"پلتفرم آنلاین" چیست؟

ممکن است در حال حاضر شما در کسب و کار خود از یک پلتفرم آنلاین مانند وب سایت، اپلیکیشن، وب اپلیکیشن، پورتال سازمانی و نرم افزارهای اختصاصی استفاده کنید، اما از ظاهر و کیفیت آن چندان راضی نباشید. خبر خوب این است که شما همیشه مجبور نیستید برای طراحی یک سایت جدید سرمایه ی زیادی خرج کنید بلکه می توان با استفاده از خدمات باز طراحی پلتفرم های آنلاین در شرکت بهین مبتکران ، وب سایت یا هر پلتفرم آنلاین دیگر را به یک ظاهر حرفه ای و بروز تبدیل کرد. البته این کار به صرف زمان و برنامه ریزی دقیق نیاز دارد.

در ادامه در خصوص نحوه باز طراحی پلتفرم های آنلاین در شرکت نرم افزاری بهیدو مانند طراحی مجدد سایت بیشتر توضیح خواهیم داد. همچنان با ما همراه باشید.

باز طراحی پلتفرم های آنلاین

مراحل باز طراحی پلتفرم های آنلاین

بدون مقدمه، بیایید با مهم ترین مراحل باز طراحی پلتفرم های آنلاین شروع کنیم:

  1. برای طراحی جدید یک هدف تعیین کنید

جهت باز طراحی پلتفرم های آنلاین به جای طراحی وب سایت جدید، باید ابتدا اهداف خود را از این تغییر تعیین نمایید. اهدافی که به وضوح تعریف شده اند به شما کمک می کنند که چگونه یک طراحی موثرتر ایجاد کنید. همچنین، بعداً می‌توانید به این اهداف رجوع کنید و ارزیابی کنید که آیا طراحی مجدد موفق بوده است یا خیر. دلایل زیادی برای باز طراحی پلتفرم های آنلاین توسط مشاغل وجود دارد. برخی از آنها عبارتند از:

  • افزایش مشتریان و کاربران پلتفرم آنلاین
  • بهبود فروش و/یا نرخ تبدیل
  • بهبود میانگین ارزش سفارش
  • بهبود ارزش طول عمر مشتری
  • هماهنگ شدن پلتفرم با روندهای مدرن
  • بهبود سایر قابلیت های استفاده
  • پیشی گرفتن از سایر رقبا و ..

هر چیزی که فکر می کنید دلیل اصلی شما برای طراحی مجدد وب سایت یا اپلیکیشن است به لیست بالا اضافه کنید. اما مهمتر از همه اینکه شما باید بتوانید اهداف خود را قابل اندازه گیری کنید. در واقع آنچه در مورد بازطراحی پلتفرم های آنلاین مهم است این است که این اهداف به نحوی قابل سنجش باشند. در غیر این صورت، بعداً نمی‌توانید میزان پیشرفت خود را ارزیابی کنید.

بنابراین به جای یک هدف مبهم مثل «من می‌خواهم فروش بیشتری داشته باشم»، هدف خود را چیزی شبیه به «من می‌خواهم سایت ۲۰ درصد بیشتر از قبل فروش داشته باشد» تنظیم کنید.

  1. طراحی فعلی وب سایت خود و عملکرد آن را ارزیابی کنید

طراحی وب سایت فعلی شما احتمالاً ۱۰۰٪ هم بد نیست. البته ممکن است بخش‌هایی از آن قدیمی یا ضعیف باشند، اما احتمالاً هنوز چیزهای زیادی در آن وجود دارد که می‌توان دوباره از آنها استفاده کرد یا همان ها را بهبود بخشید. به این ترتیب شروع به یادداشت برخی از معیارهای اصلی وب سایت فعلی خود کنید. به Google Analytics خود بروید و عملکرد ماهانه سایت خود را در موارد زیر بررسی نمایید.

  • تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل
  • تعداد بازدیدهای منحصر به فرد
  • تعداد تبدیل و نرخ تبدیل
  • نرخ پرش در سایت

همچنین اگر از ابزار سئو سایت استفاده می‌کنید، رتبه‌بندی خود و ترافیک ناشی از کلمات کلیدی خاصی را که برای آنها رتبه گرفته اید بررسی کنید. اگر وب سایت قبلی از گوگل آنالیتیکس یا ابزار تحلیلی دیگری استفاده نکرده اید توصیه می شود ابتدا این ابزارها را نصب کنید و قبل از طراحی مجدد، یک ماه دیگر به آن فرصت دهید تا داده ها را جمع آوری کند.

اما جدا از کارهایی که می توانید در تجزیه و تحلیل عملکرد فعلی سایت خود انجام دهید، به میزان فروش خود از طریق وب سایت نیز توجه داشته باشید. در نهایت تمام نقاط قوت وب سایت شرکتی یا وب سایت فروشگاهی فعلی خود را فهرست کنید. این موضوع مهم است زیرا شما باید مطمئن باشید که پس از باز طراحی پلتفرم های آنلاین ، اثر بخشی این عناصر را از دست نخواهید داد.

  1. با ارزش ترین صفحات خود را شناسایی کنید

هر وب سایت دارای مجموعه ای از صفحات فرعی خاص است که ده برابر مهمتر از سایر صفحات است. اینها می‌توانند صفحاتی باشند که محبوب‌ترین محصولات شما را فهرست می‌کنند، یا صفحات محتوایی که خوانندگان شما و موتورهای جستجو بیشتر آنها را دنبال کرده اند. شما واقعاً نمی خواهید اثربخشی این صفحات را پس از بازطراحی پلتفرم های آنلاین از دست بدهید.

بنابراین اولین کاری که باید انجام دهید شناسایی این صفحات با ارزش است. این را می توانید با کمک گوگل آنالیتیکس بر اساس  آمار بازدیدها، تبدیل‌ها یا سایر معیارهای ارزش یک صفحه در سایت انجام دهید. در نهایت، می‌توانید فرض کنید که صفحه اصلی شما یکی از با ارزش‌ترین صفحات وب سایت است که برای اکثر وب‌سایت‌ها همینطور است.

فراموش نکنید URL های مرتبط ترین صفحات شما باید بدون تغییر باقی بمانند. زیرا شما واقعاً نمی خواهید مشتری وقتی سعی می کند از محصول محبوب شما بازدید کند صفحه خطای ۴۰۴ را ببیند.

  1. بازدیدکنندگان فعلی وب سایت خود را بشناسید

عدم درک ویژگی های کاربران سایت، موجب می شود تا در باز طراحی پلتفرم های آنلاین و طراحی مجدد یک وب سایت دچار مشکل شوید. در واقع درک اینکه کاربران و مشتریان هدف شما چه کسانی هستند، کلید یک طراحی مجدد موفق است. شما قطعا نمی خواهید مخاطب فعلی خود را با تغییر اصلی ترین چیزی که از سایت شما انتظار دارند، از دست بدهید. در عوض آنچه شما می خواهید این است که این انتظارات را برآورده کرده و پیام خود را حتی برای مشتریان دیگر نیز سفارشی کنید. طبق تحقیقات انجام شده توسط گوگل، مردم به چهار دلیل اصلی در گوگل سرچ می کنند که عبارتند از: دانستن چیزی، رفتن به جایی، انجام کاری و یا خرید یک محصول.

می توانید از داده های آماری و جمعیت شناسی بازدیدکنندگان واقعی خود استفاده کنید تا بفهمید آنها با چه هدفی وارد وب سایت شما شده اند. با استفاده از برخی ابزارهای حرفه ای به دست آوردن بینش ارزشمند در مورد آنچه که مردم واقعا در سایت شما انجام می دهند کار آسانی است و دیگر مجبور نیستید اهداف آنها را حدس بزنید. این همچنین یک راه بسیار موثر برای پیدا کردن مکان هایی از سایت است که باید مجددا طراحی شود برای مثال، اگر دکمه‌ای دارید که تقریباً هیچ‌کس روی آن کلیک نمی‌کند، باید این دکمه را در وب سایت خود تغییر دهید.

  1. به وب سایت های اصلی رقبای خود نگاه کنید

وب سایت های رقبای شما می توانند معدن طلای واقعی اطلاعات باشند. شما می توانید از عناصر فعال وب سایت و اپلیکیشن آنها ایده های نابی برای باز طراحی پلتفرم های آنلاین به دست آورید. همانطور که وب سایت شما با ارزش ترین صفحات خود را دارد، داستان برای رقبای شما نیز یکسان است. با این حال، شناسایی آن صفحات کمی سخت تر از انجام چنین تحقیقاتی برای وب سایت خودتان است. برای اطلاع بهتر از جزئیات ترافیک وب سایت رقبا می توانید از متخصصان سئو و آنالیز سایت کمک بگیرید.

ما در شرکت بهین مبتکران می توانیم محبوب ترین صفحات در سایت رقیب شما، ارزش تخمینی ترافیک آن، همراه با کلمه کلیدی و موقعیت برتر آنها در گوگل را برای شما ارزیابی کنیم و از این اطلاعات در باز طراحی پلتفرم های آنلاین استفاده نماییم. اگر اهل رقابت هستید حتما به این مرحله نیاز دارید!

  1. آنچه باید در مورد طراحی فعلی شما تغییر کند را فهرست کنید

اصلا توصیه نمی شود که به یک باره کل وب سایت خود را تغییر دهید. زیرا مثلا اگر همه چیز را در مورد صفحه اصلی محصول خود تغییر دهید و سپس مشاهده کنید که فروش، ۵ درصد افزایش یافته است، هنوز چیزی در مورد اینکه کدام تغییرات خاص بیشتر به این نتیجه مثبت کمک کرده اند، نمی دانید. شاید تیتر بهبود یافته این کار را انجام داده است. شاید طراحی جدید دکمه “افزودن به سبد خرید” منجر به فروش بیشتر شده باشد. یا شاید تغییر تصاویر محصول موجب این فروش شده است. بنابراین با تغییر ناگهانی شما فقط می توانید حدس بزنید. اما راه حل بهتر چیست؟

  • طراحی مجدد به صورت مرحله به مرحله

شما باید بخش هایی از وب سایت موجود خود را مرحله به مرحله، طراحی مجدد کنید:

ابتدا روی اهداف اولیه خود تمرکز کنید. به اهدافی که در مرحله شماره ۱ فهرست کرده اید برگردید و آنها را با عناصری که در این مرحله مشخص کرده اید مقایسه کنید. مواردی که احتمالاً بیشترین تأثیر را بر اهداف شما خواهند داشت، ابتدا باید دوباره طراحی شوند.

شما همچنین می توانید از ایده تست تقسیم استفاده کنید در این صورت به نیمی از بازدیدکنندگان خود نسخه اول و نیمی دیگر نسخه دیگر را نشان دهید. سپس پس از مدتی می توانید نتایجی که هر دو نسخه تولید کرده اند را با هم مقایسه کنید. نسخه برنده نسخه ای است که باید به آن پایبند باشید. نکته کلیدی این است که این آزمایش‌های تقسیم‌بندی را برای هر تغییر طراحی قابل توجه در وب‌سایت خود اجرا کنید.

قطعا شما نمی خواهید بازدیدکنندگان قبلی سایت دیگر وب سایتی را که در آن هستند تشخیص ندهند. بنابراین برای محافظت از آنها هنگام به‌روزرسانی عناصر اصلی سایت همچنان هویت برند خود (لوگو، طرح رنگ اصلی) یا محتوای اصلی وب‌سایت (توضیحات کلیدی محصول، توضیحات شرکت) را بدون تغییر نگه دارید.

طراحی جدید شما باید همچنان با برند شما مطابقت داشته باشد به گونه ای که توسط پایگاه مشتری شما قابل تشخیص باشد. اگر زیاده روی کنید، بسیاری از مردم را گیج خواهید کرد. یک باز طراحی خوب، طرحی است که جدید است، اما هنوز احساس آشنایی دارد.

  1. تغییر پلت فرم وب سایت خود را در نظر بگیرید

به طور خلاصه، پلت فرم وب سایت شما سیستم عاملی است که همه چیز را در زیر پوشش اجرا می کند. در بیشتر موارد، می‌توانید بدون نیاز به اینکه مشتریان شما از تغییرات وب سایت آگاه شوند، به یک پلتفرم وب‌سایت متفاوت بروید و پلتفرم جدید شما همچنان برای آنها نامرئی باقی بماند. پس چرا زحمت بکشیم؟

خب، پلتفرم های مختلف وب سایت ها مزایا و معایب زیادی را به همراه دارند، شما با کمک باز طراحی پلتفرم های آنلاین می توانید مثلا سرعت وب سایت خود را بهینه کنید و یا آن را برای موتورهای جستجو مناسب تر نمایید. در این صورت رتبه وب سایت شما در گوگل بهبود یافته و در نتیجه مشتریان بالقوه بیشتری را به وب سایت خود هدایت می کنید.

  1. پلتفرم جدید را پیاده سازی کنید

برای پیاده سازی پلتفرم جدید می توانید از تجربیات یک متخصص بازطراحی پلتفرم های آنلاین استفاده کنید. برای خیلی از مشاغل برون سپاری این پروژه از منظر حجم کاری و آرامش خیال راحت تر خواهد بود. در این صورت آنها همه چیز را به دقت بررسی می کنند و از تمام اهداف شما، کاستی‌های طراحی قبلی و غیره مطلع می شوند. سپس، می‌توانید به آنها اعتماد کنید تا شما را در این فرآیند راهنمایی کنند و پروژه باز طراحی وب سایت شما را در دست بگیرند. اگر می خواهید از این خدمات بهره مند شوید همین امروز با شرکت بهین مبتکران تماس بگیرید.

  1. طرح جدید خود را تست کنید

پس از طراحی مجدد چگونه باید بدانید که آیا کل این کار یک موفقیت بزرگ بوده است یا یک شکست بزرگ؟ این جایی است که اهدافی که در ابتدا تعیین کرده اید دوباره وارد عمل می شوند. اگر اهداف شما قابل اندازه‌گیری هستند، به خوبی می‌توانید بگویید که آیا شاخص‌ها پس از طراحی مجدد بهبود یافته‌اند یا خیر. باز هم، ساده ترین چیزهایی که می توان از نقطه نظر عملی ردیابی کرد، تبدیل شما، نرخ تبدیل، بازدیدکنندگان وب سایت، درآمد کلی و موارد مشابه است که ما آنها را قبلا در مرحله شماره ۱ پوشش داده ایم.

با داشتن اطلاعات تاریخی از قبل از طراحی مجدد سایت ، می توانید آن را با دوره مشابه با طراحی جدید مقایسه کنید و نتایج به دست آمده را مقایسه نمایید.

  1. طراحی جدید را در طول زمان بهبود بخشید

انجام تغییرات کوچک‌تر به صورت مکرر به شما این امکان را می‌دهد تا سریع تر عمل کنید و به روندهای جدید در بازار، کارهایی که رقبای شما انجام می‌دهند یا نیازهای متغیر مخاطب و مشتریان خود پاسخ دهید. به عبارت دیگر موضوع باز طراحی پلتفرم های آنلاین و طراحی مجدد وب سایت موجود یک چیز یکباره نیست. خیلی بهتر است که به طور مکرر تغییرات کوچکی را در طراحی خود انجام دهید تا اینکه به صورت ناگهانی هر چند سال یکبار وب سایت خود را تغییر دهید.

در نهایت امیدواریم این راهنما به شما کمک کند تا طراحی مجدد وب سایت موجود خود را به بی دردسرترین شکل ممکن انجام دهید. به یاد داشته باشید، یک طراحی سایت حرفه ای و زیبا برای موفقیت تجارت شما ضروری است. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت خدمات تخصصی باز طراحی پلتفرم های آنلاین ، طراحی سایت در اصفهان و خدمات سئو در اصفهان با شرکت بهین مبتکران تماس بگیرید.

منبع: websitesetup.org

ارتباط با تیم مشاوره و پشتیبانی بهیدو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

69  +    =  75

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان