ویژگی های یک هاست مناسب که هنگام خرید باید بدانید!

نکات مهم برای خرید هاست | بهیدو

خرید هاست با کیفیت جز اولین اقداماتی برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی هست، اگه شما هم قصد راه اندازی یک سایت یا یک کسب و کار اینترنتی را دارید ، سعی کنید از ابتدا پایه های کسب و کارتان محکم بچینید.

بعضی ها فکر می کنند اگر هاست ارزان برای میزبانی سایتشان تهیه کنند صرفه جویی کردند، در حالی که این قضیه کاملا برعکس هست. اگر با طراحی سایت آشنایی داشته باشید می دانید یک هاست بی کیفیت شما را با مشکلات و دردسر زیادی مواجه می کند.

شرکت بهین مبتکران ایده ، یکی از تخصصی ترین مراکز خدمات سئو سایت و طراحی سایت در اصفهان در ادامه به بررسی نکاتی مهم که هنگام خرید هاست برای سایت خود باید بدانید خواهد پرداخت.

هاست باکیفیت ، تاثیر فوق العاده زیادی در سرعت بارگزاری سایت دارد که خود سرعت بارگزاری سایت، یکی از پارامتر های مهم سئو در گوگل هست.

با توجه به اینکه درحال حاضر تعداد بسیار زیادی شرکت ارائه دهنده هاست در ایران وجود دارد، انتخاب بهترین شرکت هاستینگ برای خرید هاست نیازمند بررسی پارامتر های مهمی نیز است، بصورت کلی یک هاست خوب باید پر سرعت، همیشه در دسترس و پایدار، با امنیت بالا و دارای قیمت مناسب و البته از پشتیبانی خوبی برخوردار باشد.

خرید بهترین هاست برای سایت

قیمت خرید هاست

هاست ها در واقع پایگاه داده ها و اطلاعات وب سایت شما در اینترنت هستند، یک هاست، سروری است که یک میزبان در اختیار شما قرار می دهد تا داده مورد نظر خود را در آن منتشر کنید و در واقع شخصی که سایت شما را در اینترنت پیدا می کند.

در واقع وب سایت شما از روی هاست برای آن ها نیز اجرا می شود، در واقع میزبان های مختلف، یک سرور در مکانی تهیه می کنند و آن را به عنوان انواع مختلف هاست، در اختیار افراد قرار می دهند.

هرگز یک هاست را تنها بدین خاطر که ارزان تر است انتخاب نکنید و یا تبلیغات دروغین مبنی بر هاست و دامنه رایگان را باور نکنید.

شما باید سرویسی را انتخاب کنید، که نیازهای شما را برآورده کند، بهتر است یک هاست با خدمات باکیفیت را انتخاب کنید، به جای اینکه یک هاست ارزان‌ قیمت را برگزینید، و در آینده مجبور شوید سایت خود را به هاست بهتری منتقل کنید.

یک نکته مهم این است که اکثر شرکت ‌های هاستینگ برای جذب مشتریان، تخفیف‌های بسیار زیاد و ویژه برای مشتریان جدید  نیز در نظر می‌گیرند.

همچنین در برخی مواقع مشاهده شده این تخفیف‌ها تا ۹۰ درصد هم می‌ رسد، در این مواقع شما باید قیمت هاست را با قیمت اصلی محاسبه کنید زیرا برای تمدید هاست که قرار است به صورت دوره‌ای اتفاق بیفتد، دیگر خبری از این تخفیف‌ها نیست و شما باید با همان قیمت اصلی آن را بپردازید.

هاست مناسب امکان ارتقا در‌لحظه را دارد و ازلحاظ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری امکان ارتقای آن فراهم است، پشتیبانی سریع و دقیق و حرفه‌ای مهم‌ ترین بخش خرید هاست است، پس باید از شرکت‌هایی هاست را بخرید که سریع و حرفه‌ای دربرابر مشکلات پاسخ‌ گو باشند.

امکان انتقال سرویس و تغییر محل هاست به‌ صورت خودکار و سریع نیز وجود داشته باشد، همچنین مدیریت منابع سخت‌ افزاری و نرم‌ افزاری و ارائه خدمات منحصر به‌ فرد به ‌وسیله ارائه ‌دهنده هاستینگ اهمیت زیادی دارد ، امکان تنظیم سفارشی منابع و پرداخت هزینه، تنها به میزان بهره‌ گیری از سخت‌ افزار ابری برای کسب‌ و کارها فراهم باشد تا در هزینه‌ ها نیز صرفه‌ جویی شود.

پیشنهاد ما این است که قبل از خرید هاست با شرکت هاستینگ حتما تماس بگیرید و با پرسیدن سوالات زیاد و مقاومت در برابر قانع شدن ، میزان تحمل و بردباری پرسنل آن شرکت را بررسی یا ارزیابی کنید که با این کار متوجه خواهید شد که اگر هاست را از آن شرکت تهیه کنید ، در مواقع مورد نیاز پاسخ شما را با صبر و حوصله خواهند داد یا خیر.

پهنای باند یعنی چه؟

مقدار فضایی که هاست برای سایت شما در نظر می‌گیرد و به ازای هر بازدید کننده، دانلود و آپلودی که روی وب‌سایت شما انجام می‌شود، از آن کسر می‌ گردد، توجه داشته باشید پهنای باند به صورت‌ ماهانه است و اول هر ماه، مقدارش به حالت اولیه بازگردانی می‌شود.

مثلا پهنای باند هاست خریداری شده ۱۰ گیگ است، اگر هر بازدید ( یعنی کاربر وارد یکی از صفحات سایت شما شود ) را ۱ مگابایت در نظر بگیریم بنابراین سایت شما می‌ تواند میزبان ۲۰۰۰ بازید در ماه نیز باشد و اگر پیش از پایان ماه، تعداد بازدید کنندگان سایت از ۲۰۰۰ نفر عبور کند، سایت شما مسدود می‌ شود و برای هیچ کاربری نمایش داده نمی‌ شود چون پهنای باند آن به اتمام رسیده است.

دیتابیس چیست؟

اگر با طراحی سایت php آشنایی داشته باشید می دانید جداولی با ستون‌ ها و ردیف‌های منظم که اطلاعات کاملی از وب ‌سایت شما را در خود ذخیره می‌ کنند و با توجه به درخواست‌ هایی که می‌ شود، اطلاعات لازم را می‌ دهند، به عنوان مثال شما یک سایت فروشگاهی دارید که قسمت بالای سایت بخش جستجوی محصول است و کاربری عنوان یک محصول را جستجو می‌کند.

مثلا آیفون ۱۱ ، زمانی که این عبارت نوشته می‌ شود ، یک درخواست برای دیتابیس ارسال می شود ، دیتابیس بررسی می‌ کند و در میان جداولی که دارد جستجو می‌ کند و آیفون ۱۱ را پیدا می‌کند و اطلاعات مربوط به آیفون ۱۱ را به ترتیب زیر در صفحه مرورگر به کاربر نمایش می‌ دهد.

نحوه ی عملکرد سرور ها به چه صورت است

کار سرورها چیست؟

کاربری وارد یک فروشگاه آنلاین می ‌شود و محصولی را انتخاب می‌ کند، سپس روی دکمه سبد خرید کلیک می‌ کند، مراحل خرید را انجام می‌ دهد و کار کاربر تمام می‌شود ، اگر از سمت سرور به این روند نگاه کنیم کار به این سادگی نیست، هر بخشی از سایت که توسط کاربر کلیک می‌ شود به‌ صورت یک درخواست به سرورها ارسال می ‌شود ، سرورها این درخواست را نیز بررسی می‌ کنند سپس پاسخ این درخواست را برای کاربر در صفحه مرورگر نیز ارسال می‌ کنند.

خرید دامنه و نکاتی که برای انتخاب آن باید بدانید

هنگام خرید دامنه باید با دقت و صبور و هوشمند باشید، انتخاب دامنه مانند انتخاب اسم است و به‌ راحتی حذف‌شدنی و تغییردادنی نیست.در‌واقع ، از جنس تصمیم‌ های بلند مدتی است که تأثیر زیادی روی موفقیت کسب‌ وکار دارد، حین خرید دامنه باید به چند نکته مهم دقت کنید:

  • دامنه باید راحت نوشته شود و با پسوندهای رایج ملی و بین‌المللی نیز در‌دسترس باشد.
  • دامنه را باید یکی از شرکت‌های معتبر برای رزرو ‌کردن ارائه دهد و از پشتیبانی مناسبی برخوردار باشد.
  • دامنه و پسوند آن با ماهیت برند تناسب داشته باشد، برای مثال، دامنه.org برای کسب‌ وکارهای خصوصی مناسب نیست و بیشتر برای سازمان‌ها و کسب‌ وکارهای دولتی نیز مناسب است.

انتخاب بهترین نام دامنه

مطالب پیشنهادی : معرفی انواع پسوندهای دامنه + توضیحات برای هر پسوند

در گام اول، باید مشخص کنید دامنه خود را با چه پسوندی ثبت می‌ کنید، این مسئله بر انتخاب نام دامنه و شرکت ثبت‌ کننده و هزینه آن تأثیر بسزایی می‌ گذارد.

برای مثال، دامنه ایرانی ir هزینه بسیار کمی دارد و از پشتیبانی ملی و فارسی برخوردار است و هویت ملی به کسب‌ و کارتان می‌ دهد.

با وجود این ، برای بخش زیادی از فعالیت‌ های بین‌ المللی محدود است و مناسب بازارهای بین‌ المللی نیست، درمقابل، دامنه‌ های بین‌ المللی با قیمت دلاری محاسبه می‌ شوند و هویت بین‌ المللی به کسب‌ وکارتان می‌ دهد و ارائه پشتیبانی و خدمات پس از فروش برای دامنه بسیار حیاتی است.

در گام دوم باید با تحقیق نام ‌های پیشنهادی و مناسب را برای دامنه انتخاب و اصول درست انتخاب دامنه و مسائل مربوط به برندینگ و نشان تجاری را رعایت کنید و بهتر است از ابزارهایی برای پیدا‌کردن نام دامنه و کشف پیشنهادهای خلاقانه و خوش‌ آوا و متناسب با برند استفاده کنید.

در گام سوم، باید از موتورهای جست ‌وجوی وضعیت دامنه استفاده کنید، بعد از این مرحله، باید به‌ سراغ خرید هاست بروید و برای دامنه خود هاستی مناسب تهیه کنید.

بعد از خرید دامنه، باید به ‌سراغ هاست بروید و برای کسب‌ وکار خود هاست امن و مطمئن و باکیفیت انتخاب کنید، انتخاب اشتباه در این مرحله، به قیمت کاهش تجربه کاربری و کاهش سرعت وب‌ سایت و آسیب‌ دیدن سئو ‌سایت تمام می‌شود، به‌همین‌دلیل، قبل از خرید باید بدانید هاست مناسب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد.

قیمت خرید دامین و هاست، همیشه عامل مهمی در تصمیم‌ گیری است ، اما فاکتور اصلی نیست. تصور کنید در طول روز صدها ، هزاران و میلیون‌ ها درخواست برای سرور ارسال بشود، اگر این سرورها ضعیف باشند ممکن است همیشه پاسخ درست را ارسال نکنند و برای همین است که بعضی از درخواست‌ های ساده در برخی سایت‌ ها گاهی خطا می‌ دهند، با انتخاب هاست خوب، خیلی از خطا های سمت سرور باعث می شود از بین برود.

۵/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  +  18  =  24

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان