۱۲ گام برای بهینه سازی سایت برای کلمات کلیدی ارگانیک

کلمات کلیدی

در این مقاله قصد داریم مراحلی را برای بهینه سازی سایت برای نتایج طبیعی را با هم مرور کنیم. این بهینه سازی باعث افزایش رتبه بندی و بهبود نرخ کلیک هم می شود.

 ۱- کلمه کلیدی که می خواهید بر روی آن تمرکز کنید را انتخاب نمایید:

انتخاب درست کلمات کلیدی به شما کمک می کند به اهدافی که برای کسب وکارتان تدوین کرده اید دست پیدا کنید. به کمک گوگل آنالیتیکس می توانید ببینید چه کلمات کلیدی بهترین کارکرد را برایتان داشته اند. تصویر زیر کلمات کلیدی با اولویت بالا را نشان می دهد. بعدا از این تصویر استفاده خواهیم کرد.

کلمات کلیدی

نقشه برداری با کلید واژه های اولویت دار

 

۲- به کلمات کلیدی انتخاب شده اولویت بدهید:

قبل از هر چیزی باید بدانید که کلمات کلیدی تان چقدر برای رتبه بندی دشوار هستند. با بررسی دشواری رتبه بندی کلمات کلیدی قادر خواهید بود بهترین گزینه را انتخاب کنید.

 

۳- اطمینان حاصل کنید که محتوای مهم در سایت، ایندکس شده است:

بعد از اینکه صفحاتتان را بهینه سازی کردید مطمئن شوید که محتوای مهم آن صفحه  توسط گوگل، بینگ و سایر موتورهای جستجو ایندکس شده است. به کمک عبارت Site:domain.com keyword phrase می توانید ایندکس شدن یک صفحه در موتورهای جستجویی همچون گوگل یا بینگ را بسنجید. در گوگل فهرست جستجو را بررسی کنید سپس بر روی پیکانی بروید که در انتهای فهرست ظاهر می شود. اینکار به شما کمک می کند اسنپ شات صفحه را ببینید. سپس بر روی لینک cached در بالای اسنپ شات کلیک کنید.

کلمات کلیدی

مشاهده حافظه نهان صفحه Google

در نهایت، زمانی که نسخه کش شده صفحه را دیدید بر روی لینک text-only version کلیک کنید.

کلمات کلیدی

مشاهده نسخه متنی حافظه نهان صفحه Google

در بینگ، می توانید موس را روی فهرست ببرید و سپس پیکانی که ظاهر می شود را بیابید و انتخاب کنید.  پنجره ای با اطلاعات مختلف ظاهر خواهد شد . حالا بر روی cached page کلیک کنید.  با جستجوی Site:domain.com keyword phrase در موتورهای جستجو، عبارت کلیدی هایلایت خواهد شد. شما می توانید بخشی از متن را برای دیدن انتخاب کنید به شرطی که متن قابل ویرایش باشد و توسط موتورهای جستجو خوانده شود.

کلمات کلیدی

مشاهده حافظه نهان صفحه

ما نسخه کش شده را کنار صفحه واقعی قرار دادیم تا با هم مقایسه کنیم. باید مطمئن شویم که همه محتواهای مهم ایندکس شده اند.  بعد از این مرحله، مشکلاتی که مانع از ایندکس شدن یک صفحه می شود را با برنامه نویس خود مطرح کنید.

۴- اطمینان حاصل کنید که متن ایندکس شده منحصر به فرد است:

در گام بعدی باید مطمئن شوید که محتوای موجود بر روی صفحه ای که می خواهید بهینه سازی کنید، منحصر به فرد است.

اسنیپتی که متن منحصر به فردی از صفحه ای که می خواهید بهینه سازی کنید را کپی نمایید. سپس آن را در گوگل جستجو کنید. اگر نتایج متعددی برای جستجوی متن منحصر به فرد خود به دست آوردید فایل را بررسی کنید تا ببینید بخش بزرگی از محتوا تکراری است یا خیر. اگر صفحه تکراری بود یا محتوای مشابهی در سایت های متعدد بود، این موضوع نشان می دهد سایت های متعدد از یک نوع محتوا استفاده می کنند. اگر احساس کردید چنین مشکلی با تعداد زیادی از محتوای موجود در سایت وجود دارد، باید ببینید چگونه می توانید محتوا را دوباره بنویسید یا محتوای منحصر به فردی بنویسید و در اختیار کاربران خود بگذارید. با اینحال قبل از اینکه بخواهید تغییرات قابل توجهی بر روی صفحات خود انجام دهید ببینید این موضوع چه تاثیری بر روی نرخ تبدیل خواهد داشت.  وجود محتوای تکراری در سایت دلایل دیگری هم دارد. گاهی از اوقات محتوای گرفته شده( scraped ) ممکن است مشکلاتی به وجود دارد.  در برخی از موارد هم آدرس های تکراری برای یک صفحه یا صفحات دیگر بر روی سایت که محتوای مشابهی دارند هم می تواند بر روی رتبه بندی تان تاثیر بگذارد.

 اثرات احتمالی بر روی نرخ تبدیل:

قبل از اینکه بخواهیم به سراغ بهینه سازی سایت برای کلمات کلیدی برویم باید ببینیم تغییراتی که ایجاد می کنیم چه تاثیری بر روی نرخ تبدیل خواهد داشت. اگر مراحلی که در این مقاله بیان خواهیم کرد را دنبال کنید باعث می شوید صفحات سایتتان بهینه شوند و درآمدی برایتان داشته باشند.

در میان همه تغییراتی که بر روی صفحه انجام می دهید مواردی هست که می تواند بر روی تجربه کاربری اثر بگذارد. این تاثیر می تواند مثبت یا منفی باشد و نرخ تبدیل را تغییر دهد. بیشتر این تغییراتی که ایجاد می کنیم ظریف هستند و نباید تاثیر زیادی بر روی نرخ تبدیل ایجاد می کنند. اما اگر می خواهید تغییرات زیادی انجام دهید( مثلا محتوای جدیدی اضافه کنید، محتوا را دوباره از اول بنویسید) پس باید این تغییرات را به کمک تست A/B  بسنجید و ببینید این تغییر چه تاثیری بر روی نرخ تبدیلتان داشته است.

 

برای آگاهی بیشتر در مورد دیگر خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو همین حالا با ما تماس بگیرید .

 

۵- سعی کنید فهرست جستجو را برای کلمات کلیدی بهینه سازی کنید:

به دنبال کلمات کلیدی باشید که می خواهید سایتتان را برای آن بهینه سازی کنید. این کلمات کلیدی را جستجو کنید و ببینید فهرست نتایج جستجو چگونه است. سپس سعی کنید سایت را بر اساس نتایجی که به دست می آورید بهینه نمایید. باید کلمه کلیدی تان را آنگونه که دیگران جستجو می کنند جستجو کنید. به عنوان مثال کلمه کلیدی که در تصویر بالا بدان اشاره کردیم را در نظر بگیرید. من برای chrome frame sliders بدون اینکه چیزی اضافه یا کم کنیم، جستجو کردیم. به جای اینکه صفحه نتایج جستجو را زیر و رو کنید و چیزی که به دنبالش هستید را بیابید می توانید Site:DomainName را جستجو کنید. به عنوان مثال جستجوی عبارت site:domainname.com chrome frame sliders در گوگل می تواند نتایج مشابهی با یک جستجوی ساده در اختیارتان بگذارد و کارتان را راحت تر کند.

 ببینید موتورهای جستجو چگونه این فهرست را تولید می کنند:

در گام بعدی باید ببینید موتورهای جستجو چگونه این فهرست را تولید می کنند. برای اینکار باید متن روی صفحه را از تگ متادیکسرپشن استخراج کنید. گوگل ممکن است هنوز هم فهرست خود را از روی پروژه دایرکتوری باز نشان دهد اما معمولا اینکار برای صفحات اصلی صورت می گیرد. من معتقدم که بینگ یا یاهو هنوز هم فهرست خود را از دایرکتوری یاهو نشان می دهند. بینگ ممکن است فهرست خود را از روی پروژه دایرکتوری باز نشان دهد. اگر نتایجی که از دایرکتوری نشان داده می شود ایده آل نیستند می توانید فهرست دایرکتوری را به روز کنید.

سعی کنید بر روی فهرست جستجو اثر بگذارید:

ما همه نتایج جستجو را برای همه مواردی که قصد داشتیم روی آن ها تمرکز کنیم یادداشت کرد و رتبه بندی و نرخ کلیکشان را هم نوشتیم. صفحه را بهینه سازی می کنم و تلاش داریم فهرست را با اصلاح متنی که موتورهای جستجو از آن استفاده می کنند بهبود ببخشیم. حالا این متن می تواند صفحه ای بر روی سایت باشد یا اینکه تگ متادیسکرپشن یا ترکیبی از این دو.

به عنوان مثال یکبار فهرست معمولی جستجوی گوگل برای یک کلمه کلیدی مهم از پاراگراف اصلی صفحه اصلی مشتری به دست آمده بود. این فهرست زیاد طولانی نبود اما نرخ کلیک برای این فهرست پایین بود.

 

۶- سرتیترهای خود را به روز کنید یا آن را اضافه نمایید:

سرتیترهایی که بر روی صفحات به کار می روند معمولا توسط بازدیدکنندگان انسانی خوانده می شوند پس سعی کنید تاثیر بهتری بر روی آن ها بگذارید. اگر بتوانید یک یا دو کلمه کلیدی در آن بگنجانید عالی می شود. اینکار نه تنها به رتبه بندی تان کمک می کند بلکه باعث می شود بازدیدکننده ای که برای آن کلمه کلیدی جستجو می کند هم شما را بیابد.

 

۷- متن فعلی را بهینه سازی کنید:

در گام بعدی توصیه می کنیم سایر متن هایی که بر روی صفحه تان دارید را هم بهینه سازی کنید. این ها معمولا تغییرات ظریفی هستند که تاثیر منفی بر روی نرخ تبدیل ندارند. به دنبال روش هایی برای گنجاندن انواع مختلفی از کلمات کلیدی باشید بدون اینکه متن را خراب کنید یا ظاهر بدی به آن ببخشید.

 نمونه زیر از سایت اسلایدر فریم موتورسیکلت است. به این تست خوب نگاه کنید:

این ها توسط Diamond Powersports تولید شده اند و از آلومنیوم های با کیفیتی تهیه شده اند. این ها به گونه ای طراحی شده اند از فریم های موتورسیکلت شما در حوادثی که ممکن است رخ بدهد محافظت می کنند. موادی که مورد استفاده قرار گرفته رنگ موتورسیکلت را حتی زمانی که خراشی بر روی آن بیفتد نیز حفظ می کنند. این رنگ بسیار مستحکم است و پوشش سطحی نیست. این اسلایدرها به همراه پیچ و مهره های قوی ارائه شده اند و قلاب های تعبیه بسیار با کیفیتی دارند.

 ما توصیه میکنیم متن بالا را به صورت متن زیر اصلاح کنند:

این اسلایدرهای فریم توسط Diamond Powersports تولید شده اند و از آلومینیوم های با کیفیتی تهیه شده اند که می توانند از فریم موتور سیکلت به خوبی در شرایط سخت همچون حوادث ها محافظت کنند. عناصری که در این مواد به کار رفته حتی در صورت ایجاد خراش هم رنگ خود را از دست نمی دهند. رنگ در کل بدنه ثابت و محکم است و پوشش سطحی نیست.  اسلایدرهای فریم دارای پیچ و مهره های قوی و قلاب های تعبیه بسیار با کیفیتی هستند.

می توانستیم به زور کلمات کلیدی بیشتری در متن بگنجانیم اما اینکار خوانایی متن را نابود می کرد. به همین خاطر سعی کردیم با یک سری تغییرات ظریف باقی متن را عوض کنیم.

کلمات کلیدی

۸- به دنبال متن در تصاویر بگردید:

این اغلب متنی بر روی صفحه است که موتورهای جستجو نمی توانند آن را بخوانند. به عنوان مثال بر روی سایت زیر کار می کنیم که فقط متن موجود در صفحه اصلی در تصویر هست. از آنجایی که موتورهای جستجو متن را برای ایجاد فهرست از متنی که قابل خواندن است استخراج می کنند آن ها فقط آیتم های خبری که با قرار گرفتن موس رویشان ظاهر می شود را به دست می آورند. این موضوع به ایجاد فهرست جستجوی نامرتبط منجر می شود که هیچ کمکی به افراد نمی کند. علاوه بر این ما نمی توانیم متن را بهینه سازی کنیم تا رتبه بهتری داشته باشیم.

به همین خاطر توصیه می کنیم در تصاویر از متن هایی استفاده شود که موتورهای جستجو هم توانایی خواندنش را دارند. یک برنامه نویس ماهر می تواند بیشتر تصاویر را بهینه کند تا متن به کمک CSS ، تصاویر زمینه ای و غیره برای موتورهای جستجو هم قابل خواندن باشد.

 

۹- اگر ممکن بود محتوای جدیدی به صفحه تان اضافه کنید:

بعد از ویرایش محتوای فعلی بهتر است به دنبال فرصت هایی باشید که به شما کمک می کند محتوای جدیدی به صفحه بیفزایید به خصوص اگر برای تمرکز بر روی کلمات کلیدی مهم به محتوای بیشتری نیاز دارید. ایده های زیر کمکتان می کند.

 محتوای ستون راست و چپ:

ما همیشه به دنبال فرصتی می گردیم که بتوانیم به کمک آن محتوای مفید برای کاربر ایجاد کنیم و به موتورهای جستجو کمک کنیم نتایج و نرخ تبدیل را بهبود ببخشند. به عنوان مثال توصیه می کنیم برخی از پیام های فروش را در ستون راست یا چپ قرار دهید. مثلا اگر مشتری شما تستیمونیال دارد می توانید اسنیپت هایی را طراحی کنید و به کمک آن ها این نظرات را منتشر نمایید. بهترین کار این است که در تستیمونیال های خود از کلمات کلیدی مهم هم استفاده کنید. اگر مقاله مهمی در سایت دارید می توانید خلاصه ای از آن را در ستون راست قرار دهید و به مقاله کامل لینک دهید.

محتوای زیر خط تا:

ممکن است گاهی از اوقات یک پاراگراف متنی را بنویسیم و به مشتریانمان توصیه می کنیم آن را به زیر خط تا اضافه کنند. این موضوع برای صفحاتی که تصاویر زیادی دارند می تواند مفید باشد. در صفحه اصلی، متنی که داخل تصویر قرار می گیرد تنها برخی از کلمات کلیدی مهم را به نشان می دهد. به همین خاطر توصیه می کنم یک سری متن جدید پایین خط تا اضافه شود و به کمک آن خدمات مهمی که سایت ارائه می کند نشان داده شود و به صفحاتی که اطلاعات مهمی دارند لینک داده شود.

 

۱۰- تگ ALT را برای لینک تصاویر توسعه دهید:

تگ ALT برای تصاویر استاتیک ( تصاویری که به عنوان لینک استفاده نمی شوند) می تواند اطلاعاتی را درباره تصویر فراهم کند. افرادی که سرعت اینترنتی پایینی دارند، دانلود تصویر را در مرورگشان غیر فعال کرده اند یا از مشکلی در بینایی شان دارند می توانند از این قابلیت بهره ببرند. تگ ALT برای تصاویری که به عنوان لینک به کار می روند باید اطلاعات اضافی درباره چیزی که کاربر قرار است بعد از کلیک به دست آورد ارائه نمایند.

اگر بتوانید تگ ALT غنی از کلمات کلیدی برای لینک تصاویر ایجاد کنید می توانید رتبه تان را برای صفحه مدنظر بالا ببرید.

کلمات کلیدی

۱۱- عنوان و متادیسکرپشن صفحات HTML را بهبود ببخشید و به روز کنید:

بعد از اینکه همه پیشنهادهای مرتبط برای بهینه سازی محتوا را انجام دادید بهتر است بر روی عنوان و تگ متادیسکرپشن کار کنید. مقالات زیادی در موتورهای جستجو هست که می توانید از آن ها کمک بگیرید. به مقالات زیر توجه کنید.

در اینجا به چند نکته اشاره می کنیم:

به دنبال مشکلات CMS با مدیریت تگ ها باشید:

قبل از اینکه زمان خود را صرف نوشتن تگ های زیبا کنید ببینید این تگ ها مشکلی دارند یا خیر. این تگ ها به راحتی در سایتتان تولید می شوند؟ اغلب در سیستم های مدیریت محتوایی همچون وردپرس، جوملا یا دروپال محدودیت هایی هست. باید ببینید افزونه هایی برای بهبود عنوان یا متادیکسرپشن در دسترس هست یا نه. گاهی از اوقات شما مجبور هستید تگ هایتان را با محدودیتی که هست توسعه دهید.

عناوین کوتاه و بلند:

می توانیم معمولاً عناوین بلندتری نسبت به آنچه که موتورهای جستجو نشان می دهند تولید کنیم. معمولا موتورهای جستجو ۶۰ الی ۷۰ کاراکتر را در عنوان نشان می دهند.

با اینحال  باید مطمئن شوید که ۶۵ الی ۷۰ کاراکتر اول می تواند نظر افراد را به خود جلب کند و باعث کلیک بر روی عنوان شود. اگر از دو الی سه کلمه کلیدی استفاده کنید حتی اگر در ابتدای عنوان نباشد هم کارتان را درست انجام داده اید.

عنوان و متادیسکرپشن باید کاربر را به کلیک ترغیب کند:

به خاطر داشته باشید که هدف عنوان و متادیسکرپشن این است که به افراد بگویند صفحات سایت، طبقه بندی ها و یک صفحه خاص درباره چه چیزی است. پس مواردی را بنویسید که بتواند نظر کاربر را در موتورهای جستجو به خود جلب کند و باعث کلیک شود.

کلمات کلیدی در عنوان و محتوا:

شما معمولا می توانید بر روی ۲ الی ۳ کلمه کلیدی مهم که در متن گنجانده شده است در عنوان هم تمرکز کنید.  باز هم تگ عنوان و دیسکرپشن باید به محتوایی که نوشته اید مرتبط باشد. این ها ترکیبی از کلمات کلیدی در عنوان صفحه و محتوایی که در صفحه هست را خواهند گرفت تا برای عبارات رقابتی تر به رتبه بالاتری دست پیدا کنند.

 

۱۲- لینک های داخلی و خارجی، تعامل در رسانه های اجتماعی را افزایش دهید.

لینک های داخلی و لینک های خارجی بر روی رتبه بندی سایت شما تاثیر دارد.  شما می توانید لینک های داخلی را به کمک اضافه کردن به نوار ناوبری( اگر ممکن بود)، اضافه کردن به نقشه سایت HTML و غیره ایجاد کنید.

همچنین می توان لینک ها را به صفحه مدنظر از بدنه متن هم اضافه کرد. مثلا اگر مقاله ای نوشته اید به مقاله های مرتبط دیگر لینک بدهید. اینکار رتبه بندی شما را بهبود می بخشد. با اینحال باز هم باید به خاطر داشته باشید که بازدیدکننده های شما انسان هستند. این لینک ها باید برای بهبود حرکت و انتقال کاربران به صفحات دیگر اضافه شوند. به عنوان مثال برای صفحه Frame Sliders، خط تولید فعلی closeout است به همین خاطر می توان لینک متنی یا تصویری به صفحه اصلی یا صفحات مرتبط اضافه کرد:

به دست آوردن منشن های اجتماعی و لینک های خارجی که به صفحه یا صفحات سایت شما اشاره می کنند هم می تواند بسیار مفید باشد. به عنوان مثال اشاره کردن به یک موضوع در نشریات یا اشاره به یک مقاله می تواند کمکتان کند.

اطمینان حاصل کنید که توصیه های بیان شده را به درستی اجرا می کنید:

بعد از اینکه بهینه سازی ها را تکمیل کردید همه چیز را بررسی کنید. ببینید این بهینه سازی ها به درستی اجرا شده است یا خیر. بیشتر توصیه هایی که در این مقاله بیان کردیم توسط شرکت های برنامه نویسی یا دپارتمان های آی تی قابل اجرا هستند. فقط مطمئن شوید همه چیز به درستی اجرا می شود.

 

امتیاز دهی شما به این صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

81  −  77  =  

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان