می‌کنند که بسته به کیفیت برنامه و اینکه چقدر از دستورالعمل‌های توسعه اندورید و iOS اپل پیروی کرده اید، ممکن است از چند روز تا چند هفته طول بکشد. همچنین اگر برنامه شما به کاربری نیاز دارد که وارد سیستم شود، باید یک حساب کاربری آزمایشی به عنوان بخشی از فرآیند انتشار به فروشگاه های اپ استور ارائه دهید.

پس از اینکه برنامه شما در مارکت های مرتبط در دسترس قرار گرفت، استفاده از آن را از طریق پلتفرم های تجزیه و تحلیل تلفن همراه نظارت کنید و شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) را برای اندازه گیری موفقیت برنامه خود دنبال کنید. گزارش های خرابی یا سایر مشکلات گزارش شده توسط کاربر را به طور مکرر بررسی کنید. همچنین کاربران را تشویق کنید تا بازخورد و پیشنهاداتی را برای برنامه شما به شرکت ارائه دهند.

در نظر داشته باشید که توسعه اپلیکیشن موبایل یک فرآیند مداوم است و پس از راه‌اندازی اولیه با دریافت بازخورد کاربران و ایجاد قابلیت‌های اضافی ادامه می یابد.

بودجه و مدت زمان لازم برای توسعه اپلیکیشن موبایل چقدر است؟

نوع اپلیکیشنی که  قرار است بسازید و همینطور پیچیدگی قابلیت‌های آن تأثیر قابل‌توجهی در جدول زمانی و بودجه توسعه برنامه دارد. برای مثال یک برنامه آسان با قابلیت های ساده باید در کوتاه مدت آماده شده و کم قیمت باشد. اما یک برنامه موبایل کاربردی و پیچیده که مثلا به احراز هویت شخص، مکالمه بین کاربران و قابلیت های مختلف دیگر نیاز دارد قطعا به مدت زمان و بودجه بیشتری برای پیاده سازی احتیاج خواهد داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه های توسعه اپلیکیشن موبایل مورد نظرتان همین امروز با شرکت بهیدو تماس بگیرید.

چرا باید شرکت نرم افزاری بهیدو را انتخاب کنید؟

شرکت نرم افزاری بهیدو یک شرکت برتر در زمینه خدمات طراحی و توسعه اپلیکیشن موبایل در پلتفرم های اندروید و ios می باشد. تیم حرفه ای این شرکت طیف گسترده ای از خدمات توسعه اپلیکیشن موبایل را ارائه می دهد که نیازهای کسب و کار شما را برآورده می کند. ما مناسب ترین و مؤثرترین گزینه توسعه را بر اساس نیازهای عملکردی و بودجه موجود برنامه شما پیشنهاد می کنیم. همین امروز با شرکت بهیدو تماس بگیرید و در مورد هر جنبه ای از توسعه اپلیکیشن موبایل خود مشاوره حرفه ای دریافت کنید.

ادغام یک برنامه تلفن همراه با یک سرور یا هر راه حل داخلی در سازمان یک مرحله مهم و در عین حال چالش برانگیز از هر پروژه ساخت اپلیکیشن موبایل است. با این حال ما به خوبی از مسائلی که ممکن است در طول فرآیندهای یکپارچه سازی backend، CRM، ERP و ECM رخ دهد آگاه هستیم و می دانیم که چگونه آنها را مدیریت کنیم. بنابراین اگر می‌خواهید برنامه‌تان در اسرع وقت راه‌اندازی شود، خدمات حرفه ای این شرکت را در نظر بگیرید.

ارتباط با تیم مشاوره و پشتیبانی بهیدو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  +  29  =  31

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان